Της Αναστασίας Βαμβακά
Μείωσε την ψαλίδα σε σχέση με την πτώση του Ιανουαρίου, ωστόσο η κίνηση παραμένει πτωτική για το λιμάνι του Πειραιά στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά. Τον Φεβρουάριο 306,3 χιλιάδες "κουτιά" έφτασαν στις δύο προβλήτες αντί 322,6 χιλιάδες τον ίδιο μήνα πέρυσι, καταγράφοντας πτώση 5,1%.
Τον Ιανουάριο η μείωση της διακίνησης αγγιξε το 12,7%. Συνολικά το πρώτο δίμηνο του 2024 η διακίνηση containers μειώθηκε κατά 8,9% στα 588,1 χιλιάδες "κουτιά" έναντι 645,4 χιλιάδες containers το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου του 2023. Πτωτικά κινείται και η διακίνηση στην πρώτη προβλήτα, που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, χωρίς ακόμα να έχουν ανακοινωθεί τα επίσημα στοιχεία.
Οι αλλαγές στα δρομολόγια των πλοίων συνεχίζονται με τον Πειραιά, να βιώνει έντονα τις συνέπειες της νέας κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς έχασε το πλεονέκτημα να είναι το πιο κοντινό ευρωπαϊκό λιμάνι στην Ασίας, μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.
Αυξήσεις τιμολόγια ΟΛΠ
Την ίδια στιγμή, ο ΟΛΠ φαίνεται πως προχωρά σε αυξήσεις στα τιμολόγια της για χρεώσεις που αφορούν την διακίνηση οχημάτων και την κρουαζιέρα. Οι αυξήσεις εκτιμάται ότι θα είναι κοντά στο 15% και αφορούν κυρίως τις υπηρεσίες της φορτοεκφόρτωσης για εισαγωγή, και εξαγωγή και transit φορτία και στις εργασίες παροχών τεχνικής υποστήριξης, και θύρας εισόδο-εξόδου για το Σταθμό Διακίνησης Οχημάτων. Είναι πιθανό οι αυξήσεις για την αποθήκευση φορτίων να ειναι οι διπλάσιες και να αγγίξουν δηλαδή το 30%.
Αντίστοιχα και στην κρουαζιέρα, οι χρήστες - κυρίως δηλαδή τα πρακτορεία - θα δουν αυξήσεις του χρόνου σε διάφορα έκτακτα αιτήματα που μπορεί να έχουν όπως για παροχή πρόσθετων ή ειδικών ελέγχων ασφαλείας, ή αλλαγή στον επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας, διαθεσης προσωπικού ασφαλείας κ.α