Skroutz: Mεγάλωσε κατά 24% σε ένα χρόνο

Skroutz: Mεγάλωσε κατά 24% σε ένα χρόνο

Του Γιώργου Λαμπίρη

Συνεχίζει να αναπτύσσεται το skroutz, το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο marketplace στην Ελλάδα, καθώς το 2024 κατέγραψε αύξηση κύκλου εργασιών 24% σε σύγκριση με το 2023, φτάνοντας τα 131 εκατομμύρια ευρώ από 105,84 εκατομμύρια ευρώ το 2023. Το Capital.gr είχε την ευκαιρία να μιλήσει με την Εριέττα Τοσίδου, εμπορική διευθύντρια της εταιρείας, η οποία επισημαίνει ότι στη διάρκεια της περασμένης χρονιάς το skroutz δέχτηκε περισσότερες από 14 εκατομμύρια παραγγελίες, ενώ ο συνολικός τζίρος των επιχειρήσεων μέσω του marketplace υπερέβη το 30%, ανερχόμενος σε περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ.

Επιπλέον, ξεπέρασε τις 200.000 παραγγελίες προς το εξωτερικό. "Σκοπός μας είναι να δώσουμε την δυνατότητα σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις να επεκταθούν εκτός των ελληνικών συνόρων. Στη διάρκεια του 2024 συνεργαστήκαμε με περισσότερα από 200 γνωστά brands μεταξύ των οποίων η Sony, η HP, η Mattel, η L’ Oreal, η Apivita και πολλά ακόμη. Επίσης, περίπου 1.200 μικρές επιχειρήσεις επιχειρήσεις ξεπέρασαν τις 100.000 ευρώ σε ετήσιο τζίρο", συμπληρώνει η Ε. Τοσίδου. 

Πέρυσι το skroutz είχε περίπου 6,4 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες το μήνα. Eπίσης, περισσότερα από 2 εκατομμύρια καταναλωτές χρησιμοποιήσαν το skroutz για να ψωνίσουν έστω και μία φορά, σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται η ίδια. 

"Το skroutz τα τελευταία 20 χρόνια διευκολύνει τις αγορές των καταναλωτών. Είναι αυτό που το καθιστά δημοφιλές με αποτέλεσμα να κερδίζει την εμπιστοσύνη τόσο των καταναλωτών, όσο και των χιλιάδων εμπορικών επιχειρήσεων με τις οποίες υφίσταται συνεργασία. Αυτό που επιδιώκουμε είναι να βρίσκει κανείς με ευκολία αυτό που ψάχνει, προσφέροντας όλη την απαιτούμενη πληροφορία, να το αποκτά γρήγορα και με ακρίβεια, έχοντας την υποστήριξή μας όποτε τη χρειάζεται. Ταυτόχρονα δίνουμε πρόσβαση σε ένα μεγάλο και διαρκώς αυξανόμενο καταναλωτικό κοινό, διαθέτοντας καινοτόμα και εύχρηστα εργαλεία με τα οποία οι επιχειρήσεις μπορούν να αναπτύξουν την διαδικτυακή τους παρουσία", επισημαίνει η κυρία Τοσίδου. 

Επέκταση και στη Βουλγαρία

Σε ό,τι αφορά το πλάνο επέκτασης στο εξωτερικό, κατά διάρκεια της χρονιάς που πέρασε το skroutz είχε παρουσία στη Ρουμανία και την Κύπρο. "Αυτή τη στιγμή προστίθεται και η Βουλγαρία στις χώρες που θα έχουμε παρουσία και συνεχίζουμε να διευρύνουμε τη δραστηριότητά μας εκτός Ελλάδας", συμπληρώνει η εμπορική διευθύντρια της skroutz. 

Για το 2025 το marketplace επενδύει στην παροχή όσο το δυνατόν πιο εύχρηστων εργαλείων προς τους προμηθευτές της, προκειμένου να αναπτύξουν τη δραστηριότητά τους μέσω skroutz. Επίσης, προσθέτει εργαλεία που ενισχύουν το περιεχόμενο που μπορούν να εισάγουν οι συνεργαζόμενες επιχειρήσεις στην πλατφόρμα για τα προϊόντα τους, παρουσιάζοντας αποτελεσματικά την ταυτότητά τους. "Ταυτόχρονα ενισχύουμε τα εργαλεία προώθησης για να διασφαλίσουμε ότι η προώθηση γίνεται με τρόπο που βελτιώνει την εμπειρία του καταναλωτή, έτσι ώστε η διαφήμιση να προσδίδει προστιθέμενη αξία. Επίσης, δουλεύουμε πάνω σε εργαλεία που διευκολύνουν τις επιχειρήσεις να διαχειριστούν αποτελεσματικότερα την τιμολογιακή τους πολιτική. Ένας ακόμα τομέας είναι η δημιουργία μίας κοινότητας συμβούλων (skroutz experts), η οποία αποτελείται από τρίτες επιχειρήσεις που έχουν αποκτήσει εξειδίκευση στα εργαλεία μας – για αποτελεσματικότερες προωθητικές ενέργειες αλλά και βελτίωση του περιεχομένου προς αύξηση της επισκεψιμότητας και των συναλλαγών -, προκειμένου να διευκολύνουν τις συνεργαζόμενες εμπορικές εταιρείες". 

"Ως προς τους καταναλωτές, θέλουμε να δημιουργήσουμε επιμέρους εμπειρίες για την κάθε κατηγορία προϊόντος, η οποία για παράδειγμα θα είναι διαφορετική ως προς τον τρόπο με τον οποίο προβάλλονται και θα ενημερώνεται ο κάθε επισκέπτης γι’ αυτές", συμπληρώνει η κυρία Τοσίδου. 

Αυξάνει κατά 50% τις έξυπνες θυρίδες

H skroutz επενδύει περαιτέρω στην ενίσχυση του αριθμού των έξυπνων θυρίδων (smart lockers). Το 2024 διέθετε 50.000 θυρίδες παράδοσης προϊόντων σε όλη την Ελλάδα και φέτος επιδιώκει να τις αυξήσει κατά 50%, φτάνοντας τις 75.000. "Βλέπουμε ότι οι θυρίδες διευκολύνουν καθοριστικά τις πωλήσεις των προϊόντων που πραγματοποιούνται μέσω skroutz, βελτιώνοντας την αγοραστική εμπειρία. Την ίδια στιγμή εφαρμόζουμε την τεχνητή νοημοσύνη για να ενισχύσουμε την ποιότητα των υπηρεσιών μας, έχοντας ταυτόχρονα ως στόχο την περαιτέρω εξατομίκευση των υπηρεσιών αυτών". 

Σε ό,τι αφορά την τιμολογιακή πολιτική για τις προμήθειες που εφαρμόζει προς τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις η skroutz, για την οποία έχει δεχτεί κριτική κατά το παρελθόν, "η κυρία Τοσίδου απαντά ότι οι συνεργάτες μας έχουν πρόσβαση σε ένα πολύ μεγάλο και αυξανόμενο κοινό καθώς και υψηλό conversion rate (ποσοστό παραγγελιών σε σχέση με τις επισκέψεις). Συν τοις άλλοις οι επιχειρήσεις έχουν πρόσβαση σε ένα μοντέλο λειτουργίας που έχει κατακτήσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Προσφέρουμε υπηρεσίες γρήγορης αποστολής, με ακρίβεια, διαχείριση πληρωμών, ασφάλεια και πρόσβαση σε πολλά διαφορετικά είδη πληρωμών. Επομένως, όταν μιλάμε για χρεώσεις θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μας την αξία που δημιουργείται για τους συνεργάτες μας. Οι χρεώσεις μας χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: το ποσό εγγραφής, τη χρέωση που έχει τη μορφή προμήθειας επί των πωλήσεων και τις χρεώσεις που σχετίζονται με την διεκπεραίωση των παραγγελιών. Για να είναι απολύτως διαφανείς οι χρεώσεις μας έχουμε δημιουργήσει μία ειδική σελίδα, όπου όλα αυτά περιγράφονται αναλυτικά. Μάλιστα, οι συνεργάτες μας μπορούν να έχουν πρόσβαση στον υπολογισμό των εκτιμώμενων εσόδων και τις χρεώσεις που αυτές συνεπάγονται, με βάση τις κατηγορίες προϊόντων, οι οποίες επηρεάζουν το ποσοστό της προμήθειας επί των πωλήσεων".