Εmma Chamberlain: Η δημοφιλής Youtuber που πέρυσι έβγαλε $20 εκατ.

Εmma Chamberlain: Η δημοφιλής Youtuber που πέρυσι έβγαλε $20 εκατ.

Του Alex York

Όταν η Εmma Chamberlain δηµιούργησε το κανάλι της στο YouTube το 2017, δεν φιλοδοξούσε να γίνει αστέρι του Διαδικτύου – πόσω µάλλον η µεγιστάνας των πολυµέσων που είναι σήµερα. Η µεταµόρφωση της 22χρονης από µια έφηβη που γύριζε βιντεάκια για "ξενύχτια" σε µια δηµιουργό πιο "ντοκιµαντερίστικων" βίντεο για ταξίδια και µόδα έλαβε χώρα κυριολεκτικά µπροστά στα µάτια των θεατών της, κατά τη διάρκεια των εκατοντάδων βίντεο που έχει δηµιουργήσει αυτά τα επτά χρόνια.

Χάρη στο vlogging, η Chamberlain έχει καταστεί µία από τις πιο επιδραστικές δηµιουργούς της γενιάς της. Έχοντας προσελκύσει περισσότερους από 12 εκατοµµύρια συνδροµητές στο κανάλι της στο YouTube και 15 εκατοµµύρια ακολούθους στο Instagram, πέρυσι αποκόµισε έσοδα περίπου $20 εκατ., σύµφωνα µε τις εκτιµήσεις του "Forbes".

Μάλιστα, η φήµη της της έχει ανοίξει πολλές πόρτες και την έχει βοηθήσει να δραστηριοποιηθεί και εκτός κοινωνικών δικτύων. Υπήρξε το "πρόσωπο" πολυτελών brands, όπως η Louis Vuitton, η Lancôme και η Cartier, που πίστεψαν στον "κόσµο της Emma".

Παρότι τον τελευταίο καιρό ζει σε ένα άλλο σύµπαν, η Chamberlain έχει, µε κάποιον τρόπο, καταφέρει να διατηρήσει την εικόνα του κοριτσιού της διπλανής πόρτας. Αν και οι περισσότεροι από τους ακολούθους της δεν πρόκειται ποτέ να παρευρεθούν σε επιδείξεις µόδας στο Μιλάνο και στο Παρίσι, πολλώ δε µάλλον στο διάσηµο Met Gala στη Νέα Υόρκη, η αυθεντικότητά της είναι αυτό ακριβώς που έχει κερδίσει τη "γενιά Ζ".

ΕMMA CHAMBERLAIN 08/24

Αυτόν τον καιρό αξιοποιεί αυτή την ιδιαίτερη σχέση που έχει αποκτήσει µε τα εκατοµµύρια των ακολούθων της για να αναπτύξει τη νεοφυή επιχείρηση καφέ που έχει ιδρύσει, την Chamberlain Coffee.

"Είµαι µια home barista, όπως όλοι µας", λέει η Chamberlain, που συστήθηκε στον κόσµο του "Forbes" µέσα από τη λίστα "30 κάτω των 30" του 2021. "Ορισµένες φορές, το να φτιάξεις έναν καφέ αποτελεί πρόκληση. Θέλησα, λοιπόν, να δηµιουργήσω µια µάρκα καφέ που να µη γεννά αυτό το αίσθηµα".

Η Chamberlain Coffee, που ιδρύθηκε το 2019 µε τη συµβολή της United Talent Agency UTA Ventures, έχει συγκεντρώσει χρηµατοδότηση ύψους $15 εκατ. από επενδυτές όπως η Blazar Capital και η Volition Capital. Η γκάµα των προϊόντων της περιλαµβάνει από αλεσµένο καφέ µέχρι matcha (σκόνη από ειδικά καλλιεργηµένα και επεξεργασµένα φύλλα πράσινου τσαγιού) διαφόρων ειδών και γεύσεων, ενώ πρόσφατα λάνσαρε και µια σειρά έτοιµων συσκευασµένων latte. Από το 2022 έως το 2023 τα έσοδα της εταιρείας σχεδόν διπλασιάστηκαν, ενώ το "Forbes" εκτιµά ότι ανήλθαν σε $7 εκατ. πέρυσι. "Πάντα είχα εµµονή µε τον καφέ ως προϊόν", λέει η Chamberlain, "έτσι προέκυψε αυτή η ιδέα και ήλπιζα να καταφέρω να την πραγµατοποιήσω".

Η Chamberlain μεγάλωσε στον Κόλπο του Σαν Φρανσίσκο. Το καλοκαίρι πριν ξεκινήσει το λύκειο η ψυχολογία της ήταν πεσµένη και µόλις είχε αποτύχει στις εξετάσεις για δίπλωµα οδήγησης (που έριξε την ψυχολογία της ακόµα περισσότερο), κι έτσι δηµιούργησε ένα κανάλι στο YouTube, αναζητώντας διέξοδο. Ξεκίνησε να δηµιουργεί συνηθισµένα βιντεάκια µε θέµατα µόδας και προϊόντα οµορφιάς, αλλά γρήγορα βαρέθηκε και αποφάσισε να δηµιουργήσει µια πλατφόρµα που θα προσέφερε στο κοινό ένα νέο είδος διασκέδασης.

"Εκείνη την εποχή (το να κάνω αστεία) ήταν ο κύριος στόχος µου. Έγινε µια µορφή τέχνης για µένα", λέει. "Το ζητούµενο για µένα ήταν πώς µπορώ να κάνω πεζά πράγµατα όσο πιο ενδιαφέροντα γίνεται".

Σύντοµα απέκτησε το προσωπικό, χαρακτηριστικό της στυλ – γρήγορες αλλαγές πλάνων, ζουµαρίσµατα, φίλτρα παραµόρφωσης και αφηγήσεις. Το 2018, έναν χρόνο αφότου ανακοίνωσε (µέσω YouTube) ότι εγκατέλειψε το σχολείο, το κανάλι της Chamberlain έφτασε τους 1 εκατοµµύριο συνδροµητές και η ίδια µετακόµισε στο Λος Άντζελες, όπου ξεκίνησε να φτιάχνει µια οµάδα ώστε να προωθήσει την καριέρα της στο επόµενο επίπεδο. Έως το 2019 είχε καταφέρει ήδη να την καλέσουν στο σόου της Louis Vuitton στην Εβδοµάδα Μόδας του Παρισιού, ενώ έναν χρόνο αργότερα δηµιούργησε το podcast "Anything Goes", το οποίο της εξασφάλισε ένα πολυετές συµβόλαιο συνεργασίας µε το Spotify.

Σήµερα, έναν χρόνο αφότου περιόρισε την παρουσία της στο Youtube και στράφηκε στη δηµιουργία πιο "ντοκιµαντερίστικων" βίντεο, ετοιµάζεται να επιστρέψει στην πλατφόρµα δριµύτερη. "Ξαναχτίζω τη σχέση µου µε το YouTube και προσπαθώ να βρω έναν τρόπο ώστε να είναι πιο υγιής και διασκεδαστική. Συνειδητοποιώ πραγµατικά ότι το πάθος µου αφορά το περιεχόµενο των βίντεο", λέει.

Αναµφίβολα θα συνεχίσει να δηµιουργεί βίντεο και περιεχόµενο για την προώθηση της Chamberlain Coffee. "Ήταν πάντα ένα από τα πάθη µου, πριν ακόµη ξεκινήσω µε το YouTube", λέει για τον καφέ. "Ήταν µέρος του είναι µου, όπως και των γονιών µου... Αυτοί είµαστε", προσθέτει. Μέχρι σήµερα υποστηρίζει ότι το Σαν Φρανσίσκο έχει τον καλύτερο καφέ στον κόσµο.

Όσο η εταιρεία της µεγαλώνει, ο ρόλος της Chamberlain εξελίσσεται επίσης. "Έχω αρχίσει να ενδιαφέροµαι για κάθε πτυχή της", από τη χάραξη των στρατηγικών ανάπτυξης της λιανικής προώθησης και τις πωλήσεις µέχρι την επιλογή δυνητικών µελών της οµάδας".

Ωστόσο, το δυνατό της σημείο, η εξειδίκευσή της, αφορά το δηµιουργικό κοµµάτι. Και έχει παθιαστεί µε τη διαδικασία να καταστήσει τη φίρµα ελκυστική για τη γενιά Ζ. "Στις προωθητικές καµπάνιες η Chamberlain Coffee δίνει έµφαση πάνω από όλα στην αισθητική", λέει, προσθέτοντας ότι θέλει οι διαφηµίσεις της εταιρείας να φαίνονται σαν να πρόκειται για διαφηµίσεις µόδας. Παρότι τα µέσα κοινωνικής δικτύωσης και το διαδικτυακό µάρκετινγκ αποτελούν τις βασικές κινητήριες δυνάµεις της εταιρείας, πλέον εστιάζει και στην προώθηση των λιανικών πωλήσεων. Τα σακουλάκια καφέ της Chamberlain Coffee έκαναν το ντεµπούτο τους στην αλυσίδα σούπερ-µάρκετ Erewhon του Λος Άντζελες το 2021 και ακολούθησε το 2022 η αλυσίδα Sprouts. Οι έτοιµοι, συσκευασµένοι latte της µπήκαν στα ράφια της Walmart τον Απρίλιο, για µια δοκιµαστική περίοδο έξι µηνών. Μετά τις πρώτες αντιδράσεις των καταναλωτών, η σειρά έτοιµων latte επαναλανσαρίστηκε σε ευρύτερη κλίµακα τον περασµένο Δεκέµβριο. Τον Απρίλιο η Chamberlain Coffee υπέγραψε συµφωνία για την τοποθέτηση συσκευασµένων προϊόντων της σε 800 καταστήµατα της αλυσίδας Target.

Παρά την τεράστια επιτυχία της ως δηµιουργός, η Chamberlain δεν έχει εµµονή µε τη δηµοσιότητα. Ωστόσο είναι ενθουσιασµένη που συνεχίζει να συνεργάζεται µε φίρµες που έχουν δηµιουργήσει µέλη της βιοµηχανίας του θεάµατος. Φέτος η Chamberlain Coffee συνεργάστηκε µε την "Τεκίλα 818", που έχει δηµιουργήσει η Kendall Jenner, ανοίγοντας ένα pop-up κατάστηµα στο καλλιτεχνικό φεστιβάλ "Coachella" που σέρβιρε µαρτίνι εσπρέσο χρησιµοποιώντας το χαρακτηριστικό κρύο blend καφέ της. Επόµενος στόχος: η εδραίωση της Chamberlain Coffee στον χώρο των εταιρειών που προσφέρουν στην αγορά φυτικά και πιο φιλικά για την υγεία προϊόντα. Ήδη ετοιµάζει πολλές νέες προωθητικές ενέργειες, που θα ξεκινήσουν την άνοιξη.

Η µεγαλύτερη πρόκληση για την Chamberlain, παρότι έχει να επιδείξει µια εντυπωσιακή πορεία στον χώρο των δηµιουργών, είναι να µην αφήνει τα λάθη της να την αποθαρρύνουν. "Θα υπάρξουν σκαµπανεβάσµατα, θα υπάρξουν αναποδιές", λέει, αλλά "πρέπει να σηκώσεις τα µανίκια και να συνεχίσεις".

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή