Dragon’s Den: Τι φέρνει στο προσκήνιο η τηλεοπτική σύμπραξη Τανιμανίδη και πέντε Ελλήνων επιχειρηματιών

Dragon’s Den: Τι φέρνει στο προσκήνιο η τηλεοπτική σύμπραξη Τανιμανίδη και πέντε Ελλήνων επιχειρηματιών

Του Γιώργου Λαμπίρη

Εάν αποδεχτούμε τη δυναμική και την επιδραστικότητα που συνεχίζουν να έχουν το τηλεοπτικό περιεχόμενο και η εικόνα στις περισσότερες ή και σε όλες τις εκφάνσεις τους, ίσως μπορέσουμε να αντιληφθούμε το σκεπτικό της κίνησης του Σάκη Τανιμανίδη να αποκτήσει μέσω της δικών του συμφερόντων εταιρείας παραγωγής, Baby Blue Project, τα δικαιώματα προβολής του αμερικανικού σόου επιχειρηματικότητας, Shark Tank, που προβάλλεται από το δίκτυο ABC και σύντομα θα προβάλλεται από τον ΑΝΤ1 και στην Ελλάδα ως "Dragon’s Den”. 

Την ευθύνη της παραγωγής θα έχει η Antenna Studios, εταιρεία του ομίλου Αntenna όπως χαρακτηριστικά είπε ο διευθύνων σύμβουλός της, Μιχάλης Ισκάς: "Όλα ξεκίνησαν από προσωπική επιθυμία του επιχειρηματία και παρουσιαστή, Σάκη Τανιμανίδη, ο οποίος επιδίωξε με κάποιον τρόπο να προσφέρει ένα όραμα και έμπνευση σε νέους επιχειρηματίες, να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα”. Ταυτόχρονα όμως η συγκεκριμένη τηλεοπτική εκπομπή στοχεύει να συμφιλιώσει το εγχώριο κοινό με την έννοια της επιχειρηματικότητας.

Η συμφωνία με τη Sony Pictures Television Studios

Επί της ουσίας ο Τανιμανίδης ήρθε σε συμφωνία με τη Sony Pictures Television Studios, διασφαλίζοντας τα δικαιώματα προβολής του σόου στην Ελλάδα. Για τις ανάγκες του προγράμματος που θα προβάλλεται από τη συχνότητα του Antenna έχουν ήδη γυριστεί δέκα επεισόδια με μέχρι στιγμής το κόστος για την παραγωγή τους να υπερβαίνει τις 100.000 ευρώ. Εφόσον το σόου επιειρηματικότητας έχει επιτυχία σε τηλεθέαση και κατ’ επέκταση σε διαφημιστικά έσοδα, θα γυριστούν και άλλα επεισόδια. Σε ό,τι αφορά το συνολικό ποσό της επένδυσης που αφορά στα τηλεοπτικά δικαιώματα, οι συντελεστές του δεν θέλησαν να αποκαλύψουν περισσότερες λεπτομέρειες παρά το σχετικό ερώτημα από πλευράς του Capital.gr.

Διεθνώς υπολογίζεται ότι έχουν επενδυθεί περισσότερα από 600 εκατομμύρια δολάρια από τους συμμετέχοντες επενδυτές, σε χώρες όπου προβάλλεται το σόου επιχειρηματικότητας. Το Dragon’s Den έχει δημιουργήσει τηλεοπικό περιεχόμενο μέσα από διεθνούς αναγνωρισιμότητας δίκτυα όπως το ABC, το BBC 1, ενώ ξεκίνησε το 2001 στην Ιαπωνία με την ονομασία "The Tigers of Money”. Τοπικές εκδόσεις της εκπομπής έχουν παραχθεί σε σχεδόν 30 χώρες, καθώς και μία για τον αραβικό κόσμο. Σε εκδόσεις όπου το όνομα της εκπομπής περιέχει το όνομα ενός πλάσματος, οι επενδυτές αναφέρονται με αυτό το όνομα, όπως συμβαίνει και στην περίπτωση του Dragon’s Den στην Ελλάδα. Η έναρξη του προγράμματος θα γίνει στις 27 Ιανουαρίου και θα προβάλλεται κάθε Παρασκευή.

Ποιοι είναι οι επιχειρηματίες – επενδυτές που συμμετέχουν

Στο ελληνικό Dragon’s Den συμμετέχουν πέντε επιχειρηματίες ως angel investors και ειδικότερα ο εφοπλιστής, Χάρης Βαφειάς, ο επιχειρηματίας και ιδρυτής της Coco-Mat, Πωλ Ευμορφίδης, ο Λέων Γιοχάη, επενδυτής στον τομέα της τεχνολογίας, η Λιλή Περγαντά, ιδρύτρια και πρόεδρος της εταιρείας συμπληρωμάτων διατροφής, Power Health και η Μαρία Χατζηστεφανή, ιδρύτρια και πρόεδρος της εταιρείας καλλυντικών Rodial Group. Και οι πέντε θα έχουν τη δυνατότητα να προκρίνουν επιχειρήσεις που τους κινούν το ενδιαφέρον και ουσιαστικά να επενδύουν ίδια κεφάλαια για να αποκτήσουν μετοχική συμμετοχή στις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, προσφέροντάς τους ταυτόχρονα τη δυνατότητα να υλοποιήσουν τον επιχειρηματικό τους σχεδιασμό. Το ποσό που υπολογίζεται ότι επενδύθηκε στην Ελλάδα από τους επιχειρηματίες και "dragons" όπως είναι ο χαρακτηρισμός τους στο συγκεκριμένο τηλεοπτικό προϊον, υπερβαίνει το 1 εκατομμύριο ευρώ για τα δέκα πρώτα επεισόδια. Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο του σόου, οι συμμετέχοντες επιχειρηματίες έχουν δικαίωμα είτε να συνεπενδύσουν, είτε κάποιος να πλειοδοτήσει για να αποκτήσει ποσοστό σε κάποια επιχείρηση. Στο Dragon’s Den συμμετέχουν νεοφυείς αλλά και εδραιωμένες επιχειρήσεις που επιδιώκουν την άντληση κεφαλαίων. Οι πέντε επιχειρηματίες επιλέχθηκαν μετά από διαδικασία που πραγματοποίησε το επιτελείο του ΑΝΤ1, ενώ η συμμετοχή τους στο Dragon’s Den, δεν είναι αμειβόμενη.

Who is who

Χάρης Βαφειάς: Είναι επικεφαλής της Stealth Maritime Corporation (έσοδα 19 εκατ. ευρώ το 2021). Δημιούργησε την πρώτη του εταιρεία δεξαμενοπλοίων το 1999, ενώ το 2005 σε ηλικία 26 ετών εισήγαγε τις μετοχές της StealthGas (έσοδα 36,1 εκατ. δολάρια το 2021) που είχε ιδρύσει έναν χρόνο νωρίτερα, στο χρηματιστήριο του Nasdaq. Στην Stealth Gas επένδυσε και ο επικεφαλής της εταιρείας τεχνολογίας, Dell, Michael Dell το 2014, αποκτώντας το 10% των μετοχών της. Eπίσης είναι ιδιοκτήτης της Imperial Petroleum (έσοδα 17,4 εκατ. δολαρία to 2021), που αποτελεί spin off εταιρεία της StealthGas. Συνολικά ο όμιλος του Χάρη Βαφειά ελέγχει στόλο που υπερβαίνει τα 90 πλοία.

Λιλή Περγαντά: Η επικεφαλής της Power Health, ανέφερε στο πλαίσιο της παρουσίασης του Dragon’s Den πως όταν ξεκίνησε να δραστηριοποιείται επιχειρηματικά, πολλοί την ενθάρρυναν να τα παρατήσει. Η ίδια έλαβε τα πρώτα κεφάλαια για την επιχείρησή της με υποθήκη ακινήτου, προκειμένου να εισάγει τα πρώτα της προϊόντα από την Αγγλία. Η Power Health έχει τα τελευταία χρόνια εδραιωμένη θέση στα ελληνικά φαρμακεία, ενώ ο κύκλος εργασιών της στην τελευταία δημοσιευμένη οικονομική χρήση του 2021 ανήλθε στα 14,58εκατ. ευρώ με καθαρά κέρδη μετά από φόρους 2,1 εκατ. ευρώ.

Λεών Γιοχάη: Σε ηλικία 32 ετών δημιούργησε το zulutrade, μία εταιρεία χρηματοοικονομικής τεχνολογίας που διαχειρίζεται μια διαδικτυακή και κινητή πλατφόρμα συναλλαγών, την οποία πούλησε στη συνέχεια σε κινέζικο όμιλο με δραστηριότητα στο fintech. Ακολούθως ασχολήθηκε με το bitcoin και δημιούργησε την εταιρεία Holic Α.Ε. με ειδικότητα στις υπηρεσίες εξόρυξης bitcoin, η οποία διαθέτει δύο φάρμες παραγωγής bitcoins στο Καζακστάν. Σε αυτήν, πελάτες της από όλο τον κόσμο φέρνουν τα μηχανήματά τους στο δικό της data center, τους παρέχεται το ρεύμα, η ψύξη και η τεχνική υποστήριξη καθώς και όλα τα απαιτούμενα εργαλεία για να πραγματοποιούν εξόρυξη bitcoins. Eπί της ουσίας όλες οι συναλλαγές με bitcoin καταγράφονται σε έναν δημόσιο κατάλογο, το οποίο προσομοιάζει σε ψηφιακό λογιστικό βιβλίο, η συντήρηση του οποίου απαιτεί μεγάλες ποσότητες ενέργειας, ενώ το κρυπτονόμισμα δίδεται ως αμοιβή σε όσους λύσουν με τους υπολογιστές τους πολύπλοκους μαθηματικούς γρίφους. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα ονομάζεται "εξόρυξη” και για την υλοποίησή της απαιτούνται ισχυρά υπολογιστικά συστήματα.

Μαρία Χατζηστεφανή: Μέσω της εταιρείας καλλυντικών που έχει δημιουργήσει με την ονομασία Rodial έχει παρουσία σε 35 χώρες και τα προϊόντα της πωλούνται αυτή τη στιγμή σε περισσότερα από 3.000 καταστήματα. Κατά την ίδια το μυστικό της επιτυχίας της είναι ότι δεν τα παράτησε ποτέ. Ξεκίνησε χωρίς κεφάλαια από κάποιον επενδυτή και χρειάστηκε 20 χρόνια για να φτάσει στο σημείο που βρίσκεται σήμερα. Η έδρα της επιχείρησής της βρίσκεται στη Μεγάλη Βρετανία.

Πωλ Ευμορφίδης: Εκφράζει την πεποίθηση ότι το επιχειρηματικό μέρος δεν είναι το μοναδικό που καθορίζει την επιτυχία μίας επιχείρησης. Σπούδασε στη Γυμναστική Ακαδημία και στην Ανωτάτη Εμπορική. Κατόπιν εργάστηκε στη Σιβιτανίδειο ως καθηγητής και στο Μοναστηράκι ως πωλητής σε κατάστημα με τουριστικά. Το 1989 ίδρυσε την Cocomat. Αυτή τη στιγμή είναι μέτοχος τόσο στην εταιρεία ειδών ύπνου και στρωμάτων, Coco-Μat, όσο και εισηγμένη Μπλε Κέδρος, στην οποία υπάγεται ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο 36 ακινήτων με συνολική αγοραία αξία 115,36 εκατομμυρίων ευρώ, μεταξύ αυτών και τα κτίρια των ξενοδοχείων Coco-Mat Hotels, μίας ακόμη επιχειρηματικής δραστηριότητας του Πωλ Ευμορφίδη και του αδελφού του Μιχάλη.

Περισσότερα από Forbes

Quintessential: Προσβλέπει σε διπλάσιο τζίρο και "ανοίγει φτερά" στον Καναδά με νέα εταιρική ταυτότητα

Διπλασιασμό τζίρου και επέκταση των δραστηριοτήτων της στο εξωτερικό, περιλαμβάνει για την επόμενη τριετία το πλάνο της Quintessential.

Βασίλης Γκρίσιν: Το disaster story και το νέο σφυρί για κατοικία στη Μύκονο

Η τιμή πρώτης προσφοράς για το ακίνητο έχει οριστεί στις 480.600 ευρώ.

Ελληνικό: Οι προπωλήσεις των κατοικιών "οδηγός" για τα μελλοντικά έσοδα

Στις 8.500 ευρώ/τ.μ. η μέση τιμή πώλησης στην γειτονιά Little Athens.

LANGaware: Η startup που ανιχνεύει Αλτσχάιμερ και κατάθλιψη μέσω της φωνής

Η ελληνική εταιρεία αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να φέρει επανάσταση στην αξιολόγηση της γνωστικής και ψυχικής υγείας.

Vinted: Ποια είναι η λιθουανική εταιρεία που αλλάζει την αγορά second hand στην Ελλάδα

Με περισσότερα από 15 χρόνια παρουσίας και αποτίμηση 5 δισ. ευρώ, η Vinted αριθμεί σήμερα δεκάδες εκατομμύρια μέλη και δραστηριοποιείται σε 23 αγορές.

Γιατί τα ρομποτικά ταξί της Tesla του Μασκ οδεύουν προς την πανωλεθρία

Ο Έλον Μασκ ποντάρει το μέλλον της Tesla στην επιτυχία τους.

Οι 10 πιο κερδισμένες μετοχές από την επιστροφή Τραμπ στον Λευκό Οίκο

Ο S&P500 είναι στο -5% από την ημέρα ορκωμοσίας του Αμερικανού προέδρου, αλλά ορισμένοι τίτλοι τα πάνε πολύ καλά.

Noval: Ολοκληρώνει επένδυση 19 εκατ. ευρώ σε κτίριο κατοικιών και γραφείων στο Μετς

Σημαντική προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο ακινήτων της ΑΕΕΑΠ του ομίλου Viohalco το Ardittos House, ένα συγκρότημα πολυτελών κατοικιών και ισόγειων γραφείων.

Angelo Trocchia (CEO Safilo Group): Τα επενδυτικά πλάνα, οι τάσεις στον κλάδο των οπτικών και το pop up κατάστημα Eyewear by David Beckham στη Μύκονο

Ο διευθύνων σύμβουλος της Safilo Group, Angelo Trocchia, βρέθηκε πρόσφατα στη χώρα μας και μίλησε στο Capital.gr για τα επενδυτικά πλάνα του ομίλου, τις νέες τάσεις που θα πρωταγωνιστήσουν στον κλάδο τα επόμενα χρόνια και για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγορά οπτικών.

Μοτοδυναμική: Πώς Porsche και Toyota θα "πατήσουν γκάζι" στις πωλήσεις το 2025

Σε αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας προσβλέπει για τη φετινή χρονιά η διοίκηση της Μοτοδυναμικής.

Ντέρμπι Fourlis - Πολωνού retailer για ποδοσφαιρικά αθλητικά είδη

Η πολωνική R-GOL, κορυφαίος online λιανέμπορος ποδοσφαιρικού εξοπλισμού, ψάχνει "δίχτυα" στην ελληνική αγορά.