Χρυσός το 40% των αποθεματικών των κεντρικών τραπεζών - Ρεκόρ 30ετίας

Πρόσθεσε το forbesgreece.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google
Χρυσός το 40% των αποθεματικών των κεντρικών τραπεζών - Ρεκόρ 30ετίας

Του Tim Treadgold

Οι περισσότεροι πιο επιφυλακτικοί επενδυτές δεν θα θεωρούσαν συνετό να αντιπροσωπεύεται το 40% του χαρτοφυλακίου τους από ένα μόνο περιουσιακό στοιχείο, αλλά αυτό είναι το μερίδιο του χρυσού που κατέχουν οι κεντρικές τράπεζες παγκοσμίως. 

Ο συγκεκριμένος υπολογισμός (για το 40%) περιλαμβάνεται στην τελευταία ανάλυση της Citi για τα αποθεματικά των κεντρικών τραπεζών. 

Να σημειωθεί ότι μόλις πριν από τρία χρόνια, ο χρυσός που κατείχαν οι κεντρικές τράπεζες, αντιπροσώπευε σχεδόν το 20% των αποθεματικών τους.

Η ραγδαία αύξηση της τιμής του πολύτιμου μετάλλου (στα 3.685 δολάρια ανά ουγγιά, σύμφωνα με τις τελευταίες κινήσεις στην αγορά), όπως και οι αγορές χρυσού - ρεκόρ από τις κεντρικές τράπεζες των αναδυόμενων αγορών, είναι οι βασικοί παράγοντες που έχουν οδηγήσει στο υψηλότερο μερίδιο αποθεμάτων χρυσού (των κεντρικών τραπεζών) εδώ και 30 χρόνια. 

Εντούτοις, η Citi δεν είναι ιδιαιτέρως αισιόδοξη σχετικά με το ράλι του χρυσού, βλέποντας πτώση της τιμής στα 3.000 δολάρια/ουγγιά που τους επόμενους έξι έως δώδεκα μήνες, προτού υποχωρήσει στα 2.700 δολάρια/ουγγιά μέχρι το επόμενο έτος, τέτοια εποχή.

Οι προβλέψεις αυτές θα δοκιμαστούν αυτή την εβδομάδα, με την απόφαση της Κεντρικής Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ για ενδεχόμενη μείωση των επιτοκίων.

Τα χαμηλότερα επιτόκια τείνουν να ευνοούν τον χρυσό, όπως και η οικονομική και πολιτική αβεβαιότητα, δύο παράγοντες που θα μπορούσαν να επικρατήσουν έναντι της επιφυλακτικότητας της Citi.

Επίσης, η εκτίμηση ότι η τιμή του χρυσού θα μπορούσε να παραμείνει σε υψηλά επίπεδα ή ακόμα και να αυξηθεί περαιτέρω, υποστηρίζεται από την ανάπτυξη νέων τρόπων επένδυσης σε χρυσό, ο οποίος είναι ένα σχετικά σπάνιο αγαθό.

Ψηφιακός χρυσός

Ο ψηφιακός χρυσός, μια ιδέα του World Gold Council, θα μπορούσε να αυξήσει την αγορά χρυσού ως επένδυση, ενώ οι υποστηρικτές των κρυπτονομισμάτων εξετάζουν το ενδεχόμενο επέκτασης του ρόλου του χρυσού ως ενός asset που στηρίζει τα stablecoins.

Και στις δύο περιπτώσεις, ο χρυσός πρέπει πρώτα να αγοραστεί και να αποθηκευτεί για να μπορέσει να προσφερθεί (και να τεθεί υπό διαπραγμάτευση) ως ψηφιακό προϊόν, δημιουργώντας ουσιαστικά μία νέα μορφή ζήτησης.

Η Citi, στην τελευταία έκδοση του Commodity Market Outlook, σημείωσε ότι η ζήτηση για επενδύσεις σε χρυσό είχε αυξηθεί φέτος, παράλληλα με την εξασθένηση του δολαρίου, ενώ βασικοί καταλύτες για αυτό είναι οι μεγαλύτεροι από τους αναμενόμενους δασμοί που επέβαλε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, μαζί με τις αυξανόμενες μεσοπρόθεσμες ανησυχίες για την ανεξαρτησία της Fed.

Ο Ronnie Stoferle από την Incrementum δήλωσε, αυτήν την εβδομάδα, ότι ο χρυσός είχε μια εξαιρετική πορεία και τώρα έχει έλθει το σημείο που οι εταιρείες εξόρυξης χρυσού και ασημιού αρχίζουν να υπεραποδίδουν.

Η αισιοδοξία του Stoferle έρχεται σε αντίθεση με την εκτίμηση της Citi ότι ο χρυσός πλησιάζει σε ένα σημείο καμπής που θα σηματοδοτούσε μία σταθερή πτώση.

Η συνεδρίαση της Federal Reserve για τα επιτόκια αυτή την εβδομάδα θα αποτελέσει μια κρίσιμη δοκιμασία για τον χρυσό και τους υποστηρικτές του.

Powered by

Η κυπριακή FinTech που μίλησε στο Las Vegas για το μέλλον της εργασίας

Από τη σκηνή του Great Place To Work® For All Summit™, η co-CEO της XM, Δρ. Σταύρη Μόρτη, ανέδειξε γιατί η κουλτούρα δεν είναι «soft» στοιχείο, αλλά στρατηγικό πλεονέκτημα σε έναν κλάδο που αλλάζει διαρκώς

ΔΕΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Περισσότερα από Forbes

Διπλή υπηκοότητα: Το νέο "plan B" των πλούσιων Αμερικανών εν μέσω παγκόσμιας αβεβαιότητας

Η Νέα Ζηλανδία φαντάζει εξαιρετική επιλογή αν ξεσπάσει Γ' Παγκόσμιος Πόλεμος.

Η Microsoft καλύπτει το κενό που αφήνει η Fed στην αμερικανική οικονομία

Ο τεχνολογικός κολοσσός επένδυσε 1 δισ. στην -τότε- νεοσύστατη OpenAI, όταν "κανείς άλλος δεν ήταν διατεθειμένος".

Οι πόλεμοι σε Ιράν και Ουκρανία δοκιμάζουν την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης

Η Ευρώπη αντιμετωπίζει ραγδαία αύξηση των τιμών πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Το τέλος του πολέμου στο Ιράν θα είναι η αρχή για κάτι μεγάλο στις αγορές

Θα υπάρξουν επενδυτικές ευκαιρίες, διότι το πετρέλαιο θα παραμείνει ζωτικής σημασίας για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Χρυσός: Γιατί το "ασφαλές καταφύγιο" σημειώνει βουτιά παρά τον πόλεμο στο Ιράν

Από την έναρξη του σύγκρουσης στις 28 Φεβρουαρίου, το πολύτιμο μέταλλο χάσει 11%, με τη φήμη του να κινδυνεύει.

Η μάχη για τον νέο ενεργειακό χάρτη της Ευρασίας

Εν μέσω έλλειψης καυσίμων λόγω του πολέμου στο Ιράν, η Ρωσία προσπαθεί να προκαλέσει άλλη μια ενεργειακή κρίση.

Ο "διάδοχος" του Πάουελ πρέπει να φέρει τα πάνω-κάτω στη Fed

Η δυσλειτουργία της Fed ήταν εμφανής στην τελευταία της συνεδρίαση - ουσιαστικά δεν έκανε τίποτα.

Το ασήμι υπεραποδίδει έναντι του χρυσού – Ένα ιστορικά σπάνιο φαινόμενο

Ο λόγος χρυσού προς ασήμι έχει πέσει κάτω από το 50 για πρώτη φορά από τον Μάρτιο του 2012.

"Ο Τραμπ μπορεί να πυροδοτήσει πόλεμο κεφαλαίων" - Τι σημαίνει ο δυσοίωνος "χρησμός" του θρυλικού επενδυτή Ray Dalio

Ο "εμπορικός πόλεμος" επικεντρώνεται στα αγαθά. Ο πόλεμος κεφαλαίων στοχεύει στη ροή του χρήματος.

Η "φούσκα" της τεχνητής νοημοσύνης δεν είναι η μόνη απειλή - Όλα τα σήματα κινδύνου

Ο οικονομολόγος John Galbraith επισημαίνει ότι οι "φούσκες" σχηματίζονται κάθε φορά με τον ίδιο τρόπο.

Χρυσός και Wall σπάνε ταυτόχρονα τα ρεκόρ τους - Πού οφείλεται το σπάνιο φαινόμενο

Ιστορικά, το μοτίβο των τελευταίων δύο ετών είναι εντελώς απροσδόκητο. Για καλό λόγο.