Ημέρα της Γης: Για 4η χρονιά η ΔΕΗ ηλεκτροδοτεί 4,3 εκατ. νοικοκυριά αποκλειστικά από ΑΠΕ

Ημέρα της Γης: Για 4η χρονιά η ΔΕΗ ηλεκτροδοτεί 4,3 εκατ. νοικοκυριά αποκλειστικά από ΑΠΕ

Για 4η συνεχή χρονιά ο Όμιλος ΔΕΗ συμμετέχει στην Παγκόσμια Ημέρα της Γης, στις 22 Απριλίου, ηλεκτροδοτώντας 4.300.000 νοικοκυριά για 24 ώρες, με ενέργεια αποκλειστικά δεσμευμένη από ΑΠΕ, μέσα από την υπηρεσία "GreenPass" που εγγυάται πως όση ποσότητα ενέργειας καταναλώνεται από τα νοικοκυριά, τόση παράγεται και δεσμεύεται από Ανανεώσιμες Πηγές. 

Με κεντρικό της μήνυμα για το 2024, "Δεν είναι απλώς μία ημέρα, αλλά ένα κίνημα", η Ημέρα της Γης δεσμεύεται να βάλει τέλος στα πλαστικά και τους ρύπους για χάρη της υγείας των ανθρώπων και του πλανήτη, ενώ παράλληλα καλεί τα κράτη, τους πολίτες και τους οργανισμούς, παγκοσμίως, να συντονιστούν με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση τους γύρω από περιβαλλοντικά θέματα.

Όμιλος ΔΕΗ: Στρατηγική και δράσεις για ένα βιώσιμο μέλλον

Με το βλέμμα στραμμένο σε ένα πιο "πράσινο" και βιώσιμο μέλλον, ο Όμιλος ΔΕΗ υλοποιεί ήδη τον ενεργειακό μετασχηματισμό του, επενδύοντας σημαντικά στην αύξηση παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ, καθώς  και στη σταδιακή απόσυρση των λιγνιτικών μονάδων στο πλαίσιο του πλάνου αποανθρακοποίησης, το οποίο υλοποιείται με ταχύτατους ρυθμούς. Λιγνιτικές μονάδες καθαρής ισχύος 1,9GW, έχουν ήδη αποσυρθεί και πλέον αντικαθίστανται από νέες μονάδες ΑΠΕ, σύμφωνα με το επενδυτικό πλάνο του Ομίλου ΔΕΗ, ύψους €9 δισ. Η ΔΕΗ, έχοντας ως όραμα να γίνει ηγέτιδα εταιρεία καθαρής ενέργειας στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, αλλάζει και χτίζει νέες βάσεις για το μέλλον. Μέσα σε μόλις ένα χρόνο σημείωσε μείωση κατά 34% στις άμεσες εκπομπές CO2 των σταθμών ηλεκτροπαραγωγής και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειώθηκαν από 14,8 εκατ. τόνους το 2022 σε 9,7 εκατ. τόνους το 2023.  

Σύμφωνα με το επιχειρησιακό πλάνο της διοίκησης του Ομίλου ΔΕΗ για το 2024-2026, το επόμενο διάστημα χαρακτηρίζεται ως η τριετία των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην παραγωγή, καθώς, μέχρι το τέλος του 2026, η εγκατεστημένη ισχύς σε ΑΠΕ του Ομίλου θα διπλασιαστεί φτάνοντας τα 8,9GW. Σήμερα, οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας αποτελούν το 43% της συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 10,7 GW του Ομίλου ΔΕΗ. Μέχρι το 2026, οι ΑΠΕ θα αποτελούν το 68% του συνόλου της εγκατεστημένης ισχύος 13,1 GW, ποσοστό που θα προέρχεται από οργανική ανάπτυξη  και συνεργασίες σε Ελλάδα και Ρουμανία, καθώς και σε άλλες περιοχές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. 

Ο Όμιλος ΔΕΗ έχει θέσει υψηλούς στόχους για τα επόμενα χρόνια. Στοχεύει σε μείωση της έντασης εκπομπών CO2 (Scope 1, 2 και 3 (cat.3)) κατά 74% μεταξύ 2021 και 2030 και μείωση κατά 42% των εκπομπών Scope 3 το 2030 σε σχέση με το 2021. Απώτερος στόχος είναι το μηδενικό καθαρό ανθρακικό αποτύπωμα (Net Zero) μέχρι το 2040. 

Ο Όμιλος ΔΕΗ αποδεικνύει έμπρακτα την δέσμευσή του για μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος, καθώς επίσης για την πρόληψη της ρύπανσης και την προστασία του περιβάλλοντος, εφαρμόζοντας πλήρως την Περιβαλλοντική Πολιτική του. Η ΔΕΗ, στο πλαίσιο του συνολικού μετασχηματισμού της, παραμένοντας πιστή στις περιβαλλοντικές δεσμεύσεις της, συνεργάζεται  με φορείς και οργανισμούς για την υλοποίηση δράσεων που έχουν θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενώ παράλληλα συνεισφέρει στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs) για το περιβάλλον.

Η στρατηγική του Ομίλου ΔΕΗ βασίζεται στο ήδη καθιερωμένο μοντέλο "Δημιουργία Διαμοιραζόμενης Αξίας" (CSV), το οποίο επικεντρώνεται στη δημιουργία διαμοιραζόμενης αξίας για την Εταιρεία, την Κοινωνία και το Περιβάλλον. Αυτές οι παράμετροι αποτελούν σημεία αναφοράς για την αναπτυξιακή στρατηγική του Ομίλου, ορίζοντας έναν βασικό οδηγό για την εκπλήρωση της αποστολής και των στρατηγικών στόχων του στα ουσιαστικά θέματα βιωσιμότητας. 

Στην πιο πρόσφατη αξιολόγησή του από τον διεθνή οργανισμό Carbon Disclosure Project (CDP), ο Όμιλος ΔΕΗ βαθμολογήθηκε με "Β-" σχετικά με περιβαλλοντικά θέματα, πετυχαίνοντας σημαντική αναβάθμιση κατά 4 βαθμίδες σε έναν μόλις χρόνο. Η ΔΕΗ επέδειξε σημαντική βελτίωση σε κρίσιμους τομείς, όπως η στρατηγική, η διακυβέρνηση και οι πρακτικές διαχείρισης κινδύνων και ευκαιριών, καθώς και στον τρόπο με τον οποίο υπολογίζει τις εκπομπές CO2 και υλοποιεί δράσεις και στις στρατηγικές που στοχεύουν στον μετριασμό του αρνητικού αντικτύπου στο κλίμα και το περιβάλλον.

Περισσότερα από Forbes

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου. Το νέο hypermarket και οι εν δυνάμει εξαγορές.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Tesla: Πρόταση για νέο πακέτο αποδοχών στον Έλον Μασκ έως $1 τρισ. - Πρωτοφανές στην εταιρική ιστορία των ΗΠΑ

Στόχος να παρακινηθεί ο μεγιστάνας να ηγηθεί της Tesla για τα επόμενα 10 χρόνια.

SPOROS Platform: Κινητοποιεί επενδύσεις €60 εκατ. για την Κυκλική Μετάβαση της πραγματικής οικονομίας

Στόχος της ομάδας είναι να κλείσει deals που έχουν ωριμάσει σε βάθος χρόνου, με επενδύσεις συνολικού ύψους έως 30 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους.

Ελλάκτωρ: Ξεκινά η μετάβαση σε εταιρεία ακινήτων και υποδομών τουρισμού

Ακίνητα φιλοξενίας και η ανάπτυξη της Μαρίνας Αλίμου θα βρεθούν στο επίκεντρο της διοίκησης το επόμενο διάστημα.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σημαντικά τα οφέλη από έργα ύψους 2 δισ. ευρώ στο Ελληνικό

Η θυγατρική ΤΕΡΝΑ υλοποιεί δύο σημαντικά "τοπόσημα" στην έκταση του πρώην αεροδρομίου.

Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Το 2024, παρά τις προκλήσεις, οι εταιρείες του ομίλου πέτυχαν σε γενικές γραμμές ανάπτυξη, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό τους.

Νιτσιάκος: Ιστορικά κέρδη και τζίρος άνω των 500 εκατ.

Αυξημένα έσοδα στα 527,4 εκατ. το 2024 με αύξηση κερδών 40%. Τα μερίδια και τι λέει ο ορκωτός. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση κοτόπουλου και οι εταιρείες holding της οικογένειας.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.