ΔΕΗ: Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της Κωτσόβολος

ΔΕΗ: Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της Κωτσόβολος

Των Γιώργου Λαμπίρη - Χάρη Φλουδόπουλου 

Νέα εποχή φέρνει για το εγχώριο λιανεμπόριο ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών η εξαγορά της Κωτσόβολος από τη ΔΕΗ με τίμημα που αντιστοιχεί σε αξία επιχείρησης 200 εκατ. ευρώ. 

Πρόκειται για μία κίνηση που βαδίζει στα χνάρια της παλαιότερης αντίστοιχης κίνησης που είχε πραγματοποιήσει ο όμιλος ΟΤΕ κατά την εξαγορά της Γερμανός, όταν ενέταξε στο δυναμικό του ένα ισχυρό δίκτυο λιανικής πώλησης προϊόντων τεχνολογίας. 

Η κίνηση αυτή αναμένεται να βοηθήσει τη ΔΕΗ να ενισχύσει τις οικονομικές της επιδόσεις και να εξυγιάνει περαιτέρω τη λειτουργία της, εισφέροντας ταυτόχρονα ένα δίκτυο λιανικής που θα τη βοηθήσει να προωθήσει και δικά της προϊόντα στα καταστήματα λιανικής της Κωτσόβολος. 

Η σημασία για τη ΔΕΗ

Η συμφωνία για εξαγορά της Κωτσόβολος αποτελεί για τη ΔΕΗ μία στρατηγική κίνηση μετασχηματισμού, σε μία αγορά που αλλάζει σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς η εποχή της ενεργειακής μετάβασης και του νέου εξηλεκτρισμού δημιουργεί έναν ολόκληρο νέο κόσμο λύσεων για νοικοκυριά και επιχειρήσεις. 

Με την εξαγορά της Κωτσόβολος, η ΔΕΗ προχωράει ακόμη γρηγορότερα στον μετασχηματισμό της σε έναν ολοκληρωμένο πάροχο προϊόντων και υπηρεσιών.

Από την πλευρά της ΔΕΗ, με την απόκτηση του Κωτσόβολου στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα ευρύ δίκτυο καταστημάτων για να εξυπηρετήσει ταυτόχρονα και τη δική της υφιστάμενη δραστηριότητα.

Σύμφωνα με τη διακηρυγμένη στρατηγική της εταιρείας αλλά και τους νέους στόχους που έχουν τεθεί για την ενίσχυση της παρουσίας της εταιρείας στο retail με νέες υπηρεσίες και προϊόντα, καθίσταται σαφές ότι η επένδυση στον Κωτσόβολο "ταιριάζει” με τα θέλω της επιχείρησης.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία ήδη διαθέτει υπηρεσίες συμβουλευτικής, μελέτης και εγκατάστασης για προϊόντα όπως αντλίες θερμότητας και φωτοβολταϊκά ενώ στο πλαίσιο της αλλαγής φιλοσοφίας των υφιστάμενων καταστημάτων έχουν μπει και διατίθενται συσκευές, γίνονται καταστήματα franchise και επιδιώκεται η ανάπτυξη αντίστοιχου δικτύου κατά το πρότυπο του ΟΤΕ με τα καταστήματα Γερμανός.  Η ΔΕΗ, η οποία σημειώνεται ότι ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1950 πουλώντας συσκευές, είχε δεσμεύσει ποσό ύψους 100 εκατ. ευρώ ώστε να κατασκευάσει ένα δίκτυο καταστημάτων σαν του Κωτσόβολου. 

Σε κάθε περίπτωση, όπως έχει κατ' επανάληψη τονίσει η διοίκηση της εταιρείας, στόχος της ΔΕΗ είναι να μετατραπεί σε ολοκληρωμένο σύμβουλο ενέργειας κάτι που τα επόμενα χρόνια θα είναι και το κεντρικό ζητούμενο συνολικά στην αγορά προμήθειας ενέργειας.

Για την ώρα πάντως, παραμένει άγνωστο αν η ΔΕΗ θα προχωρήσει στη μετονομασία των καταστημάτων της Κωτσόβολος. 

Ο κλάδος των ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών συσκευών

Αναφορικά με τη συνολική εικόνα του κλάδου ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών το 2022, αύξησε τον τζίρο του κατά 4% στα 2,6 δισ. ευρώ από 2,5 δισ. ευρώ το 2021. Τα επόμενα χρόνια αναμένεται αύξηση της αγοράς με περίπου 3% ετησίως λόγω μείωσης της ανεργίας, αύξησης του διαθέσιμου εισοδήματος, βελτιωμένης καταναλωτικής εμπιστοσύνης και αυξανόμενων επιχειρηματικών επενδύσεων. 

Ταυτόχρονα, θετική είναι η επίδραση των κρατικών προγραμμάτων για αναβάθμιση συσκευών. 

Σε ό,τι αφορά την Κωτσόβολος, στη χρήση 2022-2023 είχε τζίρο 733 εκατ. ευρώ από 654 εκατ. ευρώ πέρυσι, το EBITDΑ ήταν 48,6 εκατ. ευρώ από 51,7 εκατ. ευρώ, με μείωση κατά 6%, και τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν στα 82,8 εκατ. ευρώ από 59,4 εκατ. ευρώ, ενώ οι επενδύσεις διαμορφώθηκαν στα 13,4 εκατ. ευρώ από 13,3 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Τα EBIT ήταν 20,7 εκατ. ευρώ από 25,2 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι ο κύκλος εργασιών στη χρήση 2012-2013 ήταν 342 εκατ. ευρώ, με την εταιρεία να υπερδιπλασιάζει ουσιαστικά τον τζίρο της στην τελευταία χρήση.

Συνεχίζεται κανονικά η επιχειρηματική δραστηριότητα της Κωτσόβολος

Αυτήν την περίοδο τρέχει απρόσκοπτα η δραστηριότητα της Κωτσόβολος, η οποία προετοιμάζει όπως αναφέρουν οι πληροφορίες τα επόμενα βήματά της μέσα στη χρονιά, με προτεραιότητα τη δημιουργία έως και πέντε νέων καταστημάτων έως το τέλος του έτους μεταξύ των οποίων στη Ζάκυνθο, στο Ρέθυμνο και στην Ορεστιάδα. Ταυτόχρονα, η αλυσίδα αναπτύσσει αυτή την περίοδο την εμπορική της στρατηγική ενόψει της Black Friday και της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων. 

Στα πλεονεκτήματα της Κωτσόβολος, που συμβάλει στην προσέλκυση υποψήφιων επενδυτών, είναι η πλήρης γεωγραφική κάλυψη στην Ελλάδα αλλά και η παρουσία της στην Κύπρο με δίκτυο 95 καταστημάτων. Στο πλαίσιο αναβάθμισης του δικτύου της εκτός από νέα καταστήματα και ανακαινίσεις σε υπάρχοντα, έχει προχωρήσει στη σύσταση concept stores όπως είναι το K-Spot στη Sani Marina, το οποίο αποτελεί προορισμό λιανικής για τους επισκέπτες του ξενοδοχειακού συγκροτήματος Sani Resort με εξειδικευμένες υπηρεσίες και στοχευμένο μείγμα προϊόντων. 

Ισχυρή όμως είναι και η σχέση που διατηρεί με την Apple, καθώς έχει δημιουργήσει το πρώτο και μοναδικό έως τώρα Apple Shop νέας γενιάς μέσα σε κατάστημά της (shop in shop). 

Στα ατού της Κωτσόβολος προσμετρώνται και οι επενδύσεις που έχει κάνει στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Μάλιστα, σύντομα αναμένεται να λειτουργήσει το νέο logistics center στο Θριάσιο, σε ακίνητο συμφερόντων της Trade Estates ΑΕΕΑΠ του ομίλου Φουρλή και της κατά το ήμισυ συμμετόχου της, ΡΕΤΣ Κατασκευαστική του Παναγιώτη Τσιγαρίδη. Επιπλέον, η Κωτσόβολος έχει δημιουργήσει επισκευαστικό κέντρο 3.000 τ.μ., αποκομίζοντας πρόσθετα έσοδα από την επισκευή συσκευών. Ταυτόχρονα όμως έχει κάνει κινήσεις επέκτασης και σε άλλους τομείς με στόχο να αξιοποιήσει κάθε δυνατότητα που της προσφέρει το δίκτυο, η ανάπτυξη τεχνολογιών, οι εγκαταστάσεις αλλά και το ανθρώπινο δυναμικό της, αποκομίζοντας προστιθέμενη αξία. 

Ο Κωτσόβολος ξεκίνησε από ένα συνοικιακό μαγαζί το 1950 στην Αθήνα και διαθέτει δίκτυο με πάνω από 90 φυσικά καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο.

Διαβάστε ακόμη: 

* ΔΕΗ: Εξαγοράζει την Κωτσόβολος - Στρατηγική κίνηση μετασχηματισμού


 

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Σαράντης: Αύξηση 7,9% στα EBITDA του Ομίλου στο εννεάμηνο

Οι πωλήσεις το εννεάμηνο 2025 ανήλθαν σε €448,5εκ. έναντι €452,0εκ. το εννεάμηνο 2024

Θεόνη: Δυναμικό comeback στο ράφι, το DRS και το στοίχημα των εξαγωγών

Πρόβλεψη για τζίρο 40 εκατ. εφέτος. Πώς ξανά "κέρδισε" πάνω από 10 εκατ. λίτρα.

Η Metlen υπέγραψε 10ετή Συμφωνία Πώλησης Ηλεκτρικής Ενέργειας (PPA) 235 MW με την Engie

Θα προμηθεύει ηλεκτρική ενέργεια σε έξι σημεία του Ηνωμένου Βασιλείου.

Elbisco: Ο στόχος για 115 εκατ. τζίρο το 2025 και η δικαστική "βόμβα" των 37,7 εκατ.

Η εταιρεία των μπισκότων Αλλατίνη και των φρυγανιών Elite χτίζει το μέλλον με ανάπτυξη 4% και ενισχυμένα κέρδη, ενώ παλεύει με το παρελθόν εν αναμονή της απόφασης για τη διαμάχη Φιλίππου-Ρεμούνδου.

Τι είναι ο δανέζικος συμβιβασμός για τις τράπεζες και ποια οφέλη θα φέρει - Αποφάσεις από το 2026 και μετά

Πώς η ΕΕ τώρα επιτρέπει να έχουν "την πίτα ακέραια και το σκύλο χορτάτο".

Coca-Cola HBC: Πίσω από το mega deal των 2,6 δισ. δολαρίων – Η δυναμική και τα ερωτηματικά

Πώς η ελληνική πολυεθνική μετατρέπεται στον δεύτερο μεγαλύτερο εμφιαλωτή της Coca-Cola παγκοσμίως.

Coinbase: Εξαγόρασε την επενδυτική πλατφόρμα κρυπτονομισμάτων Echo έναντι $375 εκατ.

"Θέλουμε να δημιουργήσουμε πιο προσιτές, αποτελεσματικές και διαφανείς κεφαλαιαγορές", ανέφερε η Coinbase.

Τι ταμείο έκανε η Κωτσόβολος στα χέρια της ΔΕΗ

Οι επιδόσεις ανά κανάλι πωλήσεων, οι συνέργειες με τον νέο ιδιοκτήτη και το μέρισμα σε εργαζόμενους.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.