Γιατί οι αεροπορικές καταργούν τις first class θέσεις - Το κόστος των premium εισιτηρίων για Ελλάδα

Γιατί οι αεροπορικές καταργούν τις first class θέσεις - Το κόστος των premium εισιτηρίων για Ελλάδα

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 
 
Νέες τάσεις και δυναμικές διαφαίνονται στον κλάδο των αερομεταφορών, ο οποίος προσαρμόζεται και μετεξελίσσεται σε έναν κόσμο μετά την πανδημία του κορονοϊού. Σε αυτό το περιβάλλον, παρατηρείται μια μεταστροφή ορισμένων αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες σταδιακά τείνουν να περιορίζουν ή σταδιακά να καταργούν τις θέσεις πρώτης κατηγορίας (first class). Θυμίζουμε ότι η αρχή έγινε πριν από περίπου 4 μήνες όταν η Qatar Airways, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι πλέον τα νέα γενιάς αεροσκάφη της δεν θα προσφέρουν πρώτης κατηγορίας θέσεις στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, δικαιολογώντας αυτή την κίνηση λέγοντας ότι η επένδυση σε πολυτελείς θέσεις δεν αποφέρει τις αναμενόμενες αποδόσεις. 

Η συγκεκριμένη απόφαση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη στρατηγική άλλων μεγάλων αεροπορικών εταιρειών, όπως η Lufthansa, η Qantas και η Air France, οι οποίες θεωρούν ότι ολοένα και περισσότεροι ταξιδιώτες αναζητούν μια αναβαθμισμένη εμπειρία, άνεση και απόλαυση κατά τη διάρκεια των μεγάλων πτήσεων. 

Τα προνόμια 

Η αλήθεια είναι ότι οι επιβάτες που έχουν την οικονομική άνεση και είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν μερικές χιλιάδες ευρώ για μια θέση πρώτης κατηγορίας, απολαμβάνουν μια σειρά από προνόμια όπως μεγαλύτερη άνεση και χώρο, καλύτερη εξυπηρέτηση από το προσωπικό καθώς και καλύτερη ποιότητα στο προσφερόμενο φαγητό. 

Ωστόσο, ο αριθμός των first class φαίνεται σταδιακά να περιορίζεται εξαιτίας του μεγάλου χώρου που καταλαμβάνουν καθώς και των πτωτικών πωλήσεων των εισιτηρίων για τέτοιες θέσεις. 

Στον αντίποδα, μεγαλύτερη απήχηση φαίνεται να γνωρίζουν οι business class και premium economy θέσεις, καθώς κοστίζουν λιγότερο σε σύγκριση με τις first class αλλά προσφέρον ισάξια σχεδόν προνόμια και υπηρεσίες. 

Είναι ενδεικτικό ότι η θέση που θεωρείται ότι αποδίδει τον μεγαλύτερο τζίρο είναι η business class, η οποία κοστίζει σχεδόν το μισό σε σχέση με τη first class. 

Τα premium εισιτήρια για Ελλάδα 

Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, υπάρχουν αρκετές αεροπορικές εταιρείες οι οποίες διαθέτουν πρώτης κατηγορίας και business θέσεις σε πτήσεις προς την Ελλάδα, μεταξύ των οποίων οι Aegean Airlines, Lufthansa, British Airways, Swissair και Turkish Airlines. 

Αν και οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων είναι δυναμικές και ποικίλλουν ανάλογα με την περίοδο, τη ζήτηση και την απόσταση, ωστόσο ένα τυπικό εισιτήριο για business class θέση σε πτήση από Νέα Υόρκη προς Ελλάδα κοστίζει περίπου από 2.500 ευρώ μέχρι και 5.000 ευρώ, την ίδια στιγμή που το κόστος ενός εισιτηρίου first class μπορεί να αγγίξει μέχρι και τις 8.000 ευρώ. 

Στον αντίποδα, το αντίστοιχο εισιτήριο οικονομικής θέσης κυμαίνεται κατά μέσο όρο από 600 μέχρι 1.200 ευρώ. 

Το κόστος των εισιτηρίων business class για πτήσεις από ευρωπαϊκούς προορισμούς προς την Ελλάδα συνήθως ξεκινούν από τα 1.000 ευρώ, ενώ για πτήσεις εξωτερικού αρχίζουν από τα 100 ευρώ και φτάνουν μέχρι και 300 ευρώ.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Cavino: Τι τζιράρει ο μεγαλύτερος όμιλος κρασιού στην Ελλάδα μετά την εξαγορά του Μπαμπατζίμ

Η συνεργασία με τη Lidl – Από εξαγωγές το 64% του κύκλου εργασιών της.

Η Pizza Hut επιστρέφει στην Ελλάδα

Λίγες ημέρες απομένουν για την επιστροφή της Pizza Hut στην Ελλάδα αυτή τη φορά υπό τον κυπριακό όμιλο PHC.

Πόσο καφέ πίνουμε στην Ελλάδα

Παρά την δεκαετή οικονομική κρίση και τις ανατιμήσεις σε τρόφιμα και ποτά αλλά και στα προϊόντα καφέ, δεν επηρεάστηκε η κατανάλωση στην Ελλάδα, με τον κλάδο να εμφανίζει ανθεκτικότητα.

Η "μονοπωλιακή αυτοκρατορία" της Google κινδυνεύει και ο Τραμπ μάλλον δεν θα τη σώσει

"Η Google δεν μπορεί να επωφεληθεί σημαντικά από το αποτέλεσμα των προεδρικών εκλογών".

Ο Τραμπ θα προσπαθήσει να "μπλοκάρει" την απαγόρευση του TikTok στις ΗΠΑ

"Υπάρχουν πολλοί τρόποι να λογοδοτήσει η Κίνα χωρίς να αποξενωθούν 180 εκατ. Αμερικανοί χρήστες".

Lamda Development: "Χρυσοτόκος όρνιθα" το Ελληνικό

Διπλάσιες οι εισπράξεις έναντι των εξόδων μέχρι σήμερα.

Embio Diagnostics: Νέα χρηματοδότηση 2,5 εκατ. ευρώ για την startup που αναπτύσσει διαγνωστικές λύσεις

Εστίασε στην επεκτατική της στρατηγική, εντάσσοντας στο πελατολόγιο της μεγάλες εταιρείες σε Ελλάδα και Κύπρο.

Μάχη χαρακωμάτων κυβέρνησης με βιομηχανία και σούπερ μάρκετ για τις προσφορές στα ράφια

Αντικείμενο η αλλαγή του καθεστώτος σχετικά με την υλοποίηση των προωθητικών ενεργειών και εκπτώσεων στα βασικά καταναλωτικά αγαθά.

Doitforme: Επέκταση υπηρεσιών από τη startup που επαναπροσδιορίζει τη δημιουργία διαφημίσεων στα social media

Η εταιρεία από το Βόλο έχει φέρει επανάσταση στη δημιουργία και διαχείριση διαφημίσεων στα social media.

Gregy: "Τρέχει" το mega πράσινο πρότζεκτ Κοπελούζου που θα συνδέσει ηλεκτρικά Ελλάδα και Αίγυπτο

Τα πλεονεκτήματα του έργου και τα έργα ΑΠΕ που θα τροφοδοτούν πράσινη ενέργεια τη διασύνδεση.

Theramir: Στόχος οι κλινικές δοκιμές για τη startup που αναπτύσσει θεραπείες κατά του καρκίνου

Η στρατηγική πορεία της για την ανάπτυξη νέων στοχευμένων θεραπειών ενισχύθηκε με μια επιτυχημένη χρηματοδότηση ύψους 525.000 ευρώ.