Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου
Σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κυρίως της Βόρειας Ευρώπης, σκοπεύει να επεκταθεί σύντομα η future brAIn, μια ελληνική startup που, χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη, βοηθά τις εταιρείες να μετρήσουν, να προβλέψουν και εν τέλει να βελτιώσουν ουσιαστικά και με ακρίβεια, την οργανωσιακή τους κουλτούρα, το engagement & wellbeing των ανθρώπων τους, καθώς και τις δυναμικές των ομάδων τους, με απώτερο σκοπό να γίνουν πιο παραγωγικές και ανταγωνιστικές στον χώρο τους.
Η future brAIn ξεκίνησε το λανσάρισμα της πλατφόρμας της από την Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου εκεί είχε και το μεγαλύτερο market access, αλλά και επειδή ήταν ένα καλό πρώτο "πείραμα” για το θέμα της εταιρικής κουλτούρας. Σύντομα, όμως, σκοπεύει να επεκταθεί περαιτέρω σε αυτές τις χώρες, καθώς και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κυρίως της Β. Ευρώπης. "Μέσα από την άμεση εμπορική μας δραστηριότητα, καθώς και με την έμμεση επέκταση μέσω στρατηγικών συνεργατών μας, όπως η Hofstede Insights, καθώς και άλλους οργανισμούς που πρόκειται να ανακοινωθούν σύντομα, προσβλέπουμε στη γρήγορη και στοχευμένη διείσδυση στην αγορά της Ευρώπης και αργότερα σε άλλες ηπείρους”, αναφέρει στο Capital.gr η Έλενα Μπάρλα, co-founder και CEO της future brAIn.
Ποιο πρόβλημα λύνει
H future brAIn ιδρύθηκε στα τέλη του 2023 από την Έλενα Μπάρλα, την Ορσαλία Μιχαηλίδη και τον Κωνσταντίνο Μιχανετζή.
Σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες της Gallup, το ποσοστό των υπαλλήλων που είναι disengaged από την εργασία τους αγγίζει το 77%, με ετήσιο κόστος τα 9 τρισ. δολ. παγκοσμίως. Ο κύριος λόγος παραίτησης που δηλώνουν οι υπάλληλοι είναι η εταιρική κουλτούρα, ενώ το 90% των ηγετών πιστεύει πως εάν αλλάξουν την κουλτούρα τους, θα τους αποφέρει σημαντική βελτίωση στην απόδοση της εταιρείας τους. Όπως εξηγεί η κ. Μπάρλα, μέχρι τώρα, οι λύσεις για το πρόβλημα της κουλτούρας και της δέσμευσης (engagement) των υπαλλήλων, ήταν τα γνωστά ερωτηματολόγια προς τους υπαλλήλους των εταιρειών, λύση που τελικά, όπως προκύπτει, δεν αποδίδει, μιας και οι πληροφορίες είναι πάντοτε biased και η εικόνα της εταιρείας που προκύπτει είναι πάντα στατική.
Η future brAIn έρχεται να λύσει αυτό το πρόβλημα, καθώς, με τη βοήθεια της παραγόμενης τεχνητής νοημοσύνης Generative AI (LLMs - Large Language Models), πραγματοποιεί text & sentiment analysis, αποκωδικοποιώντας πρότυπα συμπεριφοράς, συναισθήματος, επικοινωνίας και συνεργασίας των εργαζομένων, σε πραγματικό χρόνο.
Σε συνδυασμό με την επιστήμη της οργανωσιακής κουλτούρας που παρέχεται μέσα από τον στρατηγικό συνεργάτη της future brAIn και παγκόσμιο ηγέτη σε θέματα κουλτούρας, Hofstede Insights (The Culture Factor Group), η πλατφόρμα της future brAIn είναι σε θέση να προσφέρει deep real-time insights, καθώς και στοχευμένες προτάσεις, για τη βελτιστοποίηση της οργανωσιακής κουλτούρας και μελλοντική απόδοσης της εταιρείας.
Πού απευθύνεται
Η λύση της future brAIn απευθύνεται σε οργανισμούς επιπέδου Εnterprise (δηλ. άνω των 200 υπαλλήλων), οποιουδήποτε τομέα, που χρησιμοποιούν Microsoft 365, Google Suite ή Slack. Η future brAIn είναι GDPR compliant και σέβεται απόλυτα το privacy των υπαλλήλων, μιας και τα δεδομένα που αναλύονται είναι 100% ανώνυμα και λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να μην υπάρξει ποτέ ούτε άμεση, ούτε έμμεση ταυτοποίηση ατόμων, σε αντίθεση με πολλές υπάρχουσες εφαρμογές. "Στην ουσία δίνεται η ευκαιρία στις επιχειρήσεις, για πρώτη φορά, να αλλάξουν την κουλτούρα τους, με τρόπο άμεσο, ασφαλή, δίκαιο και εν τέλει βιώσιμο”, τονίζει η κ. Μπάρλα.
Από το καλοκαίρι του ’24 που λάνσαρε το MVP της, η future brAIn έχει ήδη αρκετούς πιλότους σε εταιρείες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ το pipeline της αυξάνεται γρήγορα. "Αυτή είναι μια ισχυρή ένδειξη ότι οι εταιρείες περίμεναν καιρό μια ουσιαστική λύση για την κουλτούρα τους. Μια συγκεκριμένη περίπτωση του οφέλους της εφαρμογής της λύσης μας, είναι σε μια εταιρεία τεχνολογίας στην Ελλάδα που εκτός του ότι αποτύπωσε βασικά συμπεριφορικά πρότυπα που επηρεάζουν την απόδοση της εταιρείας, κατάφερε επίσης να προβλέψει το ποσοστό των υπαλλήλων που κινδυνεύει να χάσει στο άμεσο μέλλον από συγκεκριμένα τμήματα της εταιρείας. Εκεί επενέβη το μοντέλο της future brAIn με στοχευμένες προτάσεις βελτίωσης”, αναφέρει η CEO της startup.
Το επιχειρηματικό μοντέλο της future brAIn βασίζεται σε συνδρομή, ανάλογα με τον συνολικό αριθμό των υπαλλήλων, ανά υπάλληλο, ανά μήνα, καθώς και ad-hoc υπηρεσίες για deep dive reports.
Pre-seed γύρος 200.000 ευρώ
Η future brAIn έχει ήδη σηκώσει έναν pre-seed γύρο χρηματοδότησης, ύψους 200.000 ευρώ, από angel investors, συμπεριλαμβανομένων ενός έγκριτου καθηγητή και πρύτανη κορυφαίου πανεπιστημίου Αμερικής και Ευρώπης, ενός ανώτατου διευθυντικού στελέχους του LinkedIn καθώς και άλλων σημαντικών επενδυτών. O συγκεκριμένος γύρος αποσκοπούσε στη δημιουργία του πρωτοτύπου (ΜVP) και στις πρώτες τεχνικές και εμπορικές δοκιμές. Η εταιρεία έχει ήδη ξεκινήσει να έχει έσοδα και σύντομα στοχεύει στην εκκίνηση του επόμενου γύρου χρηματοδότησης seed.
Σύμφωνα με την κ. Μπάρλα, αυτό που διαφοροποιεί τη future brAIn από άλλες λύσεις στον χώρο του employee engagement software είναι ότι παρέχει έναν καινοτόμο τρόπο όχι μόνο ανάλυσης, αλλά και λήψης δεδομένων με τη βοήθεια της ΑΙ, αντικαθιστώντας τις υπάρχουσες λύσεις των απαρχαιωμένων πλέον employee surveys και εστιάζοντας, πέρα από το engagement των υπαλλήλων, στην ουσιαστική εταιρική κουλτούρα, παρέχοντας real-time insights καθώς και predictive & prescriptive people analytics. "Άμεσους ανταγωνιστές αποκτήσαμε δύο σχετικά πρόσφατα στο εξωτερικό, γεγονός που δεν μας ανησυχεί, αντιθέτως, μας προσφέρει επιβεβαίωση της σωστής πορείας μας”, τονίζει.
H ομάδα της future brAIn έχει οραματιστεί ένα νέο μέλλον στην αγορά των people analytics & decision management systems (συλλογικής αξίας 40+ δισ. δολ.). "Όραμά μας είναι να βοηθήσουμε τους ηγέτες του μέλλοντος να απαγκιστρωθούν από μη βιώσιμες πρακτικές του παρελθόντος, να αφουγκραστούν πραγματικά τους ανθρώπους τους και να χτίσουν μαζί μας ακμάζουσες κουλτούρες με ευχαριστημένους εργαζόμενους. Ασφαλώς έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας, τόσο στην έκδοση νέων προϊοντικών λειτουργιών, όσο και στην εμπορική αξιοποίηση και επέκτασή τους, όμως το πιο σημαντικό για εμάς είναι να συμβάλουμε καθοριστικά και ριζικά στην βελτίωση του μέλλοντος της εργασίας”, καταλήγει η κ. Μπάρλα.