Γιατί οι αεροπορικές καταργούν τις first class θέσεις - Το κόστος των premium εισιτηρίων για Ελλάδα

Γιατί οι αεροπορικές καταργούν τις first class θέσεις - Το κόστος των premium εισιτηρίων για Ελλάδα

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 
 
Νέες τάσεις και δυναμικές διαφαίνονται στον κλάδο των αερομεταφορών, ο οποίος προσαρμόζεται και μετεξελίσσεται σε έναν κόσμο μετά την πανδημία του κορονοϊού. Σε αυτό το περιβάλλον, παρατηρείται μια μεταστροφή ορισμένων αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες σταδιακά τείνουν να περιορίζουν ή σταδιακά να καταργούν τις θέσεις πρώτης κατηγορίας (first class). Θυμίζουμε ότι η αρχή έγινε πριν από περίπου 4 μήνες όταν η Qatar Airways, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι πλέον τα νέα γενιάς αεροσκάφη της δεν θα προσφέρουν πρώτης κατηγορίας θέσεις στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, δικαιολογώντας αυτή την κίνηση λέγοντας ότι η επένδυση σε πολυτελείς θέσεις δεν αποφέρει τις αναμενόμενες αποδόσεις. 

Η συγκεκριμένη απόφαση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη στρατηγική άλλων μεγάλων αεροπορικών εταιρειών, όπως η Lufthansa, η Qantas και η Air France, οι οποίες θεωρούν ότι ολοένα και περισσότεροι ταξιδιώτες αναζητούν μια αναβαθμισμένη εμπειρία, άνεση και απόλαυση κατά τη διάρκεια των μεγάλων πτήσεων. 

Τα προνόμια 

Η αλήθεια είναι ότι οι επιβάτες που έχουν την οικονομική άνεση και είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν μερικές χιλιάδες ευρώ για μια θέση πρώτης κατηγορίας, απολαμβάνουν μια σειρά από προνόμια όπως μεγαλύτερη άνεση και χώρο, καλύτερη εξυπηρέτηση από το προσωπικό καθώς και καλύτερη ποιότητα στο προσφερόμενο φαγητό. 

Ωστόσο, ο αριθμός των first class φαίνεται σταδιακά να περιορίζεται εξαιτίας του μεγάλου χώρου που καταλαμβάνουν καθώς και των πτωτικών πωλήσεων των εισιτηρίων για τέτοιες θέσεις. 

Στον αντίποδα, μεγαλύτερη απήχηση φαίνεται να γνωρίζουν οι business class και premium economy θέσεις, καθώς κοστίζουν λιγότερο σε σύγκριση με τις first class αλλά προσφέρον ισάξια σχεδόν προνόμια και υπηρεσίες. 

Είναι ενδεικτικό ότι η θέση που θεωρείται ότι αποδίδει τον μεγαλύτερο τζίρο είναι η business class, η οποία κοστίζει σχεδόν το μισό σε σχέση με τη first class. 

Τα premium εισιτήρια για Ελλάδα 

Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, υπάρχουν αρκετές αεροπορικές εταιρείες οι οποίες διαθέτουν πρώτης κατηγορίας και business θέσεις σε πτήσεις προς την Ελλάδα, μεταξύ των οποίων οι Aegean Airlines, Lufthansa, British Airways, Swissair και Turkish Airlines. 

Αν και οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων είναι δυναμικές και ποικίλλουν ανάλογα με την περίοδο, τη ζήτηση και την απόσταση, ωστόσο ένα τυπικό εισιτήριο για business class θέση σε πτήση από Νέα Υόρκη προς Ελλάδα κοστίζει περίπου από 2.500 ευρώ μέχρι και 5.000 ευρώ, την ίδια στιγμή που το κόστος ενός εισιτηρίου first class μπορεί να αγγίξει μέχρι και τις 8.000 ευρώ. 

Στον αντίποδα, το αντίστοιχο εισιτήριο οικονομικής θέσης κυμαίνεται κατά μέσο όρο από 600 μέχρι 1.200 ευρώ. 

Το κόστος των εισιτηρίων business class για πτήσεις από ευρωπαϊκούς προορισμούς προς την Ελλάδα συνήθως ξεκινούν από τα 1.000 ευρώ, ενώ για πτήσεις εξωτερικού αρχίζουν από τα 100 ευρώ και φτάνουν μέχρι και 300 ευρώ.

Περισσότερα από Forbes

Κατακόρυφη μείωση των εσόδων της Boeing εν μέσω της κρίσης ασφαλείας

Η Boeing αναφέρει καλύτερο τρίμηνο από ό,τι φοβόταν, λέει ότι η αλυσίδα εφοδιασμού σταθεροποιείται εν μέσω της κρίσης στο 737 Max

Νέο mega deal στην πετρελαϊκή βιομηχανία: Η Chevron εξαγοράζει την Hess έναντι 53 δισ. δολαρίων

Ενισχύει τη θέση της στον σχιστόλιθο των ΗΠΑ και στο υπέδαφος της Γουιάνα.

Nike: Ξεπέρασαν τις προβλέψεις τα κέρδη, όχι όμως και τα έσοδα στο α' τρίμηνο χρήσης

Ανοδικά η μετοχή μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.

Amazon: Επενδύει 4 δισ. δολάρια σε start up για την τεχνητή νοημοσύνη

Στην προσπάθειά της να είναι ανταγωνιστική στους τομείς cloud και τεχνητής νοημοσύνης.

Αποχώρησε από πρόεδρος του Fox ο Ρούμπερτ Μέρντοχ

Τη θέση του θα αναλάβει ο μεγαλύτερος γιος του Λάχλαν Μέρντοχ.

Societe Generale: O νέος CEO "τρόμαξε" τους επενδυτές - Βουτιά 12% η μετοχή

Το πρώτο του στρατηγικό πλάνο για την Societe Generale παρουσίασε σήμερα ο νέος CEO Slawomir Krupa.

Arm: Στα 51 δολάρια ανά μετοχή "βγαίνει" στην IPO

Η Arm εισάγει τουλάχιστον 95,5 εκατομμύρια μετοχές στο Nasdaq.

Google: Ανακοίνωσε εκατοντάδες απολύσεις στο τμήμα προσλήψεων

Οι υπάλληλοι που απολύονται ήδη ενημερώνονται μέσω email.

Τέλος οι φτηνές πτήσεις στην Ευρώπη

Με πρωτοπόρο τη Γαλλία, οι 27 "σπρώχνουν" τη μετάβαση προς τις σιδηροδρομικές μεταφορές.

Μεγάλο πλήγμα για την Apple: Η Κίνα επιδιώκει την απαγόρευση των iPhones σε κρατικές εταιρείες και υπηρεσίες

Το γεγονός αυτό απειλεί να πλήξει σημαντικά τη θέση της Apple σε μια αγορά που αποφέρει περίπου το 1/5 των εσόδων της.

Η Country Garden απέφυγε, προς το παρόν τουλάχιστον, τη στάση πληρωμών

Η Country Garden έφθασε στα τέλη του 2022 να έχει χρέη ύψους περίπου 180 δισ. ευρώ.

Ευρώπη: Η φαρμακοβιομηχανία Novo Nordisk απειλεί να "εκθρονίσει" την LVMH

Η δανέζικη εταιρεία "έκλεψε" πρόσκαιρα τον τίτλο της πολυτιμότερης εταιρείας στην Ευρώπη από τον γαλλικό κολοσσό.