Αύξηση 32% στις παραγγελίες τάνκερ από τις αρχές του 2024 - Πρώτοι σε αριθμό παραγγελιών οι Έλληνες εφοπλιστές

Αύξηση 32% στις παραγγελίες τάνκερ από τις αρχές του 2024 - Πρώτοι σε αριθμό παραγγελιών οι Έλληνες εφοπλιστές

Τα επίπεδα παραγγελιών δεξαμενόπλοιων έχουν αυξηθεί σημαντικά κατά τους πρώτους μήνες του 2024, με 104 τάνκερ να έχουν προστεθεί μέχρι στιγμής φέτος παγκοσμίως στα βιβλία παραγγελιών, από 79 για την ίδια περίοδο πέρυσι, σε μια αύξηση περίπου 32% σε ετήσια βάση, σημειώνει σε σημείωμά της η Veson Nautical, συμπληρώνοντας ότι οι Έλληνες εφοπλιστές διατηρούν την πρωτιά σε νέες παραγγελίες.

Οι αξίες για τα νεότευκτα Tanker έχουν επίσης αυξηθεί σε όλους τους υποτομείς. Τα LR2 των 115.000 DWT παρουσιάζουν το μεγαλύτερο άλμα, κατά 7,31% περίπου από την αρχή του έτους από 69,11 εκατ. δολάρια σε 74,16 εκατ. δολ., καθώς οι τιμές γι' αυτόν τον τομέα διατηρούν την ανοδική τους τροχιά και κυμαίνονται κοντά στα υψηλότερα επίπεδά τους από το 2008.

Από τα δεξαμενόπλοια που παραγγέλθηκαν φέτος, η πλειοψηφία αφορά τον τομέα MR, με περίπου 37%, ακολουθούμενα από τα VLCC με  περίπου 31%, τα Suezmaxes με 19% και τα LR2 με 12%, αντίστοιχα. Τα Aframaxes ήταν στην πέμπτη θέση με μόλις 1% όλων των παραγγελιών που έγιναν φέτος. Δεν αναφέρθηκαν παραγγελίες LR1. Περισσότερες από τις μισές από αυτές τις παραγγελίες έχουν γίνει σε κινεζικά ναυπηγεία με μερίδιο περίπου 57%, η Νότια Κορέα κατατάσσεται δεύτερη με μερίδιο 36%, και το Βιετνάμ στην τρίτη θέση με 6%. Η Ιαπωνία αντιπροσωπεύει μόλις το 1% των παραγγελιών Tanker που έγιναν από τις αρχές του 2024 μέχρι σήμερα.

Οι Έλληνες αγοραστές έχουν υπάρξει οι πλέον ενεργοί στην παραγγελία Tankers με 28 παραγγελίες φέτος, κυρίως στον τομέα των Suezmax. Ακολουθούν η Ινδονησία, καθώς η Pertamina παρήγγειλε 15 MR τάνκερς τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, που έχει προγραμματιστεί να κατασκευαστούν στη Hyundai Mipo και να παραδοθεί το 2026, με συμβόλαιο για 47,75 εκατομμύρια δολάρια το καθένα, συνολικά, αξία VV 48,99 εκατομμύρια δολάρια το καθένα. Οι Βερμούδες κατέθεσαν τον τρίτο υψηλότερο αριθμό παραγγελιών, με συνολικά οκτώ.

Αυτή η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι ιδιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους παλιούς στόλους και να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία να παραγγείλουν πλοία ικανά να πληρούν τους τελευταίους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Επιπλέον, οι όροι πωλήσεων μεταχειρισμένων πλοίων γίνονται διεθνώς πιο αυστηροί προκειμένου να περιοριστεί η μεταφορά φορτίων που υπόκεινται κυρώσεις.

Οι γεωπολιτικές αβεβαιότητες έχουν ενισχύσει τα κέρδη στον τομέα των τάνκερ, μαζί με μια βελτιωμένη προοπτική ζήτησης. Η αναστάτωση στη Διώρυγα του Σουέζ ως συνέπεια των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα ανάγκασε τους ιδιοκτήτες να διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις. Το γεγονός έχει σταθεροποιήσει τα κέρδη για το αργό, σε συνδυασμό με την αύξηση της ζήτησης τονομιλίων λόγω των αλλαγών στις εμπορικές ροές που έχουν προκύψει ως αποτέλεσμα των κυρώσεων στα ρωσικά φορτία πετρελαίου.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Seafair: Σε νέες αγορές ποντάρει η startup που συνδέει ναυτικούς με ναυτιλιακές εταιρείες

Το Seafair έχει αναπτύξει μια καινοτόμο ψηφιακή πλατφόρμα πρόσληψης πληρωμάτων, η οποία χρησιμοποιεί αλγόριθμους αντιστοίχισης για να συνδέει αποτελεσματικά ναυτικούς με ναυτιλιακές εταιρείες.

Η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία αλλάζει σελίδα

Προχωρούν τα σχέδια της ONEX για Ελευσίνα-Σύρο, αλλά και του Γ. Προκοπίου για τον Σκαραμαγκά, οι οποίοι καλούνται να υλοποιήσουν σημαντικές επενδύσεις.

Βιοκαύσιμα και μπαταρίες: Το "εισιτήριο" της ναυτιλίας για ένα μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα

Μόνο το 2022 τα πλοία προµηθεύτηκαν 930.000 τόνους µειγµάτων βιοκαυσίµων.

Τα 27 χρυσά χαρτοφυλάκια της ελληνικής ναυτιλίας στη Wall Street

Ράλι στις µετοχές των εισηγµένων στο Αµερικανικό Χρηµατιστήριο καταγράφεται και το 2024, έπειτα από µια ιδιαίτερα θετική χρονιά.

Ο νέος παγκόσµιος στόλος χτίζεται από Έλληνες

Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα πρωτοπόρος στις νέες παραγγελίες πλοίων, σύμφωνα με την ελληνική έκδοση του Forbes.

Οι 50 κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές - Λίστα Forbes 2024

Ξεπερνά η αγοραστική τους αξία τα 124 δισεκατοµµύρια δολάρια. Χωρίς σε αυτόν τον αριθµό να υπολογίζεται το µεγάλο ναυπηγικό τους πρόγραµµα, που είναι σε εξέλιξη.

Δρ Νίκος Τσάκος: "Η ναυτιλία ακµάζει µε ανοιχτές θάλασσες"

Η ΤΕΝ ήδη έχει προχωρήσει σε πράσινες επενδύσεις ύψους $1 δισ., ενώ θα ακολουθήσουν ανάλογες επενδύσεις τα επόµενα δύο χρόνια.

Είσοδος Λ. Πατίτσα στα δεξαμενόπλοια αμμωνίας (VLAC)

Μπαράζ νέων επενδύσεων από τον εφοπλιστή.

Η αξία του στόλου της Ελλάδας αγγίζει τα 169 δισ. δολάρια

Η Ελλάδα διατηρεί την τρίτη θέση ως παγκόσμιος ηγέτης στη ναυτιλία με στόλο αξίας 169 δισεκατομμυρίων δολαρίων σύμφωνα με την VesselsValue.

Αύξηση 69% στα "ταμεία" της Navios της Αγγελικής Φράγκου

Με έσοδα άνω του 1,3 δισ. dολαρίων έκλεισε το 2023 η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου.

Ήρθε η ώρα να ενδιαφερθούμε για τις ναυτιλιακές μετοχές;

Οι οικονομικές επιπτώσεις των ανακατευθύνσεων λόγω των επιθέσεων στην Ερυθρά και οι επενδυτικές ευκαιρίες.

Το Ιράν απειλεί με οικονομικό πόλεμο τη Δύση

Το δυνητικό πλήγμα αποκλεισμού των θαλάσσιων διαδρόμων της Μεσογείου θα μπορούσε να χειρότερο από τη χρηματοπιστωτική ύφεση 2007-2009.