Με παρουσία στον χώρο της ναυτιλίας εδώ και 35 χρόνια, ο Μάρκος Σιγάλας έχει δημιουργήσει από το μηδέν την κορυφαία καινοτόμο εταιρεία τεχνολογίας και αυτοματισμών. Η ελληνική εταιρεία EDIT AUTOMATION πλέον ηγείται του κλάδου της ναυτιλιακής τεχνολογίας και των πιστοποιήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο, με περισσότερα από 2.000 πλοία με σημαίες από όλο τον κόσμο που φέρουν το σύστημα αυτοματισμού ΕCO 8 ShaPoLi.
- Πώς κατάφερε η εταιρεία να ξεχωρίσει σε παγκόσμιο επίπεδο;
Το 2006, όταν ξεκίνησα την εταιρεία μου, είχα ήδη μέχρι τότε 17 χρόνια εργασιακής εμπειρίας, ήξερα τι ζητά η ναυτιλία. Από το 2008 ξεκινήσαμε εγκαταστάσεις στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας. Το 2010-2011 δώσαμε συστήματά μας σε νεότευκτα πλοία. Στη συνέχεια ήρθε η κρίση, που έφερε μια νέα τάση, ανθρώπους που είχαν ασχοληθεί κυρίως με τη βιομηχανία να εισέρχονται στη ναυτιλία, αλλάζοντας κάπως τον βηματισμό. Αυτή η ανακατάταξη μας ώθησε στο να εξειδικευτούμε ακόμα περισσότερο και να ασχοληθούμε με τις πιστοποιήσεις και επιθεωρήσεις πλοίων. Από το 2017 είμαστε η πρώτη και μοναδική ελληνική εταιρεία που είναι πιστοποιημένη στους κανονισμούς του ΙΜΟ, τον MEPC 60 (33) και τον 107 (49).
- Πολύ νωρίς εντοπίσατε και ένα ακόμα κενό, το ζήτημα των ηλεκτρικών πλοίων.
Ηλεκτρικά πλοία στη Νορβηγία, τη Σουηδία, έχουν ξεκινήσει τα ταξίδια τους. Εντοπίσαμε ποιες εταιρείες έχουν το know-how, όπως η Backmann. Γι’ αυτό έχουμε ήδη υπογράψει και έχουμε εκπαιδευτεί και πιστοποιηθεί. Αντίστοιχα, η Νο 1 εταιρεία αυτή τη στιγμή στην ηλεκτροκίνηση είναι η ελληνική εταιρεία MC Chargers, παρέχοντας φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλες τις μεγάλες εταιρείες σε Ελλάδα και εξωτερικό, όπως σε Ινδία, Κατάρ κτλ. Έχουμε προχωρήσει, λοιπόν, σε μια σημαντική συνεργασία μαζί τους, δηλαδή δύο αμιγώς ελληνικές εταιρείες, οι οποίες πρωτοπορούν σε Ελλάδα και εξωτερικό, να χρησιμοποιήσουμε την τεχνογνωσία μας ώστε από κοινού να κατασκευάσουμε νέους ηλεκτρικούς φορτιστές τόσο σε λιμάνια όσο και σε πλοία. Η δυναμική μας είναι να μην περιμένουμε πότε θα έρθει ένας κανονισμός, αλλά να φτιάχνουμε συστήματα έτσι ώστε, όταν θα μπει ο κανονισμός, να το έχουμε ήδη στην αγορά.
- Τι νέο έρχεται από την EDIT AUTOMATION στην αγορά;
Επικεντρώθηκα στο ποιες εταιρείες θα αντιπροσωπεύω και επιλέγω εταιρείες οι οποίες ξέρω ότι ηγούνται στο κομμάτι της ναυτιλιακής τεχνολογίας. Αυτό με βοήθησε να εξελίξω και να κατασκευάσω και νέα συστήματα στα high standards των μεγάλων εταιρειών του εξωτερικού, όπως το ΕCO 8 ShaPoLi, το οποίο, εκτός από τις 5 διεθνείς πιστοποιήσεις, έχει και τη 2ετή εγγύηση καλής λειτουργίας, αποδεικνύοντας την αξιοπιστία του. Τώρα το ΕCO 11 είναι η πρώτη "all in one" πιστοποιημένη μονάδα για περιβαλλοντικά συστήματα πάνω στα πλοία, ελέγχει, καταγράφει και δέχεται δηλαδή πληροφορίες από πολλά συστήματα και ταυτόχρονα τα μεταδίδει στα γραφεία των εταιρειών χωρίς επιπλέον κόστος, το οποίο έχει ήδη λάβει την πρώτη πιστοποίηση από LLOYDS Register για ENV2 & ENV3. Το ΕCO 15 αφορά κυρίως τον έλεγχο και την καταγραφή συστήματος του πλοίου για τη μη ρύπανση από το πλοίο στη θάλασσα.