Η διαδρομή της HotelBrain, τα σημαντικά deals και τα επόμενα βήματα

Η διαδρομή της HotelBrain, τα σημαντικά deals και τα επόμενα βήματα

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

Ο Πάνος Παλαιολόγος, ιδρυτής και πρόεδρος της HotelBrain, κατάφερε να γίνει ο μεγαλύτερος Έλληνας "ξενοδόχος", δημιουργώντας έναν όμιλο που σήμερα αποτελεί το μεγαλύτερο σε αριθμό καταλυμάτων σε όλη τη χώρα. 

Η HotelBrain, μισθώνει και λειτουργεί ξενοδοχεία  στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Έχει πετύχει να έχει περισσότερα από 108 ιδιόχρηστα ξενοδοχεία- μέσω μακροπρόθεσμων μισθώσεων – σε πάνω από 36 προορισμούς, και επιπλέον περισσότερες από 95 μονάδες σε περισσότερους από 30 προορισμούς με συμβάσεις διαχείρισης. Το 2023 έκλεισε με καθαρό κύκλο εργασιών άνω των 100 εκατ. ευρώ, ενώ απασχόλησε στα κεντρικά γραφεία και στα ξενοδοχεία περίπου 3.000 εργαζομένους, με περισσότερους από 200 να εργάζονται όλο το χρόνο. Τη χρονιά που πέρασε ο αριθμός των απασχολούμενων ξεπέρασε τους 3.300 και ο όμιλος είχε τζίρο πάνω από 120 εκατ. ευρώ. Η HotelBrain συνεχίζει την ανοδική της πορεία, με συνεχή ανάπτυξη των οικονομικών της επιδόσεων.

Η πορεία 

Ο Πάνος Παλαιολόγος είχε αποφασίσει από μικρή ηλικία πως θέλει να ασχοληθεί με τον τουρισμό και τα ξενοδοχεία. Αφού αποφοίτησε από το International Hotel & Tourism Training Institute (IHTTI) της Ελβετίας, με ειδίκευση στο International Hotel Management, εργάστηκε σε κορυφαία ξενοδοχεία πέντε αστέρων στην Ελλάδα και την Αγγλία, όπου απέκτησε σημαντική εμπειρία, έχοντας αναλάβει τα καθήκοντα του Γενικού Διευθυντή πολυτελών ξενοδοχείων σε ηλικία μόλις εικοσιπέντε ετών. 

Το 2000 ιδρύει τη HotelBrain προσφέροντας ξενοδοχειακό management και συμβουλευτικές υπηρεσίες σε ξενοδοχεία τρίτων. Ο όμιλος σταδιακά ανέλαβε τη διαχείριση πολλών ειδών ξενοδοχείων, τριών, τεσσάρων αστέρων, all inclusive και οικογενειακά. 

Το μοντέλο του hotel management σε ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών στην Ελλάδα συνεχίστηκε.

Το 2015 η HotelBrain πετυχαίνει μια μεγάλη συμφωνία με το επενδυτικό κεφάλαιο SouthBridge Europe. Ήταν ένα καθοριστικό βήμα για την εταιρεία, που της επέτρεψε να προχωρήσει πολύ πιο γρήγορα στην εφαρμογή αναπτυξιακών επιχειρηματικών της σχεδίων και να μεγαλώσει την παρουσία της στην ελληνική αγορά. Το SouthBridge επένδυσε στην HotelBrain και έτσι η εταιρία στράφηκε προς τη μίσθωση των μονάδων, ώστε να λαμβάνει και τις αποφάσεις για τη λειτουργία τους. 

Η στρατηγική απόφαση για την είσοδο στην Κύπρο

Πέρσι το Μάρτιο η HotelBrain ανακοινώνει την είσοδό της στην κυπριακή αγορά. Ήδη έχουν μισθωθεί τα πρώτα 4 ξενοδοχεία συνολικής δυναμικότητας 306 δωματίων και αναμένονται και άλλες συμφωνίες. Συγκεκριμένα το χαρτοφυλάκιο της HotelBrain Cyprus περιλαμβάνει κατάλυμα 84 δωματίων στην Αγία Νάπα, ένα ξενοδοχείο 112 δωματίων και άλλα δύο με 50 και 60 δωμάτια το καθένα, στην Παραλία της Περνέρας στην περιοχή του Πρωταρά. 

Η είσοδος στην κυπριακή αγορά πραγματοποιήθηκε μέσω της 100% θυγατρικής εταιρείας HotelBrain Cyprus Ltd ακολουθώντας τη βασική δομή ανάπτυξης του ομίλου, δηλαδή την παροχή κεντρικοποιημένων υπηρεσιών υποστήριξης και διαχείρισης και την αποκεντρωμένη λειτουργία των επιμέρους ξενοδοχειακών μονάδων. 

Σύμφωνα με την εταιρεία, η επέκταση στη Κύπρο αποτέλεσε μια στρατηγικού χαρακτήρα απόφαση, η οποία βασίστηκε στα ελκυστικά χαρακτηριστικά του κυπριακού τουριστικού προϊόντος σε συνδυασμό με τις ιδιαίτερα σημαντικές συνέργειες που επιδιώκει και αναπτύσσει  ο όμιλος. Μεσοπρόθεσμος στόχος για την προσεχή 3ετία, είναι  η κυπριακή αγορά να συνεισφέρει άνω του 33% στα συνολικά μεγέθη του ομίλου.

Η HotelBrain Academy

Μετά την πανδημία του κορονοϊού, όπου πολλοί εποχικά εργαζόμενοι έκαναν στροφή στο χώρο της εστίασης, έγινε περισσότερο εμφανής η έλλειψη προσωπικού στο χώρο του τουρισμού, και κυρίως εξειδικευμένου και καλά καταρτισμένου προσωπικού, που θα στελεχώνει τα ξενοδοχεία της επόμενης ημέρες και θα ανεβάσει την αξία του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Το 2023, η HotelBrain δημιουργεί την HotelBrain Academy στην καρδιά της Αθήνας. Στόχος της Ακαδημίας είναι να προσφέρει σε νέους και νέες που θέλουν να εισέλθουν στον κλάδο και να χτίσουν μια νέα σταδιοδρομία, καθώς και σε επαγγελματίες που ήδη εργάζονται σε αυτόν όλα τα εφόδια για μια επιτυχημένη πορεία στον τουριστικό χώρο, με δύο προγράμματα σπουδών, το Rooms Divisions Fundamentals και το Food and Beverage Management Fundamentals. Κορυφαίοι επαγγελματίες του χώρου εκπαιδεύουν και ενισχύουν τους μαθητές λειτουργώντας ακόμα και ως μέντορες τους, αφού ασχολούνται εκτενώς με την εξέλιξη της καριέρας τους. Στα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας έχουν αποφοιτήσει ήδη 200 σπουδαστές.

Είναι σημαντικό να τονιστεί πως το μεγαλύτερο μέρος των σπουδαστών της HotelBrain Academy απορροφώνται αμέσως στα ξενοδοχεία που ανήκουν στον όμιλο. 

Οι επόμενοι στόχοι

Σήμερα η HotelBrain δραστηριοποιείται σε όλους τους μεγάλους τουριστικούς προορισμούς: Άνδρο, Ανατολική Μάνη, Αττική, Βόλο, Εύβοια, Ζάκυνθο, Θάσο, Θεσσαλονίκη, Κέα-Κύθνο, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κρήτη, Κω, Μήλο, Μύκονο, Μονεμβασιά, Νάξο, Πάλαιρο, Πάρο, Πάτμο, Πόρο, Παξούς, Πιερία, Ρόδο, Ροδόπη, Σύρο, Σαντορίνη, Σκιάθο, Τήνο και Χαλκιδική.

Στη HotelBrain έχουν απονεμηθεί μέχρι σήμερα δεκάδες διακρίσεις και βραβεία: Κορυφαία Εταιρεία Ξενοδοχειακού Management στον κόσμο και στην Ευρώπη από τα World Travel Awards, Top Job Creator από την Endeavor Greece, Κορυφαία Εταιρεία Ξενοδοχειακού Management στην Ελλάδα από τα Tourism Awards και πολλά ακόμη.

Ο στόχος για το μέλλον είναι ακόμη μεγαλύτερος. Το business plan είναι η HotelBrain να φτάσει σε βάθος πενταετίας τα είκοσι χιλιάδες δωμάτια.