Γιατί η βιομηχανία ανησυχεί για τα φωτοβολταϊκά που προορίζονται για διμερείς συμβάσεις

Γιατί η βιομηχανία ανησυχεί για τα φωτοβολταϊκά που προορίζονται για διμερείς συμβάσεις

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Η αβεβαιότητα για τις τιμές ηλεκτρικής ενέργειας τον προσεχή χειμώνα προβληματίζει τις ελληνικές βιομηχανίες. Ο πόλεμος στην Ουκρανία αλλά και η πράσινη μετάβαση δημιουργούν συνθήκες διατήρησης της αβεβαιότητας των τιμών.

Η μοναδική λύση για να αντισταθμίσουν αυτόν τον κίνδυνο, ιδιαίτερα οι βιομηχανίες έντασης ενέργειας,  είναι να προχωρήσουν  σε σύναψη μακροχρόνιων διμερών συμβάσεων αγοραπωλησίας ενέργειας (ΡΡΑ) με παραγωγούς ΑΠΕ.  

Κάποιοι μεγάλοι βιομηχανικοί όμιλοι προχώρησαν ήδη σε δεκαετή ΡΡΑ με έργα ΑΠΕ που αναμένουν πάνω από ένα έτος όρους σύνδεσης από τον ΑΔΜΗΕ. 

Υπενθυμίζεται ότι μετά την έκδοση όρων σύνδεσης για ειδικά έργα (κατηγορία Α) με την Υπουργική Απόφαση του προηγούμενου Αυγούστου δόθηκε  για έργα 4.000MW (κατηγορία Β) προτεραιότητα για όσα ΑΠΕ δεσμευτούν ότι θα συνάψουν ΡΡΑ με βιομηχανίες. Γεγονός που καταδεικνύει ότι η κυβέρνηση αξιολόγησε θετικά και πριμοδότησε τα ΡΡΑ της βιομηχανίας.  

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, εξετάζεται για μια ακόμη φορά η αναθεώρηση των προτεραιοτήτων για τα ΦΒ που συμμετέχουν σε διαγωνισμούς για ταρίφα  ώστε να δεχθούν να βάλουν μπαταρίες. 

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες – διαρροές πιθανότατα  εξετάζεται να αλλάξει η προτεραιότητα στα ΦΒ στην κατηγορία Β. 

Εάν συμβεί αυτό θα υπάρξει τεράστια ανατροπή  όχι μόνο στα ΡΡΑ που έχουν υπογραφεί και τα ΦΒ των ΡΡΑ δεν  έχουν πάρει όρους σύνδεσης, αλλά θα επηρεαστεί και το κόστος της χονδρεμπορικής αγοράς και στο τέλος της ημέρας δεν θα γίνουν τα έργα, γιατί δεν θα μπορούν να βρουν χρηματοδότηση παρά μόνο μέσα από ταρίφες αφού τα ΡΡΑ θα είναι πιο ακριβά από την αγορά, αναφέρουν πηγές της αγοράς.

Κύκλοι της βιομηχανίας εκφράζουν την αγωνία τους για τις εξελίξεις, επισημαίνοντας ότι το κόστος ενός φωτοβολταϊκού με μπαταρίες είναι κατά πολύ υψηλότερο από ένα φωτοβολταϊκό χωρίς μπαταρία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις συμβάσεις PPA που έχουν ήδη υπογραφεί και ενδέχεται να μην προχωρήσουν στην υλοποίηση σε περίπτωση που προχωρήσει αυτή η αλλαγή για τα φωτοβολταϊκά της κατηγορίας Β. 

Περισσότερα από Forbes

Μετά το λίθιο: Το επόμενο "πεδίο μάχης" στην αποθήκευση ενέργειας

Η ιστορία της ενέργειας στη Βιομηχανική Εποχή αφορά σε μεγάλο βαθμό την πρόσβαση σε πόρους.

Κατέρρευσε η First Brands στις ΗΠΑ με χρέη άνω των $10 δισ. - Υπέβαλε αίτηση πτώχευσης

Επιβαρυμένη από το χρέος που προέκυψε από μια σειρά εξαγορών.

TotalEnergies: Deal για πώληση του 50% του χαρτοφυλακίου ηλιακής ενέργειας στη Β. Αμερική - Στα $950 εκατ. το τίμημα

Συνολικά η πώληση περιλαμβάνει 47 περιουσιακά στοιχεία ηλιακής ενέργειας.

Jackaroo: Οι ουρές της Gen Z και η εκτίναξη των κερδών – Τι εισπράττει η Vivartia

Στα 7,5 εκατ. ευρώ ο τζίρος της Red Meat Α.Ε. πίσω από τα Jackaroo. Ο μηδενικός δανεισμός, το γεμάτο ταμείο και το ασυναγώνιστο περιθώριο κέρδους.

Κινέζικα αυτοκίνητα στην Ελλάδα: Έντονος ανταγωνισμός και νέοι "παίκτες" στην αγορά

Ηλεκτρικά οχήματα "made in China" προκαλούν… μποτιλιάρισμα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

Τι σημαίνει η βίζα εργασίας των 100.000 δολαρίων στις ΗΠΑ για τον τεχνολογικό κλάδο

"Δεν υπάρχει ούτε μία εταιρεία που έχω επενδύσει τα τελευταία 10 χρόνια που να μπορεί να πληρώσει αυτό το ποσό".

Energean Ελλάδας: Ζημίες και προσωρινό στοπ στην παραγωγή του Πρίνου - Στροφή 1 δισ. σε αποθήκευση CO₂ και πράσινη καινοτομία

Το ενεργειακό αποτελεί θηλιά για την εταιρεία καθώς αυξάνει υπερβολικά το κόστος παραγωγής, εκτινάσσοντας στα ύψη τις ζημιές.

Volvo: Το σχέδιο για την παραγωγή αυτοκινήτων από ανακυκλώσιμα υλικά

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία θα επικεντρωθεί στα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα.

Hack The Box: Η startup που εκπαιδεύει "αντί-hackers" προχωρά σε εξαγορά και διευρύνει την παρουσία της

Η Hack The Box μετρά πάνω από 3,7 εκατ. μέλη παγκοσμίως και έχει λάβει συνολικά περίπου 70 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση.

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.