Binance: Ψάχνει το επόμενο stablecoin "εκτός δολαρίου"

Πρόσθεσε το forbesgreece.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google
Binance: Ψάχνει το επόμενο stablecoin "εκτός δολαρίου"

Της Nina Bambysheva

Μπορεί να είναι το έβδομο μεγαλύτερο σε κεφαλαιοποίηση κρυπτονόμισμα στον κόσμο, αλλά η Binance "αποχωρίζεται" το ομώνυμο stablecoin και εξετάζει εναλλακτικές μορφές, συνδέσεις και συνεργάτες.

Με το επικείμενο τέλος του Binance USD, το οποίο ουσιαστικά ακυρώθηκε από τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ, πολλές ιδιωτικές και δημόσιες οντότητες έχουν εκφράσει ενδιαφέρον να συνεργαστούν με το μεγαλύτερο ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων στον κόσμο σε μια παρόμοια πρωτοβουλία, σύμφωνα με τον επικεφαλής στρατηγικής της Binance, Patrick Hillmann. "Υπάρχουν πολύ ενδιαφέρουσες ευκαιρίες, ιδίως στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή", τόνισε στο Forbes, χωρίς ωστόσο να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.

Η επομενη ημέρα, όμως, μπορεί να μην είναι συνδεδεμένη με το δολάριο.

Ο CEO της Binance, Changpeng Zhao, ανέφερε σε ανάρτηση στο Twitter ότι η εταιρεία διερευνά άλλους εκδότες και stablecoins που δεν βασίζονται στο δολάριο.

Μια τέτοια στροφή μπορεί να αποδειχθεί δύσκολη. Σήμερα, σχεδόν όλα τα κορυφαία stablecoins είναι συνδεδεμένα με το δολάριο. Το μεγαλύτερο stablecoin που δεν συνδέεται με το αμερικανικό νόμισμα είναι το Euro Tether με κεφαλαιοποίηση 219 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με την CoinGecko - η απόσταση από την κεφαλαιοποίηση των 13,5 δισ. δολαρίων που έχει το BUSD παραμένει μεγάλη, ακόμη και μετά τις πρόσφατες ενέργειες των αμερικανικών ρυθμιστικών αρχών. Η αξία του stablecoin στην αγορά προ δύο εβδομάδων ξεπερνούσε τα 16 δισ. δολάρια.

"Ένας από τους πολλούς λόγους στους οποίους οφείλεται ότι χρειάστηκε τόσος χρόνος για να εδραιωθούν τα stablecoins που δεν είναι συνδεδεμένα με το δολάριο είναι οι ρυθμιστικοί κανονισμοί", σημείωσε ο Kevin Zhang, συνιδρυτής της DFX Finance. "Οι εκδότες stablecoins αναζητούν τρόπους για να συμμορφωθούν με τους κανόνες, σωστά και χωρίς να ξοδεύουν τρελά ποσά σε δικηγόρους για γνωμοδοτήσεις".

Ωστόσο, η τρέχουσα κατάσταση δημιουργεί μια ευκαιρία για τα stablecoins που δεν βασίζονται στο δολάριο. "Η Binance -με το μέγεθος και την εμβέλεια που έχει- θα είναι πάντα σημαντικός παίκτης στον τομέα των stablecoins", πρόσθεσε.

Την Τρίτη, το Τμήμα Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών της Νέας Υόρκης (NYDFS) διέταξε την Paxos, την εταιρεία πίσω από την έκδοση του stablecoin BUSD στο blockchain του Ethereum, να σταματήσει να "κόβει" νέα tokens. Το Reuters επικαλέστηκε εκπρόσωπο του NYDFS που δήλωσε ότι η Paxos παραβίασε την υποχρέωσή της "για να διεξάγει εξατομικευμένες, περιοδικές αξιολογήσεις κινδύνου και ελέγχους δέουσας εποπτείας στην Binance".

Πηγή από τον κλάδο της εγκληματολογίας στον χώρο των crypto, που παρακολουθεί την παράνομη χρήση και διακίνηση ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων, υπέδειξε ότι το λεκτικό του NYDFS υποδηλώνει ανησυχία για ξέπλυμα χρήματος ή/και θέματα που αφορούν το "να γνωρίζεις τον πελάτη σου". Το ΝΥDFS αρνήθηκε να σχολιάσει περαιτέρω στο Forbes. Επιπλέον, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ διεξάγει έρευνα κατά της Paxos για παραβίαση των νόμων περί προστασίας των επενδυτών, όπως αποκάλυψε η εταιρεία.

Η εντολή του NYDFS αιφνιδίασε την Binance. "Στα μάτια μας το BUSD ήταν ακλόνητο", δήλωσε ο Hillmann. "Δεν είχαμε πολύ χρόνο ούτε κάποια προειδοποίηση για να προετοιμαστούμε. Υπάρχουν ένα σωρό πράγματα που προσπαθούμε να καταλάβουμε", πρόσθεσε, όπως: "Πώς θα αποζημιωθούν οι πελάτες, έως πότε πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία;"

Η Binance επιδίωξε να κρατήσει αποστάσεις από την Paxos: "Η πραγματικότητα είναι ότι πρόκειται για δικό τους προϊόν που πρέπει να διαχειριστούν. Όταν πρόκειται για την επιστροφή χρημάτων, όταν πρόκειται για την έκδοση νομισμάτων, αυτοί έχουν τον πλήρη έλεγχο και εντέλει την ευθύνη", σχολίασε ο Hillmann.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι μέρες του BUSD είναι μετρημένες. "Ο κόσμος δεν πρόκειται να αγοράσει περισσότερα BUSD επειδή δεν θα είναι σίγουρος για το πώς θα αποζημιωθεί", εξήγησε. Το Binance-peg BUSD, ένα παράγωγο του BUSD που δημιουργήθηκε από την Binance για blockchain εκτός του Ethereum, είναι επίσης πιθανό να σταματήσει να κυκλοφορεί, τόνισε ο ίδιος: "Δεν θα υπάρχουν χρήστες σε οποιοδήποτε blockchain που θα θέλουν να κάνουν συναλλαγές με το BUSD για πολύ καιρό ακόμα".

Η Binance φαίνεται να χάνει τον βηματισμό της στις ΗΠΑ, καθώς οι αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές πιέζουν τα κρυπτονομίσματα σε πολλά μέτωπα. Τον περασμένο μήνα, η Binance ανακοίνωσε ότι ο τραπεζικός συνεργάτης της στις ΗΠΑ, η Signature Bank, δεν θα επεξεργάζεται πλέον συναλλαγές σε δολάρια για ιδιώτες κάτω των 100.000 δολαρίων. Ο Hillman επιβεβαίωσε στο Forbes ότι το ανταλλακτήριο δεν έχει αυτή τη στιγμή τραπεζικό συνεργάτη στις ΗΠΑ.

"Έχουμε ακούσει από πολλές άλλες τράπεζες πως έλαβαν προειδοποίηση πως ίσως τις συμφέρει τις επόμενες ημέρες -αν σχεδιάζουν να δραστηριοποιηθούν εκτός ΗΠΑ- να αποτραβηχτούν από την παροχή υπηρεσιών στις πλατφόρμες κρυπτονομισμάτων", είπε ο Hillmann.

Powered by

Η κυπριακή FinTech που μίλησε στο Las Vegas για το μέλλον της εργασίας

Από τη σκηνή του Great Place To Work® For All Summit™, η co-CEO της XM, Δρ. Σταύρη Μόρτη, ανέδειξε γιατί η κουλτούρα δεν είναι «soft» στοιχείο, αλλά στρατηγικό πλεονέκτημα σε έναν κλάδο που αλλάζει διαρκώς

ΔΕΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Περισσότερα από Forbes

Διπλή υπηκοότητα: Το νέο "plan B" των πλούσιων Αμερικανών εν μέσω παγκόσμιας αβεβαιότητας

Η Νέα Ζηλανδία φαντάζει εξαιρετική επιλογή αν ξεσπάσει Γ' Παγκόσμιος Πόλεμος.

Η Microsoft καλύπτει το κενό που αφήνει η Fed στην αμερικανική οικονομία

Ο τεχνολογικός κολοσσός επένδυσε 1 δισ. στην -τότε- νεοσύστατη OpenAI, όταν "κανείς άλλος δεν ήταν διατεθειμένος".

Οι πόλεμοι σε Ιράν και Ουκρανία δοκιμάζουν την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης

Η Ευρώπη αντιμετωπίζει ραγδαία αύξηση των τιμών πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Το τέλος του πολέμου στο Ιράν θα είναι η αρχή για κάτι μεγάλο στις αγορές

Θα υπάρξουν επενδυτικές ευκαιρίες, διότι το πετρέλαιο θα παραμείνει ζωτικής σημασίας για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Χρυσός: Γιατί το "ασφαλές καταφύγιο" σημειώνει βουτιά παρά τον πόλεμο στο Ιράν

Από την έναρξη του σύγκρουσης στις 28 Φεβρουαρίου, το πολύτιμο μέταλλο χάσει 11%, με τη φήμη του να κινδυνεύει.

Η μάχη για τον νέο ενεργειακό χάρτη της Ευρασίας

Εν μέσω έλλειψης καυσίμων λόγω του πολέμου στο Ιράν, η Ρωσία προσπαθεί να προκαλέσει άλλη μια ενεργειακή κρίση.

Ο "διάδοχος" του Πάουελ πρέπει να φέρει τα πάνω-κάτω στη Fed

Η δυσλειτουργία της Fed ήταν εμφανής στην τελευταία της συνεδρίαση - ουσιαστικά δεν έκανε τίποτα.

Κερδίζει έδαφος το "trend" των serviced apartments

Μέχρι το τέλος του 2026 θα αριθµούν χιλιάδες. Τα χαρακτηριστικά τους και το πλεονέκτημα της ευελιξίας.

Τι σημαίνει για τις αγορές η κρίση στο Στενό του Ορμούζ

Η δομή μιας συμφωνίας Ιράν - ΗΠΑ υπάρχει. Η πολιτική βούληση για την υπογραφή της δεν υπάρχει.

Από την κρίση στη μετάβαση: Το νέο τοπίο της ενέργειας

Πώς προσαρμόζονται οι κυβερνήσεις σε μια παγκόσμια ενεργειακή κρίση;

Οι αγορές ίσως παρερμηνεύουν ένα πληθωριστικό σοκ

Το πετρέλαιο έχει υποχωρήσει από τα πρόσφατα υψηλά και οι επενδυτές φαίνεται να αψηφούν τη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή. Ωστόσο, ορισμένοι υποστηρίζουν ότι η ζημιά έχει ήδη γίνει, καθώς οι υψηλότερες τιμές της βενζίνης πιθανότατα θα διατηρηθούν και θα ωθήσουν τον πληθωρισμό προς τα πάνω. Οι τιμές της ενέργειας μπορούν να έχουν αυτό το αποτέλεσμα. Ωστόσο, η κατάσταση αυτή διαφέρει από το 2022, όταν ο πληθωρισμός εκτοξεύθηκε παγκοσμίως.