Αναβάθμιση κατά 4 βαθμίδες της αξιολόγησης της ΔΕΗ από τον διεθνή Οργανισμό CDP

Αναβάθμιση κατά 4 βαθμίδες της αξιολόγησης της ΔΕΗ  από τον διεθνή Οργανισμό CDP

Κατά τέσσερεις βαθμίδες αναβάθμισε ο διεθνής Μη Κυβερνητικός Οργανισμός Carbon Disclosure Project (CDP) την ΔΕΗ, από "D-" σε "Β-", σε θέματα μετριασμού και προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή. Με τον μετασχηματισμό να βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης, ο Όμιλος ΔΕΗ βελτιώνει διαρκώς τις επιδόσεις του σε κρίσιμους τομείς που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή, και κατατάσσεται πλέον στο 37% των εταιρειών που αξιολογήθηκαν με "Β-" από τον CDP, θέση υψηλότερη σε σχέση με τον μέσο όρο παγκοσμίως.

Η αναβάθμιση της αξιολόγησης της ΔΕΗ από τον CDP οφείλεται κυρίως στη σημαντική βελτίωση που επέδειξε σε κρίσιμους τομείς, όπως στη στρατηγική, την διακυβέρνηση και τις πρακτικές διαχείρισης κινδύνων και ευκαιριών, καθώς επίσης στον τρόπο με τον οποίο υπολογίζει τις εκπομπές CO2 και υλοποιεί δράσεις και στρατηγικές που στοχεύουν στον μετριασμό του αρνητικού αντικτύπου στο κλίμα και το περιβάλλον.

Η συγκεκριμένη αναβάθμιση είναι αποτέλεσμα της υλοποίησης της στρατηγικής απόσυρσης των λιγνιτικών μονάδων και ανάπτυξης των ΑΠΕ του Ομίλου και των δεσμεύσεων για μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2040 (Net Zero). Η ΔΕΗ, στο πλαίσιο του "πράσινου" μετασχηματισμού της που βρίσκεται σε εξέλιξη, έχει παρουσιάσει μείωση περίπου 30% της έντασης εκπομπών CO2 από το 2020.

Παγκοσμίως ο διεθνής Οργανισμός CDP θεωρείται πρότυπο περιβαλλοντικής αναφοράς, αξιολογώντας το 2023 περισσότερες από 23.000 εταιρείες, οργανισμούς, κράτη, περιφέρειες και πόλεις σε όλη την υφήλιο. Από την ίδρυσή του το 2000, μέχρι και σήμερα, ο CDP εστιάζει στην οικοδόμηση μίας βιώσιμης οικονομίας, εξετάζοντας δεδομένα σχετικά με τις επιπτώσεις που επιφέρουν, σε παγκόσμιο επίπεδο, οι επιχειρήσεις και τα κράτη στο κλίμα, τα δάση και την ασφάλεια των υδάτων. Συνεργάζεται με επιχειρήσεις και κυβερνήσεις που γνωστοποιούν τις δράσεις και τους στόχους τους σε θέματα σχετικά με την μείωση των εκπομπών ρύπων, τη διαχείριση κλιματικών κινδύνων και ευκαιριών, το περιβαλλοντικό αποτύπωμά τους, καθώς και τις πρακτικές βελτίωσης της βιωσιμότητάς τους. 

Ο Διευθυντής Βιώσιμης Ανάπτυξης του Ομίλου ΔΕΗ, κ. Αχιλλέας Ιωακειμίδης δήλωσε: "Η σημαντική αναβάθμιση της αξιολόγησής μας από τον CDP, σε έναν μόλις χρόνο, έχει ουσιαστική σημασία τόσο για τη ΔΕΗ όσο και για το ευρύτερο οικοσύστημα και τα Ενδιαφερόμενα Μέρη. Καταδεικνύει ότι η στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης υλοποιείται οριζόντια σε όλο τον Όμιλο και ανταποκρίνεται σε μετρήσιμους στόχους που έχουν αναληφθεί. Παράλληλα, επιβεβαιώνει και αναγνωρίζει με τον πλέον αξιόπιστο και επιστημονικό τρόπο  τον μετασχηματισμό που συντελείται στον Όμιλο, ο οποίος εκτός από βασική στρατηγική επιλογή για τη δημιουργία αξίας για τους μετόχους μας, συμβάλλει και στον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής. Στοχεύουμε σε μείωση έντασης εκπομπών CO2 κατά 74% το 2030, μηδενικό καθαρό ανθρακικό αποτύπωμα (Net Zero) μέχρι το 2040 και αύξηση της διαμοιραζόμενης αξίας στο περιβάλλον, την κοινωνία και την οικονομία".

ΔΕΗ: Με το βλέμμα στραμμένο σε ένα "πράσινο" και βιώσιμο μέλλον

Ο Όμιλος ΔΕΗ βρίσκεται σε μία συνεχή πορεία "πράσινου" μετασχηματισμού με την αύξηση των επενδύσεων σε ΑΠΕ και τη σταδιακή απόσυρση λιγνιτικών μονάδων να είναι στο επίκεντρο του ενεργειακού σχεδιασμού. Έχοντας ως στόχο να γίνει ηγέτης καθαρής ενέργειας στην Νοτιοανατολική Ευρώπη και την ευρύτερη περιοχή, ο Όμιλος αλλάζει και θέτει νέες βάσεις για το μέλλον.

Σύμφωνα με το business plan για την περίοδο 2024-2026 που παρουσίασε η διοίκηση του Ομίλου στο Capital Markets Day 2024 στο Λονδίνο, η επόμενη τριετία θα είναι η τριετία των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην παραγωγή, αφού το 2026 η εγκατεστημένη ισχύς ΑΠΕ του Ομίλου θα διπλασιαστεί σε σχέση με σήμερα και θα φτάσει τα 8,9GW. Σε τρία χρόνια, οι ΑΠΕ θα αποτελούν το 68% του συνόλου της εγκατεστημένης ισχύος του Ομίλου ΔΕΗ, μέσα από επενδύσεις και συνεργασίες σε Ελλάδα και Ρουμανία αλλά και άλλες περιοχές στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, μεταξύ των οποίων και στη Βουλγαρία.
 

Περισσότερα από Forbes

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου. Το νέο hypermarket και οι εν δυνάμει εξαγορές.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Tesla: Πρόταση για νέο πακέτο αποδοχών στον Έλον Μασκ έως $1 τρισ. - Πρωτοφανές στην εταιρική ιστορία των ΗΠΑ

Στόχος να παρακινηθεί ο μεγιστάνας να ηγηθεί της Tesla για τα επόμενα 10 χρόνια.

SPOROS Platform: Κινητοποιεί επενδύσεις €60 εκατ. για την Κυκλική Μετάβαση της πραγματικής οικονομίας

Στόχος της ομάδας είναι να κλείσει deals που έχουν ωριμάσει σε βάθος χρόνου, με επενδύσεις συνολικού ύψους έως 30 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους.

Ελλάκτωρ: Ξεκινά η μετάβαση σε εταιρεία ακινήτων και υποδομών τουρισμού

Ακίνητα φιλοξενίας και η ανάπτυξη της Μαρίνας Αλίμου θα βρεθούν στο επίκεντρο της διοίκησης το επόμενο διάστημα.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σημαντικά τα οφέλη από έργα ύψους 2 δισ. ευρώ στο Ελληνικό

Η θυγατρική ΤΕΡΝΑ υλοποιεί δύο σημαντικά "τοπόσημα" στην έκταση του πρώην αεροδρομίου.

Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Το 2024, παρά τις προκλήσεις, οι εταιρείες του ομίλου πέτυχαν σε γενικές γραμμές ανάπτυξη, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό τους.

Νιτσιάκος: Ιστορικά κέρδη και τζίρος άνω των 500 εκατ.

Αυξημένα έσοδα στα 527,4 εκατ. το 2024 με αύξηση κερδών 40%. Τα μερίδια και τι λέει ο ορκωτός. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση κοτόπουλου και οι εταιρείες holding της οικογένειας.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.