Τα σημαντικότερα EV του 2024

Τα σημαντικότερα EV του 2024

Του Βαγγέλη Φακατσέλη

Ο  εξηλεκτρισµός της γκάµας των περισσότερων κατασκευαστών προχωρά µε γρήγορους ρυθµούς και η διείσδυση των ηλεκτρικών µοντέλων στην αγορά είναι λογικό να αυξάνεται. Η χρονιά που έρχεται θα µας αποκαλύψει πολλά και ενδιαφέροντα µοντέλα σε κάθε δυνατή κατηγορία. Παρουσιάζουμε τα πιο σηµαντικά από αυτά σε επίπεδο σχεδιασµού, τεχνολογίας, πολυτέλειας και επιδόσεων.

MG CYBERSTER

πιν

Με το MG4, η MG κατάφερε να δείξει πως είναι σε θέση να φέρει στην αγορά ένα συνολικά αξιόλογο ηλεκτρικό µοντέλο σε προσιτή τιµή. Με το Cyberster, φιλοδοξεί να γίνει ο εφιάλτης των σπορ κατασκευαστών.

Συνεχίζοντας στον δρόµο των επιδόσεων που χάραξε το MG4 X-Power, η MG επιχειρεί µια επιστροφή στις ρίζες της, φέρνοντας στην αγορά ένα πανέµορφο roadster, που τυχαίνει να είναι ηλεκτρικό. Μεγαλύτερο σε διαστάσεις από τα κλασικά MG, αλλά σίγουρα µε ακόµα καλύτερες επιδόσεις, καθώς ακόµα και η βασική του έκδοση µε τον έναν κινητήρα θα έχει απόδοση στα επίπεδα των 300 ίππων, εφοδιαζόµενο µε µπαταρία 64 kWh και έχοντας εργοστασιακή αυτονοµία 520 χιλιοµέτρων. Αυτή που, ωστόσο, βρίσκεται σε άλλο επίπεδο είναι η έκδοση των 536 ίππων και 725 Nm ροπής, µε τις εκρηκτικές επιδόσεις που υπογραµµίζονται από την επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,2 δευτερόλεπτα.

Η συγκεκριµένη έκδοση θα έχει µπαταρία 77 kWh και θεωρητική αυτονοµία 580 χιλιοµέτρων. Το εσωτερικό του, εκτός από σπορ σε σχεδίαση, δείχνει να είναι και ιδιαίτερα ποιοτικό, διαθέτοντας εξελιγµένο σύστηµα πολυµέσων και ηχοσύστηµα της Bose. Με τις προδιαγραφές του να εντυπωσιάζουν, εκείνο που µένει να φανεί είναι σε ποια τιµή θα έρθει στην αγορά το καλοκαίρι του 2024.

CUPRA TAVASCAN

πιν

Το Tavascan είναι το δεύτερο αµιγώς ηλεκτρικό µοντέλο της Cupra, µετά το hatchback Born, και σίγουρα ανεβάζει τη θερµοκρασία για την ισπανική µάρκα. Βασισµένο στο πάτωµα MEB, όπως όλα τα ηλεκτρικά µοντέλα του οµίλου VW, από το Born µέχρι το VW ID.5, το Tavascan είναι ένα αυξηµένων διαστάσεων coupe-SUV, που ετοιµάζεται να ρίξει το γάντι σε µοντέλα όπως τα Ford Mustang Mach-e, Nissan Ariya, Tesla Model Y και Audi Q4 e-tron στο υψηλότερο άκρο της αγοράς.

Η αιχµηρή, κοµψή εµφάνισή του είναι σίγουρα αρκετή για να τραβήξει πάνω του τα βλέµµατα συγκριτικά µε τα προαναφερθέντα µοντέλα, ενώ κάτω από το αµάξωµά του θα εφοδιάζεται µε σύστηµα δυναµικού ελέγχου του πλαισίου και σπορ ανάρτηση που θα έχει ως στόχο να υλοποιήσει τις σπορ φιλοδοξίες της Cupra. Δύο εκδόσεις θα είναι διαθέσιµες κατά το λανσάρισµά του το δεύτερο εξάµηνο του 2024. Η βασική εξ αυτών θα είναι πισωκίνητη µε 282 ίππους, ενώ µια τετρακίνητη VZ µε 335 ίππους και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5,6 δευτερόλεπτα θα τοποθετηθεί στην κορυφή της γκάµας. Και οι δύο εκδόσεις θα χρησιµοποιούν ένα πακέτο µπαταρίας µε χωρητικότητα 77 kWh, παρέχοντας αυτονοµία που θα κυµαίνεται µεταξύ 515 και 550 χιλιοµέτρων. Το Tavascan θα έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει φόρτιση 135 kW.

RANGE ROVER ELECTRIC

Range Rover Electric

Η Range Rover έχει εδώ και κάποιο διάστηµα ανακοινώσει την πρόθεσή της για δηµιουργία µιας εξηλεκτρισµένης γκάµας µοντέλων, µε την αρχή να γίνεται τη χρονιά που ακολουθεί µε το Range Rover Electric, του οποίου αποκαλύφθηκαν κάποια αισθητικά στοιχεία µέσω εικόνων teaser. Πρόκειται για ένα αµιγώς ηλεκτρικό µοντέλο, όπως άλλωστε υποδηλώνει και η ονοµασία του. Κι αν κάποιοι διατηρούν αµφιβολίες για το κατά πόσο το νέο µοντέλο θα ενσωµατώνει τις παραδοσιακές αξίες της µάρκας, η Range Rover σπεύδει να τους καθησυχάσει. Κατ’ αρχάς στον τοµέα των επιδόσεων, που, όπως αναφέρεται, θα είναι αντίστοιχες εκείνων της κορυφαίας έκδοσης SV του υπάρχοντος µοντέλου µε θερµικό κινητήρα V8.

Οι 606 ίπποι, το 0-100 km/h σε 4,5 δευτερόλεπτα και η τελική των 260 km/h είναι τιµές που το Range Rover Electric καλείται να ξεπεράσει. Άλλωστε η κατασκευάστρια δηλώνει πως το νέο της µοντέλο θα εξακολουθήσει να "θέτει τα πρότυπα". Αυτή τη στιγµή το µοντέλο, που βασίζεται στο πάτωµα MLA και έχει αρχιτεκτονική 800 V, βρίσκεται στο στάδιο της εξέλιξης, µε τους µηχανικούς της βρετανικής εταιρείας να κάνουν λόγο για το πιο αθόρυβο και εκλεπτυσµένο Range Rover που δηµιουργήθηκε ποτέ. Αυτό, όµως, είναι κάτι που σε καµία περίπτωση δεν θέτει υπό αµφισβήτηση τις off road δυνατότητες του µοντέλου, καθώς ενδεικτικά αναφέρεται πως θα µπορεί να διέλθει από υδάτινη επιφάνεια βάθους 85 εκατοστών. Με τη Range Rover να δηλώνει πως παρατηρούνται τα υψηλότερα επίπεδα ζήτησης από τους πελάτες στην 53χρονη ιστορία της µάρκας, η λίστα αναµονής για το νέο µοντέλο έχει επισήµως ανοίξει και στην Ελλάδα. 

PEUGEOT E-3008

πιν

Η Peugeot έχει ήδη πραγµατοποιήσει την είσοδό της στον κόσµο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων µε τα Ε-208 και Ε-308 hatchback και estate, ενώ από τις αρχές του 2024 όσοι έχουν ανάγκη λίγο περισσότερο χώρο και στυλ θα έχουν µέσα στις επιλογές τους και το νέο Ε-3008. Το fastback SUV Ε-3008 θα αρχίσει να πωλείται τον Φεβρουάριο του 2024, µε τρεις συνδυασµούς µπαταριών και κινητήρων να βρίσκονται στα σκαριά. Αργότερα µέσα στο έτος θα δούµε µια έκδοση 230 ίππων µε µεγαλύτερη αυτονοµία, που, σύµφωνα µε το εργοστάσιο, θα φτάνει έως και τα 700 χιλιόµετρα χάρη σε µια µπαταρία χωρητικότητας 98 kWh. Η πρώτη έκδοση που θα κυκλοφορήσει, ωστόσο, θα είναι η έκδοση ισχύος 210 ίππων µε εµβέλεια 525 χιλιοµέτρων και µπαταρία 73 kWh.

Η Peugeot πρόκειται επίσης να προσθέσει µια τετρακίνητη έκδοση µε 320 ίππους και αυτονοµία 525 χιλιοµέτρων κάποια στιγµή στο µέλλον. Πλέον των συνδυασµών µπαταρίας/κινητήρα, κάθε Ε-3008 διακρίνεται για το κοµψό εσωτερικό, µε χώρο για πέντε άτοµα και την πιο πρόσφατη εκδοχή του i-Cockpit µε ψηφιακές οθόνες έως και 21 ιντσών. Θα έχει δυνατότητα να δεχτεί φόρτιση έως και 160 kW και θα υπάρχει επιλογή ενσωµατωµένου φορτιστή 22 kW µαζί µε την καινοτόµο συνδεσιµότητα οχήµατος µε φορτίο (V2L). Αν και ακόµη είναι νωρίς για τιµές, το πιθανότερο σενάριο είναι πως η τιµή του νέου Peugeot θα βρίσκεται σε αντιστοιχία µε εκείνη του VW ID.4.

PORSCHE MACAN EV

πιν

Η γερµανική εταιρεία έχει εµπεδωθεί στη συνείδηση του κόσµου για τα σπορ µοντέλα της και τους εξαιρετικούς θερµικούς κινητήρες. Με την Taycan, η Porsche απέδειξε πως είναι σε θέση να κατασκευάσει και αµιγώς ηλεκτρικά µοντέλα που µιλάνε στο συναίσθηµα και προσφέρουν την ευχαρίστηση που ζητάνε οι παραδοσιακοί αγοραστές της µάρκας. Αυτή τη φορά είναι η σειρά της Macan να υποδεχτεί την αµιγώς ηλεκτρική της έκδοση, η οποία αναµένεται στην αγορά στις αρχές του 2024.

Πρόκειται για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, κατασκευασµένο από την αρχή για να είναι ηλεκτρικό. Θα έχει την ίδια δυνατότητα υπερταχείας φόρτισης (270 kW) της Taycan και, φυσικά, την ίδια απόδοση ισχύος, χάρη σε µια διάταξη δύο κινητήρων που προσφέρει έως και 603 ίππους. Μια µπαταρία 100 kWh θα επαρκεί για τουλάχιστον 500 χιλιόµετρα αυτονοµίας. Παράλληλα, το εσωτερικό της, που αποκαλύφθηκε πρόσφατα, όπως και στην περίπτωση των νέων Cayenne και Panamera, θα διαθέτει τρεις οθόνες (η 3η προαιρετική), που συνδυαστικά θα καλύπτουν όλο το µήκος του ταµπλό. Σε αυτή τη διάταξη, ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει στο σύστηµα Head-Up Display, που µετατρέπει το παρµπρίζ σε οθόνη όπου προβάλλονται µια σειρά από πληροφορίες σε µια έκταση που φτάνει τα 90 εκατοστά. 

HYUNDAI IONIQ 5 N

πιν

Η παγκόσµια πρεµιέρα του κορυφαίου ηλεκτρικού µοντέλου της Hyundai πραγµατοποιήθηκε νωρίτερα µέσα στη χρονιά που διανύουµε στο καταλληλότερο περιβάλλον για τον χαρακτήρα του, το Goodwood Festival of Speed. Έτσι, λοιπόν, υποδεχτήκαµε το πρώτο ηλεκτροκίνητο µοντέλο υψηλών επιδόσεων του παραρτήµατος N, το οποίο θα βρίσκεται στην ελληνική αγορά τον Φεβρουάριο του 2024, µε την παραγωγή του να έχει ξεκινήσει τις τελευταίες µέρες της χρονιάς που διανύουµε. Εφοδιασµένο µε δύο ηλεκτροκινητήρες, αποδίδει 600 ίππους και 740 Nm ροπής. Κι αν έχεις ήδη αρχίσει να εντυπωσιάζεσαι, περίµενε γιατί έχει και συνέχεια.

Με ενεργοποιηµένη τη λειτουργία N Grin Boost, που διαρκεί 10 δευτερόλεπτα, η ισχύς αυξάνεται στους 641 ίππους και η ροπή στα 770 Nm. Εννοείται πως το Ioniq 5 N είναι τετρακίνητο, κάτι που είναι βέβαιο πως βοηθά στο να περνά η τόσο µεγάλη δύναµη στον δρόµο όσο πιο οµαλά γίνεται. 0-100 σε 3,5’’ και µε το N Grin Boost 3,4’’. Τελική ταχύτητα 260 km/h. Μπορεί να ακούγεται υπερβολικό, όµως το Ioniq 5 N είναι ένα µοντέλο που αγαπάει την πίστα. Άλλωστε, πόσα ηλεκτρικά ξέρεις που διαθέτουν λειτουργία προρύθµισης της µπαταρίας για χρήση Drag ή Track; Για την ακρίβεια, υπάρχουν αρκετές ακόµα ρυθµίσεις που ξεκινούν µε το γράµµα Ν και αποτελούν λογισµικά που παραµετροποιούν τη συµπεριφορά του αυτοκινήτου ανάλογα µε τις συνθήκες που επιθυµεί ο οδηγός. Στα πιο καθηµερινά, το Ioniq 5 N είναι εφοδιασµένο µε µπαταρία χωρητικότητας 84 kWh και διαθέτει τεχνολογία 800 V, που έχει ως αποτέλεσµα την ταχύτατη φόρτιση της µπαταρίας (10%-80% σε 18 λεπτά). 

*Αναδημοσίευση από το Forbes Δεκεμβρίου που κυκλοφορεί