Phee: "Τρέχει" τον πρώτο της γύρο χρηματοδότησης η ελληνική startup που κατασκευάζει υλικά και προϊόντα από… φύκια

Phee: "Τρέχει" τον πρώτο της γύρο χρηματοδότησης η ελληνική startup που κατασκευάζει υλικά και προϊόντα από… φύκια

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

Τον πρώτο της γύρο χρηματοδότησης "τρέχει” αυτήν την περίοδο η Phee, η ελληνική startup που αναδείχθηκε νικήτρια στον διαγωνισμό "BoostUp! South East 2023”, που διοργάνωσε το EIT Manufacturing.

Η Phee είναι μια ελληνική startup, η οποία κατασκευάζει υλικά και προϊόντα από τα νεκρά φύλλα των φυκιών Posidonia Oceanica. Από την ίδρυσή της, το 2015, έως σήμερα, η Phee στηριζόταν για την ανάπτυξή της σε ίδια κεφάλαια, grants και cash awards από ιδιωτικές και δημόσιες πρωτοβουλίες, καθώς και στις ίδιες της τις πωλήσεις. Η συμμετοχή της σε ερευνητικά projects, σε consortium με άλλες εταιρείες -κυρίως από την Ελλάδα- τη βοήθησαν επίσης να χρηματοδοτήσει τη δοκιμή των υλικών της. 

"Αυτήν τη στιγμή τρέχουμε τον πρώτο μας γύρο χρηματοδότησης, με στόχο να έχει κλείσει εντός του πρώτου τριμήνου του 2024, έτσι ώστε να μεγαλώσουμε την παραγωγική μας ικανότητα, να μειώσουμε το κόστος παραγωγής και να μπορέσουμε να εισέλθουμε πιο σωστά στην αγορά του construction”, αναφέρει στο Capital.gr ο Σταύρος Τσομπανίδης, ο ένας εκ των δύο ιδρυτών της εταιρείας. Όπως διευκρινίζει, τα κεφάλαια που θα αντληθούν, θα αξιοποιηθούν κατά κύριο λόγο σε μηχανολογικό εξοπλισμό, πιστοποιήσεις υλικών, καθώς και στη μεγέθυνση της ομάδας. 

Τι κάνει η Phee 

Η Phee ιδρύθηκε το 2015 από τον Σταύρο Τσομπανίδη και τον Νίκο Αθανασόπουλο. Όπως αποκαλύπτει ο κ. Τσομπανίδης, το εφαλτήριο για να ξεκινήσουν την εταιρεία ήταν η ανάγκη κυκλικής διαχείρισης της νεκρής Ποσειδωνίας. "Είδαμε ένα πρόβλημα, το οποίο δεν είναι το ότι η νεκρή βιομάζα έρχεται στο παράκτιο μέτωπο, αλλά ο τρόπος διαχείρισής της”, τονίζει. Όπως εξηγεί, οι δήμοι που συλλέγουν τη βιομάζα πριν από την καλοκαιρινή περίοδο, την οδηγούν σε ΧΥΤΑ, με αποτέλεσμα να υπάρχει ένας μεγάλος περιβαλλοντικός αντίκτυπος. "Ένα υπόλειμμα της φύσης κατευθύνεται σαν βιοαπόβλητο στα ΧΥΤΑ. Αυτό έχει τεράστιο αποτύπωμα στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Εμείς, μέσα από την τεχνολογία μας, το επαναχρησιμοποιούμε και το μεταμορφώνουμε σε κάτι χρηστικό, σε ένα καινούριο υλικό”. 

Η Phee, με έδρα την Πάτρα, κατασκευάζει αυτά τα νέα υλικά, τα οποία έχουν εμπορικές εφαρμογές σε δύο κλάδους: 

- Στον κατασκευαστικό, όπου τα υλικά υποκαθιστούν συμβατικές πρώτες ύλες, όπως είναι η μελαμίνη και ο βακελίτης στην επιπλοποιία και στις επενδύσεις εσωτερικών χώρων.

- Σε ειδικές κατασκευές-αντικείμενα  που προορίζονται κυρίως για τον ξενοδοχειακό και τον κλάδο της εστίασης.

Οι ειδικές αυτές κατασκευές αντιπροσωπεύουν σήμερα το μεγαλύτερο κομμάτι του τζίρου της Phee, αλλά η στόχευσή της είναι στον τομέα του construction. Η Phee έχει ήδη συνεργαστεί με μεγάλους ομίλους του εξωτερικού, κυρίως στο κομμάτι των ειδικών κατασκευών, ενώ στον τομέα του construction έχει αναλάβει projects στην Ελλάδα για πολυεθνικούς πελάτες, όπως η Deloitte και η Adidas.

Μακροπρόθεσμα σχέδια

Ο κ. Τσομπανίδης εξηγεί ότι η κατασκευαστική τεχνολογία της Phee μπορεί να προσφέρει λύσεις και για άλλα φυτικά υπολείμματα. Εξάλλου, η εταιρεία ήδη δουλεύει πάνω και σε υπολείμματα καφέ, τσαγιού κ.ά. "Βασική μας αποστολή και στόχος είναι να προσφέρουμε στην αγορά μια οικογένεια φυσικών υλικών και να βοηθήσουμε στο ‘decarbonization’ της κατασκευαστικής βιομηχανίας”, τονίζει.

Επίσης, ένας πιο μακροπρόθεσμος στόχος της Phee, είναι να προσφέρει την τεχνολογία της και σε άλλους κατασκευαστές στην Ευρώπη, ως μια λύση για να αναπτύξουν αντίστοιχα υλικά από άλλα βιοαπόβλητα. 

Αυτό που διαφοροποιεί την Phee από άλλες, ανταγωνιστικές εταιρείες, είναι ότι η τεχνολογία της ξεκινά από τη στιγμή που έρχεται το υπόλειμμα στην πόρτα της. Όπως εξηγεί ο κ. Τσομπανίδης, η εταιρεία έχει το "know how” για όλες τις διεργασίες που απαιτούνται στο στάδιο της πρώτης επεξεργασίας των φυκιών, με την τεχνολογία της να έχει 40% χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας σε σχέση με τις συμβατικές τεχνολογίες. Επίσης, το δεύτερο κομμάτι που τη διαφοροποιεί είναι η διαδικασία παραγωγής, η οποία έχει επίσης χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας και δίνει πολύ υψηλή ποιότητα στα υλικά, για να μπορούν να σταθούν και να υποκαταστήσουν επάξια ένα συμβατικό υλικό. Όπως διευκρινίζει ο ίδιος, οι ανταγωνιστές της Phee βρίσκονται σε Ευρώπη και Αμερική, αλλά δουλεύουν πάνω σε άλλα biobased υλικά.

Η ομάδα της Phee αποτελείται αυτήν τη στιγμή από τρία άτομα που απαρτίζουν την core management team και άλλα τρία που απασχολούνται στη γραμμή παραγωγής. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Σταύρος Τσομπανίδης είχε συμπεριληφθεί το 2018 στην πανευρωπαϊκή λίστα 30 Under 30 - Industry του Forbes.

Περισσότερα από Forbes

Οι εταιρείες Πληροφορικής ποντάρουν στην Τεχνητή Νοημοσύνη

Έχουν αρχίσει να "ανεβάζουν στροφές", ακολουθώντας την τάση.

Μασκ vs Άλτμαν: Το τελευταίο "πλήγμα" στον πόλεμο της AI

Πώς επηρεάζει τα σχέδια του Άλτμαν η προσφορά του Μασκ.

Uni.Fund: Πρώτη επένδυση στην Ιρλανδία, στην Output Sports

Μια εταιρεία αθλητικής τεχνολογίας.

Γιατί το Bluesky δε θα μετατραπεί ποτέ σε X του Μασκ

Δεν προοριζόταν ποτέ να γίνει μια εφαρμογή - ή ακόμη και εταιρεία.

Startups: Οι "hot" κλάδοι του 2025 και οι νέες τάσεις στις χρηματοδοτήσεις

Τα VCs εκφράζουν συγκρατημένη αισιοδοξία για το 2025, βασιζόμενα στις καλύτερες συνθήκες που αναμένονται για τις αγορές M&A και IPOs.

Corsmed: Τα σχέδια της startup μετά τη νέα χρηματοδότηση 3,5 εκατ. δολ.

Στον seed γύρο χρηματοδότησης συμμετείχαν το σουηδικό VC Luminar Ventures και το ελληνικό Big Pi Ventures.

future brAIn: Στόχος η Β. Ευρώπη για τη startup που βελτιώνει την εταιρική κουλτούρα

Έχει ήδη σηκώσει έναν pre-seed γύρο χρηματοδότησης 200.000 ευρώ.

Resolve AI: Τα πλάνα της startup μετά τη χρηματοδότηση 35 εκατ. δολαρίων και οι σκέψεις για την Ελλάδα

Αν και έχει έδρα το Σαν Φρανσίσκο, η Resolve AI διαθέτει ελληνικές ρίζες.

Volograms: Η "ελληνική" startup που δημιουργεί 3D ολογράμματα και φέρνει επανάσταση στο AR και VR

Η εταιρεία έχει συνεργαστεί με κορυφαίες εταιρείες μόδας.

Simpler: Ποια είναι η startup που έλαβε ψήφο εμπιστοσύνης από τη Lamda Development

Η Simpler ιδρύθηκε το 2021 με στόχο να απλοποιήσει τη διαδικασία του checkout για τους εμπόρους και τους καταναλωτές.