Του Νίκου Ρουσάνογλου
Προς ολοκλήρωση βαίνει το πρώτο στάδιο της διαδικασίας μετασχηματισμού του ομίλου Ελλάκτωρ, μετά τις διαδοχικές πωλήσεις των δραστηριοτήτων των ΑΠΕ (Άνεμος), των κατασκευών (Άκτωρ) και της διαχείρισης απορριμμάτων (Ηλέκτωρ). Η τελευταία θα αποκτηθεί από τον όμιλο Motor Oil εντός των προσεχών μηνών, ενδεχομένως με κάποια ολιγόμηνη καθυστέρηση, μετά την προ ενός μήνα ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού ότι θα προβεί σε πλήρη διερεύνηση της σχετικής συμφωνίας. Υπενθυμίζεται ότι ανάλογη ανακοίνωση είχε εκδοθεί και στην περίπτωση της εξαγοράς της Άκτωρ από την τότε Intrakat (και νυν Aktor Group of Companies), χωρίς να υπάρξει κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα τελικά, πέραν της μικρής καθυστέρησης.
Μόλις ολοκληρωθούν οι σχετικές ενέργειες και ασφαλώς αποσαφηνιστεί και το πλαίσιο της συμμετοχής της Motor Oil στο μετοχικό κεφάλαιο της Ελλάκτωρ, εκτιμάται ότι θα τεθεί σε εφαρμογή το δεύτερο σκέλος του σχεδίου της Reggeborgh Invest για την Ελλάκτωρ, που θα αφορά στη μετατροπή της σε έναν όμιλο holding, με παρουσία στις παραχωρήσεις, τα ακίνητα και άλλες δραστηριότητες. Αυτές εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να είναι τόσο οι τράπεζες, με δεδομένη τη συμμετοχή του Ολλανδού επιχειρηματία στην Alpha Bank (και την εκπεφρασμένη πρόθεση σημαντικής μεγέθυνσης του ποσοστού του ίσως ακόμα και στο 20%), αλλά και ο τομέας της "καθαρής" ενέργειας, με το ενδιαφέρον να εστιάζει στις νέες τεχνολογίες, όπως τα υπεράκτια αιολικά πάρκα και τα έργα αποθήκευσης ενέργειας.
Στο μεσοδιάστημα, η διοίκηση του ομίλου Ελλάκτωρ προχωρά σε μια σειρά σημαντικών κινήσεων και ενδοομιλικών ανακατατάξεων, αρχής γενομένης από τη REDS. Η θυγατρική των ακινήτων που ενοποιείται πλήρως μετά την απορρόφησή της και την έξοδο από το χρηματιστήριο, θα αποκτήσει ένα χαρτοφυλάκιο 10 ακινήτων της Reggeborgh Invest, έναντι ποσού 80 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ακίνητα τουριστικού χαρακτήρα, κυρίως συγκροτήματα τουριστικών διαμερισμάτων στο κέντρο της Αθήνας, που αξιοποιούνται μέσω βραχυχρόνιων μισθώσεων. Για τον σκοπό αυτό, θα προβεί σε σύναψη ομολογιακού δανείου 65 εκατ. ευρώ, με εγγυήτρια την Ελλάκτωρ.
Ο στόχος είναι να αποκτήσει η REDS έσοδα από τη διαχείριση ακινήτων, έως ότου ωριμάσουν εμπορικά τα τρία μεγάλα έργα ανάπτυξης που προωθεί στη Μαρίνα Αλίμου, την Κάντζα (Cambas Project) και τις Γούρνες στο Ηράκλειο της Κρήτης. Ως επιστέγασμα αυτού έρχεται και η μεταβίβαση από την Άκτωρ Παραχωρήσεις στη REDS (στις 16 Σεπτεμβρίου) της Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου Α.Ε. Πρόκειται για το "όχημα" που έχει αναλάβει την ανάπλαση και διαχείριση της νέας μαρίνας, όπου πλέον η έκδοση της οικοδομικής άδειας είναι ζήτημα ημερών. Το τίμημα της μεταβίβασης ανήλθε σε 31 εκατ. ευρώ. Σημαντικός κρίνεται και ο "μποναμάς" ύψους 55,8 εκατ. ευρώ, που έλαβε η Άκτωρ Παραχωρήσεις τον περασμένο Αύγουστο, λόγω της αναχρηματοδότησης των δανείων της κοινοπραξίας "Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου" (Τμήμα ΠΑΘΕ Μαλιακός – Κλειδί), που είχε ως αποτέλεσμα οι μέτοχοι να εισπράξουν μέρος της δεσμευτικής επένδυσης που είχαν πραγματοποιήσει.
Όπως ανακοίνωσε χθες η εισηγμένη, το φετινό εννεάμηνο, ο κύκλος εργασιών από συνεχιζόμενες δραστηριότητες (χωρίς δηλαδή την κατασκευή και τη διαχείριση απορριμμάτων για λόγους συγκρισιμότητας), ανήλθε σε 221,7 εκατ. ευρώ, από 209 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 6%. Αντίστοιχα, τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 35% σε 64 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων, τόκων κι αποσβέσεων (EBITDA) ενισχύθηκαν κατά 6% σε 143,8 εκατ. ευρώ και το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε σε 65%. Η καθαρή ρευστότητα του ομίλου ανήλθε σε 359 εκατ. ευρώ (από 302 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2023) και τα ταμειακά διαθέσιμα σε 507 εκατ. ευρώ (από 497 εκατ. ευρώ). Αντίστοιχα, το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων διαμορφώνεται σε 789 εκατ. ευρώ, ή 2,27 ευρώ/μετοχή, μετά την επιστροφή κεφαλαίου ύψους 174 εκατ. ευρώ, που σημειώθηκε τον περασμένο Ιούλιο.
Ειδικά σε ό,τι αφορά τις παραχωρήσεις, το φετινό εννεάμηνο, τα έσοδα ανήλθαν σε 220,7 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 7%, λόγω της αύξησης της κυκλοφορίας στην Αττική Οδό κατά 5,52%, ενώ κατά 4,19% αυξήθηκε η κυκλοφορία στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους. Αντίστοιχα, τα EBITDA ανήλθαν σε 158,6 εκατ. ευρώ, από 136,8 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 16%, με το περιθώριο να αγγίζει το 72%. Η Άκτωρ Παραχωρήσεις διεκδικεί νέα έργα ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων ύψους 6 δισ. ευρώ. Πρόσφατα, αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος για το έργο ΣΔΙΤ "Αποκατάσταση και Εκσυγχρονισμός των δικτύων Άρδευσης του Τοπικού Οργανισμού Εγγείων Βελτιώσεων (Τ.Ο.Ε.Β.) Ταυρωπού", σε κοινοπραξία με την Άβαξ (60%-40%).
Διαβάστε ακόμη: