Απώλειες άνω του 2% σημείωσαν οι τιμές του πετρελαίου την Παρασκευή, καθώς οι επενδυτές σταθμίζουν την ασθενέστερη ζήτηση από την Κίνα και την πιθανή επιβράδυνση του ρυθμού μείωσης των επιτοκίων της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ.
Σε αυτό το κλίμα, το αργό τύπου West Texas Intermediate υποχώρησε κατά 2,45% ή 1,68 δολ. για να διαμορφωθεί η τιμή του στα 67,02 δολ. το βαρέλι.
Αντίστοιχη εικόνα για το πετρέλαιο τύπου Brent που είδε το πιο ενεργό του συμβόλαιο να χάνει 2,09% ή 1,52 δολ. στα 71,04 δολάρια το βαρέλι.
Στην εβδομάδα, το WTI σημείωσε "βουτιά" της τάξης του 5% και το Brent έχασε περίπου 4%.
Τα διυλιστήρια πετρελαίου της Κίνας επεξεργάστηκαν τον Οκτώβριο 4,6% λιγότερο αργό από ό,τι ένα χρόνο νωρίτερα, λόγω του κλεισίματος ορισμένων εγκαταστάσεων και των μειωμένων ρυθμών λειτουργίας σε μικρότερα ανεξάρτητα διυλιστήρια, όπως έδειξαν την Παρασκευή τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας.
Η αύξηση της παραγωγής των εργοστασίων της χώρας επιβραδύνθηκε τον περασμένο μήνα και τα προβλήματα ζήτησης στον τομέα των ακινήτων της έδειξαν λίγα σημάδια υποχώρησης, αυξάνοντας τις ανησυχίες των επενδυτών για την οικονομική υγεία του μεγαλύτερου εισαγωγέα αργού στον κόσμο.
"Οι κόντρα άνεμοι από την Κίνα επιμένουν, και όποια κίνητρα και αν προτείνει το Πεκίνο για τόνωση της οικονομίας θα μπορούσαν να μην έχουν αντίκτυπο αν η κυβέρνηση Τραμπ επιβάλλει επιπλέον δασμούς στα εισαγόμενα προϊόντα από την Κίνα", σχολίασε ο John Kilduff της Again Capital.
Οι αναλυτές της Goldman Sachs Research αναθεώρησαν ελαφρώς πτωτικά τις προβλέψεις τους για την ανάπτυξη της Κίνας το 2025, με φόντο την ενδεχόμενη επιβολή δασμών από την κυβέρνηση Τραμπ.
"Πιθανότατα θα προχωρήσουμε σε μεγαλύτερες υποβαθμίσεις εάν ο εμπορικός πόλεμος κλιμακωθεί", ανέφερε ο επικεφαλής οικονομολόγος της Goldman Sachs Research, Jan Hatzius.
Οι τιμές του πετρελαίου υποχώρησαν επίσης αυτή την εβδομάδα, καθώς οι σημαντικότερες προβλέψεις έδειξαν επιβράδυνση στην αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης.
"Η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου εξασθενεί", σημείωσε ο εκτελεστικός διευθυντής του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας Φατίχ Μπιρόλ την Παρασκευή στη σύνοδο κορυφής COP29.
"Το βλέπουμε αυτό εδώ και αρκετό καιρό και οφείλεται κυρίως στην επιβράδυνση της κινεζικής οικονομικής ανάπτυξης και στην αυξανόμενη διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο", πρόσθεσε.
Στο μεταξύ, ο OPEC+ μείωσε τις προβλέψεις του για την αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου για φέτος και το 2025, υπογραμμίζοντας την αδυναμία στην Κίνα, την Ινδία και άλλες περιοχές.
Παράλληλα, οι traders υποβάθμισαν τις προσδοκίες τους για μείωση των επιτοκίων στην επόμενη συνεδρίαση της κεντρικής τράπεζας των ΗΠΑ τον Δεκέμβριο, αν και η επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Τράπεζας της Βοστώνης Σούζαν Κόλινς, δεν απέκλεισε τη μείωση των επιτοκίων στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση της Fed, μιλώντας στο Bloomberg.
"Εξετάζοντας τα μακροοικονομικά μεγέθη, δεν υπάρχει κάτι που να αναγκάζει τη Fed να κινηθεί βιαστικά, νομίζω ότι οι πιθανότητες για μείωση των επιτοκίων κατά 25 μονάδες βάσης τον Δεκέμβριο έχουν υποχωρήσει μεταξύ του 50-60%", τόνισε ο επικεφαλής οικονομολόγος της Matador Economics, Tim Snyder.
"Δεν θα με εξέπληττε αν δεν δούμε τίποτα τον Δεκέμβριο και πρέπει να περιμένουμε πώς θα τελειώσει το έτος", πρόσθεσε.