Ραδιοταξί vs Εφαρμογές: Η μάχη των ταξί στην ελληνική αγορά

Ραδιοταξί vs Εφαρμογές: Η μάχη των ταξί στην ελληνική αγορά

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη

Οι εφαρμογές κλήσης ταξί, οι οποίες συστήθηκαν στην εγχώρια αγορά στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, με την Beat (πλέον Free Now) να ανοίγει την κούρσα για να ακολουθήσουν στη συνέχεια και άλλες, όπως η Uber και η TaxiPlon (με μια διαφοροποίηση σε σχέση με τις άλλες δύο), έφεραν νέα δεδομένα στον κλάδο. Ωστόσο, παρά την απήχηση, που γνωρίζουν ιδιαίτερα στις νεότερες γενιές, δε φαίνεται να έχουν "κόψει" τη δουλειά από τις πιο παραδοσιακές μεθόδους εύρεσης ταξί, όπως το ραδιοταξί και η πιάτσα.

Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με έρευνα που είχε κάνει πριν μερικούς μήνες το ΣΑΤΑ σε συνεργασία με την ICAP, για τον κλάδο των ταξί, η πιάτσα  και το ραδιοταξί παραμένουν οι πιο δημοφιλείς τρόποι εργασίας για τους επαγγελματίες. Συγκεκριμένα, το 35,3% επιλέγει να περιμένει στην πιάτσα για να παραλάβει κάποιον πελάτη ενώ το 21,3% επιλέγει να εργάζεται με ραδιοταξί και οι εφαρμογές του διαδικτύου καλύπτουν ποσοστό της τάξεως του 19,3%.

Οι υψηλές προμήθειες

Η αλήθεια είναι ότι πολλοί οδηγοί ταξί, ιδιαίτερα μετά την επιστροφή στην κανονικότητα και την άνοδο της επιβατικής κίνησης, η οποία "πιάνει ταβάνι" κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, ωθούμενη από τον τουρισμό, αποφεύγουν να συμμετέχουν στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες λόγω της υψηλής προμήθειας που καλούνται να καταβάλλουν, η οποία φτάνει μέχρι και 15% επί κάθε κούρσας. Έτσι, προτιμούν να εργάζονται με ραδιοταξί, πληρώνοντας μια σταθερή μηνιαία συνδρομή σε συνδυασμό με την πιάτσα και τους πελάτες από τον δρόμο. Να σημειωθεί ότι σήμερα δραστηριοποιούνται περίπου 19 με 20 συνεταιρισμοί ραδιοταξί, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο υπουργείο μεταφορών.

Θυμίζουμε ότι πέρυσι, μετά από 13 χρόνια, αυξήθηκε το κόσμιστρο. Συγκεκριμένα, σήμερα το κόστος της σημαίας ανέρχεται στα 1,8 ευρώ (από 1,19 ευρώ), η χρέωση ανά χιλιόμετρο είναι στα 0,9 ευρώ ενώ το κόστος της ελάχιστης διαδρομής φτάνει τα  4 ευρώ.

Ζημιές έγραψε το κοντέρ για την Free Now το 2021

Σε ό,τι αφορά τώρα τις επιδόσεις των κυριότερων παικτών στην κατηγορία των ηλεκτρονικών εφαρμογών, η Free Now, η οποία αποτελεί κοινοπραξία των γερμανικών ομίλων Daimler και BMW, ανακοίνωσε μόλις πρόσφατα τα αποτελέσματα για την οικονομική χρήση του 2021, για δύο χρόνια πριν δηλαδή. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ο κύκλος εργασιών της Free Now Ελλάδας ανήλθε το 2021  στα 5,971 εκατ. ευρώ έναντι μόλις 36.191 ευρώ το 2020 (ο μικρός τζίρος εν μέρει είναι δικαιολογημένος εν μέσω πανδημίας). Την ίδια στιγμή, παρουσίασε διεύρυνση ζημιών, οι οποίες έφτασαν τις 735.690 ευρώ από ζημιές -80.766 που είχε εμφανίσει το 2020.

Στον ισολογισμό γίνεται αναφορά και στα ηλεκτρικά ποδήλατα, μετά την ενσωμάτωση των υπηρεσιών του παρόχου μικροκινητικότητας RideMovi. Ωστόσο, το εγχείρημα της ενοικίασης ηλεκτρικών ποδηλάτων μέσω της εφαρμογής της Free Now έληξε μάλλον άδοξα καθώς δεν πρόλαβε να λανσαριστεί η συγκεκριμένη υπηρεσία στην ελληνική αγορά και ανακοινώθηκε (προσωρινά) η διακοπή της. 

Για την οικονομική χρήση του 2021, ο κύκλος εργασιών της Uber Ελλάδας, στην οποία χρέη διαχειριστή εκτελεί ο Pierre-Dimitri Gore-Coty, ο οποίος είναι αντιπρόεδρος του delivery στην Uber Eats, έφτασε τις 600.880 ευρώ έναντι 419.389 ευρώ το 2020 ενώ παρουσίασε κέρδη 15.634 ευρώ από 16.395 ευρώ. 

Τέλος, για την ίδια χρονιά η TaxiPlon είδε τον τζίρο της να φτάνει τα 2,155 εκατ. ευρώ με τα κέρδη να αγγίζουν τις 193.086 ευρώ. 

Περισσότερα από Forbes

Μετακινήσεις με σκάφος από 200 ευρώ υπόσχεται η Uber Boat

Την επανεκκίνηση του Uber Boat για τη φετινή σεζόν ανακοίνωσε χθες η αμερικανική εταιρεία.

Free Now vs Uber: Ποια κερδίζει τη μάχη για τα ελληνικά ταξί

Για πάνω από μια δεκαετία, οι εφαρμογές κλήσης ταξί οδηγούν την κούρσα της ψηφιακής ανάπτυξης.