Η κρίση στην Cruise οδήγησε στην "έξοδο" τον CEO Kyle Vogt

Η κρίση στην Cruise οδήγησε στην "έξοδο" τον CEO Kyle Vogt

Του Cyrus Farivar

Ο CEO και συνιδρυτής της Cruise, Kyle Vogt, παραιτήθηκε μέσα σε λιγότερο από έναν μήνα αφότου η προβληματική εταιρεία αυτόνομων ταξί έχασε την άδεια λειτουργίας της στην Καλιφόρνια και ο στόλος των αυτόνομων οχημάτων της σταμάτησε να κινείται σε όλη τη χώρα. Η θυγατρική της General Motors έχει επικριθεί για το επιθετικό σχέδιο επέκτασής της, το οποίο δεν έλαβε επαρκώς υπ' όψιν τα πρότυπα ασφαλείας.

Στα tweets που ανήρτησε, ο Vogt δεν ασχολήθηκε με την κρίση στην εταιρεία του. "Η Cruise βρίσκεται ακόμη στο ξεκίνημα και πιστεύω ότι έχει σπουδαίο μέλλον μπροστά της", έγραψε. "Το status quo στους δρόμους μας είναι άθλιο, αλλά μαζί έχουμε αποδείξει ότι μας περιμένει κάτι καλύτερο στη γωνία... Σας ευχαριστούμε για την υπέροχη βόλτα!"

Σε εταιρική ανακοίνωση που έστειλε το βράδυ της Κυριακής ο εκπρόσωπος της εταιρείας Aaron McLear, η Cruise επισήμανε ότι θα συνεχίσει να "ενισχύει την εμπιστοσύνη του κοινού".

"Τα αποτελέσματα των εν εξελίξει δοκιμών θα καθορίσουν τα επόμενά μας βήματα, καθώς εργαζόμαστε για να βελτιώσουμε την Cruise δίνοντας έμφαση στην ασφάλεια, στη διαφάνεια και στην εμπιστοσύνη", υπογράμμισε η εταιρεία. "Θα συνεχίσουμε να εξελίσσουμε την τεχνολογία AV στην υπηρεσία της αποστολής μας να καταστήσουμε τις μεταφορές πιο ασφαλείς, πιο καθαρές και πιο προσιτές".

Η παραίτηση του Vogt έρχεται περίπου έξι εβδομάδες μετά από ένα τροχαίο που σημειώθηκε στις 2 Οκτωβρίου στη γενέτειρα της εταιρείας, το Σαν Φρανσίσκο, που είχε ως αποτέλεσμα να τραυματιστεί μια γυναίκα και να νοσηλευθεί επί εβδομάδες σε κρίσιμη κατάσταση. Η γυναίκα διέσχιζε πεζή έναν δρόμο του Σαν Φρανσίσκο όταν τη χτύπησε ένα αυτοκίνητο με άνθρωπο στο τιμόνι, εκσφενδονίστηκε και βρέθηκε στις ρόδες ενός επερχόμενου αυτόνομου οχήματος της Cruise, το οποίο την παρέσυρε για περίπου 20 μέτρα.

Στις 24 Οκτωβρίου, οι αρχές της Καλιφόρνιας αφαίρεσαν την άδεια λειτουργίας της Cruise και δύο ημέρες μετά η εταιρεία απέσυρε όλα τα οχήματά της από Αριζόνα και Τέξας. Προηγουμένως, η Cruise είχε θέσει ως στόχο την εξάπλωση του στόλου της σε 10 πόλεις -ανάμεσά τους το Νάσβιλ και το Σαν Ντιέγκο- μέχρι το τέλος του 2023.

Σε ένα εσωτερικό e-mail που εστάλη το Σάββατο, ο Vogt έγραψε ότι "αναλαμβάνει την ευθύνη για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η Cruise. Δεν υπάρχουν δικαιολογίες και δεν ωραιοποιούμε αυτό που συνέβη. Η θέση μας είναι να συνεργαστούμε με τις ρυθμιστικές αρχές, με τον Τύπο, το κοινό και άλλους εμπλεκόμενους φορείς, αλλά πρέπει να βελτιώσουμε την προσέγγισή μας. Πρέπει να επανέλθουμε με ένα νέο σχέδιο που θα βασίζεται σε έχουμε μάθει. Πρέπει να ενισχύσουμε την ασφάλεια, τη διαφάνεια και τη δέσμευσή μας στην κοινότητα". Το e-mail ενημέρωνε τους εργαζόμενους ότι η εταιρεία θα επαναφέρει εν μέρει το σχέδιο επαναγοράς μετοχών, το οποίο είχε ακυρώσει τις προηγούμενες μέρες, μια φαινομενικά κίνηση απόγνωσης, που στόχευε να αναπτερώσει το ηθικό των εργαζομένων.

Σε γραπτό μήνυμα που έστειλε στο Forbes, ο υπεύθυνος της μονάδας στο Σαν Φρανσίσκο, Aaron Peskin, ο οποίος επανειλημμένα έχει ασκήσει δριμεία κριτική στην Cruise, είπε ότι δεν έχει συναντήσει ποτέ τον Vogt, αλλά το ύφος του στο e-mail "δεν είναι εποικοδομητικό". Ο Peskin έχει υπάρξει η εμπροσθοφυλακή της αντιπολίτευσης εντός εταιρείας, και στο παρελθόν είχε δηλώσει στο Forbes ότι άλλες πόλεις και ομοσπονδιακές υπηρεσίες πρέπει να "ασχοληθούν πριν αυτά τα πράγματα αναπτυχθούν σε πόλεις παντού".

Από την πλευρά της, η CEO της General Motors, Mary Barra, έγραψε το βράδυ της Κυριακής προς όλους τους υπαλλήλους της Cruise ότι η εταιρεία "πέτυχε σημαντικά επιτεύγματα την τελευταία 10ετία".

Και πρόσθεσε: "Το Διοικητικό Συμβούλιο κι εγώ θέλουμε να ξέρετε ότι εστιάζουμε τις προσπάθειές μας στη μακροπρόθεσμη επιτυχία της Cruise. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εμπιστοσύνη του κοινού. Οδηγοί μας στο να οικοδομήσουμε ακόμη πιο στέρεα αυτήν τη σχέση εμπιστοσύνης, είναι η ασφάλεια, η διαφάνεια και η ευθύνη".

Απόδοση - επιμέλεια: Μιχάλης Παπαντωνόπουλος

Περισσότερα από Forbes

Η νέα Intralot στο Χρηματιστήριο: Ένας διεθνής παίκτης με ελληνική σφραγίδα

Η ολοκλήρωση της ΑΜΚ και η εξαγορά της Bally’s International σηματοδοτούν μια νέα εποχή.

Στα ύψη ο δείκτης του κραγιόν: Τι κερδίζουν Hondos Center, Sephora, Galerie de Beauté, Kiko Milano και Dust+Cream

Οι πέντε κορυφαίες αλυσίδες καλλυντικών ελέγχουν πάνω από το ένα τρίτο της αγοράς των 1,39 δισ. ευρώ.

Η Lufthansa ποντάρει στην Τεχνητή Νοημοσύνη για να κόψει 4.000 θέσεις εργασίας

ΑΙ και ψηφιοποίηση στο επίκεντρο της στρατηγικής αναστροφής του Ομίλου.

Κατέρρευσε η First Brands στις ΗΠΑ με χρέη άνω των $10 δισ. - Υπέβαλε αίτηση πτώχευσης

Επιβαρυμένη από το χρέος που προέκυψε από μια σειρά εξαγορών.

TotalEnergies: Deal για πώληση του 50% του χαρτοφυλακίου ηλιακής ενέργειας στη Β. Αμερική - Στα $950 εκατ. το τίμημα

Συνολικά η πώληση περιλαμβάνει 47 περιουσιακά στοιχεία ηλιακής ενέργειας.

Jackaroo: Οι ουρές της Gen Z και η εκτίναξη των κερδών – Τι εισπράττει η Vivartia

Στα 7,5 εκατ. ευρώ ο τζίρος της Red Meat Α.Ε. πίσω από τα Jackaroo. Ο μηδενικός δανεισμός, το γεμάτο ταμείο και το ασυναγώνιστο περιθώριο κέρδους.

Κινέζικα αυτοκίνητα στην Ελλάδα: Έντονος ανταγωνισμός και νέοι "παίκτες" στην αγορά

Ηλεκτρικά οχήματα "made in China" προκαλούν… μποτιλιάρισμα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

Τι σημαίνει η βίζα εργασίας των 100.000 δολαρίων στις ΗΠΑ για τον τεχνολογικό κλάδο

"Δεν υπάρχει ούτε μία εταιρεία που έχω επενδύσει τα τελευταία 10 χρόνια που να μπορεί να πληρώσει αυτό το ποσό".

Energean Ελλάδας: Ζημίες και προσωρινό στοπ στην παραγωγή του Πρίνου - Στροφή 1 δισ. σε αποθήκευση CO₂ και πράσινη καινοτομία

Το ενεργειακό αποτελεί θηλιά για την εταιρεία καθώς αυξάνει υπερβολικά το κόστος παραγωγής, εκτινάσσοντας στα ύψη τις ζημιές.

Volvo: Το σχέδιο για την παραγωγή αυτοκινήτων από ανακυκλώσιμα υλικά

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία θα επικεντρωθεί στα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα.

Hack The Box: Η startup που εκπαιδεύει "αντί-hackers" προχωρά σε εξαγορά και διευρύνει την παρουσία της

Η Hack The Box μετρά πάνω από 3,7 εκατ. μέλη παγκοσμίως και έχει λάβει συνολικά περίπου 70 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση.