Γιατί οι αεροπορικές καταργούν τις first class θέσεις - Το κόστος των premium εισιτηρίων για Ελλάδα

Γιατί οι αεροπορικές καταργούν τις first class θέσεις - Το κόστος των premium εισιτηρίων για Ελλάδα

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 
 
Νέες τάσεις και δυναμικές διαφαίνονται στον κλάδο των αερομεταφορών, ο οποίος προσαρμόζεται και μετεξελίσσεται σε έναν κόσμο μετά την πανδημία του κορονοϊού. Σε αυτό το περιβάλλον, παρατηρείται μια μεταστροφή ορισμένων αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες σταδιακά τείνουν να περιορίζουν ή σταδιακά να καταργούν τις θέσεις πρώτης κατηγορίας (first class). Θυμίζουμε ότι η αρχή έγινε πριν από περίπου 4 μήνες όταν η Qatar Airways, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι πλέον τα νέα γενιάς αεροσκάφη της δεν θα προσφέρουν πρώτης κατηγορίας θέσεις στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, δικαιολογώντας αυτή την κίνηση λέγοντας ότι η επένδυση σε πολυτελείς θέσεις δεν αποφέρει τις αναμενόμενες αποδόσεις. 

Η συγκεκριμένη απόφαση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη στρατηγική άλλων μεγάλων αεροπορικών εταιρειών, όπως η Lufthansa, η Qantas και η Air France, οι οποίες θεωρούν ότι ολοένα και περισσότεροι ταξιδιώτες αναζητούν μια αναβαθμισμένη εμπειρία, άνεση και απόλαυση κατά τη διάρκεια των μεγάλων πτήσεων. 

Τα προνόμια 

Η αλήθεια είναι ότι οι επιβάτες που έχουν την οικονομική άνεση και είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν μερικές χιλιάδες ευρώ για μια θέση πρώτης κατηγορίας, απολαμβάνουν μια σειρά από προνόμια όπως μεγαλύτερη άνεση και χώρο, καλύτερη εξυπηρέτηση από το προσωπικό καθώς και καλύτερη ποιότητα στο προσφερόμενο φαγητό. 

Ωστόσο, ο αριθμός των first class φαίνεται σταδιακά να περιορίζεται εξαιτίας του μεγάλου χώρου που καταλαμβάνουν καθώς και των πτωτικών πωλήσεων των εισιτηρίων για τέτοιες θέσεις. 

Στον αντίποδα, μεγαλύτερη απήχηση φαίνεται να γνωρίζουν οι business class και premium economy θέσεις, καθώς κοστίζουν λιγότερο σε σύγκριση με τις first class αλλά προσφέρον ισάξια σχεδόν προνόμια και υπηρεσίες. 

Είναι ενδεικτικό ότι η θέση που θεωρείται ότι αποδίδει τον μεγαλύτερο τζίρο είναι η business class, η οποία κοστίζει σχεδόν το μισό σε σχέση με τη first class. 

Τα premium εισιτήρια για Ελλάδα 

Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, υπάρχουν αρκετές αεροπορικές εταιρείες οι οποίες διαθέτουν πρώτης κατηγορίας και business θέσεις σε πτήσεις προς την Ελλάδα, μεταξύ των οποίων οι Aegean Airlines, Lufthansa, British Airways, Swissair και Turkish Airlines. 

Αν και οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων είναι δυναμικές και ποικίλλουν ανάλογα με την περίοδο, τη ζήτηση και την απόσταση, ωστόσο ένα τυπικό εισιτήριο για business class θέση σε πτήση από Νέα Υόρκη προς Ελλάδα κοστίζει περίπου από 2.500 ευρώ μέχρι και 5.000 ευρώ, την ίδια στιγμή που το κόστος ενός εισιτηρίου first class μπορεί να αγγίξει μέχρι και τις 8.000 ευρώ. 

Στον αντίποδα, το αντίστοιχο εισιτήριο οικονομικής θέσης κυμαίνεται κατά μέσο όρο από 600 μέχρι 1.200 ευρώ. 

Το κόστος των εισιτηρίων business class για πτήσεις από ευρωπαϊκούς προορισμούς προς την Ελλάδα συνήθως ξεκινούν από τα 1.000 ευρώ, ενώ για πτήσεις εξωτερικού αρχίζουν από τα 100 ευρώ και φτάνουν μέχρι και 300 ευρώ.

Περισσότερα από Forbes

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε. "Είμαι πάντα ανικανοποίητος και εμμονικός στην αναζήτηση της τελειότητας".

Tesla: Πρόταση για νέο πακέτο αποδοχών στον Έλον Μασκ έως $1 τρισ. - Πρωτοφανές στην εταιρική ιστορία των ΗΠΑ

Στόχος να παρακινηθεί ο μεγιστάνας να ηγηθεί της Tesla για τα επόμενα 10 χρόνια.

SPOROS Platform: Κινητοποιεί επενδύσεις €60 εκατ. για την Κυκλική Μετάβαση της πραγματικής οικονομίας

Στόχος της ομάδας είναι να κλείσει deals που έχουν ωριμάσει σε βάθος χρόνου, με επενδύσεις συνολικού ύψους έως 30 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους.

Ελλάκτωρ: Ξεκινά η μετάβαση σε εταιρεία ακινήτων και υποδομών τουρισμού

Ακίνητα φιλοξενίας και η ανάπτυξη της Μαρίνας Αλίμου θα βρεθούν στο επίκεντρο της διοίκησης το επόμενο διάστημα.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σημαντικά τα οφέλη από έργα ύψους 2 δισ. ευρώ στο Ελληνικό

Η θυγατρική ΤΕΡΝΑ υλοποιεί δύο σημαντικά "τοπόσημα" στην έκταση του πρώην αεροδρομίου.

Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Το 2024, παρά τις προκλήσεις, οι εταιρείες του ομίλου πέτυχαν σε γενικές γραμμές ανάπτυξη, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό τους.

Νιτσιάκος: Ιστορικά κέρδη και τζίρος άνω των 500 εκατ.

Αυξημένα έσοδα στα 527,4 εκατ. το 2024 με αύξηση κερδών 40%. Τα μερίδια και τι λέει ο ορκωτός. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση κοτόπουλου και οι εταιρείες holding της οικογένειας.

Τα ψεύδη του Μασκ για τα αυτόνομα οχήματα της Tesla του γυρίζουν μπούμερανγκ

Τα νομικά προβλήματα δεν έχουν ακόμη τεράστιο οικονομικό αντίκτυπο στην Tesla, αλλά "πληγώνουν" τη φήμη της.

Εμπορευματικά κι επιχειρηματικά κέντρα 500 εκατ. ευρώ προχωρούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση εκτάσεων άνω των 1.000 στρεμμάτων μέσω της μετατροπής τους σε "κόμβους" διαμετακομιστικού εμπορίου

Vileda: Η ελληνική νοικοκυροσύνη φέρνει μερίσματα στους Γερμανούς

Σταθερή ανάπτυξη και διψήφια αύξηση κερδών για την ελληνική θυγατρική του ομίλου Freudenberg. Μερίσματα 4,1 εκατ. ευρώ στην τετραετία.

Ούζο Πλωμάρι: Το σχέδιο για να ξαναγεμίσει το "ποτήρι" των κερδών

Με ιστορία 130 ετών, που σχεδόν ταυτίζεται με την ίδια την ιστορία του ούζου, η Ποτοποιία Πλωμαρίου Ισίδωρος Αρβανίτης ποντάρει στη διαφοροποίηση.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.