Σκλαβενίτης: Επενδύει πάνω από 100 εκατ. "μαγειρεύοντας" έτοιμα γεύματα

Σκλαβενίτης: Επενδύει πάνω από 100 εκατ. "μαγειρεύοντας" έτοιμα γεύματα

Της Ξανθής Γούναρη

Οι νέοι δεν μαγειρεύουν. Τουλάχιστον, όχι όπως παλιά. Και το πιο… νόστιμο; Δεν νιώθουν τύψεις για αυτό! Για τους GenZers, δηλαδή τα άτομα 15 έως 28 ετών, το καθημερινό φαγητό είναι υπόθεση ευκολίας, γεύσης, ποικιλίας και ποιότητας. Οι μεγάλοι παίκτες της οργανωμένης λιανικής ήταν από τους πρώτους που "μυρίστηκαν" την αλλαγή και ξεφεύγοντας από το παραδοσιακό ψητό κοτόπουλο έχουν λανσάρει μια ευρεία γκάμα έτοιμων και ημι-έτοιμων γευμάτων πλήρως ανταγωνιστική με τα "φθηνά" προϊόντα της γρήγορης εστίασης.

Η στρατηγική απόφαση του ομίλου Σκλαβενίτη να επενδύσει πάνω από 100 εκατ. ευρώ στη δημιουργία megafactory έτοιμων γευμάτων στη Μαγούλα, καθώς και η πρόσφατη συμφωνία για εξαγορά της αλυσίδας μαγειρευτού φαγητού "Σπιτική Κουζίνα" από τον επιχειρηματία Νίκο Σαλαπατάρα, ιδρυτή του Salas Group, αποδεικνύουν ότι δεν πρόκειται για ένα περαστικό trend.

Το εργοστάσιο παραγωγής έτοιμων γευμάτων του leader στην εγχώρια αγορά των σούπερ μάρκετ εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο προς το τέλος του 2026, ενώ το μοντέλο περαιτέρω ανάπτυξης της "Σπιτικής Κουζίνας", με 25 σημεία πώλησης στην Αττική, θα αποφασιστεί το φθινόπωρο εφέτος.

Η λογική πίσω από τη "Σπιτική Κουζίνα" βασίζεται στη διάθεση μεσημεριανού γεύματος σε προσιτές τιμές (σ.σ. το κόστος δεν υπερβαίνει τα 6 ευρώ ανά πιάτο), με το δίκτυό της να λειτουργεί 11:00 με 17:00 από Δευτέρα έως Παρασκευή, έχοντας συνεργασία και με το efood.

Το 2023, σύμφωνα με την τελευταία δημοσιευμένη οικονομική έκθεση της Salas Intergroup A.E., ο κύκλος εργασιών της ήταν 33,78 εκατ. ευρώ, από 18,61 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ είχε καθαρά κέρδη μετά από φόρους 3,68 εκατ. ευρώ.

250.000 μερίδες φαγητού ημερησίως

Η νέα μονάδα του Σκλαβενίτη στις πρώην εγκαταστάσεις της ΜΑΝΔΡΑΛ Ακίνητα Αποθηκεύσεων στη Μαγούλα, θα έχει δυνατότητα παρασκευής έως και 250.000 μερίδες φαγητού ημερησίως, ποσότητα πενταπλάσια από αυτή που παράγουν οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις του ομίλου.

Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος Γλάρος συμφερόντων της οικογένειας Σκλαβενίτη προχώρησε τον Ιούλιο του 2024 σε εξαγορά του συνόλου των μετοχών της εταιρείας "ΜΑΝΔΡΑΛ Ακίνητα Αποθηκεύσεων Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία".

Η εταιρεία, που ιδρύθηκε τον Απρίλιο του 2021 από την Ten Brinke Greece, με κύριο αντικείμενο την απόκτηση και διαχείριση ακινήτων και αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 5 εκατ. ευρώ, μετονομάστηκε σε "Αύρα Παραγωγή Γευμάτων Ανώνυμη Εταιρεία" και το βασικό της αντικείμενο είναι πλέον η παραγωγή, επεξεργασία, μεταποίηση, τυποποίηση, συσκευασία και εμπορία προϊόντων διατροφής, καθώς και κάθε άλλη εργασία επ’ αυτών.

Το έργο κατασκευής έχει αναλάβει η ΑΒΑΞ για λογαριασμό της θυγατρικής Αύρα και περιλαμβάνει ισόγειο 16.000 τετραγωνικών μέτρων και Α’ όροφο 8.000 τετραγωνικών μέτρων (χώροι παρασκευής – ψυγεία – γραφεία), ενώ η εργολαβία αναφέρεται επίσης και στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου περιμετρικά του κτιρίου συνολικής επιφανείας 25.000 τετραγωνικών μέτρων.

Αρχικά θα κατασκευασθούν όλες οι ηλεκτρομηχανολογικές υποδομές όπως δίκτυα, οπτικές ίνες, αποχέτευση, και παράλληλα θα κατασκευασθεί υπόγεια δεξαμενή πόσιμου νερού από οπλισμένο σκυρόδεμα συνολικού όγκου 400 κυβικών μέτρων όπως και δύο δεξαμενές βιολογικού καθαρισμού. Στη συνέχεια θα κατασκευασθεί χώρος λεβητοστασίου επιφάνειας 200 τετραγωνικών μέτρων και μεταλλικό στέγαστρο στους χώρους στάθμευσης.

Η δυναμική και η ανάλυση κόστους-οφέλους

Η αγορά έτοιμων γευμάτων στην Ελλάδα παρουσιάζει σημαντική δυναμική τα τελευταία χρόνια, ακολουθώντας τη διεθνή τάση. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, τα έτοιμα και ημι-έτοιμα γεύματα στην εγχώρια αγορά δημιουργούν ετήσιο κύκλο εργασιών της τάξης των 500 εκατ. ευρώ. Το ράφι – δηλαδή οι λύσεις "heat and eat" – καταγράφει ρυθμό ανάπτυξης άνω του 20% στο πρώτο εξάμηνο του 2025, αντανακλώντας την αυξανόμενη διείσδυση στην καθημερινότητα των καταναλωτών.

Οι λόγοι έχουν να κάνουν με την εξοικονόμηση χρόνου σε μια εποχή που οι περισσότεροι δουλεύουν πολλές ώρες.  Μάλιστα από τα νοικοκυριά ενός ατόμου -μια κατηγορία που αυξάνεται ραγδαία- υποστηρίζεται ότι βάσει της ανάλυση κόστους-οφέλους υπάρχει μικρό οικονομικό κίνητρο για να μαγειρέψουν. Για παράδειγμα εάν κάποιος εκτιμά τον χρόνο του στα 15 ευρώ την ώρα και πρέπει να ψωνίσει, να μαγειρέψει και να καθαρίσει μετά, η αγορά ενός έτοιμου γεύματος με σχετικά χαμηλό κόστος μπορεί να φαίνεται σαν μια λογική επιλογή.

Υπό αυτό το πρίσμα η παγκόσμια αγορά έτοιμων γευμάτων (Ready-to-Eat meals) αναμένεται να σημειώσει εντυπωσιακή άνοδο, από 213,92 δισεκατομμύρια δολάρια το 2025 σε 515,80 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2035, καταγράφοντας σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 9,2%. Οι διαφορετικές μελέτες αγοράς συγκλίνουν στην εκτίμηση ότι ο κλάδος θα παραμείνει σε ανοδική τροχιά, με ρυθμούς ανάπτυξης που κυμαίνονται από 5,68% έως 14,93% ανά έτος.

Η Βόρεια Αμερική διατηρεί την πρωτοκαθεδρία με μερίδιο αγοράς 43,3%, ενώ η Ευρώπη ακολουθεί με 33,41%. Στην Ασία-Ειρηνικό, η Κίνα αναδεικνύεται ως η μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως, με έσοδα 164 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2025.

Περισσότερα από Forbes

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Η Σκλαβενίτης εξαγοράζει την αλυσίδα έτοιμων γευμάτων "Σπιτική Κουζίνα"

Η συμφωνία αφορά στην απόκτηση των 25 καταστημάτων "Σπιτική Κουζίνα" στην Αττική.

Premia: Γιάννης Αντετοκούνμπο και οικογένεια Σκλαβενίτη μπαίνουν στην ΑΜΚ

Νέους στρατηγικούς μετόχους εξασφαλίζει η Premia Properties, με την οικογένεια Σκλαβενίτη, τον Γιάννη Αντετοκούνμπο και τον Γ. Δασκαλάκη (Stoiximan - Kaizen Gaming).

Σκλαβενίτης: Στη γραμμή εκκίνησης το mega-logistics στον Ασπρόπυργο με 650 θέσεις εργασίας

Το σχέδιο της Σκλαβενίτης για τις υποδομές logistics -Διαπραγματεύσεις και για δεύτερο κέντρο διανομής και αποθήκευσης στην περιοχή του Ασπροπύργου.

Πώς χάθηκαν 39 αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε 15 χρόνια - Η λίστα με τα ονόματα

Η επικείμενη εξαγορά της Κρητικός από τη Μασούτης αποτυπώνει την αρχή της νέας εποχής, προετοιμάζοντας τον ανταγωνισμό και τους προμηθευτές για το τι θα ακολουθήσει.

Η μάχη Σκλαβενίτη - Lidl για το "χρυσό" ακίνητο στην Πάτρα

Μάχη για την απόκτηση των εγκαταστάσεων της Πατραϊκής Χαρτοποιίας, Elite στο Ρίο της Πάτρας, έδωσαν ο όμιλος Σκλαβενίτη με τη Lidl Ελλάς, όπως πληροφορείται το Capital.gr.

Σούπερ-μάρκετ: Το διακύβευμα της δεύτερης θέσης για τρεις μεγάλες αλυσίδες

Οι παίκτες που κινούνται ή μπορούν να κινηθούν κοντά στη ζώνη των 2 δισ. ευρώ.