ΟΤΕ: Βάζει στο επίκεντρο την οπτική ίνα, με στοχευμένες αναβαθμίσεις για περαιτέρω εξάπλωση του FTTH

ΟΤΕ: Βάζει στο επίκεντρο την οπτική ίνα, με στοχευμένες αναβαθμίσεις για περαιτέρω εξάπλωση του FTTH

Του Στάθη Βασιλόπουλου

Ο ΟΤΕ εντείνει τις προσπάθειές του για την ανάπτυξη των δικτύων οπτικών ινών και την προσφορά υψηλών ταχυτήτων διαδικτύου, προχωρώντας σε δωρεάν αναβαθμίσεις ταχύτητας σύνδεσης για περίπου 500.000 συνδρομητές του με δίκτυα FTTC και FTTH. Συγκεκριμένα, οι συνδέσεις FTTC αναβαθμίζονται από τα 50 Mbps στα 100 Mbps, ενώ οι συνδέσεις FTTH (50 Mbps, 100 Mbps, 200 Μbps, 300 Μbps) στα 500 Mbps.

Στόχος είναι η ενίσχυση της εμπειρίας των καταναλωτών προκειμένου "να δουν στην πράξη, πώς λειτουργεί ένα νοικοκυριό σε πολύ πιο υψηλές ταχύτητες", σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, και εντάσσεται στο πλαίσιο της προώθησης των ευρυζωνικών υπηρεσιών.

Η δωρεάν αυτή αναβάθμιση θα έχει χρονική διάρκεια τρεις μήνες. Μετά το πέρας του τριμήνου οι καταναλωτές θα μπορούν να επιλέξουν αν θα διατηρήσουν τις υψηλές ταχύτητες σε μία ενδεχόμενη νέα συμφωνία με τον πάροχο ή αν θα επιστρέψουν στην πρότερη κατάσταση.

Οι αναβαθμίσεις έχουν ξεκινήσει σταδιακά να υλοποιούνται με χρονικό ορίζοντα ως το τέλος Σεπτεμβρίου. Πρόκειται για ένα project που δούλευε ο ΟΤΕ εδώ και πολλούς μήνες και δεν σχετίζεται με τις πρόσφατες ανακοινώσεις της ΔΕΗ για είσοδο στη λιανική αγορά τηλεπικοινωνιών.

Είναι γεγονός ότι η ελληνική αγορά σταθερής ευρυζωνικότητας βρίσκεται σε φάση μετάβασης, με τη διείσδυση των υπηρεσιών FTTH να παραμένει ακόμη σχετικά χαμηλή σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, γεγονός που ανοίγει περιθώρια για ανάπτυξη αλλά και έντονο ανταγωνισμό.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η είσοδος της ΔΕΗ στις λιανικές τηλεπικοινωνίες, μέσω της θυγατρικής της ΔΕΗ FiberGrid, αναμένεται να δημιουργήσει νέα δεδομένα. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία ανακοίνωσε πριν από λίγο καιρό την έναρξη εμπορικής διάθεσης τριών πακέτων FTTH υπηρεσιών, χωρίς σταθερή τηλεφωνία, με τιμές ιδιαίτερα ανταγωνιστικές. Το βασικό πακέτο περιλαμβάνει σύνδεση 500 Mbps με 17,90 ευρώ τον μήνα, ενώ το μεσαίο και το υψηλό πακέτο προσφέρουν ταχύτητες έως 2,5 Gbps, σε σημαντικά χαμηλότερες τιμές από τους καθιερωμένους παρόχους (Cosmote, Vodafone, Nova).

Η τιμολογιακή πολιτική της ΔΕΗ - και κυρίως η επιθετική τοποθέτηση στα χαμηλότερα πακέτα - δείχνει τη στρατηγική της να διεκδικήσει άμεσα μερίδιο αγοράς από τους ισχυρούς παίκτες του κλάδου.

Πάντως, σχετικά με την εμφάνιση ενός νέου ισχυρού ανταγωνιστή στην αγορά οπτικών ινών

, ο επικεφαλής του ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής, είχε αναφέρει ότι ο όμιλος διατηρεί ισχυρή παρουσία στις περιοχές όπου δραστηριοποιείται η ΔΕΗ, έχοντας ήδη προσεγγίσει και εξυπηρετήσει την πλειοψηφία των πελατών εκεί. "Σεβόμαστε τους ανταγωνιστές μας, αλλά δεν φοβόμαστε κανέναν", δήλωσε, δίνοντας έμφαση στην πολυετή τεχνογνωσία, τις ισχυρές υποδομές και τη συνεργασία με τον διεθνή όμιλο Deutsche Telekom, που προσφέρει στον ΟΤΕ πρόσβαση σε τεχνογνωσία παγκόσμιας εμβέλειας. Επίσης, ο κ. Νεμπής υπογράμμισε ότι η συνολική πρόταση του ΟΤΕ δεν εστιάζει μόνο στην τιμή, αλλά στην εμπειρία και στην εξυπηρέτηση, με το 70% των συνδρομητών του να επιλέγουν συνδυαστικά πακέτα που προσφέρουν επιπλέον αξία.

Σημειώνεται πως μέχρι τον Μάρτιο του 2025, η οπτική ίνα μέχρι το σπίτι (Fiber-To-The-Home, FTTH) του ΟΤΕ έχει φθάσει σε 1,8 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις με τους συνολικούς συνδρομητές να ανέρχονται σε 430.000, αντιπροσωπεύοντας το 18,3% των συνολικών ευρυζωνικών συνδέσεων, ενώ στόχος είναι τα 2,1 εκατ. μέχρι το τέλος του 2025. 

Περισσότερα από Forbes

Vileda: Η ελληνική νοικοκυροσύνη φέρνει μερίσματα στους Γερμανούς

Σταθερή ανάπτυξη και διψήφια αύξηση κερδών για την ελληνική θυγατρική του ομίλου Freudenberg. Μερίσματα 4,1 εκατ. ευρώ στην τετραετία.

Ούζο Πλωμάρι: Το σχέδιο για να ξαναγεμίσει το "ποτήρι" των κερδών

Με ιστορία 130 ετών, που σχεδόν ταυτίζεται με την ίδια την ιστορία του ούζου, η Ποτοποιία Πλωμαρίου Ισίδωρος Αρβανίτης ποντάρει στη διαφοροποίηση.

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Στοά Αρσακείου: Η ιστορία, η ανάπλαση και η επόμενη μέρα

To ιστορικό κτίριο αποκτά νέα πνοή μέσα από ένα έργο ανάπλασης ύψους 20 εκατ. ευρώ της Legendary Food, η οποία έχει συνάψει μακροχρόνια μίσθωση διάρκειας 35 ετών.

Startups: Σημάδια κόπωσης στα ευρωπαϊκά exits

Η συνολική αξία των exits στην Ευρώπη για το πρώτο εξάμηνο του 2025 έφτασε τα 26,8 δισ. ευρώ, θέτοντας την ετήσια επίδοση σε τροχιά πτώσης κατά 12,3% σε σύγκριση με το 2024.

Delian Alliance Industries: Το ελληνικό αμυντικό success story που ανοίγει φτερά για την Ευρώπη

Η ελληνική startup ανακοίνωσε πρόσφατα την ολοκλήρωση χρηματοδότησης Series A ύψους 14 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η Βιωσιμότητα ως στρατηγικό πλεονέκτημα

Και ως ευκαιρία ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις.

Το διαχρονικό success stοry του καφέ - Ποιοι επενδύουν

Η αγορά του καφέ έχει μετατραπεί σε χρηματιστηριακό θρίλερ, με τις τιμές να καταρρίπτουν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Μόνο το 2024 οι τιμές του Arabica σημείωσαν αύξηση 70%.

Gradient Labs: Η startup με Ελληνίδα co-founder που αλλάζει την τραπεζική εξυπηρέτηση

Δεν διατηρεί προς το παρόν φυσική παρουσία στην Ελλάδα, αλλά εξετάζει σοβαρά τις επιλογές επέκτασης.

Κλείνει για τον ΟΤΕ το κεφάλαιο "Ρουμανία"

Η πώληση της Telekom Romania Mobile οδεύει προς ολοκλήρωση, μετά το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της χώρας.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.