Β. Ρουμπής: Ο τενίστας που φτιάχνει λεμονάδες και έχει μπει στο ραντάρ των funds

Β. Ρουμπής: Ο τενίστας που φτιάχνει λεμονάδες και έχει μπει στο ραντάρ των funds

Της Ξανθής Γούναρη

"Σε πέντε χρόνια ο τζίρος μας θα είναι κοντά στα 10 εκατ. ευρώ", δηλώνει με σιγουριά ο Βασίλης Ρουμπής, ιδρυτής και μοναδικός μέτοχος της εταιρείας vRoubis, η οποία κατάφερε να εξελίξει την παραδοσιακή σπιτική λεμονάδα σε premium φυσικό αναψυκτικό.

Για τον τετραπλασιασμό των εσόδων της εταιρείας του μέχρι το 2030 ο πρώην προπονητής τένις από τη Χαλκίδα βασίζεται όχι μόνο στα χειροποίητα αναψυκτικά, αλλά κυρίως στην πρωτοποριακή κατηγορία των functional shots, δηλαδή τους φυσικούς χυμούς σε… σφηνάκι, εμπλουτισμένους με βιταμίνες και μέταλλα και σχεδιασμένους για να ενισχύουν τον οργανισμό.

Τα Feeju Functional Shots "γεννήθηκαν" το 2025 από την αναζήτηση functional λύσεων και προϊόντων ευεξίας. Οι γεύσεις τους (Ginger, Turmeric, Chilli & Magnesium Shot) ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και προσφέρουν ενέργεια και ευεξία σε κάθε στιγμή της ημέρας. Παράλληλα, η vRoubis έχει αναπτύξει τις επαγγελματικές λύσεις Feeju Pro για τον κλάδο Ho.Re.Ca., πουρέδες, σιρόπια, χυμός lime, cordial χωρίς ζάχαρη.

Ας σημειωθεί ότι σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της διεθνούς εταιρείας μετρήσεων IMARC, το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς functional shots ανήλθε στα 645,3 εκατ. δολάρια το 2024, ενώ προβλέπεται να φτάσει το 1,73 δισ. δολάρια ΗΠΑ έως το 2033, αυξανόμενη με σύνθετο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 10,65% κατά την περίοδο 2025-2033.

Εάν η vRoubis, με τζίρο το 2024 στα 2,7 εκατ. ευρώ και ενοποιημένο EBITDA 700 χιλ. ευρώ, θα κάνει το άλμα μένει να φανεί, ωστόσο ήδη έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον επενδυτών "και από βιομηχανίες και από funds", όπως είπε χθες σε δημοσιογραφική συνάντηση ο κύριος Ρουμπής. Βέβαια, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο ίδιος στο Capital, οι όποιες κινήσεις για την είσοδο στρατηγικού επενδυτή θα γίνουν σε ορίζοντα διετίας, καθώς προς ώρας βρίσκεται σε εξέλιξη το επενδυτικό πλάνο για επέκταση του εργοστασίου της εταιρείας στη Δροσιά Χαλκίδας.

Για εφέτος, η εταιρεία "τρέχει" με ρυθμό ανάπτυξης πωλήσεων στο επίπεδο του +25% παρά τη δυσμενή συγκυρία στην αγορά του Ho.Re.Ca. που καταγράφει πτώση 15-20%, σύμφωνα με τον κύριο Ρουμπή, με τις προβλέψεις για το τζίρο του 2025 να προσεγγίζουν τα 3,3 -3,4 εκατ. ευρώ.

Από την κουζίνα στο εργοστάσιο των 2.800 τ.μ.

Η ιστορία της vRoubis ξεκινά το 2008, όταν ο Βασίλης Ρουμπής, άρχισε να πειραματίζεται στην κουζίνα του σπιτιού του φτιάχνοντας φυσικά αναψυκτικά. "Ήταν η εποχή που πουλούσα φίλτρα νερού στην εστίαση και διαπίστωσα ότι δεν υπήρχε μια υγιεινή επιλογή αναψυκτικού", ανέφερε χαρακτηριστικά ο ιδρυτής, περιγράφοντας το έναυσμα που τον οδήγησε στη δημιουργία του πρώτου "χειροποίητου αναψυκτικού στο βαζάκι".

Το bfresh spitiko, το εμβληματικό προϊόν της εταιρείας, γρήγορα κέρδισε τους καταναλωτές και σήμερα διατίθεται σε 10 γεύσεις προς αραίωση και 4 έτοιμες προς κατανάλωση.

"Το επόμενο βήμα ήταν η τυποποίηση. Έπρεπε να βρω κάποιον να το παράξει καθώς δεν είχα ιδέα και πήγα σε ένα ζαχαροπλαστείο που έφτιαχνε γλυκά του κουταλιού και κάπως έτσι βγήκε η πρώτη σπιτική λεμονάδα. Όμως αντιλήφθηκα ότι για να μεγαλώσει το project, έπρεπε να φτιάξω δική μου παραγωγή. Ξεκίνησα με δανεικά 1.000 ευρώ και έκοψα κάποιες επιταγές. Υπήρχε ένα εκλογικευμένο ρίσκο γιατί το προϊόν πήγαινε από μόνο του. Είχα ήδη το δίκτυο, σχεδόν 100 πελάτες και έτσι δεν φοβήθηκα".

Για την ιστορία να πούμε ότι το βήμα από το φασόν στη δημιουργία παραγωγικής μονάδας έγινε τη διετία 2013-2014 όταν η χώρα στην ουσία υπό πτώχευση μετρούσε 230.000 λουκέτα επιχειρήσεων.

Σε αυτό το περιβάλλον η εταιρεία κατάφερε μέσα σε τέσσερα χρόνια να φτάσει σε τζίρο τα 2 εκατ. ευρώ αλλά ταυτόχρονα έπρεπε να κάνει και το επόμενο βήμα γιατί είχε "ταβανιάσει", όπως είπε ο κύριος Ρουμπής.  Κάπως έτσι επένδυσε σε παραγωγική μονάδα ώστε να διευρυνθεί το χαρτοφυλάκιο προϊόντων, αγοράζοντας 25 στρέμματα γης στη Δροσιά της Χαλκίδας, μια επένδυση 500 χιλ. ευρώ.

Και εκεί ήρθε η πανδημία. Η εστίαση, απ’ όπου η εταιρεία βασίζει το 90% του τζίρου, έκλεισε, όπως έκλεισαν και οι πόρτες των τραπεζών.

"Για εμένα δεν υπάρχει σταματάω. Χτίσαμε με ότι χρήματα είχαμε το πρώτο κομμάτι του εργοστασίου, αυτό της εμφιάλωσης. Το είδαν οι τράπεζες και έτσι μπήκαμε στον Αναπτυξιακό αντλώντας κεφάλαια 3,1 εκατ. ευρώ".

Πλέον το εργοστάσιο επεκτείνεται και στην τελική του μορφή θα φτάσει τα 2.800 τ.μ., ενώ θα κατασκευαστούν και επιπλέον 1.000 τ.μ. για logistics. Στη νέα παραγωγική μονάδα θα γίνεται η χυμοποίηση, η εμφιάλωση, ενώ θα υπάρχουν αποθήκες και χώροι ψύξης, τμήμα r&d, τμήμα ελέγχου και ποιότητας και γραφεία.

Ισχυρό δίκτυο διανομής και εξαγωγές

Η vRoubis έχει αναπτύξει ένα ισχυρό δίκτυο διανομής με 1.000 σημεία στον Νομό Αττικής και Χαλκίδας, και 3.000 στην υπόλοιπη χώρα μέσω αντιπροσώπων. Η εταιρεία είναι παρούσα σε πεντάστερα ξενοδοχεία, bar, γνωστές αλυσίδες καφέ, είτε με παρουσία των επώνυμων προϊόντων της είτε για παραγωγή κωδικών ιδιωτικής ετικέτας, ενώ όπως γνωστοποίησε ο κύριος Ρουμπής  βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για συνεργασία και με την Holland & Barrett, καθώς και με επιλεγμένα φαρμακεία.

Στην λιανική, οι φρέσκοι χυμοί bfresh βρίσκονται ήδη στα ράφια των αλυσίδων Θανόπουλος και Βιολογικό Χωριό, ενώ η εταιρεία ετοιμάζεται να εισέλθει και στην μικρή λιανική και τα delicatessen καταστήματα.

Η εξαγωγική δραστηριότητα, που αντιπροσωπεύει το 10% του τζίρου, καλύπτει 14 χώρες συμπεριλαμβανομένων της Γερμανίας, Γαλλίας, Ηνωμένου Βασιλείου, Ισπανίας και Ηνωμένων Πολιτειών, ενώ σύντομα τα προϊόντα της θα μπουν και στην Amazon Αμερικής.

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ