Ο ΟΛΠ προσθέτει οικονομική αξία στη χώρα ίση με το 1,56% του ΑΕΠ της

Ο ΟΛΠ προσθέτει οικονομική αξία στη χώρα ίση με το 1,56% του ΑΕΠ της

Της Αναστασίας Βαμβακά

Στην πιο σημαντική στιγμή για τη διακίνηση αυτοκινήτων, με την εγχώρια ζήτηση να καταγράφει εντυπωσιακή αύξηση, τις αποθήκες διανομής ΙΧ να είναι γεμάτες, τις ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς να καταγράφουν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο στα ναύλα, χθες στο λιμάνι του Πειραιά κόπηκε η κορδέλα σε ένα έργο 20 εκατ. ευρώ, που θα θέσει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας ένα βήμα μπροστά από τις ανάγκες της αγοράς.

Η επέκταση της προβλήτας στην ακτή Ηρακλέους κατά 40.000 m2 προς τη βόρεια πλευρά του λιμανιού αυξάνει τη συνολική έκταση του Νέου Σταθμού Διακίνησης αυτοκινήτων σε 110.000 m2, διπλασιάζοντας ουσιαστικά χώρο εναπόθεσης συνολικής χωρητικότητας κατά 5.100 αυτοκίνητα, με τη συνολική χωριτικότητα να αγγίζει περίπου τα 12.000 αυτοκίνητα - 11.800 για την ακρίβεια.

"Σήμερα πραγματοποιήθηκε ένα ακόμα βήμα προς την υλοποίηση του ολιστικού οράματος της COSCO SHIPPING για το Λιμάνι του Πειραιά. Η Επέκταση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων θα λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Ελληνική Κυβέρνηση για την εξαιρετική συνεργασία και θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε από κοινού ώστε να αναδείξουμε το Λιμάνι του Πειραιά ως ένα από το κορυφαία στον κόσμο και να μεγαλώσουμε ακόμα περισσότερο το θετικό μας αποτύπωμα στην Ελληνική κοινωνία και οικονομία" ανέφερε ο Πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Yu Zenggang κατά τη διάρκεια των εγκαινίων.

_96A9719.jpg

Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων φτάνοντας τα 1,86 εκατ. οχήματα εκ των οποίων το 38% έγινε μέσω του Πειραιά, ο οποίος έχει εξελιχθεί σε σημαντικό διαμετακομιστικό κέντρο. Ηλεκτρικά οχήματα εισέρχονται πλέον στην ελληνική αγορά και φέτος ηλεκτρικά λεωφορεία κινεζικής καταγωγής θα λειτουργήσουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.  "Το λιμάνι του Πειραιά έχει γίνει ένας από τους σημαντικότερους κόμβους μεταφοράς κινεζικών οχημάτων που εξάγονται στην Ευρώπη. Αξίζει να αναφερθεί ότι το 2023, η κινεζική μάρκα οχημάτων "MG Motor" και η κινεζική μάρκα έξυπνων ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής τεχνολογίας "Seres" εισήλθαν για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά. Η είσοδος των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη και την Ελλάδα όχι μόνο προωθεί τον πράσινο μετασχηματισμό των μεταφορών σε Ευρώπη και Ελλάδα, αλλά προάγει αποτελεσματικά την ταχεία ανάπτυξη της επιχείρησης roll-on/roll-off στο λιμάνι του Πειραιά" ανέφερε ο Πρέσβης της Λαϊκής Δημοκρατίας Κίνας στην Ελλάδα κ. Xiao Junzheng.

Η επέκταση του προβλήτα ήταν ένα έργο ενταγμένο στις υποχρεωτικές επενδύσεις που ανέλαβε η Cosco, κόστους 20 εκατ ευρώ. Η ολοκλήρωση του δίνει τεράστια ανάσα στην κορεσμένη δυνατότητα φύλαξης των οχημάτων στις αποθήκες πέριξ του λιμανιού, με τη Διοίκηση του ΟΛΠ να βρίσκεται σε συζητήσεις με όλες τις μεγάλες εταιρείας ΙΧ στην Ελλάδα για να βρεθούν εκείνες οι ενδιάμεσες λύσεις ώστε ακόμα πιο γρήγορα να φτάνουν τα οχήματα στον καταναλωτή. Οι δυνατότητες του λιμανιού αγγίζουν και 1.000 οχήματα να αναχωρούν από τις πύλες του.

_1DSC_5727.jpg

Την υλοποίηση του μεγάλου αυτού έργου χαιρέτησε στην εκδήλωση ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστος Στυλιανίδης, ο οποίος εκπροσώπησε τον Πρωθυπουργό και την Ελληνική Κυβέρνηση και δήλωσε: "Η ολοκλήρωση της επένδυσης αυτής, συνολικού ύψους 20.000.000 ευρώ και επέκτασης 40.000 τ.μ., συνιστά ένα σημαντικό επίτευγμα, γιατί ανοίγει νέες προοπτικές για το λιμάνι του Πειραιά. Ταυτόχρονα ενισχύσει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα αλλά και την ελκυστικότητα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας". Ο κ. Στυλιανίδης επισήμανε επίσης ότι "με την υλοποίηση αυτού του καθοριστικού έργου, επιβεβαιώνεται η στρατηγική προσήλωση της κυβέρνησης προς την ανάπτυξη και την καινοτομία. Παράλληλα ενισχύεται η πρωτοκαθεδρία της χώρας μας στον κόσμο της ναυτιλίας".

Επίσης, στα εγκαίνια του έργου χαιρετισμό απηύθυνε και ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών κ. Κωστής Χατζηδάκης, που όπως ανέφερε: "Οι θετικές εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά είναι μία ουσιαστική συμβολή για την οικονομική ανάπτυξη προς όφελος όλων των Ελλήνων! Τη σημερινή επέκταση του car terminal του Λιμένα Ηρακλέους θα ακολουθήσουν πολύ περισσότερα έργα αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών της χώρας τους επόμενους μήνες και τα επόμενα χρόνια, όπως γίνεται ήδη στην Θεσσαλονίκη, θα συμβεί στην Ηγουμενίτσα, το Ηράκλειο, την Καβάλα αλλά και στον Βόλο, η παραχώρηση του οποίου ακολουθεί σύντομα. Χαίρομαι που η επένδυσή της COSCO έχει αποδειχθεί επωφελής για την ίδια αλλά και για την Ελλάδα, τον Πειραιά και τους εργαζόμενους", καθώς και ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών & κ. Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος σημείωσε χαρακτηριστικά: "Ο Πειραιάς αποτελεί, σήμερα, ένα από τα πιο ταχέως αναπτυσσόμενα λιμάνια στον κόσμο. Με τον ΟΛΠ να προσθέτει οικονομική αξία στη χώρα ίση με το 1,56% του ΑΕΠ της. Έχοντας αυτή την αξία ως δεδομένη, αλλά και αξιοποιώντας την εμπειρία της εξέλιξης της συμβατικής σχέσης των μερών (Ελληνικό Δημόσιο, COSCO, ΤΑΙΠΕΔ) τα προηγούμενα χρόνια προχωρήσαμε το 2021, στην τροποποίηση της συμφωνίας Δημοσίου και ιδιώτη, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή εκτέλεσή της. Το αποτέλεσμα αυτής της νέας, λειτουργικής και ισορροπημένης σύμβασης είναι η υλοποίηση επενδύσεων, όπως αυτή που εγκαινιάζουμε σήμερα και αφορά την επέκταση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων, στον Λιμένα Ηρακλέους".

Και αυτό το έργο δεν υλοποιήθηκε χωρίς τη μερική αναταραχή από τις αλλαγές και τη μείωση που προέκυψε στις θέσεις ελλιμενισμού των πλοίων για επισκευή στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα αναβάθμισης εκεί. Υπενθυμίζεται επίσης, ότι το 2019, το Υπουργείο Ναυτιλίας και η αρμόδια επιτροπή έγκρισης των λιμενικών έργων όταν έδωσαν το πράσινο φως για την επέκταση του Σταθμού διακίνησης Αυτοκινήτων, απέρριψαν την ίδια στιγμή την κατασκευή δύο πενταόροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000 τ.μ. το καθένα.

Περισσότερα από Forbes

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Tesla: Πρόταση για νέο πακέτο αποδοχών στον Έλον Μασκ έως $1 τρισ. - Πρωτοφανές στην εταιρική ιστορία των ΗΠΑ

Στόχος να παρακινηθεί ο μεγιστάνας να ηγηθεί της Tesla για τα επόμενα 10 χρόνια.

SPOROS Platform: Κινητοποιεί επενδύσεις €60 εκατ. για την Κυκλική Μετάβαση της πραγματικής οικονομίας

Στόχος της ομάδας είναι να κλείσει deals που έχουν ωριμάσει σε βάθος χρόνου, με επενδύσεις συνολικού ύψους έως 30 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους.

Ελλάκτωρ: Ξεκινά η μετάβαση σε εταιρεία ακινήτων και υποδομών τουρισμού

Ακίνητα φιλοξενίας και η ανάπτυξη της Μαρίνας Αλίμου θα βρεθούν στο επίκεντρο της διοίκησης το επόμενο διάστημα.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σημαντικά τα οφέλη από έργα ύψους 2 δισ. ευρώ στο Ελληνικό

Η θυγατρική ΤΕΡΝΑ υλοποιεί δύο σημαντικά "τοπόσημα" στην έκταση του πρώην αεροδρομίου.

Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Το 2024, παρά τις προκλήσεις, οι εταιρείες του ομίλου πέτυχαν σε γενικές γραμμές ανάπτυξη, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό τους.

Νιτσιάκος: Ιστορικά κέρδη και τζίρος άνω των 500 εκατ.

Αυξημένα έσοδα στα 527,4 εκατ. το 2024 με αύξηση κερδών 40%. Τα μερίδια και τι λέει ο ορκωτός. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση κοτόπουλου και οι εταιρείες holding της οικογένειας.

Τα ψεύδη του Μασκ για τα αυτόνομα οχήματα της Tesla του γυρίζουν μπούμερανγκ

Τα νομικά προβλήματα δεν έχουν ακόμη τεράστιο οικονομικό αντίκτυπο στην Tesla, αλλά "πληγώνουν" τη φήμη της.

Εμπορευματικά κι επιχειρηματικά κέντρα 500 εκατ. ευρώ προχωρούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση εκτάσεων άνω των 1.000 στρεμμάτων μέσω της μετατροπής τους σε "κόμβους" διαμετακομιστικού εμπορίου

Vileda: Η ελληνική νοικοκυροσύνη φέρνει μερίσματα στους Γερμανούς

Σταθερή ανάπτυξη και διψήφια αύξηση κερδών για την ελληνική θυγατρική του ομίλου Freudenberg. Μερίσματα 4,1 εκατ. ευρώ στην τετραετία.

Ούζο Πλωμάρι: Το σχέδιο για να ξαναγεμίσει το "ποτήρι" των κερδών

Με ιστορία 130 ετών, που σχεδόν ταυτίζεται με την ίδια την ιστορία του ούζου, η Ποτοποιία Πλωμαρίου Ισίδωρος Αρβανίτης ποντάρει στη διαφοροποίηση.

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.