Ημέρα της Γης: Για 4η χρονιά η ΔΕΗ ηλεκτροδοτεί 4,3 εκατ. νοικοκυριά αποκλειστικά από ΑΠΕ

Ημέρα της Γης: Για 4η χρονιά η ΔΕΗ ηλεκτροδοτεί 4,3 εκατ. νοικοκυριά αποκλειστικά από ΑΠΕ

Για 4η συνεχή χρονιά ο Όμιλος ΔΕΗ συμμετέχει στην Παγκόσμια Ημέρα της Γης, στις 22 Απριλίου, ηλεκτροδοτώντας 4.300.000 νοικοκυριά για 24 ώρες, με ενέργεια αποκλειστικά δεσμευμένη από ΑΠΕ, μέσα από την υπηρεσία "GreenPass" που εγγυάται πως όση ποσότητα ενέργειας καταναλώνεται από τα νοικοκυριά, τόση παράγεται και δεσμεύεται από Ανανεώσιμες Πηγές. 

Με κεντρικό της μήνυμα για το 2024, "Δεν είναι απλώς μία ημέρα, αλλά ένα κίνημα", η Ημέρα της Γης δεσμεύεται να βάλει τέλος στα πλαστικά και τους ρύπους για χάρη της υγείας των ανθρώπων και του πλανήτη, ενώ παράλληλα καλεί τα κράτη, τους πολίτες και τους οργανισμούς, παγκοσμίως, να συντονιστούν με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση τους γύρω από περιβαλλοντικά θέματα.

Όμιλος ΔΕΗ: Στρατηγική και δράσεις για ένα βιώσιμο μέλλον

Με το βλέμμα στραμμένο σε ένα πιο "πράσινο" και βιώσιμο μέλλον, ο Όμιλος ΔΕΗ υλοποιεί ήδη τον ενεργειακό μετασχηματισμό του, επενδύοντας σημαντικά στην αύξηση παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ, καθώς  και στη σταδιακή απόσυρση των λιγνιτικών μονάδων στο πλαίσιο του πλάνου αποανθρακοποίησης, το οποίο υλοποιείται με ταχύτατους ρυθμούς. Λιγνιτικές μονάδες καθαρής ισχύος 1,9GW, έχουν ήδη αποσυρθεί και πλέον αντικαθίστανται από νέες μονάδες ΑΠΕ, σύμφωνα με το επενδυτικό πλάνο του Ομίλου ΔΕΗ, ύψους €9 δισ. Η ΔΕΗ, έχοντας ως όραμα να γίνει ηγέτιδα εταιρεία καθαρής ενέργειας στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, αλλάζει και χτίζει νέες βάσεις για το μέλλον. Μέσα σε μόλις ένα χρόνο σημείωσε μείωση κατά 34% στις άμεσες εκπομπές CO2 των σταθμών ηλεκτροπαραγωγής και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειώθηκαν από 14,8 εκατ. τόνους το 2022 σε 9,7 εκατ. τόνους το 2023.  

Σύμφωνα με το επιχειρησιακό πλάνο της διοίκησης του Ομίλου ΔΕΗ για το 2024-2026, το επόμενο διάστημα χαρακτηρίζεται ως η τριετία των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην παραγωγή, καθώς, μέχρι το τέλος του 2026, η εγκατεστημένη ισχύς σε ΑΠΕ του Ομίλου θα διπλασιαστεί φτάνοντας τα 8,9GW. Σήμερα, οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας αποτελούν το 43% της συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 10,7 GW του Ομίλου ΔΕΗ. Μέχρι το 2026, οι ΑΠΕ θα αποτελούν το 68% του συνόλου της εγκατεστημένης ισχύος 13,1 GW, ποσοστό που θα προέρχεται από οργανική ανάπτυξη  και συνεργασίες σε Ελλάδα και Ρουμανία, καθώς και σε άλλες περιοχές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. 

Ο Όμιλος ΔΕΗ έχει θέσει υψηλούς στόχους για τα επόμενα χρόνια. Στοχεύει σε μείωση της έντασης εκπομπών CO2 (Scope 1, 2 και 3 (cat.3)) κατά 74% μεταξύ 2021 και 2030 και μείωση κατά 42% των εκπομπών Scope 3 το 2030 σε σχέση με το 2021. Απώτερος στόχος είναι το μηδενικό καθαρό ανθρακικό αποτύπωμα (Net Zero) μέχρι το 2040. 

Ο Όμιλος ΔΕΗ αποδεικνύει έμπρακτα την δέσμευσή του για μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος, καθώς επίσης για την πρόληψη της ρύπανσης και την προστασία του περιβάλλοντος, εφαρμόζοντας πλήρως την Περιβαλλοντική Πολιτική του. Η ΔΕΗ, στο πλαίσιο του συνολικού μετασχηματισμού της, παραμένοντας πιστή στις περιβαλλοντικές δεσμεύσεις της, συνεργάζεται  με φορείς και οργανισμούς για την υλοποίηση δράσεων που έχουν θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενώ παράλληλα συνεισφέρει στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs) για το περιβάλλον.

Η στρατηγική του Ομίλου ΔΕΗ βασίζεται στο ήδη καθιερωμένο μοντέλο "Δημιουργία Διαμοιραζόμενης Αξίας" (CSV), το οποίο επικεντρώνεται στη δημιουργία διαμοιραζόμενης αξίας για την Εταιρεία, την Κοινωνία και το Περιβάλλον. Αυτές οι παράμετροι αποτελούν σημεία αναφοράς για την αναπτυξιακή στρατηγική του Ομίλου, ορίζοντας έναν βασικό οδηγό για την εκπλήρωση της αποστολής και των στρατηγικών στόχων του στα ουσιαστικά θέματα βιωσιμότητας. 

Στην πιο πρόσφατη αξιολόγησή του από τον διεθνή οργανισμό Carbon Disclosure Project (CDP), ο Όμιλος ΔΕΗ βαθμολογήθηκε με "Β-" σχετικά με περιβαλλοντικά θέματα, πετυχαίνοντας σημαντική αναβάθμιση κατά 4 βαθμίδες σε έναν μόλις χρόνο. Η ΔΕΗ επέδειξε σημαντική βελτίωση σε κρίσιμους τομείς, όπως η στρατηγική, η διακυβέρνηση και οι πρακτικές διαχείρισης κινδύνων και ευκαιριών, καθώς και στον τρόπο με τον οποίο υπολογίζει τις εκπομπές CO2 και υλοποιεί δράσεις και στις στρατηγικές που στοχεύουν στον μετριασμό του αρνητικού αντικτύπου στο κλίμα και το περιβάλλον.

Περισσότερα από Forbes

Apple, Tesla και Meta παίζουν "μουσικές καρέκλες" με υπόκρουση τεχνητής νοημοσύνης

Ποια στελέχη των τριών κολοσσών αποχώρησαν το 2025 και ποιοι οι λόγοι.

Prodea Investments: Πώς θα αξιοποιηθούν τα κεφάλαια από την πώληση "μαμούθ" 1,25 δισ. ευρώ;

Επενδύσεις 340 εκατ. ευρώ στον τουρισμό πολυτελείας, αποπληρωμή δανεισμού και νέος "βραχίονας" στα logistics.

Αύξηση εσόδων και στρατηγικές επενδύσεις οδηγούν τη Regency Entertainment στην επόμενη ημέρα της αγοράς καζίνο

Την ανοδική της πορεία στην ελληνική αγορά καζίνο διατηρεί και φέτος η Regency Entertainment.

Startups: Ωριμάζει το ελληνικό οικοσύστημα αλλά τα μεγάλα exits απουσιάζουν

Αν και παρατηρείται μεγαλύτερος αριθμός εξαγορών, καμία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως "μεγάλη" ή καθοριστική για την αγορά.

Πως η ΔΕΗ θα γίνει μέχρι το 2028 η πιο κερδοφόρα εταιρεία στην Ελλάδα

Με στόχο EBITDA 2,9 δισ. ευρώ, καθαρά κέρδη 900 εκατ. ευρώ και μέρισμα 1,2 ευρώ/μετοχή το 2028, ο Γ. Στάσσης περιέγραψε έναν όμιλο που πλέον παίζει σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Η είσοδος της ΔΕΗ στη σταθερή τηλεφωνία αλλάζει τα δεδομένα της αγοράς

Σταδιακά το επόμενο διάστημα αναμένεται να περάσει σε συνδυαστικά πακέτα ρεύματος και τηλεπικοινωνιών.

Dialectica: Ισχυρή ανάπτυξη, νέες θέσεις εργασίας και ανοιχτό το ενδεχόμενο εξαγορών

Απασχολεί περισσότερους από 1.600 εργαζόμενους παγκοσμίως, με σχεδόν τους μισούς στην Ελλάδα.

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.