Της Αναστασίας Βαμβακά
Όλες οι πληροφορίες καταλήγουν στο όνομα της ελληνικής εταιρείας Atlas Maritime και του εφοπλιστή Λέων Πατίτσα πίσω από την παραγγελία των τριών μεγάλων πλοίων μεταφοράς αμμωνίας στα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries, στη Νότια Κορέα.
Μετά από ένα μπαράζ νέων παραγγελιών, όπου 14 δεξαμενόπλοια και μεγάλα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων αυτήν τη στιγμή κατασκευάζονται επίσημα για την Atlas Maritime, ο εφοπλιστής Λέων Πατίτσας επανεπενδύει μεγάλο μέρος των κέρδους του, σε τρία πλοία αιχμής.
Τα τρία πολύ μεγάλα νεότευκτα πλοία μεταφοράς αμμωνίας (VLAC) 91.000 CBM (㎥) αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2027, με αξία περίπου 124 εκατ. δολάρια το καθένα, σύμφωνα με το Splash247.
Τα πρόσφατες παραγγελίες της Αtlas αφορούσαν τέσσερα δεξαμενόπλοια suezmaxes 157.000 dwt και τέσσερα επιπλέον πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων 7.000 ceu διπλού καυσίμου. Επίσης, τέσσερα δεξαμενόπλοια τύπου LR2 χωρητηκότητας 114.900 dwt στη DH Shipbuilding.
Αυτήν τη στιγμή, στο νερό είναι μόνο ένα πλοίο, Freeport Star, το οποίο η εταιρεία Phillips 66 το έχει ναυλώσει για τρία χρόνια με τιμή στα 42.500 δολάρια την ημέρα, το οποίο, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, θεωρείται τιμή ρεκόρ.
Από τα τέλη του 2023 έχει υπάρξει μεγάλο ενδιαφέρον στα ναυπηγεία της ανατολής για χτίσιμο νεόδμητων πλοίων μεταφοράς υγραερίου/αμμωνίας, ειδικά στη Νότια Κορέα. Αρκετοί Έλληνες παίκτες έχουν ανακοινώσει τις επενδύσεις τους τους τελευταίους δύο μήνες, συμπεριλαμβανομένου του Γιώργου Οικονόμου, της Άννας Αγγελικούση και του Βαγγέλη Μαρινάκη.