ΟΤΕ: Βάζει στο επίκεντρο την οπτική ίνα, με στοχευμένες αναβαθμίσεις για περαιτέρω εξάπλωση του FTTH

ΟΤΕ: Βάζει στο επίκεντρο την οπτική ίνα, με στοχευμένες αναβαθμίσεις για περαιτέρω εξάπλωση του FTTH

Του Στάθη Βασιλόπουλου

Ο ΟΤΕ εντείνει τις προσπάθειές του για την ανάπτυξη των δικτύων οπτικών ινών και την προσφορά υψηλών ταχυτήτων διαδικτύου, προχωρώντας σε δωρεάν αναβαθμίσεις ταχύτητας σύνδεσης για περίπου 500.000 συνδρομητές του με δίκτυα FTTC και FTTH. Συγκεκριμένα, οι συνδέσεις FTTC αναβαθμίζονται από τα 50 Mbps στα 100 Mbps, ενώ οι συνδέσεις FTTH (50 Mbps, 100 Mbps, 200 Μbps, 300 Μbps) στα 500 Mbps.

Στόχος είναι η ενίσχυση της εμπειρίας των καταναλωτών προκειμένου "να δουν στην πράξη, πώς λειτουργεί ένα νοικοκυριό σε πολύ πιο υψηλές ταχύτητες", σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, και εντάσσεται στο πλαίσιο της προώθησης των ευρυζωνικών υπηρεσιών.

Η δωρεάν αυτή αναβάθμιση θα έχει χρονική διάρκεια τρεις μήνες. Μετά το πέρας του τριμήνου οι καταναλωτές θα μπορούν να επιλέξουν αν θα διατηρήσουν τις υψηλές ταχύτητες σε μία ενδεχόμενη νέα συμφωνία με τον πάροχο ή αν θα επιστρέψουν στην πρότερη κατάσταση.

Οι αναβαθμίσεις έχουν ξεκινήσει σταδιακά να υλοποιούνται με χρονικό ορίζοντα ως το τέλος Σεπτεμβρίου. Πρόκειται για ένα project που δούλευε ο ΟΤΕ εδώ και πολλούς μήνες και δεν σχετίζεται με τις πρόσφατες ανακοινώσεις της ΔΕΗ για είσοδο στη λιανική αγορά τηλεπικοινωνιών.

Είναι γεγονός ότι η ελληνική αγορά σταθερής ευρυζωνικότητας βρίσκεται σε φάση μετάβασης, με τη διείσδυση των υπηρεσιών FTTH να παραμένει ακόμη σχετικά χαμηλή σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, γεγονός που ανοίγει περιθώρια για ανάπτυξη αλλά και έντονο ανταγωνισμό.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η είσοδος της ΔΕΗ στις λιανικές τηλεπικοινωνίες, μέσω της θυγατρικής της ΔΕΗ FiberGrid, αναμένεται να δημιουργήσει νέα δεδομένα. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία ανακοίνωσε πριν από λίγο καιρό την έναρξη εμπορικής διάθεσης τριών πακέτων FTTH υπηρεσιών, χωρίς σταθερή τηλεφωνία, με τιμές ιδιαίτερα ανταγωνιστικές. Το βασικό πακέτο περιλαμβάνει σύνδεση 500 Mbps με 17,90 ευρώ τον μήνα, ενώ το μεσαίο και το υψηλό πακέτο προσφέρουν ταχύτητες έως 2,5 Gbps, σε σημαντικά χαμηλότερες τιμές από τους καθιερωμένους παρόχους (Cosmote, Vodafone, Nova).

Η τιμολογιακή πολιτική της ΔΕΗ - και κυρίως η επιθετική τοποθέτηση στα χαμηλότερα πακέτα - δείχνει τη στρατηγική της να διεκδικήσει άμεσα μερίδιο αγοράς από τους ισχυρούς παίκτες του κλάδου.

Πάντως, σχετικά με την εμφάνιση ενός νέου ισχυρού ανταγωνιστή στην αγορά οπτικών ινών

, ο επικεφαλής του ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής, είχε αναφέρει ότι ο όμιλος διατηρεί ισχυρή παρουσία στις περιοχές όπου δραστηριοποιείται η ΔΕΗ, έχοντας ήδη προσεγγίσει και εξυπηρετήσει την πλειοψηφία των πελατών εκεί. "Σεβόμαστε τους ανταγωνιστές μας, αλλά δεν φοβόμαστε κανέναν", δήλωσε, δίνοντας έμφαση στην πολυετή τεχνογνωσία, τις ισχυρές υποδομές και τη συνεργασία με τον διεθνή όμιλο Deutsche Telekom, που προσφέρει στον ΟΤΕ πρόσβαση σε τεχνογνωσία παγκόσμιας εμβέλειας. Επίσης, ο κ. Νεμπής υπογράμμισε ότι η συνολική πρόταση του ΟΤΕ δεν εστιάζει μόνο στην τιμή, αλλά στην εμπειρία και στην εξυπηρέτηση, με το 70% των συνδρομητών του να επιλέγουν συνδυαστικά πακέτα που προσφέρουν επιπλέον αξία.

Σημειώνεται πως μέχρι τον Μάρτιο του 2025, η οπτική ίνα μέχρι το σπίτι (Fiber-To-The-Home, FTTH) του ΟΤΕ έχει φθάσει σε 1,8 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις με τους συνολικούς συνδρομητές να ανέρχονται σε 430.000, αντιπροσωπεύοντας το 18,3% των συνολικών ευρυζωνικών συνδέσεων, ενώ στόχος είναι τα 2,1 εκατ. μέχρι το τέλος του 2025. 

Περισσότερα από Forbes

Κλείνει για τον ΟΤΕ το κεφάλαιο "Ρουμανία"

Η πώληση της Telekom Romania Mobile οδεύει προς ολοκλήρωση, μετά το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της χώρας.

Αυθεντικότητα, καινοτομία και νέες συνήθειες για την μπίρα το 2025

Οι ζυθοποιίες ενισχύουν τις θέσεις τους μέσω στοχευμένων επενδύσεων, ευελπιστώντας σε θετικό τελικό "ταμείο".

Louis Vuitton Ελλάς: Κέρδη ρεκόρ 17,6 εκατ. - Η ελληνική "συνταγή" επιτυχίας

Τα "χρυσά" μερίσματα, οι έξι ανέλεγκτες φορολογικές χρήσεις και οι ανακατατάξεις στη Μύκονο.

Οι βιομήχανοι τροφίμων που αγάπησαν το hoteling

Η δυναμική του ελληνικού τουρισμού δεν είναι νέο "φρούτο" για τους βιομηχάνους τροφίμων και ποτών.

Tesla: Κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση σε τριμηνιαία έσοδα εδώ και πάνω από 10 χρόνια στο β' τρίμηνο

Στο -12%, εν μέσω προβληματισμού για την πολιτική δραστηριότητα του Έλον Μασκ. Ξεκίνησε την παραγωγή ενός πιο οικονομικού ηλεκτρικού μοντέλου.

Changan Hellas: Το νέο κινεζικό άνοιγμα του ομίλου Βασιλάκη

Πραγματοποίησε και επισήμως την άφιξή της η Changan Hellas, η νεοσύστατη εταιρεία της οικογένειας Βασιλάκη. Νέοι παίχτες μπαίνουν στην αγορά της ηλεκτροκίνησης και αυξάνεται ο ανταγωνισμός.

"Λαχάνιασε" η Bodytalk - Στο κόκκινο για δεύτερη χρονιά

Σχέδιο για επιστροφή στα κέρδη μέσω νέων συνεργασιών και επένδυσης σε νέα κατηγορία προϊόντων.

Το μυστικό "όπλο" που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο Τραμπ για να "νικήσει" τη Fed

Το μοντέλο που θα μας δείξει αν η Ουάσινγκτον υπονομεύει την ακεραιότητα του δολαρίου ή διατηρεί την αξία του.

Kaedim: Η startup που αλλάζει τα δεδομένα στο 3D βάζει στόχο την Ελλάδα

Η startup δημιουργήθηκε για να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο παράγεται το 3D περιεχόμενο, ξεκινώντας από τη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla