Dragon’s Den: Τι φέρνει στο προσκήνιο η τηλεοπτική σύμπραξη Τανιμανίδη και πέντε Ελλήνων επιχειρηματιών

Dragon’s Den: Τι φέρνει στο προσκήνιο η τηλεοπτική σύμπραξη Τανιμανίδη και πέντε Ελλήνων επιχειρηματιών

Του Γιώργου Λαμπίρη

Εάν αποδεχτούμε τη δυναμική και την επιδραστικότητα που συνεχίζουν να έχουν το τηλεοπτικό περιεχόμενο και η εικόνα στις περισσότερες ή και σε όλες τις εκφάνσεις τους, ίσως μπορέσουμε να αντιληφθούμε το σκεπτικό της κίνησης του Σάκη Τανιμανίδη να αποκτήσει μέσω της δικών του συμφερόντων εταιρείας παραγωγής, Baby Blue Project, τα δικαιώματα προβολής του αμερικανικού σόου επιχειρηματικότητας, Shark Tank, που προβάλλεται από το δίκτυο ABC και σύντομα θα προβάλλεται από τον ΑΝΤ1 και στην Ελλάδα ως "Dragon’s Den”. 

Την ευθύνη της παραγωγής θα έχει η Antenna Studios, εταιρεία του ομίλου Αntenna όπως χαρακτηριστικά είπε ο διευθύνων σύμβουλός της, Μιχάλης Ισκάς: "Όλα ξεκίνησαν από προσωπική επιθυμία του επιχειρηματία και παρουσιαστή, Σάκη Τανιμανίδη, ο οποίος επιδίωξε με κάποιον τρόπο να προσφέρει ένα όραμα και έμπνευση σε νέους επιχειρηματίες, να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα”. Ταυτόχρονα όμως η συγκεκριμένη τηλεοπτική εκπομπή στοχεύει να συμφιλιώσει το εγχώριο κοινό με την έννοια της επιχειρηματικότητας.

Η συμφωνία με τη Sony Pictures Television Studios

Επί της ουσίας ο Τανιμανίδης ήρθε σε συμφωνία με τη Sony Pictures Television Studios, διασφαλίζοντας τα δικαιώματα προβολής του σόου στην Ελλάδα. Για τις ανάγκες του προγράμματος που θα προβάλλεται από τη συχνότητα του Antenna έχουν ήδη γυριστεί δέκα επεισόδια με μέχρι στιγμής το κόστος για την παραγωγή τους να υπερβαίνει τις 100.000 ευρώ. Εφόσον το σόου επιειρηματικότητας έχει επιτυχία σε τηλεθέαση και κατ’ επέκταση σε διαφημιστικά έσοδα, θα γυριστούν και άλλα επεισόδια. Σε ό,τι αφορά το συνολικό ποσό της επένδυσης που αφορά στα τηλεοπτικά δικαιώματα, οι συντελεστές του δεν θέλησαν να αποκαλύψουν περισσότερες λεπτομέρειες παρά το σχετικό ερώτημα από πλευράς του Capital.gr.

Διεθνώς υπολογίζεται ότι έχουν επενδυθεί περισσότερα από 600 εκατομμύρια δολάρια από τους συμμετέχοντες επενδυτές, σε χώρες όπου προβάλλεται το σόου επιχειρηματικότητας. Το Dragon’s Den έχει δημιουργήσει τηλεοπικό περιεχόμενο μέσα από διεθνούς αναγνωρισιμότητας δίκτυα όπως το ABC, το BBC 1, ενώ ξεκίνησε το 2001 στην Ιαπωνία με την ονομασία "The Tigers of Money”. Τοπικές εκδόσεις της εκπομπής έχουν παραχθεί σε σχεδόν 30 χώρες, καθώς και μία για τον αραβικό κόσμο. Σε εκδόσεις όπου το όνομα της εκπομπής περιέχει το όνομα ενός πλάσματος, οι επενδυτές αναφέρονται με αυτό το όνομα, όπως συμβαίνει και στην περίπτωση του Dragon’s Den στην Ελλάδα. Η έναρξη του προγράμματος θα γίνει στις 27 Ιανουαρίου και θα προβάλλεται κάθε Παρασκευή.

Ποιοι είναι οι επιχειρηματίες – επενδυτές που συμμετέχουν

Στο ελληνικό Dragon’s Den συμμετέχουν πέντε επιχειρηματίες ως angel investors και ειδικότερα ο εφοπλιστής, Χάρης Βαφειάς, ο επιχειρηματίας και ιδρυτής της Coco-Mat, Πωλ Ευμορφίδης, ο Λέων Γιοχάη, επενδυτής στον τομέα της τεχνολογίας, η Λιλή Περγαντά, ιδρύτρια και πρόεδρος της εταιρείας συμπληρωμάτων διατροφής, Power Health και η Μαρία Χατζηστεφανή, ιδρύτρια και πρόεδρος της εταιρείας καλλυντικών Rodial Group. Και οι πέντε θα έχουν τη δυνατότητα να προκρίνουν επιχειρήσεις που τους κινούν το ενδιαφέρον και ουσιαστικά να επενδύουν ίδια κεφάλαια για να αποκτήσουν μετοχική συμμετοχή στις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, προσφέροντάς τους ταυτόχρονα τη δυνατότητα να υλοποιήσουν τον επιχειρηματικό τους σχεδιασμό. Το ποσό που υπολογίζεται ότι επενδύθηκε στην Ελλάδα από τους επιχειρηματίες και "dragons" όπως είναι ο χαρακτηρισμός τους στο συγκεκριμένο τηλεοπτικό προϊον, υπερβαίνει το 1 εκατομμύριο ευρώ για τα δέκα πρώτα επεισόδια. Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο του σόου, οι συμμετέχοντες επιχειρηματίες έχουν δικαίωμα είτε να συνεπενδύσουν, είτε κάποιος να πλειοδοτήσει για να αποκτήσει ποσοστό σε κάποια επιχείρηση. Στο Dragon’s Den συμμετέχουν νεοφυείς αλλά και εδραιωμένες επιχειρήσεις που επιδιώκουν την άντληση κεφαλαίων. Οι πέντε επιχειρηματίες επιλέχθηκαν μετά από διαδικασία που πραγματοποίησε το επιτελείο του ΑΝΤ1, ενώ η συμμετοχή τους στο Dragon’s Den, δεν είναι αμειβόμενη.

Who is who

Χάρης Βαφειάς: Είναι επικεφαλής της Stealth Maritime Corporation (έσοδα 19 εκατ. ευρώ το 2021). Δημιούργησε την πρώτη του εταιρεία δεξαμενοπλοίων το 1999, ενώ το 2005 σε ηλικία 26 ετών εισήγαγε τις μετοχές της StealthGas (έσοδα 36,1 εκατ. δολάρια το 2021) που είχε ιδρύσει έναν χρόνο νωρίτερα, στο χρηματιστήριο του Nasdaq. Στην Stealth Gas επένδυσε και ο επικεφαλής της εταιρείας τεχνολογίας, Dell, Michael Dell το 2014, αποκτώντας το 10% των μετοχών της. Eπίσης είναι ιδιοκτήτης της Imperial Petroleum (έσοδα 17,4 εκατ. δολαρία to 2021), που αποτελεί spin off εταιρεία της StealthGas. Συνολικά ο όμιλος του Χάρη Βαφειά ελέγχει στόλο που υπερβαίνει τα 90 πλοία.

Λιλή Περγαντά: Η επικεφαλής της Power Health, ανέφερε στο πλαίσιο της παρουσίασης του Dragon’s Den πως όταν ξεκίνησε να δραστηριοποιείται επιχειρηματικά, πολλοί την ενθάρρυναν να τα παρατήσει. Η ίδια έλαβε τα πρώτα κεφάλαια για την επιχείρησή της με υποθήκη ακινήτου, προκειμένου να εισάγει τα πρώτα της προϊόντα από την Αγγλία. Η Power Health έχει τα τελευταία χρόνια εδραιωμένη θέση στα ελληνικά φαρμακεία, ενώ ο κύκλος εργασιών της στην τελευταία δημοσιευμένη οικονομική χρήση του 2021 ανήλθε στα 14,58εκατ. ευρώ με καθαρά κέρδη μετά από φόρους 2,1 εκατ. ευρώ.

Λεών Γιοχάη: Σε ηλικία 32 ετών δημιούργησε το zulutrade, μία εταιρεία χρηματοοικονομικής τεχνολογίας που διαχειρίζεται μια διαδικτυακή και κινητή πλατφόρμα συναλλαγών, την οποία πούλησε στη συνέχεια σε κινέζικο όμιλο με δραστηριότητα στο fintech. Ακολούθως ασχολήθηκε με το bitcoin και δημιούργησε την εταιρεία Holic Α.Ε. με ειδικότητα στις υπηρεσίες εξόρυξης bitcoin, η οποία διαθέτει δύο φάρμες παραγωγής bitcoins στο Καζακστάν. Σε αυτήν, πελάτες της από όλο τον κόσμο φέρνουν τα μηχανήματά τους στο δικό της data center, τους παρέχεται το ρεύμα, η ψύξη και η τεχνική υποστήριξη καθώς και όλα τα απαιτούμενα εργαλεία για να πραγματοποιούν εξόρυξη bitcoins. Eπί της ουσίας όλες οι συναλλαγές με bitcoin καταγράφονται σε έναν δημόσιο κατάλογο, το οποίο προσομοιάζει σε ψηφιακό λογιστικό βιβλίο, η συντήρηση του οποίου απαιτεί μεγάλες ποσότητες ενέργειας, ενώ το κρυπτονόμισμα δίδεται ως αμοιβή σε όσους λύσουν με τους υπολογιστές τους πολύπλοκους μαθηματικούς γρίφους. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα ονομάζεται "εξόρυξη” και για την υλοποίησή της απαιτούνται ισχυρά υπολογιστικά συστήματα.

Μαρία Χατζηστεφανή: Μέσω της εταιρείας καλλυντικών που έχει δημιουργήσει με την ονομασία Rodial έχει παρουσία σε 35 χώρες και τα προϊόντα της πωλούνται αυτή τη στιγμή σε περισσότερα από 3.000 καταστήματα. Κατά την ίδια το μυστικό της επιτυχίας της είναι ότι δεν τα παράτησε ποτέ. Ξεκίνησε χωρίς κεφάλαια από κάποιον επενδυτή και χρειάστηκε 20 χρόνια για να φτάσει στο σημείο που βρίσκεται σήμερα. Η έδρα της επιχείρησής της βρίσκεται στη Μεγάλη Βρετανία.

Πωλ Ευμορφίδης: Εκφράζει την πεποίθηση ότι το επιχειρηματικό μέρος δεν είναι το μοναδικό που καθορίζει την επιτυχία μίας επιχείρησης. Σπούδασε στη Γυμναστική Ακαδημία και στην Ανωτάτη Εμπορική. Κατόπιν εργάστηκε στη Σιβιτανίδειο ως καθηγητής και στο Μοναστηράκι ως πωλητής σε κατάστημα με τουριστικά. Το 1989 ίδρυσε την Cocomat. Αυτή τη στιγμή είναι μέτοχος τόσο στην εταιρεία ειδών ύπνου και στρωμάτων, Coco-Μat, όσο και εισηγμένη Μπλε Κέδρος, στην οποία υπάγεται ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο 36 ακινήτων με συνολική αγοραία αξία 115,36 εκατομμυρίων ευρώ, μεταξύ αυτών και τα κτίρια των ξενοδοχείων Coco-Mat Hotels, μίας ακόμη επιχειρηματικής δραστηριότητας του Πωλ Ευμορφίδη και του αδελφού του Μιχάλη.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Τι προμηνύει η "μαύρη αγορά" των τερματικών της Starlink στο Ιράν

Θα μπορούσε να σπάσει το ψηφιακό σιδηρούν παραπέτασμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας.

kleesto: Από την Ελλάδα στο Μαϊάμι και στην Καραϊβική η start up που αυτοματοποιεί τον τουρισμό

Η εταιρεία αναμένεται σύντομα να ανακοινώσει μια νέα στρατηγική συνεργασία στον τομέα του yachting.

Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Φέτος το έμψυχο δυναμικό του Cosmos Group αγγίζει τα 2.000 άτομα ενώ στο πλάνο για τα έτη 2025-2029 είναι να ανοίγει 10 καταστήματα ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο.

Κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτου που μπήκαν με αξιώσεις στην ελληνική αγορά - Τα μερίδια των "παικτών"

Μερίδια από τις ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων αποσπούν το τελευταίο διάστημα οι κινεζικές.

Η OpenAI απειλεί τα "παραδοσιακά" έσοδα της Google

Τα έσοδα από την Google Search πιθανόν θα μειωθούν μακροπρόθεσμα λόγω των νέων μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης.

Fund Managers: Γιατί το 2025 θα είναι καλύτερο για τις ελληνικές startups

Το ελληνικό οικοσύστημα startups παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη και αυξανόμενες προοπτικές.

MLS: Έτσι ναυάγησε η εταιρεία που ήθελε να γίνει ελληνική Apple

Από τις μεγάλες προσδοκίες στην κατρακύλα δίχως φρένο. Οι λάθος χειρισμοί και οι αδέξιες στρατηγικές κινήσεις που την οδήγησαν στο χείλος του γκρεμού.

Wealthyhood: Στρατηγικές συνεργασίες και επέκταση στη νότια Ευρώπη μέσα στο 2025

Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει την άδεια λειτουργίας από την Ελληνική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Η παλιά και η νέα SATO: Η λύση της εταιρείας και η νέα εποχή

H επικοινωνιακή ιστορία της SATO βασίστηκε στο διάσημο για την εποχή διαφημιστικό μότο "Ή κάτω ή SATO".

Επένδυση 200 εκατ. ευρώ στην είσοδο της πόλης του Πειραιά από την DKG Development

Η "πράσινη" γειτονιά θα περιλαμβάνει πάνω από 750 serviced apartments, καταστήματα και χώρους γραφείων.