Του Γιώργου Λαμπίρη
Ισχυρό χαρτί του ομίλου Louis Vuitton στην Ελλάδα αποτελούν τα καταστήματα καλλυντικών Sephora. Που κατάφεραν δεδομένων των ειδικών συνθηκών και των πληθωριστικών πιέσεων να αυξήσουν το τζίρο τους στα 55,4 εκατομμύρια ευρώ το 2022 έναντι 38,85 εκατομμύρια ευρώ το 2021 και να γυρίσουν σε κερδοφορία μετά την προηγούμενη ζημιογόνο εταιρική χρήση.
Σε ό,τι αφορά το πρώτο τετράμηνο του 2023, κινήθηκε περαιτέρω ανοδικά σε τζίρο κατά 58% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2022, ενώ κατά την ίδια περίοδο το μεικτό κέρδος αυξήθηκε σε ποσοστό 46% από 44% το τετράμηνο του 2022. Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν στα 6,29 εκατ. ευρώ από ζημίες 2,56 εκατ. ευρώ το 2021, το μεικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε στο 44,4% από 42,9% το 2021. Σε ό,τι αφορά τα έξοδα διοίκησης αυξήθηκαν και αυτά κατά 32%, γεγονός που αποδίδεται στην αύξηση των πωλήσεων κατά 40%, γεγονός που με τη σειρά του αύξησε το σύνολο των λειτουργικών δαπανών της εταιρείας όπως τα ενοίκια, η μισθοδοσία και τα λοιπά έξοδα. Το σύνολο των εξόδων στο τέλος του 2022 ανήλθαν σε 7,43 εκατ. ευρώ (έξοδα διάθεσης – έξοδα διοίκησης), από 7,18 εκατ. ευρώ το 2021.
Να σημειωθεί ότι η Sephora προχώρησε το 2022 σε αλλαγή της πολιτικής εκπτώσεων, ενώ σε συνδυασμό με την ενίσχυση της αγοραστικής κίνησης μετά την πανδημία, κέρδισε κατά 40% σε τζίρο σε σύγκριση με το 201. Σε ό,τι αφορά την αύξηση του μεικτού κέρδους κατά 6,7 εκατομμύρια ευρώ οφείλεται στην αύξηση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα του δικτύου της Sephora. Σημειώνεται ότι αυτή τη στιγμή το συνολικό δίκτυο καταστημάτων Sephora αριθμεί 34 σημεία πώλησης.
Ο διαρκώς αυξανόμενος τζίρος για τη Sephora Greece πέρσι αλλά και φέτος οφείλεται αφενός την πλήρη άρση των περιοριστικών μέτρων που έφερε η πανδημία, καθώς θα θυμίσουμε ότι δεν υπήρχε η δυνατότητα δοκιμής των καλλυντικών, γεγονός που σε συνδυασμό με την διακοπή λειτουργίας των καταστημάτων είχε σημαντική επίπτωση στα αποτελέσματά της το 2021. Η εταιρεία προχώρησε φέτος σε μείωση των εκπτώσεων στα προϊόντα, γεγονός που συνέτεινε στην αύξηση του περιθωρίου κέρδους από 31% το 2022 σε 38% το 2023 και χωρίς να επηρεαστούν αρνητικά η πωλήσεις. Επιπλέον, η αύξηση του μεικτού κέρδους αντισταθμίστηκε από την αύξηση των γενικών εξόδων της επιχείρησης και αυτό είχε ως αποτέλεσμα το ποσοστό των καθαρών κερδών επί του τζίρου φέτος να είναι στο 3,2% από 16,3% που ήταν στο σύνολο της χρήσης 2022.
Nα σημειωθεί ότι το 2022 ο αριθμός του προσωπικού της εταιρείας μειώθηκε στα 333 άτομα από 368 που ήταν το 2021.
Η αγορά καλλυντικών στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχανιών και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων, το 2022 ο τζίρος των καλλυντικών στη χώρα μας ήταν της τάξης του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ και η πρόβλεψη για το 2023 είναι αύξηση 3,5%, ενώ οι εξαγωγές έφτασαν τα 400 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Ο κλάδος προσφέρει εργασία σε 20.000 περίπου εργαζόμενους ενώ έχει ισχυρό προβάδισμα στη διαφήμιση.
Η ευρωπαϊκή αγορά καλλυντικών προϊόντων είναι, μαζί με την αμερικανική αγορά, η μεγαλύτερη παγκοσμίως, με αξία 80 δισεκατομμύρια ευρώ σε λιανικές τιμές το 2021. Οι μεγαλύτερες αγορές στην Ευρώπη είναι η Γερμανία (13,6 δισ. ευρώ), η Γαλλία (12 δισ. ευρώ), η Ιταλία (10,6 δισ. ευρώ), η Αγγλία (9,9 δισ. ευρώ), η Ισπανία (6,9 δισ. ευρώ) και η Πολωνία (4 δισ. ευρώ). Η αγορά της Ελλάδας φτάνοντας το 1 δισεκατομμύρια ευρώ βρίσκεται στην 17η θέση μεταξύ των 27 ευρωπαϊκών χωρών.