Της Αναστασίας Βαμβακά
Με τη συνεργασία της VesselsValue
Από τη Χίο έως τη Wall Street και από το CO2 shipping έως τις ναυαρχίδες του LNG, οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να διαμορφώνουν το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας, αποδεικνύοντας ότι η Ελλάδα δεν είναι μόνο ναυτικό έθνος, αλλά ηγέτιδα δύναμη στον παγκόσμιο θαλάσσιο χάρτη.
Η ελληνική ναυτιλία, πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής σταθερότητας, συνεχίζει να δεσπόζει με απαράμιλλη ανθεκτικότητα, τεχνογνωσία και ιστορική συνέπεια. Με στόλους που διασχίζουν τους ωκεανούς μεταφέροντας το 90% του παγκόσμιου εμπορίου, οι Έλληνες εφοπλιστές κρατούν τη χώρα τους στην κορυφή, διαχειριζόμενοι πάνω από το 20% της παγκόσμιας και το 61% της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής δύναμης.
Η ναυτιλία, "σιωπηλός φρουρός" της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας, στάθηκε ακλόνητη σε κρίσεις όπως η πανδημία, οι γεωπολιτικές αναταραχές και οι κυβερνοαπειλές. Παρά τις προκλήσεις, οι Έλληνες εφοπλιστές ενισχύουν την ασφάλεια στη θάλασσα, επενδύουν σε πράσινες τεχνολογίες και καθορίζουν τις νέες παγκόσμιες προδιαγραφές διακυβέρνησης.
Η λίστα "Forbes 2025" αναδεικνύει εντυπωσιακές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το 2024, επιβεβαιώνοντας την ένταση των εξελίξεων στον κλάδο. Η Μαρία Αγγελικούση διατήρησε την πρωτοκαθεδρία με στόλο αξίας 15,5 δισ. δολ., παρότι ο αριθμός των πλοίων της μειώθηκε από 145 σε 138. Ο Γιώργος Προκοπίου, με αξιοσημείωτη αύξηση πλοίων από 159 σε 183, ισχυροποιεί τη θέση του ως ένας από τους πιο δυναμικούς παίκτες της αγοράς.
Αξιοσημείωτη είναι και η άνοδος του Βαγγέλη Μαρινάκη, ο οποίος, μέσω της Capital Gas και των θυγατρικών του, παρουσίασε αύξηση αξίας στόλου κατά 900 εκατομμύρια δολάρια εντός έτους, επενδύοντας σε πλοία μεταφοράς CO2 και καθαρής ενέργειας.
Ο Γιώργος Οικονόμου, με προσθήκες νέων εταιρειών στη λίστα σε σχέση με το 2024, καταγράφει ενίσχυση του στόλου κατά 11 πλοία, ενώ η δυναμική παρουσία του στα χρηματιστήρια τον καθιστά ηγετική μορφή στο παγκόσμιο ναυτιλιακό επενδυτικό οικοσύστημα.
Στα άλματα της χρονιάς, με ισχυρά οικονομικά μεγέθη και σαφή στρατηγική, η Danaos Corporation του Δρα Ιωάννη Κούστα συνεχίζει και το 2025 τη θετική της πορεία, με έμφαση στη διατήρηση της κερδοφορίας και την αξιοποίηση του στόλου της. Το 2025 ο στόλος της αριθμεί 99 πλοία, παρουσιάζοντας αύξηση από τα 83 πλοία του 2024, ενώ η αξία του στόλου εκτινάχθηκε από τα 3,28 δισ. δολάρια στα 6,04 δισ. δολάρια. Αυτή η σχεδόν διπλασιαστική αύξηση αντικατοπτρίζει την επιθετική αλλά στοχευμένη επενδυτική στρατηγική της Danaos, η οποία εμπλουτίζει το χαρτοφυλάκιό της επεκτείνοντας τη δραστηριότητά της πολύ πέραν των containerships.
Οι διαφορές μεταξύ των δύο λιστών αποτυπώνουν μια συνεχή διαδικασία αναδιάρθρωσης, συγχωνεύσεων και τεχνολογικών επενδύσεων που καθιστούν την ελληνική ναυτιλία όχι απλώς ανθεκτική, αλλά και εξελισσόμενη. Η είσοδος νέων ονομάτων και η ενίσχυση του LNG και CO2 shipping επιβεβαιώνουν τη στρατηγική στροφή προς βιώσιμες πρακτικές και διαφοροποιημένα χαρτοφυλάκια.
Σε έναν κόσμο αβεβαιότητας, η ελληνική ναυτιλία αποδεικνύεται σταθερή αξία. Χάρη στο ανθρώπινο δυναμικό της, την προσήλωση στην καινοτομία και τη διαρκή επαγρύπνηση για τις απειλές της εποχής, συνεχίζει να αποτελεί παγκόσμιο πρότυπο θαλάσσιας επιχειρηματικότητας.
Η ελληνική ναυτιλιακή ελίτ διατηρεί ακλόνητη την κυριαρχία της και το 2025, σε έναν κλάδο που αλλάζει με ταχύτητα, οδηγούμενος από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη γεωπολιτική αβεβαιότητα. Η φετινή λίστα των κορυφαίων Ελλήνων εφοπλιστών αποτυπώνει όχι μόνο τους αριθμούς και τις αξίες των στόλων, αλλά και τις στρατηγικές επιλογές που αναδιαμορφώνουν την κορυφή.
Η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας
Εντυπωσιακά για ακόμα μία χρονιά είναι τα στοιχεία που αφορούν την ελληνική ναυτιλία, σύμφωνα με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σύμφωνα με την Ένωση, η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας, διαθέτοντας το 23% των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, όπως και το 30% και το 25% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων και φορτηγών πλοίων αντιστοίχως. Στην Ευρώπη η κυριαρχία της ελληνικής ναυτιλίας είναι συντριπτική, κατέχοντας το 60% της χωρητικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, διαχειριζόμενη το 75% των δεξαμενοπλοίων, το 80% των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου και το 82% των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Η ελληνική ναυτιλία διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο που λειτουργεί με εναλλακτικά καύσιμα, ενώ είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος στόλος παγκοσμίως που έχει εγκαταστήσει στα πλοία της καθαρισμό θειικών οξειδίων (scrubbers). Σε απόλυτους αριθμούς, ο ελληνικός στόλος αριθμεί: 2.602 φορτηγά πλοία, 910 δεξαμενόπλοια, 507 χημικά και δεξαμενόπλοια προϊόντων, 504 πλοία μεταφοράς containers, 229 πλοία γενικού φορτίου, 163 υγραεριοφόρα πλοία (LPG), 147 πλοία μεταφοράς LNG και 71 πλοία μεταφοράς οχημάτων.
Σημείωση για τη λίστα
Η αξιολόγηση έγινε με βάση την αξία του στόλου των 50 κορυφαίων ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας VesselsValue. Είναι πιθανό να υπάρχουν αποκλίσεις τόσο στον συνολικό αριθμό των πλοίων όσο και στην αξιολόγηση της αξίας του στόλου, καθώς δεν προσμετράται το σύνολο των εταιρειών των Ελλήνων εφοπλιστών, αλλά μόνο όσες εταιρείες βρίσκονται στη λίστα με τις πενήντα πρώτες. Γι’ αυτό και σημαντικά ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού είτε απουσιάζουν είτε βρίσκονται σε χαμηλότερες θέσεις από την πραγματική κατάταξη της αξίας του στόλου τους, καθώς είναι συνήθης τακτική ο πολυμερισμός των εταιρειών σε πολλές μικρότερες.
Πηγή Δεδομένων: VesselsValue
1. Μαρία Αγγελικούση Maria Angelicoussis
Μaran Gas Maritime - Maran Tankers - Maran Dry Management Inc.
Αξία στόλου Fleet Value 15.564,6 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 138

Η Μαρία Αγγελικούση συνεχίζει την ένδοξη οικογενειακή παράδοση στο τιµόνι του οµίλου, ο οποίος είναι πρωταγωνιστής της παγκόσµιας ναυτιλίας. Από τα 145 πλοία του οµίλου που πλέουν σε όλο τον κόσµο, στη συντριπτική τους πλειονότητα είναι µε ελληνική σηµαία. Η ιδιοκτήτρια της ναυτιλιακής εταιρείας Angelicoussis Group βρίσκεται στην 467η θέση της παγκόσµιας λίστας του "Forbes" και η περιουσία της εκτιµάται σε 5,9 δισεκατοµµύρια δολάρια, ενώ είναι η πλουσιότερη Ελληνίδα στη λίστα.
Maria Angelicoussis continues the illustrious family tradition at the helm of the group, which is a protagonist in global shipping. The group’s 145 vessels sail worldwide, mostly under Greek flag. Angelicoussis, owner of the Angelicoussis Group shipping company, ranks 467th on Forbes’ global list, with an estimated wealth of $5.9 billion, making her the richest Greek woman on the list.
2. Γιώργος Προκοπίου George Prokopiou
Dynacom Tankers - Dynagas Holding Ltd - Sea Traders
Αξία στόλου Fleet Value 11.248,3 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 183

Χωρίς ναυτική καταγωγή, ο Γιώργος Προκοπίου διαθέτει έναν από τους µεγαλύτερους στόλους παγκοσµίως, τον οποίο µέσα σε έναν χρόνο αύξησε κατά 40 πλοία, ενώ είναι σε εξέλιξη προς παράδοση δεκάδες πλοία. Το 2021 περιήλθαν στην ιδιοκτησία του τα Ναυπηγεία Σκαραµαγκά, ενώ οι επενδύσεις του σε ακίνητα και το yachting θεωρούνται αµύθητης αξίας.
Without a maritime background, George Prokopiou owns one of the largest fleets globally, having increased it by 40 vessels in a year and with dozens more under construction. In 2021, he acquired the Skaramangas Shipyards, while his investments in real estate and yachting are considered invaluable.
3. Γιώργος Οικονόµου George Economou
TMS Cardiff Gas - TMS Tankers - TMS Dry - Cardiff Marine
Αξία στόλου Fleet Value 9.871,7 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 122

Η αρχή της καριέρας του ήταν ως έφορος µηχανικός στη ναυτιλιακή εταιρεία Thenamaris, της οικογένειας Μαρτίνου. Τη δεκαετία του 1990 ίδρυσε την Cardiff Marine και, ως αυτοδηµιούργητος εφοπλιστής, κατάφερε να την εκτοξεύσει στο Χρηµατιστήριο της Νέας Υόρκης, δηµιουργώντας έναν ναυτιλιακό κολοσσό. Είναι συλλέκτης έργων τέχνης. Στη φετινή λίστα προστέθηκαν ακόµα δύο εταιρείες του, οι οποίες αύξησαν πολύ τον αριθµό πλοίων και την αξία τους.
Starting his career as a Marine Engineer at the shipping company Thenamaris, owned by the Martinos family, George Economou founded Cardiff Marine in the 1990s. As a self-made shipowner, he propelled it to the New York Stock Exchange, creating a shipping giant. He is also an art collector. This year, two more of his companies were added to the list, significantly increasing their fleet and value.
4. Βαγγέλης Μαρινάκης Vangelis Marinakis
Capital Gas - Capital Ship Management - Capital Executive Ship Management - Capital Clean Energy Carriers
Αξία στόλου Fleet Value 9.584,9 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 98

Εφοπλιστής, επιχειρηµατίας και ιδιοκτήτης ποδοσφαιρικών οµάδων και ΜΜΕ, η καριέρα του Βαγγέλη Μαρινάκη ξεκινά µετά την ολοκλήρωση των σπουδών του ως εκπαιδευόµενου ναυλοµεσίτη. Είναι γιος του εφοπλιστή Μιλτιάδη Μαρινάκη. Μία από τις σηµαντικότερες ειδήσεις της χρονιάς ήταν η παραγγελία από την Capital Product Partners τεσσάρων πλοίων για τη µεταφορά υγροποιηµένου CO2, τα οποία κοστίζουν συνολικά περισσότερα από 300 εκατοµµύρια δολάρια.
Shipowner, entrepreneur, owner of football clubs and media, Vangelis Marinakis started his career as a trainee shipbroker after completing his studies. He is the son of shipowner Miltiadis Marinakis. One of the year’s most significant news was the order by Capital Product Partners of four vessels for the transport of liquefied CO2, costing over $300 million in total.
5. Άννα Αγγελικούση, Φραγκίσκος και Αντώνης Κανελλάκης Anna Angelicoussis, Frangiskos and Antonis Kanelakis
Pantheon Tankers Management - Alpha Gas S.A. - Alpha Bulkers Shipmanagement
Αξία στόλου Fleet Value 6.276,9 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 93

Η Άννα Αγγελικούση µαζί µε τους γιους της, Φραγκίσκο και Αντώνη Κανελλάκη, έχουν δηµιουργήσει έναν ισχυρό ναυτιλιακό όµιλο, ο οποίος δραστηριοποιείται στα δεξαµενόπλοια, στα πλοία µεταφοράς υγροποιηµένου φυσικού αερίου LNG αλλά και στα φορτηγά πλοία. Από το 2022 ο στόλος τους ενισχύεται σταθερά, τόσο µέσω ναυπηγήσεων όσο και αγορών.
Anna Angelicoussis, along with her sons Frangiskos and Antonis Kanelakis, has built a powerful shipping conglomerate engaged in tankers, LNG carriers, and bulk carriers. Since 2022, their fleet has steadily grown through both newbuildings and acquisitions.
6. Αγγελική Φράγκου Angeliki Frangou
Navios Partners
Αξία στόλου Fleet Value 6.100 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 174

Η Αγγελική Φράγκου είναι επικεφαλής της ηγετικής ναυτιλιακής εταιρείας, εισηγµένης στο Χρηµατιστήριο της Νέας Υόρκης, Navios Partners. Συνολικά διαχειρίζεται στόλο που αποτελείται από 177 πλοία, µε µεταφορική ικανότητα 15,8 εκατοµµυρίων dwt και 231.964 TEU. Ο στόλος έχει µέση ηλικία τα 9,6 έτη. H λαµπρή πορεία της κυρίας Φράγκου άρχισε να γίνεται εµφανής από το 2004, ως η πρώτη Ελληνίδα επικεφαλής ναυτιλιακής εταιρείας επενδύσεων που έµπαινε στο Χρηµατιστήριο του Nasdaq µέσω της ISE.
Angeliki Frangou is the head of the leading maritime company listed on the New York Stock Exchange, Navios Partners. In total, she manages a fleet consisting of 177 vessels with a carrying capacity of 15.8 million dwt and 231,964 teu. The fleet has an average age of 9.6 years. Mrs. Frangou’s illustrious career began to become apparent in 2004, as the first Greek female head of an investment maritime company to be listed on the Nasdaq Stock Exchange through ISE.
7. Νικόλας Τσάκος Nikolas Tsakos
Tsakos Energy Navigation - Tsakos Shipping and Trading
Αξία στόλου Fleet Value 6.183,6 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 102

Ο εφοπλιστής Νικόλαoς Τσάκος προέρχεται από µια παραδοσιακή ναυτιλιακή οικογένεια, µε καταγωγή από το νησί της Χίου. Το 1970 ο καπετάν Παναγιώτης, ο πατέρας του, απέκτησε το πρώτο του πλοίο, το "M/V Irenes Star", µαζί µε µια µικρή οµάδα επενδυτών που απαρτιζόταν κυρίως από φίλους και συγγενείς. To 1993 ίδρυσε την ΤΕΝ, που αποτελεί τη µακροβιότερη ελληνική εταιρεία στο Αµερικανικό Xρηµατιστήριο, κλείνοντας τα 22 χρόνια παρουσίας. Ο συνολικός στόλος που διαχειρίζεται ξεπερνά τα 110 πλοία.
Nikolaos Tsakos comes from a traditional shipping family originating from the island of Chios. In 1970, his father, Captain Panagiotis, acquired his first vessel, the "M/V Irenes Star," along with a small group of investors, mainly consisting of friends and relatives. In 1993, he founded TEN, the longest-running Greek company on the American stock exchange, marking 22 years of presence. The total fleet under his management exceeds 110 vessels.
8. Γιάννης Κούστας Yannis Coustas
Danaos Shipping
Αξία στόλου Fleet Value 6.041,2 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 99

Η επαγγελµατική του πορεία ξεκίνησε όταν ο πατέρας του, Δηµήτρης, του παρέδωσε το 1987 τον απόλυτο έλεγχο της Danaos. Στις αρχές του 2006 η Danaos έγινε η µεγαλύτερη εισηγµένη ναυτιλιακή εταιρεία µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων στα διεθνή χρηµατιστήρια. Η εισηγµένη, η οποία µέχρι πρότινος δραστηριοποιούνταν αποκλειστικά στην αγορά των containerships, επενδύει και σε second-hand φορτηγά πλοία.
His professional journey began when his father, Dimitris, handed over absolute control of Danaos to him in 1987. In early 2006, Danaos became the largest publicly traded container shipping company on international stock exchanges. The listed company, which had previously been exclusively focused on the containership market, also invests in second-hand cargo ships.
9. Κρίτων Λεντούδης Kriton Lendoudis
Evalend Shipping
Αξία στόλου Fleet Value 5.459,6 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 90

O εφοπλιστής Κρίτων Λεντούδης, ιδιοκτήτης της εταιρείας Evalend Shipping, δεν είναι ιδιαίτερα γνωστός στο ευρύ κοινό, έχει όµως µια εντυπωσιακή και σταθερή πορεία στη ναυτιλία. Ο στόλος των φορτηγών, τάνκερ, LNG και LPG συνεχώς αυξάνεται χρόνο µε τον χρόνο, ενώ ο εφοπλιστής διαθέτει µία από τις πιο εντυπωσιακές συλλογές αυτοκινήτων στον κόσµο. Από τη λίστα του "Forbes" του 2023 έχει αυξήσει κατά 1,6 δισ. την αξία του στόλου του.
Shipowner Kriton Lendoudis, owner of Evalend Shipping, may not be well-known to the general public, but he has had an impressive and steady career in shipping. The fleet of bulk carriers, tankers, LNG, and LPG carriers continues to grow over time, and the shipowner possesses one of the most impressive car collections in the world. From the Forbes list of 2023, he increased his fleet value by $1.6 billion.
10. Νικόλαος Μαρτίνος Nikolaos Martinos
Thenamaris
Αξία στόλου Fleet Value 5.328,7 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 93

Είναι το νεαρότερο µέλος της λίστας του "Forbes". Γιος του Ντίνου Μαρτίνου, στην ηλικία των 40 ετών είναι ο διευθύνων σύµβουλος της Thenamaris. Σπούδασε οικονοµικά σε πανεπιστήµια του Λονδίνου και της Αµερικής. Ο όµιλος Thenamaris βρίσκεται σε πρόγραµµα διαρκούς ανανέωσης του στόλου του, πουλώντας τα µεγαλύτερα σε ηλικία πλοία του, και επενδύει σε προηγµένες τεχνολογίες, βιώσιµα καύσιµα και ναυπηγήσεις που ανταποκρίνονται στις διεθνείς απαιτήσεις για πράσινη ναυτιλία.
He is the youngest member on the "Forbes" list. Son of Dinos Martinos, at the age of 40 he is the CEO of Thenamaris. He studied economics at universities in London and the U.S. The Thenamaris Group is engaged in a continuous fleet renewal program, selling off its older vessels and investing in advanced technologies, sustainable fuels, and shipbuilding projects that meet international standards for green shipping.
11. Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος Konstantinos Konstantakopoulos
Costamare
Αξία στόλου Fleet Value 5.262,3 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 111

Ο Μεσσήνιος Κωστής Κωνσταντακόπουλος είναι δεύτερης γενιάς εφοπλιστής, αλλά µε ισχυρό ναυτιλιακό DNA, αφού είναι γιος του καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου, δηµιουργού της Costamare. Η εταιρεία ξεκίνησε µε φορτηγά µεταφοράς τσιµέντου και διάφορα είδη πλοίων µεταφοράς χύδην φορτίου, ενώ δραστηριοποιείται και στον κλάδο των πλοίων µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων. Το 2010 η Costamare µπήκε στη Wall Street. Με κερδοφορία 95 εκατ. δολ. και ρευστότητα που αγγίζει το 1,02 δισ. δολ. έκλεισε το α’ τρίµηνο του 2025 για την πανίσχυρη εταιρεία.
The Messinian Kostis Konstantakopoulos is a second-generation shipowner, but with a strong maritime DNA, as he is the son of Captain Vasilis Konstantakopoulos, the founder of Costamare. The company started with cement carrier vessels and various types of bulk cargo carriers, while also operating in the container shipping sector. In 2010, Costamare entered Wall Street. The first quarter of 2025 closed with a profit of $95 million and liquidity reaching $1.02 billion for the powerful company.
12. Ανδρέας Μαρτίνος Andreas Martinos
Minerva Marine
Αξία στόλου Fleet Value 4.418,0 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 80

Η Minerva Marine ιδρύθηκε το 1996 από τον Ανδρέα Μαρτίνο και αναδείχθηκε γρήγορα σε κυρίαρχη δύναµη. Διαθέτει κυρίως δεξαµενόπλοια, VLCC, MR και suezmax, εκτός από την παραδοσιακή κατηγορία της, τα aframax. Η Minerva Gas είναι η πρώτη ελληνικών συµφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία που εντάχθηκε στο µη κερδοσκοπικό κέντρο έρευνας Maersk Μc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping. Σκοπός του κέντρου έρευνας είναι η επιτάχυνση της απανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιοµηχανίας.
Minerva Marine was founded in 1996 by Andreas Martinos and quickly emerged as a dominant force. It mainly operates tankers, including VLCCs, MRs, and suezmax vessels, in addition to the traditional aframax category. Minerva Gas is the first Greek shipping company to join the non-profit research center Maersk Mc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping. The center’s aim is to accelerate the decarbonization of the shipping industry.
13. Πήτερ Λιβανός Peter Livanos
GasLog Ltd - GasLog Partners LP
Αξία στόλου Fleet Value 4.330,6 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 24

Γιος του Γιώργου Λιβανού, ανήκει σε µία από τις πιο παραδοσιακές οικογένειες της ελληνικής και παγκόσµιας ναυτιλίας, µε πορεία που διασχίζει τρεις αιώνες. Είναι ένας από τους µεγάλους πρωταγωνιστές στη Wall Street στον τοµέα του shipping στο NYSE. Το µεγάλο του πάθος είναι τα πολυτελή αυτοκίνητα, και στη συλλογή του ανήκουν πάνω από 220 συλλεκτικά οχήµατα. O Έλληνας εφοπλιστής χαρακτηρίζεται ως "πρωτοπόρος" µε την ίδρυση της εταιρείας Ecolog, η οποία θα εστιάσει στη µεταφορά διοξειδίου του άνθρακα που µπορεί να χρησιµοποιηθεί και για την παραγωγή µεθανόλης, η οποία είναι πιστοποιηµένη ως πράσινο καύσιµο.
Son of George Livanos, Peter belongs to one of the most traditional families in Greek and global shipping, with a legacy spanning three centuries. He is a major player on Wall Street in the shipping sector on the NYSE. His great passion is luxury cars, and his collection includes over 220 collectible vehicles. The Greek shipowner is a "pioneer" with the founding of Ecolog, a company focusing on carbon dioxide transportation, which can also be used for methanol production, certified as a green fuel.
14. Πέτρος Παππάς Petros Pappas
Star Bulk Carriers
Αξία στόλου Fleet Value 3.657,1 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 153

Γιoς του Κωνσταντινουπολίτη εφοπλιστή Αλέκου Παππά, ο Πέτρος Παππάς γεννήθηκε στις ΗΠΑ το 1953 και µυήθηκε από νωρίς στις οικογενειακές επιχειρήσεις. Θεωρείται από τους µεγαλύτερους ιδιοκτήτες φορτηγών πλοίων που είναι εισηγµένοι στις ΗΠΑ. Λίγο πριν από το τέλος του 2023 υπέγραψε το deal της χρονιάς, απορροφώντας την Eagle Bulk Shipping. Δηµιούργησε, έτσι, µια εταιρεία-µαµούθ, 169 φορτηγών πλοίων, µε κεφαλαιοποίηση 2,1 δισ. δολαρίων, µε στρατηγικές συνεργασίες, στόλο υψηλών προδιαγραφών και ισχυρή παρουσία στις διεθνείς αγορές ναυλώσεων ξηρού φορτίου.
Son of Constantinopolitan shipowner Alekos Pappas, Petros Pappas was born in the U.S. in 1953 and was introduced to the family business from an early age. He is considered one of the largest owners of dry bulk ships listed in the U.S. Just before the end of 2023, he signed the deal of the year by acquiring Eagle Bulk Shipping. He thus created a giant company with 169 dry bulk ships, a capitalization of $2.1 billion, strategic partnerships, a high-spec fleet, and a strong presence in international dry bulk charter markets.
15. Θανάσης Μαρτίνος Thanasis Martinos
Eastern Mediterranean Maritime
Αξία στόλου Fleet Value 2.460,1 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 84

Ο εφοπλιστής και επενδυτής ακινήτων από τον Οκτώβριο του 2019 είναι και πολιτικός διοικητής του Αγίου Όρους, ενώ ο Οικουµενικός Πατριάρχης Βαρθολοµαίος τού έχει απονείµει το Οφίκιο του Άρχοντος Εξάρχου. Από το 1971 εργαζόταν στην οικογενειακή ναυτιλιακή εταιρεία Thenamaris, την οποία ίδρυσε η µητέρα του. Το 1991 ο Θανάσης Μαρτίνος αποχωρεί από την εταιρεία, για να δηµιουργήσει την Eastern Mediterranean Maritime (EastMed), η οποία σήµερα διαχειρίζεται σύγχρονο στόλο µε έµφαση στην ασφάλεια, την ποιότητα και τη χαµηλή περιβαλλοντική επίπτωση.
The shipowner and real estate investor has been the civil governor of Mount Athos since October 2019. Ecumenical Patriarch Bartholomew awarded him the title of Archon Exarch. Since 1971, he worked in the family’s shipping company, Thenamaris, founded by his mother. In 1991, Thanasis Martinos left the company to establish Eastern Mediterranean Maritime (EastMed), which today operates a modern fleet focused on safety, quality, and low environmental impact.
16. Πάρης Κασιδόκωστας – Οικ. ΛάτσηParis Kasidokostas - Latsis family
Latsco Shipping Limited
Αξία στόλου Fleet Value 2.240,3 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 32
Η Latsco ιδρύθηκε τη δεκαετία του 1940 από τον θρυλικό καπετάνιο Γιάννη Λάτση και συνεχίζει τη δραστηριότητά της υπό τη διεύθυνση του Πάρη Κασιδόκωστα, εγγονού του ιδρυτή και γιού της Μαριάννας Λάτση. Με παρουσία άνω των 80 ετών, η εταιρεία διαχειρίζεται σύγχρονο στόλο δεξαμενόπλοιων, LNG και gas carriers, με έδρα το Μονακό και γραφεία σε Αθήνα, Λονδίνο και Ντουμπάι. Σημαντικό βάρος δίνεται στη μετάβαση σε πλοία διπλού καυσίμου και στη βιώσιμη ναυτιλία.
Latsco was founded in the 1940s by the legendary captain Yannis Latsis and continues its activity under the management of Paris Kasidokostas, grandson of the founder and son of Marianna Latsis. With a presence of over 80 years, the company manages a modern fleet of tankers, LNG and gas carriers, with headquarters in Monaco and offices in Athens, London and Dubai. Significant emphasis is placed on the transition to dual-fuel ships and sustainable shipping.
17. Διαµαντής Διαµαντίδης Diamantis Diamantidis
Delta Tankers - Marmaras Navigation
Αξία στόλου Fleet Value 2.016,1 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 56

Με οικογενειακή παράδοση στη ναυτιλία του Λονδίνου, άρχισε τη δραστηριότητά του στη ναυτιλία την περίοδο 1976-1977, µε την εξαγορά του πρώτου καραβιού, ενός µικρού φορτηγού 4.000-5.000 τόνων. Ο Διαµαντής Διαµαντίδης είναι ιδρυτής των Delta Tankers και Marmaras Navigation, και η περιουσία του εκτιµάται άνω του 1 δισ. δολαρίων. Αντισυµβατικός και αθέατος,συλλέκτης έργων τέχνης και παλαιών αυτοκινήτων, έχει συνδεθεί µε υψηλού προφίλ επενδύσεις και δικαστικές διαµάχες. Είναι γνωστός για τη διακριτική του φιλανθρωπία και το ίδρυµα "Προποντίς", που υποστηρίζει παιδεία και επιστήµη.
With a family tradition in London’s shipping industry, he began his maritime career during the 1976–1977 period by acquiring his first vessel, a small freighter of 4,000–5,000 tons. Diamantis Diamantidis, founder of Delta Tankers and Marmaras Navigation, has a net worth estimated at over $1 billion. Unconventional and low-profile, he is a collector of artworks and vintage cars, and has been associated with high-profile investments and legal disputes. He is also known for his discreet philanthropy and the "Propontis" Foundation, which supports education and science.
18. Λου Κολλάκης Lou Kollakis
Chartworld Shipping
Αξία στόλου Fleet Value 1.993,1 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 67

Αν και γεννήθηκε και σπούδασε στη Μεγάλη Βρετανία, τις τελευταίες δεκαετίες ζει τον περισσότερο χρόνο στην Ελλάδα. Έχει διαφόρων τύπων πλοία –φορτηγά, δεξαµενόπλοια, πλοία µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων, ψυγεία–, ενώ έχει δραστηριοποιηθεί και στον τοµέα των κρουαζιερόπλοιων και των ναυπηγείων. Κατάγεται από µια παραδοσιακή ναυτική οικογένεια από τις Οινούσσες, η ιστορία της οποίας χάνεται στα βάθη του 19ου αιώνα. Το 2000 ιδρύθηκε το Ίδρυµα "Στέφανος Κολλάκης" στη µνήµη του πατέρα του και προσφέρει ένα πολύπλευρο κοινωνικό έργο.
Although born and educated in Great Britain, he has spent most of the last decades in Greece. He owns various types of ships –freighters, tankers, container carriers, refrigerated vessels– and has also ventured into the cruise ship and shipyard sectors. He hails from a traditional maritime family from Oinousses, whose history dates back to the depths of the 19th century. In 2000, the "Stefanos Kollakis" Foundation was established in memory of his father, offering multifaceted social work.
19. Λέων Πατίτσας Leon Patitsas
Atlas Maritime
Αξία στόλου Fleet Value 1.740,2 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 19

Ο Λέων Πατίτσας γεννήθηκε στο Λονδίνο. Είναι γιος του εφοπλιστή Σπυρίδωνα Πατίτσα και της Μαριγώς Λαιµού-Πατίτσα, η οποία ήταν κόρη του καπετάνιου Λέοντα Σ. Λαιµού. Η εταιρεία του ιδρύθηκε το 2004. Τον τελευταίο έναν χρόνο η Atlas έχει επιστρέψει δυναµικά στη ναυπήγηση νέων πλοίων, κυρίως στον τοµέα των δεξαµενόπλοιων, ενώ έστρεψε τα βλέµµατα της παγκόσµιας ναυτιλίας πάνω της µε την παραγγελία τριών πλοίων µεταφοράς αµµωνίας στη Νότια Κορέα, επενδύοντας στρατηγικά σε εναλλακτικά καύσιµα και καινοτοµία.
Leon Patitsas was born in London. He is the son of shipowner Spyridon Patitsas and Marigo Lemos-Patitsa, daughter of captain Leon S. Lemos. His company was founded in 2004. Over the past year, Atlas has made a strong comeback in shipbuilding, particularly in the tanker sector, and attracted global shipping attention with an order for three ammonia carriers in South Korea, strategically investing in alternative fuels and innovation.
20. Φίλιππος και Αντώνης Λαιµός Philippos and Antonis Laimos
Enesel S.A.
Αξία στόλου Fleet Value 1.620,8 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 19

Ο Φίλιππος και ο Αντώνης Λαιµός, συνεχιστές της σπουδαίας ναυτικής παράδοσης της οικογένειας Λαιµού, έχουν χαράξει δυναµική πορεία στη ναυτιλιακή βιοµηχανία. Ο Αντώνης Λαιµός είναι αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Το 2003 οι δύο εταιρείες της οικογένειας, Avra Shipmanagement S.A. και Sealuck Shipping Corporation, συγχωνεύονται και δηµιουργείται η εταιρεία Enesel S.A., από τα αρχικά NSL του ονόµατος του Νικόλαου Σπύρου Λαιµού.
Philippos and Antonis Laimos, heirs of the illustrious maritime tradition of the Laimos family, have made a dynamic path in the shipping industry. Antonis Laimos is the vice president of the Union of Greek Shipowners. In 2003, the two family companies, Avra Shipmanagement S.A. and Sealuck Shipping Corporation, merged to create Enesel S.A. from the initials NSL of Nikolaos Spyrou Laimos.
21. Δηµήτρης Προκοπίου Dimitris Prokopiou
Centrofin
Αξία στόλου Fleet Value 1.512,2 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 43

Με οικογενειακή παράδοση στο real estate, o Δηµήτρης Προκοπίου, αδελφός του Γιώργου Προκοπίου, ηγείται της Centrofin µε απόλυτη επιτυχία. Το 1974 συνίδρυσε τη Sea Traders S.A. µαζί µε τον αδελφό του, Γιώργο Προκοπίου. Το 1988 είχαν 30 πλοία χωρίς χρέη και αποφάσισαν να διαχωρίσουν την περιουσία τους. Κάθε αδελφός έµεινε µε 15 πλοία. Ο Δηµήτρης Προκοπίου ίδρυσε στη συνέχεια τη Centrofin. Τα δύο αδέλφια έχουν και σήµερα πολύ καλές σχέσεις. Ο Δηµήτρης Προκοπίου ήταν από τους Έλληνες πλοιοκτήτες που αγόρασαν πλοία από τα γερµανικά επενδυτικά funds, όταν αυτά κατέρρευσαν εξαιτίας της παγκόσµιας οικονοµικής κρίσης και των ανοιγµάτων που είχαν κάνει σε παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων.
With a family tradition in real estate, Dimitris Prokopiou, brother of Georgios Prokopiou, leads Centrofin with absolute success. In 1974, he co-founded Sea Traders S.A. with his brother Georgios Prokopiou. By 1988, they owned 30 debt-free vessels and decided to separate their assets. Each brother retained 15 vessels. Mr. Dimitris Prokopiou subsequently founded Centrofin. The two brothers maintain very good relations to this day. Dimitris Prokopiou was one of the Greek shipowners who purchased ships from German investment funds when they collapsed due to the global economic crisis and the cancellations they had made for shipbuilding orders.
22. Χάρης Βαφειάς Charis Vafeias
StealthGas Inc. - Brave Maritime Corporation
Αξία στόλου Fleet Value 1.439,3 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 96

Ο Χάρης Βαφειάς ξεκίνησε την πορεία του στη ναυτιλία εντυπωσιακά, αφού σε ηλικία 26 ετών οδήγησε τη StealthGas στο Χρηµατιστήριο του Nasdaq και έγινε ο νεότερος όλων των εποχών διευθύνων σύµβουλος σε εισηγµένη ναυτιλιακή εταιρεία. Με καταγωγή από τη Χίο, οι σχέσεις του µε τη ναυτιλία ξεκίνησαν από µικρή ηλικία, όταν στα 17 του, µε προτροπή του πατέρα του, πήγε το πρώτο του ταξίδι µε πλοίο της εταιρείας του. Από το 2008 έχει υπό τον έλεγχό του ολόκληρο τον ναυτιλιακό όµιλο που ανήκει στην οικογένειά του.
Charis Vafeias began his career in shipping impressively, as at the age of 26, he led StealthGas to the Nasdaq Stock Exchange and became the youngest CEO of a listed shipping company of all time. With roots in Chios, his relationship with shipping began at a young age when, at 17, at the urging of his father, he took his first voyage with a company ship. Since 2008, he has controlled the entire shipping group owned by his family.
23. Αντώνης Δ. Ιγγλέσης και Γιάννης Ιππ. Ιγγλέσης Antonis D. Inglesis and Yiannis Hipp. Inglesis
Samos Steamship
Αξία στόλου Fleet Value 1.363,6 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 23
Η οικογένεια Ιγγλέση κατάγεται από τη Σάµο και η ενασχόλησή της µε τα ναυτιλιακά µετρά σχεδόν 140 χρόνια. Στα µέσα της δεκαετίας 1990 η ναυτιλιακή εστιάζει στην εξαγορά και διαχείριση πλοίων τύπου OBO (Ore/Bulk/Oil), που έχουν τη δυνατότητα να µεταφέρουν µεταλλεύµατα, χύδην φορτία και πετρέλαιο. Ακολούθησε η επέκτασή της στα µεγάλης χωρητικότητας δεξαµενόπλοια και φορτηγά πλοία, ενώ το 2004 στράφηκε και στα LPG carriers. Την εταιρεία διαχειρίζονται τα ξαδέλφια Αντώνης Δ. Ιγγλέσης και Γιάννης Ιππ. Ιγγλέσης. Η εταιρεία έχει µεγάλη κοινωνική δράση στα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου.
The Inglesis family hails from Samos, and their involvement in shipping spans almost 140 years. In the mid-1990s, the focus of their shipping activities shifted to the acquisition and management of OBO (Ore/Bulk/Oil) vessels, capable of transporting metals, bulk cargoes, and oil. This was followed by expansion into large-capacity tankers and freighters, while in 2004 they ventured into LPG carriers. The company is managed by cousins Antonis D. Inglesis and Yiannis Hipp. Inglesis. The company is actively involved in social activities in the northeastern Aegean islands.
24. Νικόλαος και Μιχαήλ Λυκιαρδόπουλος Nikolaos and Michail Lykiardopoulos
Neda Maritime
Αξία στόλου Fleet Value 1.328,6 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 28

Η οικογένεια Λυκιαρδόπουλου κατάγεται από την Κεφαλονιά, και συγκεκριµένα από τις Κεραµειές Λειβαθούς, έναν από τους σηµαντικότερους ναυτότοπους των ελληνικών θαλασσών. Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 ιδρύθηκε στον Πειραιά η Neda Maritime Agency Co. Ltd, η οποία αντιπροσώπευε τον όµιλο Λυκιαρδόπουλου. Η τρίτη πλέον γενιά της οικογένειας Λυκιαρδόπουλου χτίζει έναν νεανικό στόλο από bulk carriers και tankers, ενώ στην πλειονότητα των πλοίων της κυµατίζει ελληνική σηµαία.
The Lykiardopoulos family originates from Kefalonia, specifically from Keramies Leivathous, one of the most important maritime areas of the Greek seas. In the early 1970s, Neda Maritime Agency Co. Ltd was founded in Piraeus, representing the Lykiardopoulos group. The third generation of the Lykiardopoulos family is building a youthful fleet of bulk carriers and tankers, with the majority of its vessels flying the Greek flag.
25. Οικογένεια Χανδρή Chandris Family
Chandris
Αξία στόλου Fleet Value 1.323,4 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 26

Συνεχιστές µιας µεγάλης οικογενειακής παράδοσης στη ναυτιλία είναι ο Γιάννης και ο Μιχάλης Χανδρής. Ο Μιχάλης Χανδρής είναι αντιπρόεδρος τα τελευταία χρόνια στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Η οικογένεια Χανδρή έχει συνδυάσει τη µακρά της ναυτιλιακή ιστορία µε τον κλάδο της κρουαζιέρας. Το ξεκίνηµά τους, πάντως, στη ναυτιλιακή βιομηχανία έγινε µε φορτηγά πλοία.
Yiannis and Michalis Chandris continue a great family tradition in shipping. Michalis Chandris has been vice president in recent years at the Union of Greek Shipowners. The Chandris family has combined its long maritime history with the cruise industry. However, their start in the shipping industry was with cargo ships.
26. Μιχάλης Λεµός Michalis Lemos
Nereus Shipping
Αξία στόλου Fleet Value 1.307,3 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 19

Από τους σηµαντικότερους Έλληνες εφοπλιστές του Λονδίνου, ο Μιχάλης Λεµός είναι ο ιδιοκτήτης της ναυτιλιακής επιχείρησης CM Lemos, την οποία κληρονόµησε από τον πατέρα του, Κωνσταντίνο. Γεννηµένος το 1955 στις Οινούσσες, µαζί µε τις δύο αδελφές του κληρονόµησαν µια περιουσία ύψους 1,1 δισεκατοµµυρίων λιρών από τον πατέρα τους, Κωνσταντίνο. Η Nereus Shipping είναι θυγατρική της CM Lemos και συνεχώς ανανεώνει τον στόλο της µε νέα πλοία.
Among the most prominent Greek shipowners in London, Michalis Lemos is the owner of the shipping company CM Lemos, which he inherited from his father, Konstantinos. Born in 1955 in Oinousses, along with his two sisters, he inherited a fortune of 1.1 billion pounds from his father. Nereus Shipping is a subsidiary of CM Lemos and constantly updates its fleet with new vessels.
27. Τζένη Ανδριανοπούλου Jenny Andrianopoulou
Cape Shipping S.A.
Αξία στόλου Fleet Value 1.240,1 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 27
Παρά το χαµηλό προφίλ που διατηρεί η Τζένη Ανδριανοπούλου, επικεφαλής της Cape Shipping, είναι γνωστή στους εφοπλιστικούς κύκλους για τον δυναµισµό και τις µελετηµένες κινήσεις της. Έκανε αισθητή την παρουσία της στον χώρο όταν το 1999 ήταν η πρώτη γυναίκα που εξελέγη µέλος του δ.σ. του Greek Shipping Cooperation Committee, του ισχυρού εφοπλιστικού λόµπι του Λονδίνου. Επί σειρά ετών η Cape Shipping δραστηριοποιούνταν στην αγορά ξηρού φορτίου, ωστόσο από το 2013 εισήλθε στην αγορά µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων.
Despite maintaining a low profile, Jenny Andrianopoulou, the head of Cape Shipping, is known in shipping circles for her dynamism and well-thought-out moves. She made her presence felt in the industry when in 1999 she became the first woman elected as a member of the Board of Directors of the Greek Shipping Cooperation Committee, the powerful shipping lobby in London. For several years, Cape Shipping was active in the dry bulk market; however, since 2013, it has entered the container shipping market.
28. Θανάσης Λασκαρίδης Thanasis Laskaridis
Laskaridis Maritime
Αξία στόλου Fleet Value 1.234,8 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 33

Το 2021 τα δύο αδέρφια, Πάνος και Θανάσης Λασκαρίδης, διαχώρισαν τις επιχειρηµατικές τους δραστηριότητες, διατηρώντας εξαιρετικές σχέσεις. Το ίδιο έτος ο Θανάσης Λασκαρίδης ίδρυσε τη Laskaridis Maritime και µέσα σε τρία χρόνια έχει αναδειχθεί σε µία από τις σηµαντικότερες ναυτιλιακές επιχειρήσεις της χώρας. Υπό τη διαχείριση του Θανάση Λασκαρίδη είναι δύο ναυπηγεία στην Ισπανία, βάση προµήθειας καυσίµων στο Μοντεβιδέο, ενώ στο πελατολόγιό του περιλαµβάνονται µεγάλα ονόµατα, όπως οι Shell, Petrobras, Glencore, Repsol κ.ά.
In 2021, the two brothers, Panos and Thanasis Laskaridis, separated their business activities while maintaining excellent relations. In the same year, Thanasis Laskaridis founded Laskaridis Maritime, which in three years emerged as one of the country’s leading shipping companies. Under Thanasis Laskaridis’s management are two shipyards in Spain, a fuel supply base in Montevideo, and his client portfolio includes major names such as Shell, Petrobras, Glencore, Repsol, and others.
29. Πάνος Λασκαρίδης Panos Laskaridis
Lavinia Corporation
Αξία στόλου Fleet Value 1.203,7 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 52

Σπούδασε µηχανολόγος-µηχανικός στη Γερµανία και έκανε µεταπτυχιακό στη ναυπηγική στο Λονδίνο. Στον στόλο του κυριαρχούν τα αλιευτικά-ψυγεία, ενώ οι πολυσχιδείς επαγγελµατικές δραστηριότητες εκτείνονται από την Ελλάδα µέχρι και τα νησιά Φόκλαντ και την Κίνα. Το 2020 τιµήθηκε µε τον τίτλο του "υποναύαρχου επί τιµή", λόγω των άνω των 30 εκατοµµυρίων ευρώ δωρεών προς το Ελληνικό Πολεµικό Ναυτικό. Έκτοτε συνεχίζει σταθερά τις δωρεές του για την ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάµεων. Είναι πρόεδρος του Ιδρύµατος Αικατερίνης Λασκαρίδη και έχει διατελέσει µέλος του διοικητικού συµβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και αντιπρόεδρος του Ναυτικού Μουσείου Ελλάδος.
He studied mechanical engineering in Germany and pursued postgraduate studies in shipbuilding in London. His fleet is dominated by fishing-refrigerators, while his diverse professional activities extend from Greece to the Falkland Islands and China. In 2020, he was honored with the title of Rear Admiral in honor, due to donations exceeding 30 million euros to the Hellenic Navy. Since then, he has consistently continued his donations to support the Armed Forces. He is the president of the Aikaterini Laskaridis Foundation and has served as a member of the board of directors of the Union of Greek Shipowners and vice president of the Hellenic Maritime Museum.
30. Ίδρυµα Ωνάση Onassis Foundation
Olympic Shipping and Management S.A.
Αξία στόλου Fleet Value 1.194,4 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 18

Η εταιρεία Olympic Shipping and Management S.A. αποτελεί τη συνέχεια της Olympic Maritime, που ίδρυσε το 1952 στο Παρίσι ο Αριστοτέλης Ωνάσης και η οποία είχε την έδρα της στο Μονακό έως τις αρχές της δεκαετίας του 1990. Έκτοτε η εταιρεία µεταφέρθηκε στην Αθήνα, και συγκεκριµένα στο Παλαιό Φάληρο. Το Ίδρυµα χωρίζεται σε δύο τοµείς: στο Επιχειρηµατικό Ίδρυµα και το Κοινωφελές Ίδρυµα, µε σαφή οδηγία οι επιχειρηµατικές δραστηριότητες του ενός να µην εµπλέκονται στο έργο του άλλου. Το Επιχειρηµατικό Ίδρυµα δραστηριοποιείται κυρίως στη ναυτιλία, αλλά και σε άλλες επιχειρήσεις και επενδύσεις.
The company Olympic Shipping and Management S.A. is the continuation of Olympic Maritime, founded in 1952 in Paris by Aristotle Onassis, and which was based in Monaco until the early 1990s. Since then, the company has moved to Athens, specifically to Palaio Faliro. The Foundation is divided into two sectors: the Business Foundation and the Public Benefit Foundation, with a clear directive that the business activities of one should not interfere with the work of the other. The Business Foundation is mainly involved in shipping, but also in other businesses and investments.
31. Μελίνα Τραυλού Melina Travlos
Neptune Lines Shipping
Αξία στόλου Fleet Value 1.150,0 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 23

Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, έχει καταγωγή από την Κεφαλονιά και είναι πρόεδρος της Neptune Lines, εταιρείας που ίδρυσε ο πατέρας της, Νίκος Τραυλός, το 1975. Είναι η µοναδική ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία µεταφοράς οχηµάτων, που το τελευταίο διάστηµα έχει προχωρήσει σε δυναµική ανανέωση του στόλου της. Η Μελίνα Τραυλού έχει ιδρύσει και τη Neptune Dry, µε τον στόλο της να αφορά κυρίως φορτηγά πλοία.
The president of the Union of Greek Shipowners, Melina Travlos, hails from Kefalonia and is the president of Neptune Lines, a company founded by her father, Nikos Travlos, in 1975. It is the only Greek shipping company transporting vehicles, which has recently undergone a dynamic fleet renewal. Melina Travlos has also founded Neptune Dry, whose fleet mainly consists of cargo ships.
32. Γιώργος Λιβανός Giorgos Livanos
Sun Enterprises
Αξία στόλου Fleet Value 1.088,5 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 19
Μία από τις σηµαντικότερες εφοπλιστικές οικογένειες της χώρας, η οικογένεια Λιβανού, συνεχίζει την ιστορική παράδοση µέσα και από την εξαιρετική πορεία της Sun Enterprises. Με καταγωγή από τη Χίο και ρίζες που χρονολογούνται από το 1878, η Sun Enterprises Ltd είναι η εταιρεία διαχείρισης δεξαµενόπλοιων του οµίλου, ενώ η Alios Bulkers Ltd είναι η εταιρεία διαχείρισης του στόλου ξηρού φορτίου. Ο Γιώργος Λιβανός κινείται µεταξύ της Λοζάνης της Ελβετίας, του Λονδίνου, του Μόντε Κάρλο και της Νέας Υόρκης, αλλά λατρεύει τον τόπο καταγωγής του και το καταφύγιό του, που είναι το ιδιωτικό του νησί Κορωνίδα.
One of the most significant shipping families in the country, the Livanos family continues its historical legacy through the remarkable journey of Sun Enterprises. Hailing from Chios and tracing roots back to 1878, Sun Enterprises Ltd is the tanker management company of the group, while Alios Bulkers Ltd is the dry cargo fleet management company. Giorgos Livanos moves between Lausanne, Switzerland, London, Monte Carlo, and New York City, but he cherishes his birthplace and refuge, his private island of Koronida.
33. Οικογένεια Ζέιν Zein Family
Naftomar Shipping and Trading
Αξία στόλου Fleet Value 1.074,9 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 26
Από την ίδρυσή της στη Βηρυτό του Λιβάνου το 1972, µε επίκεντρο τη διανοµή πετρελαιοειδών στην περιοχή της Μεσογείου, η Naftomar αναδείχθηκε σε σηµαντικό παίκτη στον τοµέα του υγραερίου. Ο Ιµάντ Ζέιν και ο αδελφός του, λίγα χρόνια µετά την πρώτη της συναλλαγή το 1976, εκµεταλλευόµενοι τις τεράστιες δυνατότητες της αγοράς υγραερίου, άνοιξαν γραφείο ναύλωσης και διαχείρισης πλοίων στον Πειραιά. Η εταιρεία πρωτοστάτησε στην ανάπτυξη πολύ µεγάλων δραστηριοτήτων µεταφοράς αερίου (VLGC) στην Άπω Ανατολή.
Since its establishment in Beirut, Lebanon in 1972, focusing on the distribution of petroleum products in the Mediterranean region, Naftomar has emerged as a significant player in the liquefied gas sector. Imad Zein and his brother, a few years after their first transaction in 1976, opened a ship chartering and management office in Piraeus, taking advantage of the vast opportunities in the gas market. The company led in the development of very large gas carrier (VLGC) transportation activities in the Far East.
34. Νικόλας Ιγγλέσης Nikolas Inglessis
Alberta Shipmanagement
Αξία στόλου Fleet Value 1.061,0 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 24

Αν και ιδρύθηκε µόλις το 2019 από τον Νικόλα Ιγγλέση και τις κόρες του, Ισµήνη και Αλεξία, η Alberta Shipmanagement εµφανίζει έντονη δυναµική. Οι δύο κόρες του Νικόλα Ιγγλέση αποτελούν την πέµπτη γενιά της οικογένειας, που κατάγεται από τη Σάµο και µετρά 148 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στη ναυτιλιακή βιοµηχανία. Μετά την αποχώρησή τους από την οικογενειακή επιχείρηση Samos Steamship για να χαράξουν τη δική τους πορεία στον κλάδο, ξεκίνησαν µε "προίκα" τέσσερα δεξαµενόπλοια και τρία πλοία ξηρού φορτίου. Μέσα σε πέντε χρόνια ο στόλος της Alberta Shipmanagement αυξήθηκε σε 22 πλοία και βρίσκεται στη λίστα µε τις σηµαντικότερες ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις.
Although founded only in 2019 by Nikolas Inglessis and his daughters Ismini and Alexia, Alberta Shipmanagement shows strong dynamics. Nikolas Inglessis’s two daughters represent the fifth generation of the family, originating from Samos and boasting 148 years of uninterrupted presence in the shipping industry. After leaving the family business Samos Steamship to forge their own path in the industry, they started with an "endowment" of four tankers and three dry bulk carriers. Within five years, the fleet of Alberta Shipmanagement increased to 22 vessels, placing it among the most significant Greek shipping companies.
35. Θεόδωρος Βενιάµης Theodoros Veniamis
Golden Union
Αξία στόλου Fleet Value 1.059,6 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 44

Ένας από τους µακροβιότερους προέδρους της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (2009-2022), ο Χιώτης εφοπλιστής ίδρυσε την εταιρεία Golden Union σε ηλικία 27 ετών. Tη δεκαετία του ’80 η Golden Union έκανε τα πρώτα της βήµατα στη ναυτιλία, µε τα τσιµεντάδικα πλοία. Διατελεί πρόεδρος και διευθύνων σύµβουλος του οµίλου εταιρειών Golden Union, οι οποίες καλύπτουν ευρύ φάσµα ναυτιλιακών και παραναυτιλιακών δραστηριοτήτων, αλλά και σε τοµείς πέραν της θάλασσας, όπως τις τηλεπικοινωνίες, τη µαστιχοπαραγωγή και τις µεταφορές, διατηρώντας παράλληλα έντονη κοινωνική και φιλανθρωπική δραστηριότητα στην Ελλάδα.
One of the longest-serving presidents of the Union of Greek Shipowners (2009–2022), the Chian shipowner founded Golden Union at the age of 27. In the 1980s, Golden Union took its first steps in shipping with cement carriers. He currently serves as president and CEO of the Golden Union group of companies, which spans a wide range of maritime and related activities, as well as sectors beyond the sea, such as telecommunications, mastic production, and transportation. At the same time, he maintains a strong social and philanthropic presence in Greece.
36. Πόλυς Β. Χατζηιωάννου Polys V. Hajioannou
Safe Bulkers Inc.
Αξία στόλου Fleet Value 1.021,4 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 38

Ο Πόλυς είναι γιος του Βάσου Χατζηιωάννου, που µαζί µε τον αδελφό του, Λουκά, ίδρυσαν τη ναυτιλιακή εταιρεία Troodos Shipping. Το 1964 ο Βάσος δηµιούργησε τη δική του αυτόνοµη εταιρεία και το 1987 ο Πόλυς Χατζηιωάννου ακολούθησε δική του ρότα. Το 2008 δηµιούργησε τη Safe Bulkers και εισήχθη στο Χρηµατιστήριο της Νέας Υόρκης. Ασχολείται και µε επενδύσεις στο κοµµάτι της ενέργειας. Η εταιρεία βρίσκεται σε µια συνεχή διαδικασία ανανέωσης του στόλου της, ταυτόχρονα όµως καταγράφει σηµαντική κερδοφορία.
Polys is the son of Vassos Hajioannou, who, along with his brother Loukas, founded the shipping company Troodos Shipping. In 1964, Vassos created his own autonomous company, and in 1987, Polys Hajioannou followed his own path. In 2008, he founded Safe Bulkers and listed it on the New York Stock Exchange. He is also involved in energy investments. The company is in a continuous process of fleet renewal while also recording significant profitability.
37. Αριστείδης Πίττας Aristeides Pittas
Euroseas Shipping
Αξία στόλου Fleet Value 946,6 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 25

Καταγόµενος από το νησί της ναυτοσύνης, τη Χίο, σήµερα είναι επικεφαλής δύο εισηγµένων ναυτιλιακών εταιρειών, ενώ υλοποιεί αυτή την περίοδο ένα µεγάλο πρόγραµµα ναυπήγησης πλοίων. Ο Αριστείδης Ιωάννη Πίττας είναι πρόεδρος του διοικητικού συµβουλίου και διευθύνων σύµβουλος της Eurodry από την ίδρυσή της στις 8 Ιανουαρίου 2018, αλλά και της Euroeseas από την ίδρυσή της τον Μάιο του 2005. Η οικογένεια Πίττα κατάγεται από τη µαρτυρική νήσο Χίο. Γενάρχης της ναυτιλιακής οικογένειας θεωρείται ο Νικόλαος Φ. Πίττας (1837-1913), ο οποίος ασχολήθηκε µε τα ατµόπλοια από το 1907.
Hailing from the island of seamanship, Chios, Aristeides Ioannis Pittas currently heads two listed shipping companies while implementing a large shipbuilding program. Aristeides Ioannis Pittas has been Chairman of the Board and CEO of Eurodry since its inception on January 8, 2018, as well as Euroseas since its founding in May 2005. The Pittas family hails from the martyred island of Chios. The patriarch of the shipping family is considered to be Nikolaos F. Pittas (1837-1913), who engaged in steamships from 1907 onwards.
38. Αδαµάντιος Πολέµης Adamantios Polemis
New Shipping Ltd
Αξία στόλου Fleet Value 906,9 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 31

Οι ρίζες της οικογένειας Πολέµη φτάνουν δυόµισι αιώνες πίσω, στην Άνδρο, µε έντονη παρουσία στα θεσµικά δρώµενα της παγκόσµιας εφοπλιστικής κοινότητας. Μετά το "διαζύγιο" του 2014, η οικογενειακή εταιρεία Polembros, που σηµαίνει αδελφοί Πολέµη –Polemis Brothers–, έµεινε στον Σπύρο Πολέµη, ενώ ο Αδαµάντιος έριξε το βάρος στη New Shipping, την οποία είχε συστήσει από το 2005, µε έδρα την Αθήνα, και αποτελείται κυρίως από δεξαµενόπλοια και πλοία µεταφοράς χύδην φορτίου. Τον τελευταίο χρόνο πραγµατοποιεί επιλεκτικές κινήσεις στη second-hand αγορά. Ο Αδαµάντιος Πολέµης έχει ασχοληθεί ενεργά µε τον επαγγελµατικό αθλητισµό.
The roots of the Polemis family go back two and a half centuries to Andros, with a strong presence in the institutional events of the global shipping community. After the divorce in 2014, the family company Polembros, meaning Polemis Brothers, remained with Spyros Polemis, while Adamantios focused on New Shipping, which he had founded in 2005, based in Athens, mainly with tankers and bulk carriers. Over the past year, he has made selective moves in the second-hand market. Adamantios Polemis is actively involved in professional sports.
39. Σεµίραµις Παληού Semiramis Paleou
Diana Shipping
Αξία στόλου Fleet Value 877,1 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 35

Η οικογένεια Παληού είναι µία από τις παραδοσιακότερες οικογένειες Ελλήνων πλοιοκτητών της Χίου. Ο Συµεών Παληός έχει χαράξει τη δική του ρότα στην παγκόσµια ναυτιλιακή βιοµηχανία. Πλέον η Σεµίραµις Παληού έχει αναλάβει διευθύνουσα σύµβουλος της εισηγµένης Diana Shipping Inc., µε την εταιρεία να βρίσκεται σήµερα σε φάση ανανέωσης, αφού πουλάει τα παλαιότερα σε ηλικία πλοία της, µειώνοντας τον µέσο όρο του στόλου της. Μέσω θυγατρικής της, συµµετέχει σε κοινοπραξία για αξιοποίηση πλοίων υπεράκτιας αιολικής ενέργειας.
The Paleou family is one of the most traditional families of Greek shipowners from Chios. Simeon Paleos has carved his own path in the global shipping industry. Semiramis Paleou has now taken over as CEO of the listed company Diana Shipping Inc., which is currently in a phase of renewal, selling its older vessels and reducing the average age of its fleet. Through its subsidiary, it participates in a joint venture for the utilization of offshore wind vessels.
40. Σπύρος Πολέµης Spyros Polemis
Polembros Shipping
Αξία στόλου Fleet Value 876,4 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 14

Οι ρίζες της οικογένειας Πολέµη φτάνουν δυόµισι αιώνες πίσω, στην Άνδρο, µε έντονη παρουσία στα θεσµικά δρώµενα της παγκόσµιας εφοπλιστικής κοινότητας. Το 2014, έπειτα από 40 χρόνια κοινής πορείας, τα δύο αδέλφια Πολέµη πήραν ξεχωριστούς ναυτιλιακούς δρόµους. Ο Σπύρος Πολέµης διατήρησε την Polembros Shipping, η οποία βρίσκεται στη νέα φάση της ψηφιακής µετάβασης της ναυτιλίας. Ενισχύει τον στόλο της παραγγέλνοντας νεότευκτα δεξαµενόπλοια.
The roots of the Polemis family go back two and a half centuries to Andros, with a strong presence in the institutional events of the global shipping community. In 2014, after 40 years of shared journey, the two Polemis brothers took separate shipping routes. Spyros Polemis retained Polembros Shipping, which is in the new phase of the shipping industry’s digital transition. He strengthens its fleet by ordering new tankers.
41 Οικογένεια Βαρδινογιάννη Vardinogiannis Family
Avin International
Αξία στόλου Fleet Value 758,5 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 32

Η οικογένεια Βαρδινογιάννη είναι µία από τις ισχυρότερες οικογένειες του εφοπλιστικού κόσµου. Ο όµιλος Βαρδινογιάννη απαρτίζεται σήµερα από πολλές εταιρείες και επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται σε διάφορους τοµείς, όπως, µεταξύ άλλων: ναυτιλία, διυλιστήρια πετρελαίου, διανοµή πετρελαιοειδών, ανεφοδιασµός πλοίων, ξενοδοχεία, χρηµατοπιστωτικά, µέσα µαζικής ενηµέρωσης, αθλητισµός, αντιπροσωπείες, ψυχαγωγία και εµπορικά κέντρα, µε σταθερή έµφαση στην καινοτοµία, τη βιωσιµότητα και την ενίσχυση της παρουσίας τους στις διεθνείς αγορές.
The Vardinoyannis family is one of the most powerful in the shipping world. Today, the Vardinoyannis Group consists of many companies and enterprises active in various sectors, including shipping, oil refining, petroleum distribution, ship supply, hotels, finance, media, sports, dealerships, entertainment, and shopping centers, with a consistent focus on innovation, sustainability, and strengthening their presence in international markets.
42. Νίκος Σάββας Nikos Savvas
Cosmoship
Αξία στόλου Fleet Value 686,4 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 31
Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστηµα η Cosmoship του Νίκου Σάββα έχει επενδύσει εκατοντάδες εκατοµµύρια για νέες ναυπηγήσεις. Η στρατηγική της περιλαµβάνει εκσυγχρονισµό, επενδύσεις σε πλοία µε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διαφοροποίηση δραστηριοτήτων. Μαζί µε τις ναυπηγήσεις, η εταιρεία έχει προχωρήσει σε ένα πλάνο αναδιάρθρωσης του στόλου, µε πωλήσεις πλοίων της. Αυτός είναι και ο λόγος που το όνοµα του Νίκου Σάββα προστίθεται στη φετινή λίστα των top-50 ναυτιλιακών εταιρειών ελληνικών συµφερόντων, καθώς αύξησε και τον στόλο και την αξία αυτού.
In a short period of time, Nikos Savvas’s Cosmoship has invested hundreds of millions in newbuilds. Its strategy includes modernization, investment in energy-efficient ships, and business diversification. Alongside shipbuilding, the company is implementing a fleet restructuring plan by selling some vessels. That’s why Nikos Savvas continues to rise in this year’s list of the top 50 Greek-owned shipping companies, having increased both the size and value of his fleet.
43. Δηµήτρης Δαλακούρας Dimitris Dalakouras
Conbulk Shipmanagement Corp.
Αξία στόλου Fleet Value 577,5 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 32

Συνεχιστής της ναυτικής παράδοσης της οικογένειάς του, ο Δηµήτρης Δαλακούρας συνεχίζει την ανάπτυξη της εταιρείας σε αθόρυβους τόνους. Γιος του Γιώργου Δαλακούρα, εφοπλιστή, πολιτικού και ποδοσφαιρικού παράγοντα, πρώην Διοικητή του Αγίου Όρους, ο Δηµήτρης Δαλακούρας ασχολείται κυρίως µε τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις και την αγαπηµένη του Πάτµο. Η οικογένεια Δαλακούρα βοήθησε στην αναστήλωση της ιστορικής πρωτεύουσάς της, της Χώρας, η οποία κατέστη µνηµείο παγκόσµιας πολιτιστικής κληρονοµιάς της UNESCO αργότερα.
Continuing his family’s maritime tradition, Dimitris Dalakouras quietly grows the company. Son of George Dalakouras, a shipowner, politician, and football figure, former Governor of Mount Athos, Dimitris Dalakouras is mainly involved in shipping businesses and his beloved Patmos. The Dalakouras family contributed to the restoration of its historic capital, Chora, which later became a UNESCO World Heritage Site.
44. Γιάννης Δράγνης Giannis Dragnis
Goldenport Shipmanagement
Αξία στόλου Fleet Value 573,0 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 26

Ο Γιάννης Δράγνης, από τη θέση του διευθύνοντος συµβούλου του οµίλου Goldenport, διευθύνει τον στόλο από ποντοπόρα πλοία, δεξαµενόπλοια, φορτηγά και µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων, αλλά και την εταιρεία µε τα Mega Yachts. Στο πλευρό του έχει τον αδελφό του Βασίλη και, φυσικά, τη δυναµική παρουσία του ιδρυτή, Πάρη Δράγνη. Σηµαντικός σταθµός στην ιστορία της εταιρείας ήταν η είσοδος της Goldenport Holdings στην Kύρια Aγορά του London Stock Exchange τον Aπρίλιο του 2006, απ’ όπου άντλησε 115 εκατ. δολάρια, ως η πρώτη που κατάφερε να εισαχθεί στην αγγλική χρηµατιστηριακή αγορά.
Giannis Dragnis, as CEO of the Goldenport Group, oversees a fleet of deap-sea vessels, mainly freighters and container carriers, as well as the company with Mega Yachts. Alongside him is his brother Vasilis and, of course, the dynamic presence of the founder, Paris Dragnis. A significant milestone in the company’s history was Goldenport Holdings’ entry into the Main Market of the London Stock Exchange in April 2006, raising $115 million, making it the first to be listed on the English stock market.
45. Γιώργος Χατζής Georgios Hatzis
Newport S.A.
Αξία στόλου Fleet Value 566,3 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 27
Η Newport ιδρύθηκε το 2004 και δηµιούργησε στόλο µε πλοία τύπου handysize. Το 2016 εισήλθε στην κατηγορία των panamax. H εταιρεία ειδικεύεται στον τοµέα των χύδην ξηρών φορτίων, µε ιδιαίτερη έµφαση στη µεταφορά σιτηρών, όπως το σιτάρι και το κριθάρι. Μαζί µε την Grehel Shipmanagement Co. διαχειρίζονται έναν στόλο 32 πλοίων, που κυµαίνονται από 30.000 dwt έως 83.000 dwt, διαθέτοντας µια εντυπωσιακή συνολική χωρητικότητα 1.992.051 dwt.
Newport was founded in 2004 and created a fleet of handysize vessels. In 2016, it entered the panamax category. The company specializes in the dry bulk sector, with particular emphasis on the transportation of grains such as wheat and barley. Together with Grehel Shipmanagement Co., they manage a fleet of 32 vessels ranging from 30,000 dwt to 83,000 dwt, boasting an impressive total capacity of 1,992,051 dwt.
46. Μάρκος Νοµικός Markos Nomikos
Nomikos A.M.
Αξία στόλου Fleet Value 549,1 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 31

Η Nomikos A.M. ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 1958 από τον Σαντορινιό Αναστάσιο Νοµικό και τη σύζυγό του, Αγγέλα Νοµικού. Η εταιρεία αρχικά ασχολήθηκε µε την ακτοπλοΐα και κατά τις τελευταίες έξι δεκαετίες έχει αναπτυχθεί σε όλους τους κύριους τύπους πλοίων ξηρού φορτίου χύδην. Πιο πρόσφατα έχει επεκτείνει τις δυνατότητές της στη διαχείριση πλοίων µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων. Το γραφείο της εταιρείας στο Ηνωµένο Βασίλειο ιδρύθηκε το 1982 και έχει εξελιχθεί σε µια οντότητα που υποστηρίζει την πώληση και αγορά και τις παραδοσιακές εµπορικές υπηρεσίες, καθώς και την προσφορά καινοτόµων λύσεων µεταφοράς εµπορευµάτων.
Nomikos A.M. was founded in Greece in 1958 by the Santorinian Anastasios Nomikos and his wife Angela Nomikos. The company initially dealt with coastal shipping and over the last six decades has expanded into all major types of bulk carriers. More recently, the company has extended its capabilities into container ship management. Its office in the UK was established in 1982 and has evolved into an entity supporting sales and purchases, traditional commercial services, and offering innovative cargo transportation solutions.
47. Γιώργος Γιαλόζογλου Georgios Gialozoglou
IMS S.A.
Αξία στόλου Fleet Value 508,6 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 27

Η International Maritime Services (IMS), που ιδρύθηκε το 1995, εξειδικεύεται στον τοµέα των ανοικτών νηολογίων και των τεχνικών συµβουλών. Η εταιρεία έχει βαθιές ρίζες στον κλάδο, οι οποίες χρονολογούνται από το 1968. Σήµερα η IMS παρέχει ολοκληρωµένες διοικητικές και τεχνικές υπηρεσίες στη ναυτιλιακή βιοµηχανία. Η εταιρεία, µαζί µε τις νέες παραγγελίες ναυπηγήσεων, έχει υπογράψει και συµφωνίες για πωλήσεις µε στόχο την ανανέωση του στόλου.
International Maritime Services (IMS), founded in 1995, specializes in open registries and technical consultancy. The company has deep roots in the industry, dating back to 1968. Today, IMS provides comprehensive administrative and technical services to the shipping industry. Alongside new shipbuilding orders, the company has also signed agreements for sales, aiming to renew the fleet.
48. Νικόλαος Πατέρας Nikolaos Pateras
Contships
Αξία στόλου Fleet Value 429,1 εκ.$
Αριθμός πλοίων Number of Vessels 40

Ο Νικόλας Πατέρας (Αθήνα, 26 Αυγούστου 1963) είναι Έλληνας πλοιοκτήτης έβδοµης γενιάς και ιδρυτής της Contships Management Inc. Πριν από τη δηµιουργία της Contships Management Inc. δραστηριοποιούνταν στη ναυτιλία ως επικεφαλής της Pacific & Atlantic Corporation (P&A) από το 1993. H εταιρεία αποτελούσε εταιρική συνέχεια της Pateras Brothers Ltd, που είχε ιδρυθεί από τον πατέρα του, Διαµαντή, και τον θείο του, Ιωάννη, το 1957. Ο Νικόλας Πατέρας έχει ιδρύσει το Κοινωφελές Ίδρυµα "Νικόλας Δ. Πατέρας".
Nikolaos Pateras (Athens, August 26, 1963) is a seventh-generation Greek shipowner and the founder of Contships Management Inc. Before establishing Contships Management Inc., he was active in the shipping industry as the head of Pacific & Atlantic Corporation (P&A) since 1993. The company was the corporate successor of Pateras Brothers Ltd, which had been founded by his father, Diamantis, and his uncle, Ioannis, in 1957. Nikolaos Pateras is also the founder of the charitable foundation "Nikolas D. Pateras."