Πώς έκλεισε πέρυσι ο τζίρος του payzy της Cosmote

Πώς έκλεισε πέρυσι ο τζίρος του payzy της Cosmote

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 

Με σημαντική άνοδο στον τζίρο αλλά και με διεύρυνση ζημιών έκλεισε το 2023 για το payzy by Cosmote. Σημειώνεται ότι η χρονιά που μας πέρασε σηματοδοτεί ουσιαστικά την πρώτη ολοκληρωμένη οικονομική χρήση λειτουργίας για την εφαρμογή ηλεκτρονικών πληρωμών μέσω κινητού τηλεφώνου, η οποία λανσαρίστηκε επίσημα από τον όμιλο ΟΤΕ τον Οκτώβριο του 2022. Εκτός, όμως, από τον αυξημένα έσοδα, το ηλεκτρονικό πορτοφόλι ενίσχυσε  σημαντικά και την πελατειακή του βάση ενώ παράλληλα παρουσίασε και το payzy pro, το οποίο απευθύνεται σε επιχειρήσεις. 

Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της Cosmote Payments, της εταιρείας που διαχειρίζεται το payzy, έφθασε το 2023 μια ανάσα πριν από τα 21 εκατ. ευρώ, κλείνοντας στα 20,964 εκατ., καταγράφοντας εντυπωσιακή αύξηση της τάξεως του 74,26% καθώς το 2022 είχε διαμορφωθεί σε 12 εκατ. ευρώ. Από την άλλη, το app, το οποίο διανύει ακόμη τα πρώτα στάδια ανάπτυξης και εξέλιξης, παρέμεινε σε μονοπάτι ζημιών, οι οποίες διευρύνθηκαν σε 5,208 εκατ. ευρώ έναντι 2,384 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση. 

Σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, οι οποίες δημοσιευθήκαν πρόσφατα, κατά τη διάρκεια του 2023 η Cosmote Payments, μέσω των υποδομών εκκαθάρισης ηλεκτρονικών πληρωμών της εταιρείας (acquiring services), διαχειρίστηκε το σύνολο των ηλεκτρονικών πληρωμών των πελατών του ομίλου ΟΤΕ, σε όλα τα φυσικά και ηλεκτρονικά κανάλια πώλησης και εξυπηρέτησης τους, αξίας άνω των 1,2 δισ. ευρώ. 

Η πελατειακή βάση 

Σε ό,τι αφορά την πορεία της πελατειακής βάσης, ακολούθησε αναπτυξιακή δυναμική με αποκορύφωμα το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο τρίμηνο του 2023, ο αριθμός των χρηστών του payzy ξεκίνησε με 99.680 άτομα και έφθασε τα 120.318 (+20.638 καθαρές προσθήκες) στο δεύτερο τρίμηνο. Περνώντας στο τρίτο τρίμηνο, οι πελάτες αυξήθηκαν σε 141.507, ωστόσο η εκρηκτική άνοδος ήρθε στο τελευταίο τρίμηνο όπου η πελατειακή βάση έκλεισε στους 242.219, καθώς προστέθηκαν 100.712 νέοι χρήστες. 

Σε αυτό συνέβαλε και η ώθηση που έδωσε το payzy pro, το οποίο στοχεύει κυρίως τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ήδη έχουν εγγραφεί στην εφαρμογή πάνω από 400 εταιρείες, οι οποίες προέρχονται κατά κύριο λόγο από τον κλάδο της εστίασης και της φιλοξενίας ενώ πλέον είναι διαθέσιμο σε όλη την ελληνική επικράτεια, πέραν της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, όπου κάλυπτε στην αρχή της λειτουργίας του.

Το επίσημο λανσάρισμα στην Γερμανία

Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές του ηλεκτρονικού πορτοφολιού για την τρέχουσα χρονιά, σημειώνεται στον ισολογισμό ότι διαγράφονται ισχυρές, λαμβάνοντας υπόψη την συνεχώς αυξανόμενη πελατειακή βάση καθώς και την εμπορική διάθεση του νέου ηλεκτρονικού πορτοφολιού για εταιρικούς πελάτες του payzy pro. Τον περασμένο Μάιο, το payzy έκανε το πρώτο μεγάλο βήμα στη μέχρι τώρα διαδρομή του καθώς ξεκίνησε η πιλοτική λειτουργεία του στην Γερμανία μέσω του μητρικού ομίλου του ΟΤΕ, της Deutsche Telekom. Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος του γερμανικού κολοσσού τηλεπικοινωνιών, Tim Höttges ενημέρωσε για την εκκίνηση της διάθεσης του payzy στην αγορά της Γερμανίας σε πιλοτικό επίπεδο σε πρώτο χρόνο μέσω ανάρτησης στον προσωπικό του λογαριασμό στο linked in, λέγοντας ότι ο όμιλος λανσάρει τώρα το ηλεκτρονικό πορτοφόλι πληρωμών, το οποίο κυκλοφόρησε από τον ΟΤΕ στα τέλη του 2022, σε μια προσπάθεια να πείσει τους επιφυλακτικούς και ιδιαίτερα ευαίσθητους σε ό,τι αφορά τα προσωπικά τους δεδομένα, Γερμανούς πολίτες να στραφούν στις συναλλαγές που γίνονται μέσω κινητού τηλεφώνου. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε, μόλις το 13% των Γερμανών καταναλωτών πραγματοποιεί πληρωμές μέσω smartphone. "Εγώ ο ίδιος ήμουν θαυμαστής του payzy από την αρχή και το χρησιμοποιώ για να πληρώσω σην καφετέρια της Telekom", πρόσθεσε. Να σημειωθεί ότι η εφαρμογή όλους τους προηγούμενους μήνες ήταν διαθέσιμη σε δοκιμαστική λειτουργία στα όλους τους εργαζομένους της εταιρείας.

Περισσότερα από Forbes

Metlen: Τι προβλέπει η νέα συμφωνία με την KNDS και οι επόμενες κινήσεις στην άμυνα

Σύμβαση για την προμήθεια 200 τμημάτων για το Leopard 2A8, τα οποία θα κατασκευαστούν στο Αμυντικό Hub της Metlen στον Βόλο έως το 2031.

Η start up που ετοιμάζει "στρατό" 50.000 ρομπότ για αγορά εργασίας και ένοπλες δυνάμεις

Το ανθρωποειδές Phantom έχει ύψος 1,75 μ., βάρος 82 κιλά και θα μπορεί να κινείται οπλισμένο και να πολεμά.

Πώς θα είναι το νέο θεματικό πάρκο της Dreamland Experience στο Village Ρέντη των Premia – Αντετοκούνμπο

Η συνολική αναβάθμιση του συγκροτήματος στο Ρέντη βρίσκεται σε εξέλιξη.

Γιατί επενδύουν Motor Oil και EOS Capital στην EFA Group - Το πλάνο για επενδύσεις 120 εκατ., χρηματιστήριο & εξαγορές

Το EFA Group θα εισαχθεί σε χρηματιστήριο, είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό, επιλογή που θα γίνει από κοινού με τους θεσμικούς επενδυτές.

Apple, Tesla και Meta παίζουν "μουσικές καρέκλες" με υπόκρουση τεχνητής νοημοσύνης

Ποια στελέχη των τριών κολοσσών αποχώρησαν το 2025 και ποιοι οι λόγοι.

Prodea Investments: Πώς θα αξιοποιηθούν τα κεφάλαια από την πώληση "μαμούθ" 1,25 δισ. ευρώ;

Επενδύσεις 340 εκατ. ευρώ στον τουρισμό πολυτελείας, αποπληρωμή δανεισμού και νέος "βραχίονας" στα logistics.

Startups: Ωριμάζει το ελληνικό οικοσύστημα αλλά τα μεγάλα exits απουσιάζουν

Αν και παρατηρείται μεγαλύτερος αριθμός εξαγορών, καμία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως "μεγάλη" ή καθοριστική για την αγορά.

Dialectica: Ισχυρή ανάπτυξη, νέες θέσεις εργασίας και ανοιχτό το ενδεχόμενο εξαγορών

Απασχολεί περισσότερους από 1.600 εργαζόμενους παγκοσμίως, με σχεδόν τους μισούς στην Ελλάδα.

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.