Γιατί οι αεροπορικές καταργούν τις first class θέσεις - Το κόστος των premium εισιτηρίων για Ελλάδα

Γιατί οι αεροπορικές καταργούν τις first class θέσεις - Το κόστος των premium εισιτηρίων για Ελλάδα

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 
 
Νέες τάσεις και δυναμικές διαφαίνονται στον κλάδο των αερομεταφορών, ο οποίος προσαρμόζεται και μετεξελίσσεται σε έναν κόσμο μετά την πανδημία του κορονοϊού. Σε αυτό το περιβάλλον, παρατηρείται μια μεταστροφή ορισμένων αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες σταδιακά τείνουν να περιορίζουν ή σταδιακά να καταργούν τις θέσεις πρώτης κατηγορίας (first class). Θυμίζουμε ότι η αρχή έγινε πριν από περίπου 4 μήνες όταν η Qatar Airways, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι πλέον τα νέα γενιάς αεροσκάφη της δεν θα προσφέρουν πρώτης κατηγορίας θέσεις στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, δικαιολογώντας αυτή την κίνηση λέγοντας ότι η επένδυση σε πολυτελείς θέσεις δεν αποφέρει τις αναμενόμενες αποδόσεις. 

Η συγκεκριμένη απόφαση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη στρατηγική άλλων μεγάλων αεροπορικών εταιρειών, όπως η Lufthansa, η Qantas και η Air France, οι οποίες θεωρούν ότι ολοένα και περισσότεροι ταξιδιώτες αναζητούν μια αναβαθμισμένη εμπειρία, άνεση και απόλαυση κατά τη διάρκεια των μεγάλων πτήσεων. 

Τα προνόμια 

Η αλήθεια είναι ότι οι επιβάτες που έχουν την οικονομική άνεση και είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν μερικές χιλιάδες ευρώ για μια θέση πρώτης κατηγορίας, απολαμβάνουν μια σειρά από προνόμια όπως μεγαλύτερη άνεση και χώρο, καλύτερη εξυπηρέτηση από το προσωπικό καθώς και καλύτερη ποιότητα στο προσφερόμενο φαγητό. 

Ωστόσο, ο αριθμός των first class φαίνεται σταδιακά να περιορίζεται εξαιτίας του μεγάλου χώρου που καταλαμβάνουν καθώς και των πτωτικών πωλήσεων των εισιτηρίων για τέτοιες θέσεις. 

Στον αντίποδα, μεγαλύτερη απήχηση φαίνεται να γνωρίζουν οι business class και premium economy θέσεις, καθώς κοστίζουν λιγότερο σε σύγκριση με τις first class αλλά προσφέρον ισάξια σχεδόν προνόμια και υπηρεσίες. 

Είναι ενδεικτικό ότι η θέση που θεωρείται ότι αποδίδει τον μεγαλύτερο τζίρο είναι η business class, η οποία κοστίζει σχεδόν το μισό σε σχέση με τη first class. 

Τα premium εισιτήρια για Ελλάδα 

Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, υπάρχουν αρκετές αεροπορικές εταιρείες οι οποίες διαθέτουν πρώτης κατηγορίας και business θέσεις σε πτήσεις προς την Ελλάδα, μεταξύ των οποίων οι Aegean Airlines, Lufthansa, British Airways, Swissair και Turkish Airlines. 

Αν και οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων είναι δυναμικές και ποικίλλουν ανάλογα με την περίοδο, τη ζήτηση και την απόσταση, ωστόσο ένα τυπικό εισιτήριο για business class θέση σε πτήση από Νέα Υόρκη προς Ελλάδα κοστίζει περίπου από 2.500 ευρώ μέχρι και 5.000 ευρώ, την ίδια στιγμή που το κόστος ενός εισιτηρίου first class μπορεί να αγγίξει μέχρι και τις 8.000 ευρώ. 

Στον αντίποδα, το αντίστοιχο εισιτήριο οικονομικής θέσης κυμαίνεται κατά μέσο όρο από 600 μέχρι 1.200 ευρώ. 

Το κόστος των εισιτηρίων business class για πτήσεις από ευρωπαϊκούς προορισμούς προς την Ελλάδα συνήθως ξεκινούν από τα 1.000 ευρώ, ενώ για πτήσεις εξωτερικού αρχίζουν από τα 100 ευρώ και φτάνουν μέχρι και 300 ευρώ.

Περισσότερα από Forbes

Βενέτης: Η εξαγορά φάρμας και τα σχέδια για το παγωτό Δωδώνη - Γιατί υποχώρησαν τα κέρδη

Η νέα σελίδα στην 77χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα. Στόχος η διατήρηση της κερδοφορίας το 2025.

Επενδύσεις - μαμούθ στις ευρωπαϊκές start ups

Η έκθεση "State of European Tech 2025" καταγράφει την έξοδο από μια περίοδο διεθνούς επενδυτικής ύφεσης.

Finthesis: Ισχυρή ανοδική τροχιά για την one stop shop στεγαστικών

Η διαμεσολάβηση δανείων κερδίζει γρήγορα έδαφος στην αγορά, καθώς απαλλάσσει τους υποψήφιους δανειολήπτες από χρονοβόρες έρευνες, ραντεβού και γραφειοκρατία.

Frezyderm: Ελληνικά δερμοκαλλυντικά σε 50 χώρες - Πού "ανεβάζει" μερίδια

Στα 62,20 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών της εταιρείας των Γιάννη και Ευθύμιου Αναστασίου. Το αυξημένο κόστος α’ υλών που πίεσε τα περιθώρια κέρδους και η σημαντική μείωση δανεισμού.

ΗΠΑ: Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (SEC) ερευνά τη Jefferies για την έκθεσή της στη χρεοκοπημένη First Brands

Eξετάζει εάν η Jefferies παρείχε επαρκή ενημέρωση στους επενδυτές σχετικά με την έκθεση του Point Bonita fund στην προβληματική εταιρεία.

Dialectica: Ισχυρή ανάπτυξη, νέες θέσεις εργασίας και ανοιχτό το ενδεχόμενο εξαγορών

Απασχολεί περισσότερους από 1.600 εργαζόμενους παγκοσμίως, με σχεδόν τους μισούς στην Ελλάδα.

Οι τρεις άξονες του business plan της Aqua Bridge για την επόμενη μέρα της Avramar

"Συνεργαζόμαστε στενά με τις τράπεζες για να εξασφαλίσουμε ασφαλή μετάβαση" σημειώνει η διοίκηση της Aqua Bridge. Η κατάθεση της συμφωνίας εξυγίανσης στο Πρωτοδικείο.

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.