Δρ Νίκος Τσάκος: "Η ναυτιλία ακµάζει µε ανοιχτές θάλασσες"

Δρ Νίκος Τσάκος: "Η ναυτιλία ακµάζει µε ανοιχτές θάλασσες"

TSFO

Επενδύσεις συνολικού ύψους 2 δισ. δολαρίων περιλαµβάνει ο σχεδιασµός της Tsakos Energy Navigation, προκειµένου να υλοποιήσει τη δέσµευσή της για έναν 100% πράσινο στόλο µέχρι το 2030. Όπως αναφέρει ο Δρ Νίκος Τσάκος, ιδρυτής και διευθύνων σύµβουλος της Tsakos Energy Navigation, στη συνέντευξή του στο "Forbes", είναι αισιόδοξος για τη ναυλαγορά, ιδιαίτερα για τον κλάδο των δεξαµενόπλοιων, αναδεικνύοντας µεταξύ άλλων το χαµηλό βιβλίο παραγγελιών.

"Η TEN ήταν η πρώτη εταιρεία τον περασµένο αιώνα που συµµορφώθηκε µε τη νοµοθεσία OPA90 και διέθεσε πλήρη στόλο διπύθµενων πλοίων πριν από το χρονοδιάγραµµα. Παροµοίως, θα βρίσκεται στην πρώτη γραµµή των εξελίξεων της νέας τεχνολογίας στον τοµέα των κινητήρων, σε συνεργασία µε τους κορυφαίους πελάτες της", αναφέρει. 

Ο Δρ Νίκος Τσάκος δήλωσε αισιόδοξος για το µέλλον της ναυλαγοράς µεταφοράς ενέργειας, και ειδικά για τα δεξαµενόπλοια, αφού οι παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων είναι λίγες, άρα δεν υπάρχει ο κίνδυνος της υπερπροσφοράς χωρητικότητας: "Οι παραγγελίες που έχουν δοθεί για δεξαµενόπλοια αντιστοιχούν στο 7% του παγκόσµιου στόλου δεξαµενόπλοιων. Είναι το χαµηλότερο ποσοστό που έχω δει στα 30 χρόνια που βρίσκοµαι στη ναυτιλία. Η έλλειψη χωρητικότητας οφείλεται στην αβεβαιότητα και πολύ σωστά οι πλοιοκτήτες δεν µπορούν να επενδύσουν σε ένα αβέβαιο µέλλον".

Η µετοχή της ΤΕΝ έχει κερδίσει 50% από τις αρχές του 2024, µε την εταιρεία να διπλασιάζει το µέρισµά της. Η ΤΕΝ, όπως είναι γνωστό, αποδίδει συνεχώς µέρισµα στους µετόχους. "Η τιµή της µετοχής της TEN ήταν µία από τις καλύτερες επιδόσεις τους τελευταίους 18 µήνες, αλλά πιστεύω ακράδαντα ότι έχουµε µπροστά µας σηµαντική άνοδο. Η πολιτική µας να ανταµείβουµε τους µετόχους µας µε αυξηµένα µερίσµατα αποδεικνύεται σωστή και περισσότερα θα αντανακλώνται στην τιµή της µετοχής", σχολιάζει ο κ. Τσάκος.

Για τις εξελίξεις σε γεωπολιτικό επίπεδο, ο Δρ Νίκος Τσάκος σχολιάζει κυρίως τις εξελίξεις στη Διώρυγα του Σουέζ. Και αυτό γιατί από εκεί διερχόταν µε δεξαµενόπλοια το 60% των θαλάσσιων µεταφορών πετρελαίου. "Οι γεωπολιτικές εντάσεις και ο επαναπρογραµµατισµός των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, σε συνδυασµό µε το κλείσιµο της Διώρυγας του Παναµά, δηµιούργησαν τονοµίλια και µεγαλύτερη ζήτηση για υπηρεσίες πλοίων. Κάθε ταξίδι που επρόκειτο να πραγµατοποιηθεί µέσω της Διώρυγας του Σουέζ έχει πλέον αυξηθεί κατά 70%. Επιπλέον, οι περισσότερες εντάσεις στη Μαύρη Θάλασσα και οι αψιµαχίες γύρω από την Ταϊβάν δηµιουργούν ένα πιο περίπλοκο περιβάλλον πλοήγησης για τα πλοία µας". Και καταλήγει: "Η ναυτιλία ακµάζει µε ανοιχτές θάλασσες".

Κέρδη-ρεκόρ

Η TEN, η οποία συµπλήρωσε 30 χρόνια επιτυχούς παρουσίας στις χρηµατιστηριακές αγορές, γιόρτασε τα 30 χρόνια της µε κέρδη-ρεκόρ, ύψους 327 εκατ. δολαρίων. Τα έσοδά της διαµορφώθηκαν σε 890 εκατ. δολάρια, ενώ το προσαρµοσµένο EBITDA για το έτος έφτασε τα 490 εκατ. δολάρια, 95 εκατ. δολάρια υψηλότερα από το 2022, σηµειώνοντας αύξηση 24%. Ο µέσος ναύλος ανά πλοίο ανά ηµέρα για το 2023 ανήλθε σε 36.822 δολάρια, 21% υψηλότερα από το επίπεδο του 2022, ενώ οι καθαρές ηµέρες λειτουργίας του στόλου σκαρφάλωσαν στο 96,3% το 2023, από 94,7% το προηγούµενο έτος.
 

Περισσότερα από Forbes

Η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία αλλάζει σελίδα

Προχωρούν τα σχέδια της ONEX για Ελευσίνα-Σύρο, αλλά και του Γ. Προκοπίου για τον Σκαραμαγκά, οι οποίοι καλούνται να υλοποιήσουν σημαντικές επενδύσεις.

Βιοκαύσιμα και μπαταρίες: Το "εισιτήριο" της ναυτιλίας για ένα μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα

Μόνο το 2022 τα πλοία προµηθεύτηκαν 930.000 τόνους µειγµάτων βιοκαυσίµων.

Τα 27 χρυσά χαρτοφυλάκια της ελληνικής ναυτιλίας στη Wall Street

Ράλι στις µετοχές των εισηγµένων στο Αµερικανικό Χρηµατιστήριο καταγράφεται και το 2024, έπειτα από µια ιδιαίτερα θετική χρονιά.

Ο νέος παγκόσµιος στόλος χτίζεται από Έλληνες

Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα πρωτοπόρος στις νέες παραγγελίες πλοίων, σύμφωνα με την ελληνική έκδοση του Forbes.

Οι 50 κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές - Λίστα Forbes 2024

Ξεπερνά η αγοραστική τους αξία τα 124 δισεκατοµµύρια δολάρια. Χωρίς σε αυτόν τον αριθµό να υπολογίζεται το µεγάλο ναυπηγικό τους πρόγραµµα, που είναι σε εξέλιξη.

Αύξηση 32% στις παραγγελίες τάνκερ από τις αρχές του 2024 - Πρώτοι σε αριθμό παραγγελιών οι Έλληνες εφοπλιστές

Σημαντικός παράγοντας η συμμόρφωση με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.

Είσοδος Λ. Πατίτσα στα δεξαμενόπλοια αμμωνίας (VLAC)

Μπαράζ νέων επενδύσεων από τον εφοπλιστή.

Η αξία του στόλου της Ελλάδας αγγίζει τα 169 δισ. δολάρια

Η Ελλάδα διατηρεί την τρίτη θέση ως παγκόσμιος ηγέτης στη ναυτιλία με στόλο αξίας 169 δισεκατομμυρίων δολαρίων σύμφωνα με την VesselsValue.

Ήρθε η ώρα να ενδιαφερθούμε για τις ναυτιλιακές μετοχές;

Οι οικονομικές επιπτώσεις των ανακατευθύνσεων λόγω των επιθέσεων στην Ερυθρά και οι επενδυτικές ευκαιρίες.

Το Ιράν απειλεί με οικονομικό πόλεμο τη Δύση

Το δυνητικό πλήγμα αποκλεισμού των θαλάσσιων διαδρόμων της Μεσογείου θα μπορούσε να χειρότερο από τη χρηματοπιστωτική ύφεση 2007-2009.

Δεξαμενόπλοια VLCC: Ενισχυμένα τα ναύλα τους παρά τις προκλήσεις

Οι τιμές του πετρελαίου παραμένουν υποτονικές καθώς οι προοπτικές ζήτησης γίνονται ασαφείς. Τα ναύλα στα δεξαμενόπλοια VLCC παραμένουν σταθερά και σε ορισμένες θαλάσσιες διαδρομές αυξημένα.

Ανεβασμένα τα ναύλα - Τι φέρνει το 2024 και το 2025 για τα φορτηγά πλοία

Το 2024 το εμπόριο ξηρού χύδην πρόκειται να γίνει μάρτυρας μιας σημαντικής προσθήκης 495 σκαφών, που συνολικά ανέρχονται σε 34,8 εκατομμύρια dwt.