Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου
Το πρώτο "phygital” ρολόι στον κόσμο δημιούργησε η νέα ελληνική startup Monovant, στοχεύοντας να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ του πραγματικού και του εικονικού κόσμου. Η Monovant έχει δημιουργήσει συγκεκριμένα ένα ρολόι που συνοδεύεται από ψηφιακά αντίγραφα, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως αξεσουάρ για avatars, σε κόσμους επαυξημένης πραγματικότητας.
Η Monovant ιδρύθηκε επίσημα πριν από περίπου μισό χρόνο από τον Χρήστο Βασιλειάδη. Αποτελεί μια εταιρεία που εντάσσει τις τεχνολογίες του blockchain και του web3 για να δημιουργήσει μια νέα γραμμή παραγωγής, ενός "phygital” προϊόντος με διπλή υπόσταση. "Σκοπός είναι, χρησιμοποιώντας το γνώριμο σε όλους μας ρολόι ως σημείο οικειότητας, να δώσουμε το αρχικό ερέθισμα, ακόμα και σε αυτούς που δεν είναι εξοικειωμένοι με τους ψηφιακούς κόσμους, να εξερευνήσουν τις δυνατότητες που προσφέρουν, τόσο σε ψυχαγωγικό επίπεδο αλλά και συνδεσιμότητας, ακόμα και εμπορικά”, εξηγεί στο Capital.gr ο κ. Βασιλειάδης.
Το ρολόι συναρμολογείται εξ ολοκλήρου στην Αθήνα. "Προσπαθήσαμε να το κάνουμε όσο πιο ελληνικό γίνεται”, προσθέτει ο ιδρυτής της Monovant. Κάθε ένα από τα ρολόγια είναι μοναδικό, λόγω της ιδιαίτερης φύσης της πέτρας που χρησιμοποιείται για καντράν. Το ρολόι κάνει αυτό που πρέπει, δηλαδή λέει την ώρα, με την ακρίβεια του ελβετικού μηχανισμού του. Τα ψηφιακά του αντίγραφα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ψηφιακούς κόσμους ως αξεσουάρ, δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες να εξατομικεύουν τους χαρακτήρες τους.
Επίσημο λανσάρισμα και συνεργασία με τη NTZNS
Στις 5 Μαΐου άνοιξαν επίσημα οι παραγγελίες για το ρολόι, ενώ, πρόσφατα, η Monovant ανακοίνωσε την έναρξη συνεργασίας με τη NTZNS (Netizens), με στόχο να φέρουν από κοινού τρία εικονικά wristbands στη Zepeto -μία από τις πιο πολυσύχναστες social media πλατφόρμες στο Metaverse, η οποία αριθμεί περίπου 320 εκατομμύρια avatars.
Η έδρα της Monovant βρίσκεται στο Νέο Ηράκλειο Αττικής. Προς το παρόν στην εταιρεία απασχολούνται μόνιμα ο κ. Βασιλειάδης και το άτομο που είναι υπεύθυνο για τα τεχνικά χαρακτηρίστηκα του φυσικού προϊόντος.
Η εταιρεία έχει προσελκύσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από αραβικές χώρες και την Αμερική, ενώ διαθέτει σταθερό κοινό από Βαλκάνια, Ελλάδα και Κύπρο.
Η επιχείρηση στηρίζεται μέχρι στιγμής σε ίδια κεφάλαια. "Λόγω της άμεσης ανταπόκρισης αλλά και του ενεργού κοινού, σε αυτή τη φάση δεν αναζητούμε ενεργά χρηματοδότηση, ίσως όμως στο μέλλον”, διευκρινίζει ο κ. Βασιλειάδης.
Όπως τονίζει ο κ. Βασιλειάδης, δεν υπάρχει κάποια εταιρεία που να κάνει κάτι παρόμοιο με τη Monovant. "Είμαστε οι πρώτοι στον κόσμο και στον κόσμο της ωρολογοποιίας που το κάνουν. Επίσης είμαστε από τις ελάχιστες εταιρίες που προσφέρουν αυτό το ‘phygital’ μοντέλο και οι μόνοι επίσης που προσφέρουν μια τόσο μεγάλη γκάμα ψηφιακών αντιγράφων τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πολλαπλούς ψηφιακούς κόσμους στο metaverse”.
Αντί για φυσικό κατάστημα, η Monovant διαθέτει ένα ψηφιακό showroom. Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλές μάρκες sportswear (Nike, Adidas) αλλά και high fashion (Tommy Hilfiger) έχουν ήδη ενταχθεί στους εικονικούς κόσμους.