Τα ταξίδια είναι ένα απαραίτητο επιχειρηματικό εργαλείο. Ωστόσο, στην τρέχουσα εποχή ESG, η επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης απαιτεί την προώθηση μιας υπεύθυνης ταξιδιωτικής αλυσίδας εφοδιασμού και όχι μόνο.
"Αναδεικνύουμε τα βιώσιμα επαγγελματικά ταξίδια σε ένα στρατηγικό εργαλείο που βελτιώνει την εμπειρία των ταξιδιωτών και τις επιδόσεις των οργανισμών που υπηρετούμε", τόνισε ο κ. Κωνσταντίνος Οικονόμου, CEO της Marine Tours.
- Η βιωσιμότητα είναι ένα trend που όλο και περισσότερο απασχολεί τους οργανισμούς και τους στόχους τους. Πώς τα επαγγελματικά ταξίδια σχετίζονται και επηρεάζουν αυτούς τους στόχους;
Υιοθετώντας βιώσιμες πρακτικές στα ταξίδια, οι επιχειρήσεις όχι μόνον μειώνουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, αλλά ωφελούνται σε χρηματοοικονομικό επίπεδο και ενισχύουν την εταιρική τους φήμη. Σύμφωνα με σχετική μελέτη της Deloitte για το 2023, πάνω από το 40% των εταιρειών σε ΗΠΑ και Ευρώπη σχεδιάζουν να βελτιστοποιήσουν τις πολιτικές ταξιδιών τους, για να βελτιώσουν τις περιβαλλοντικές τους επιδόσεις.
Βιωσιμότητα, όμως, δεν είναι μόνο το περιβάλλον. Βλέπουμε συγκεκριμένες κατηγορίες επιχειρήσεων, όπως οι Travel Management Companies, οι αεροπορικές εταιρείες, τα ξενοδοχεία και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, να αναπτύσσουν προϊόντα και υπηρεσίες βασισμένες στο τρίπτυχο βιωσιμότητας Environmental - Social - Governance του ESG, το οποίο δίνει εξίσου μεγάλη έμφαση στην Κοινωνία και την Εταιρική Διακυβέρνηση.
- Πώς προσεγγίζει η Μarine Τours αυτήν τη νέα πρόκληση αλλά και ευκαιρία;
Επί της αρχής, για εμάς στη Marine Tours η βιώσιμη ανάπτυξη είναι μονόδρομος. Γι’ αυτό σήμερα εφαρμόζουμε, με δική μας πρωτοβουλία αυτοδέσμευσης, τα αυστηρότερα κριτήρια βιωσιμότητας, αυτά του ESG, τόσο στη λειτουργία μας όσο και στην επιλογή των συνεργατών και προμηθευτών μας.
Το κυριότερο είναι ότι μέσα από την υψηλή τεχνογνωσία και εμπειρία αναδεικνύουμε τα βιώσιμα επαγγελματικά ταξίδια σε ένα στρατηγικό εργαλείο που βελτιώνει την εμπειρία των ταξιδιωτών και τις επιδόσεις των οργανισμών που υπηρετούμε. Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε ανθρωποκεντρικά προγράμματα ταξιδιού που δίνουν προτεραιότητα σε βιώσιμες επιλογές, καθώς και έμφαση στην ευημερία των ταξιδιωτών. Και εντέλει αυτό οδηγεί και σε αυξημένη αποδοτικότητα των εργαζόμενων που ταξιδεύουν, συμβάλλοντας στους στόχους του εκάστοτε οργανισμού, χωρίς να επηρεάζεται ο αντίστοιχος προϋπολογισμός του.
- Μπορεί να συνδυαστεί η άνεση σε ένα επαγγελματικό ταξίδι με τη βιωσιμότητα και τα μειωμένα κόστη για μια επιχείρηση;
Ναι, μπορεί, ακολουθώντας πάντα μια σειρά από στρατηγικές και βέλτιστες πρακτικές οι οποίες θα πρέπει να προσαρμόζονται κάθε φορά στις ειδικές ανάγκες και στους στρατηγικούς στόχους της επιχείρησης. Στόχος είναι η βελτιστοποίηση του κόστους με παράλληλη ελαχιστοποίηση του αποτυπώματος, καθώς και η διασφάλιση της βέλτιστης ταξιδιωτικής εμπειρίας. Εδώ έχουμε εργαλεία όπως η ταξιδιωτική πολιτική, οι βιώσιμες επιλογές σε πτήσεις και οχήματα χαμηλών εκπομπών, οι αντισταθμίσεις άνθρακα, η ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών με βιώσιμους προμηθευτές και άλλα. Και, φυσικά, όλα τα προγράμματα υπόκεινται σε συστηματική αξιολόγηση και μέτρηση της απόδοσης, ώστε να βελτιστοποιούνται διαρκώς.
- Σε τι βαθμό η βιωσιμότητα των ναυτικών ταξιδιών που διαχειρίζεστε είναι κριτήριο επιλογής από τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες; Έχετε δει αλλαγή στη στάση των εταιρειών τα τελευταία χρόνια; Ποια η δική σας απάντηση απέναντι σε αυτή τη στάση;
Οι ναυτιλιακές εταιρείες προσαρμόζονται πολύ γρήγορα στις απαιτήσεις της εποχής. Ενσωματώνουν τις πρακτικές βιώσιμης ανάπτυξης, επενδύοντας σημαντικά σε αυτές, ενώ όλο και περισσότερες εταιρείες μάς ζητούν προτάσεις βελτιωμένου αποτυπώματος, το οποίο είμαστε σε θέση να προσφέρουμε σε συνάρτηση με το μικρότερο δυνατό κόστος. Ο κλάδος βρίσκεται σε πλεύση μετασχηματισμού και αυτό δημιουργεί ένα πολύ δυναμικό περιβάλλον, με πολλαπλά οφέλη για όλα τα μέρη του.