CPI: Οι τρεις κινήσεις που θα οδηγήσουν σε περαιτέρω ανάπτυξη

CPI: Οι τρεις κινήσεις που θα οδηγήσουν σε περαιτέρω ανάπτυξη

Συνέντευξη στον Στάθη Βασιλόπουλο

Ο Άρης Παπαθάνος, Διευθύνων Σύμβουλος της CPI, μιλάει στο "Forbes" για τους στόχους της φετινής χρονιάς, που περιλαμβάνουν οργανική και ανόργανη ανάπτυξη, καθώς και επενδύσεις.

Ποιοι είναι οι τομείς στους οποίους δραστηριοποιείται η CPI;

Η CPI A.E. δραστηριοποιείται δυναμικά στον χώρο της πληροφορικής εδώ και 35 χρόνια, διατηρώντας ηγετική θέση ως added-value διανομέας προϊόντων και υπηρεσιών τεχνολογίας. Με σταθερή προσήλωση στην καινοτομία και την υψηλή ποιότητα, συνεργαζόμαστε με μεγάλους οίκους του εξωτερικού και προσφέρουμε προϊόντα σε τομείς όπως το Printing, IP Surveillance, Point of Sale, Λύσεις Barcode και Φορητών Τερματικών, Video & Voice Collaboration, Smart Lighting, Ήχος & Εικόνα κ.ά.

Παράλληλα, έχουμε τοποθετηθεί στρατηγικά στις IT υπηρεσίες, με ένα σημαντικό κομμάτι των εσόδων μας να προέρχεται από αυτές. Η γκάμα των υπηρεσιών μας διευρύνεται συνεχώς γύρω από δύο βασικούς πυλώνες. Ο πρώτος πυλώνας είναι οι IT υπηρεσίες, όπου λειτουργούμε ως ο επίσημος Service Provider κορυφαίων κατασκευαστών του κλάδου, όπως η Dell και η Lenovo, υλοποιούμε εγκαταστάσεις και συμβόλαια συντήρησης IT εξοπλισμού πανελλαδικά για μεγάλους οργανισμούς στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, προσφέρουμε υπηρεσίες outsourcing σε IT support, helpdesk κ.λπ. Ο δεύτερος πυλώνας περιλαμβάνει τις υπηρεσίες Managed Print Services (MPS) και workflow management, όπου παρέχουμε αξιόπιστες και αποδοτικές υπηρεσίες εκτύπωσης και βελτιστοποίησης workflows σε οργανισμούς κάθε μεγέθους.

Ποια είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και τα δυνατά σημεία της εταιρείας;

Στόχος μας είναι η συνεχής ανάπτυξη στον χώρο της τεχνολογίας, μέσα από την ανάπτυξη των ανθρώπων μας, των συνεργατών και των πελατών μας. Επενδύουμε σε εξειδικευμένο προσωπικό και υιοθετούμε πελατοκεντρική προσέγγιση, με έμφαση στο Presales και το After-Sales Support, προσφέροντας προστιθέμενη αξία και διαφοροποίηση. Η δύναμή μας βασίζεται στις μακροχρόνιες συνεργασίες με κορυφαία brands του εξωτερικού και το ισχυρό δίκτυο συνεργατών μας πανελλαδικά. Η προσήλωσή μας στην ποιότητα αναγνωρίζεται διεθνώς, με την Dell να μας κατατάσσει σταθερά στις 3 κορυφαίες θέσεις της Ευρώπης στο Voice of Customer επί μία δεκαετία.

Ποιο είναι το "μείγμα" της στρατηγικής που θα ακολουθήσει η CPI για να επιτύχει περαιτέρω ανάπτυξη;

Το "μείγμα" της στρατηγικής μας για περαιτέρω ανάπτυξη έχει 3 βασικούς άξονες.

Ο πρώτος έχει να κάνει με την Οργανική Ανάπτυξη, η οποία βασίζεται στη διεύρυνση των μεριδίων αγοράς και του προϊοντικού μας portfolio με καινοτόμα προϊόντα, που καλύπτουν τις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των επιχειρήσεων. Στο πλαίσιο αυτό, τα τελευταία χρόνια έχουμε συνάψει σημαντικές συνεργασίες. Το 2023 με την Govee, μια εταιρεία παγκοσμίως γνωστή για τα καινοτόμα προϊόντα έξυπνου φωτισμού, εγκαινιάζοντας την είσοδό μας στην αγορά των Smart IoT Products. To 2024 με την HP | Poly, πρώτη σε μερίδια αγοράς σε προϊόντα που υποστηρίζουν το υβριδικό μοντέλο εργασίας και τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων. Στις αρχές του 2025 ενώσαμε τις δυνάμεις μας με την Canon, αναλαμβάνοντας τον ρόλο του επίσημου διανομέα των B2B προϊόντων, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τη θέση μας στην αγορά της εκτύπωσης, των Managed Print Services και των λύσεων Workflow Management. 

Ο δεύτερος άξονας της στρατηγικής μας είναι η Ανόργανη Ανάπτυξη, αναζητώντας σταθερά ευκαιρίες για εξαγορές και στρατηγικές συνέργειες, που θα μας επιτρέψουν να διευρύνουμε τη διασπορά μας στην αγορά, να μπούμε σε νέες αγορές και να ενισχύσουμε περαιτέρω την ανταγωνιστικότητά μας.

Ο τρίτος άξονας είναι η διαρκής προσπάθεια αύξησης της παραγωγικότητάς μας, το οποίο προσπαθούμε να πετύχουμε μέσα από επενδύσεις. Επενδύσεις στην ανάπτυξη των ανθρώπων της CPI, αναπτύσσοντας τις δεξιότητες και τις γνώσεις των εργαζομένων μας, και επενδύσεις σε εργαλεία και υποδομές για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας.

Ποια είναι η επίδραση του ESG στις επιχειρήσεις και ποιες είναι οι κινήσεις που έχει κάνει η εταιρεία σε αυτό το κομμάτι;

Το ESG (Environmental, Social, Governance) έχει εξελιχθεί σε στρατηγικό πυλώνα βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας για τις επιχειρήσεις. Για τη CPI αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής μας, με την Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης από το 2023 να καταγράφει τις δράσεις και τους στόχους μας. Σε κοινωνικό επίπεδο εστιάζουμε στην ευημερία των εργαζομένων, την ισότητα, τον εθελοντισμό και τη θετική κοινωνική επίδραση. Η πιστοποίηση "Great Place to Work", η αύξηση των ωρών εκπαίδευσης και οι δράσεις αιμοδοσίας είναι απτά παραδείγματα.

Σε περιβαλλοντικό επίπεδο, επενδύουμε στη μείωση του αποτυπώματός μας μέσω φωτοβολταϊκών πάνελ, ηλεκτρονικής τιμολόγησης και πιστοποίησης ανθρακικού αποτυπώματος, συμβάλλοντας τόσο στη βιωσιμότητα όσο και στη
μείωση λειτουργικών εξόδων.

Τέλος, στον πυλώνα της εταιρικής διακυβέρνησης προάγουμε τη διαφάνεια και την υπευθυνότητα, διατηρώντας ανοικτή επικοινωνία με τους μετόχους, επενδυτές, εργαζομένους και συνεργάτες, ενισχύοντας έτσι τη σταθερότητα της εταιρείας.

Ποιοι είναι οι στόχοι για τη φετινή χρονιά;

Εκτός του να παραμείνουμε προσηλωμένοι στην υψηλή ποιότητα σε ό,τι κάνουμε, οι στόχοι για τη φετινή χρονιά είναι ξεκάθαροι. Θέλουμε να δημιουργήσουμε καινούργια revenue streams με τα νέα προϊόντα και υπηρεσίες που διαθέτουμε στην αγορά, αυξάνοντας παράλληλα το μερίδιο των υπηρεσιών, που σήμερα αποτελεί το 25% των συνολικών μας εσόδων. 

Έχουμε, επίσης, στόχο να προχωρήσουμε σε κάποια κίνηση ανόργανης ανάπτυξης. Είτε κάποια εξαγορά είτε κάποια μικρότερη συμμετοχή σε εταιρεία με μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και εμπορικής συνέργειας μεταξύ των εταιρειών. Όπως έχω αναφέρει κατά καιρούς, αυτό δεν είναι αυτοσκοπός, θα προχωρήσουμε σε μια τέτοια κίνηση μόνο εάν έχει business sense για εμάς.

Τέλος, θέλουμε να εντάξουμε νέα ψηφιακά εργαλεία στη δουλειά μας που είτε έχουν να κάνουν με αυτοματισμούς, είτε με επενδύσεις σε IT συστήματα που αυξάνουν την αποτελεσματικότητά μας, είτε εξερευνώντας το πώς θα εντάξουμε το AI, για να μας βοηθήσει στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε και παίρνουμε αποφάσεις.

*Αναδημοσίευση από το Forbes Απριλίου.

Περισσότερα από Forbes

Nespresso Professional στο Delphi Economic Forum 2025: Μια αξέχαστη γευστική εμπειρία

Η Nespresso Professional υπήρξε ένα από τα βασικά σημεία αναφοράς, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους μια αξέχαστη γευστική εμπειρία και υποστηρίζοντας με επιτυχία τον θεσμό.

Ρούλα Ρουβά (Όμιλος Roula Rouva): Περιζήτητες µεταξύ των ξένων αγοραστών οι πολυτελείς κατοικίες της Ελλάδας

Ισχυρός "παίκτης" της διεθνούς αγοράς πολυτελών κατοικιών είναι πλέον η ελληνική αγορά.

Kafea Terra: Υγιής ανάπτυξη και για το 2024 με πρόσθετες επενδύσεις

Κυριαρχία στην ελληνική αγορά και εξαγωγική παρουσία σε 16 χώρες και τρεις ηπείρους, από το Ηνωμένο Βασίλειο έως τη Νέα Ζηλανδία

Η Rolex Συνεισφέρει στην Προστασία της Βάλια Κάλντα και Ενισχύει τη Δασοπροστασία στην Ελλάδα

Με αυξημένο αίσθημα κοινωνικής ευθύνης, η Rolex, ως μία από τις κορυφαίες ελβετικές εταιρείες, αξιοποίησε προηγμένες τεχνολογικές λύσεις για την προστασία της Βάλια Κάλντα από τις πυρκαγιές, στο πλαίσιο του διεθνούς προγράμματος "Πρωτοβουλία Rolex για έναν Αέναο Πλανήτη".

Μolgas: Το LNG είναι ανταγωνιστικό, ευρέως διαθέσιμο και ένα πιο καθαρό καύσιμο

Θα παραμείνει θεμελιώδης πηγή ενέργειας για πολλές δεκαετίες ακόμα για τον πλανήτη.

Η UBITECH στα μονοπάτια της Τεχνητής Νοημοσύνης

Eχοντας ήδη διανύσει μια σημαντική πορεία με εργαλεία για τον δημόσιο τομέα, πρωτοστατεί στην υλοποίηση λύσεων και στον τομέα της "βιομηχανίας".

BTM 2024: Ένα Ορόσημο για την Παγκόσμια Επιχειρηματική Ανάπτυξη, με σημαντική παρουσία των Έλληνικών Επιχειρήσεων

Η 26η διοργάνωση του Buyers Trade Mission 2024 (BTM), που οργανώθηκε από τον Οργανισμό Προώθησης Εξαγωγών της Κόστα Ρίκα (PROCOMER), ξεκίνησε δυναμικά στις 11 Σεπτεμβρίου 2024 στο Σαν Χοσέ της Κόστα Ρίκα και διήρκησε 3 ημέρες.

Αλλαγή πορείας για τη βιοµηχανία ηλεκτρικών οχηµάτων

Τα προβλήµατα της βιοµηχανίας ηλεκτρικών οχηµάτων δεν επηρεάζουν µόνο τους νέους παίκτες, αλλά και τους γίγαντες της αυτοκινητοβιοµηχανίας, όπως οι Ford, General Motors και Stellantis.

Η Philip Morris International στην 1η θέση στη φετινή λίστα Net Zero Leaders του Forbes

Η λίστα Net Zero Leaders του Forbes αναδεικνύει τις 100 εισηγμένες αμερικανικές εταιρείες που μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου τους (GHG).

Μάκης Κοσμάτος: "Στην Kenvue οικοδομούμε εμπιστοσύνη μέσω των brands μας με οχήματα την επιστήμη και την καινοτομία"

Μετά από 135 χρόνια λειτουργίας υπό την επωνυμία Johnson & Johnson Consumer Health, της ισχυρής αμερικανικής πολυεθνικής, η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο με κύρια πηγή εσόδων από προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγείας των καταναλωτών, μετατράπηκε τον περασμένο Μάιο σε Kenvue.

Marine Tours: Βιώσιμα επαγγελματικά ταξίδια με επίκεντρο τον ταξιδιώτη

Τα ταξίδια είναι ένα απαραίτητο επιχειρηματικό εργαλείο. Ωστόσο, στην τρέχουσα εποχή ESG, η επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης απαιτεί την προώθηση μιας υπεύθυνης ταξιδιωτικής αλυσίδας εφοδιασμού και όχι μόνο.