Στην κρίση, πρέπει να παραμένεις πιστός στις αξίες σου

Στην κρίση, πρέπει να παραμένεις πιστός στις αξίες σου

ism

O Αντώνης Ισμαήλος δραστηριοποιείτε στο χώρο του αυτοκινήτου από το 1982, ενώ από το 1990 είναι επίσημος διανομέας της Mercedes-Benz στην Αττική. Μεγάλωσε μέσα στα αυτοκίνητα και το πάθος του γι’ αυτό αντικατοπτρίζεται πλήρως στην επιχείρηση Α.Ισμαήλος Α.Ε., που έχει τέσσερις κάθετες μονάδες σε Άγιο Δημήτριο, Γλυφάδα, Κορωπί και Ρόδο. Μας μιλά για το μυστικό της επιχειρηματικής επιβίωσης, το αυτοκίνητο, την Mercedes-Benz αλλά και την προσωπική του επιχείρηση.

Συνέντευξη στo Capital+Vision

Είστε 30 χρόνια στον χώρο. Ήταν αυτή η κρίση η πιο δύσκολη περίοδος όλης αυτής της πορείας; Ποιο είναι το µυστικό για να επιβιώσεις – και να συνεχίσεις να αναπτύσσεσαι σε ένα τόσο αρνητικό για το επιχειρείν περιβάλλον; Χρειάστηκε να πάρετε δύσκολες αποφάσεις;

Ο κλάδος του αυτοκινήτου έχει περάσει διάφορες δυσκολίες τα προηγούµενα χρόνια. Η κρίση, που µας επηρεάζει όλους τα τελευταία χρόνια, δεν µπορεί παρά να είναι µια πολύ δύσκολη περίοδος, κυρίως λόγω της πολύ µεγάλης διάρκειας που έχει, αλλά και της µεταβλητότητας που εµφανίζουν οι παράγοντες που επηρεάζουν µέρος της ζήτησης.

Μυστικό για να επιβιώσεις νοµίζω δεν υπάρχει. Εµείς προσπαθούµε να µείνουµε πιστοί στις αξίες που έχουµε διαµορφώσει τα χρόνια αυτά και την προσπάθειά µας να αναπτυχθούµε τη βασίζουµε στην πελατοκεντρική φιλοσοφία που έχει η εταιρεία µας από την πρώτη της µέρα. Η ικανοποίηση του πελάτη είναι εκείνη που µας δίνει δύναµη να προχωράµε, αλλά και τη δυνατότητα να αναπτύσσουµε νέες υπηρεσίες και να εισάγουµε καινοτοµίες µε σκοπό να κάνουµε την εµπειρία του τόσο από τη µάρκα όσο και από την Α. Ισµαήλος Α.Ε. µοναδική.

Σχετικά µε το αν χρειάστηκε να πάρουµε δύσκολες αποφάσεις, η εταιρεία µας είναι µια µεγάλη οµάδα, µε συγκεκριµένη οργάνωση, κοινές αξίες και, στην προσπάθειά µας να διαφυλάξουµε την εταιρική µας κουλτούρα, οι αποφάσεις που έπρεπε να πάρουµε ήταν κοινά αποδεκτές, µε σκοπό τη συνέχιση της δυναµικής αλλά και της αναπτυξιακής µας πορείας, την οποία οφείλω στους συνεργάτες µου.

Το καλό αυτοκίνητο στην Ελλάδα έχει λατρευτεί και, ταυτόχρονα, σε αυτό το µμοντέλο κατανάλωσης της ελληνικής κοινωνίας, έχει κατηγορηθεί από το εξωτερικό ότι ήταν σύμβολο πως οι Έλληνες ζούσαν πάνω από τις δυνατότητές τους. Το θεωρείτε δίκαιο; Πιστεύετε ότι η κατανάλωση και το αυτοκίνητο έχουν ρόλο στην ανάκαμψη της οικονομίας;

Την ανάγκη να χρησιμοποιεί αυτοκίνητο την έχει κάθε άνθρωπος. Γεγονός είναι πως στη χώρα µας υπήρχαν και υπάρχουν καλά και ποιοτικά αυτοκίνητα. Βέβαια, τα τελευταία χρόνια δεν ανανεώνεται ο στόλος των οχημάτων µε τον ρυθμό που συνέβαινε παλαιότερα.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί η ανάγκη για ανανέωση, για νέα οχήματα, κάτι που δεν θα σταματήσει ποτέ να ισχύει. Βέβαια, εάν το επόμενο διάστημα υπάρξει µια σχετική ηρεµία στην αγορά, από φορολογικής άποψης, τότε πιστεύω πως θα αυξηθούν οι πωλήσεις και θα µπορέσουν να συνεισφέρουν στην ανάκαµψη της οικονοµίας.

Εάν, βέβαια, µια περίοδος ηρεµίας θα µπορούσε να συνδυαστεί και µε την παροχή κάποιων κινήτρων από την πλευρά της κυβέρνησης, τότε η αγορά έχει αποδείξει πως µπορεί να δηµιουργήσει αρκετά έσοδα από πωλήσεις.

Σίγουρα θα υπάρχει κάποια ιστορία πίσω από την παρουσία σας στη Ρόδο, πλην της Αττικής. Είναι ίσως συνυφασµένη µε την ιστορία της εταιρείας;

Η παρουσία µας στη Ρόδο ξεκίνησε το 2013. Θεωρήσαµε ως ευκαιρία τη δυνατότητα που µας έδωσε η Mercedes-Benz Hellas να αναπτυχθούµε στα Δωδεκάνησα. Έτσι, δηµιουργήθηκε στη Ρόδο η βάση µας, µέσω της οποίας προσπαθούµε να καλύψουµε τις ανάγκες των νησιών.

Συνεπώς, έπειτα από τρία χρόνια επιτυχηµένης παρουσίας, θεωρούµε πως ήδη αποτελεί ένα µικρό, πλην όµως σηµαντικό κοµµάτι της ιστορίας της Α. Ισµαήλος Α.Ε.

Πώς κερδίζει κάποιος την εµπιστοσύνη µιας παγκόσµιας φίρµας όπως η Mercedes, σε σηµείο που το όνοµά του να γίνεται συνώνυµό της όσον αφορά την εκπροσώπηση στη χώρα µας; Πόσο απαιτητικοί είναι οι Γερµανοί;

Η εµπιστοσύνη κερδίζεται µόνο µε τη συνεχή συλλογική προσπάθεια. Είχαµε την τύχη σε όλα τα χρόνια της πορείας µας να συνεργαζόµαστε µε τα στελέχη της Mercedes-Benz Hellas, χτίζοντας µια σχέση εµπιστοσύνης. Ένας οργανισµός όπως το group της Daimler δίνει πολύ µεγάλη βαρύτητα στην επιλογή και εξέλιξη των στελεχών του.

Αποδέκτες αυτής της ενέργειας είµαστε εµείς και όλα τα υπόλοιπα µέλη του δικτύου Mercedes-Benz, αφού στην προσπάθειά µας να είµαστε πάντα πρώτοι έχουµε την υποστήριξη και την καθοδήγηση των συνεργατών µας. Έτσι, κάθε χρόνο οι στόχοι και οι απαιτήσεις µπαίνουν όλο και ψηλότερα, όµως παράλληλα µας παρέχονται και "εργαλεία" για να πετύχουµε τις επιδιώξεις µας, τηρώντας το µότο του εργοστασίου "the best or nothing".

Την ώρα που η αγορά δέχεται την αφόρητη πίεση της κρίσης στη χώρα µας, η αυτοκίνηση παγκοσµίως αλλάζει (βλ. ηλεκτροκίνηση και αυτόνοµα αυτοκίνητα) και αυτό θα σηµάνει αργά ή γρήγορα αλλαγές σε επίπεδο dealer και, κυρίως, after sales. Θα αποτελέσει, κατά τη γνώµη σας, κινητήρια δύναµη για την ανάκαµψη του κλάδου;

Αισθανόµαστε την ασφάλεια πως η Mercedes-Benz είναι πρωτοπόρος και επενδύει σε νέες τάσεις και τεχνολογίες γύρω από το αυτοκίνητο. Σίγουρα τα επόµενα χρόνια θα υπάρχει έντονο ενδιαφέρον, γιατί φαίνεται πως η οδήγηση συγκεκριµένα, αλλά και ο τρόπος λειτουργίας ενός οχήµατος γενικότερα, θα εµπλουτιστεί µε νέες εφαρµογές και θα αποκτήσει νέες δυνατότητες.

Εµείς αισθανόµαστε έτοιµοι να ακολουθήσουµε τις οδηγίες του εργοστασίου στον δρόµο που ανοίγεται προς το µέλλον της αυτοκίνησης και µακάρι η επιτυχία των νέων τεχνολογιών να είναι τέτοια που να συµβάλει και εκείνη στην ανάκαµψη του κλάδου.

Μια άλλη εξέλιξη στην αυτοκίνηση αφορά τα σχήµατα car sharing και τις εναλλακτικές µορφές χρήσης και ιδιοκτησίας. Το βλέπετε ως µια πρόκληση στο εγγύς µέλλον και, αν ναι, πώς σχεδιάζετε να προσαρµοστείτε για να καλύψετε τις νέες ανάγκες που προκύπτουν;

Το car sharing µπορεί ως ιδέα να είναι καλό, όµως πρακτικά πιστεύω πως έχει αρκετές δυσκολίες. Αναφορικά µε τις εναλλακτικές µορφές χρήσης και ιδιοκτησίας, είναι µια τάση που, όσο µεγαλώνει η οικονοµική δυσκολία, τόσο δηµιουργείται η ανάγκη, για να µπορεί να ικανοποιήσει κάποιος την επιθυµία του, να χρησιµοποιήσει ένα όχηµα και πάνω σε αυτό γεννιούνται διάφορες ιδέες. Αυτές που έχουν επικρατήσει στην αγορά και έχουν αναπτυχθεί είναι το leasing και το Rent a Car.

Κοιτώντας το µέλλον και λαµβάνοντας υπ’ όψιν τη δυναµική που εµφανίζει ο τουρισµός για τη χώρα µας, επενδύουµε στην ανάπτυξη της συνεργασίας µας µε τις εταιρείες Rent a Car τόσο στην Αττική όσο και στα νησιά, αφού η ανάγκη για νέα οχήµατα συνεχώς αυξάνεται.

Οι ξένοι τουρίστες εστιάζουν στη σχέση ποιότητας-τιµής για το όχηµα που νοικιάζουν και εµείς προσπαθούµε τόσο µε τα Smart όσο και µε τα Mercedes-Benz να είµαστε πρώτοι στην προτίµηση των συνεργατών µας.

 

 

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes