Αφοί Σεπετά - Η Βίκος µέσα από τα µάτια της δεύτερης γενιάς επιχειρηµατιών

Αφοί Σεπετά - Η Βίκος µέσα από τα µάτια της δεύτερης γενιάς επιχειρηµατιών

Τριάντα χρόνια διαδροµής συµπληρώνει φέτος η εταιρεία εµφιάλωσης φυσικού µεταλλικού νερού και αναψυκτικών

Συνέντευξη στον Γιώργο Λαμπίρη 

Η επόµενη µέρα της Ηπειρωτικής Βιοµηχανίας Εµφιαλώσεων αποτυπώνεται στα πρόσωπα της δεύτερης γενιάς επιχειρηµατιών της εταιρείας, των αδελφών Κωνσταντίνου, Ρηγίνου και Παύλου Σεπετά.

Έχοντας εµπλακεί ενεργά στη λειτουργία και ανάπτυξη της εταιρείας, υποστηρίζουν τους γονείς τους, Πέτρο Σεπετά και Ελένη Θεοχάρη, στη διοίκησή της. Εστιάζουν ο καθένας σε διαφορετικό τοµέα. Ο Κωνσταντίνος περισσότερο στο marketing και τις πωλήσεις, ο Ρηγίνος στην οικονοµική διαχείριση και στο ανθρώπινο δυναµικό και ο Παύλος στην εφοδιαστική αλυσίδα και την ψηφιοποίηση.

Στην πρώτη τους κοινή συνέντευξη δίνουν το δικό τους στίγµα για την πορεία της εταιρείας, που συµπληρώνει φέτος 30 χρόνια διαδροµής. Δηλώνουν αποφασισµένοι να συνεχίσουν να επενδύουν στην Ήπειρο, όπου βρίσκεται η έδρα και οι εγκαταστάσεις της Βίκος. Η εταιρεία, κατέχοντας ηγετική θέση στην αγορά του φυσικού µεταλλικού νερού, ολοκλήρωσε ένα ευρύ πρόγραµµα επενδύσεων ύψους 25 εκατοµµυρίων ευρώ την προηγούµενη πενταετία. Με τις δύο νέες γραµµές παραγωγής σε συσκευασίες γυαλιού και αλουµινίου, επένδυση 22 εκατοµµυρίων ευρώ, ετοιµάζεται τώρα για ένα ακόµα πιο δυναµικό άνοιγµα στην αγορά των αναψυκτικών. Πρωταγωνιστές της επόµενης µέρας, οι αδελφοί Σεπετά δεν παραλείπουν να αναφέρονται στο µότο της Bίκος "ΔYNAMH MAΣ είναι η Ροή µας", ενώ περιγράφουν το όραµά τους για το µέλλον της εταιρείας. 

- Πώς σας επηρεάζουν οι ιδιάζουσες διεθνείς οικονοµικές και γεωπολιτικές συνθήκες της περιόδου που διανύουµε;

Παύλος: Είναι αλήθεια ότι ζούµε σε µια πρωτόγνωρη συγκυρία, όχι µόνο για τη δική µας γενιά, αλλά ευρύτερα στα µεταπολεµικά δεδοµένα. Έχουµε τον σπάνιο συνδυασµό µιας νέας γεωπολιτικής συνθήκης στην Ευρώπη σε µια περίοδο ενεργειακής ανασφάλειας, καθώς βρισκόµαστε ακόµη στη φάση µιας φιλόδοξης όσο και αναγκαίας ενεργειακής µετάβασης. Όλο αυτό δηµιουργεί ταυτόχρονα µια οικονοµική αβεβαιότητα. Έχει δηµιουργηθεί ένας φαύλος κύκλος που χρειάζεται γενναίες πρωτοβουλίες προκειµένου να µη µας παρασύρει σε ένα απρόβλεπτο καθοδικό σπιράλ. 

Ρηγίνος: Αυτή είναι η συγκυρία στην οποία καλούµαστε να λειτουργήσουµε. Δεν επιλέγουµε τα δεδοµένα, προσαρµοζόµαστε όµως και τα αξιοποιούµε µε τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Επιδιώξαµε και έχουµε καταφέρει η εταιρεία να έχει θωρακιστεί, να έχει ισχυρές βάσεις κι ένα αναπτυξιακό σχέδιο που θα της επιτρέψει να συνεχίσει τη δυναµική της πορεία. 

- Με ποιον τρόπο αντιµετωπίζετε τις συνθήκες αυτές ως επιχείρηση; Για παράδειγµα, υπάρχουν κινήσεις που έχετε κάνει προς την κατεύθυνση εξοικονόµησης του ενεργειακού κόστους, του κόστους συσκευασίας ή των µεταφορικών σας;

Κωνσταντίνος: Έχουµε κάνει µια τεράστια προσπάθεια συγκράτησης του κόστους, κάτι που διαπιστώνει ο καταναλωτής στο ράφι. Παράλληλα, είµαστε στη διαδικασία περαιτέρω ελαχιστοποίησης του βάρους των υλικών που χρησιµοποιούνται στις συσκευασίες µας µε ταυτόχρονη διατήρηση της µηχανικής αντοχής τους. Εδώ αξίζει να τονίσω ότι τα µπουκάλια µας από PET έχουν το µικρότερο βάρος σε σχέση µε τα υπόλοιπα στην αγορά και αυτό είναι αποτέλεσµα µακροχρόνιας µελέτης και προσπάθειας. 

Επίσης, εδώ και χρόνια είµαστε στη δική µας διαδικασία ενεργειακής µετάβασης. Ξεκινώντας από την εξοικονόµηση, επενδύσαµε σε έξυπνα συστήµατα βέλτιστης αξιοποίησης της ενέργειας και αντικαταστήσαµε ενεργοβόρα µηχανήµατα µε σύγχρονα, υψηλού βαθµού απόδοσης. Πετύχαµε πλήρη αντιστάθµιση των εκποµπών αερίων του θερµοκηπίου που εκλύονται από τη χρήση των ελάχιστων δυνατών ορυκτών καυσίµων στις εγκαταστάσεις µας, µε ένα ευρύ πρόγραµµα δενδροφυτεύσεων, ήδη από την ίδρυσή µας, το 1992. Εξασφαλίσαµε απόλυτα πιστοποιηµένα πράσινη ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιµες πηγές, συµβάλλοντας στην ανάπτυξη των ΑΠΕ στη χώρα µας. Γινόµαστε αυτοπαραγωγοί ενέργειας, έχοντας επενδύσει σε µονάδες ανανεώσιµων πηγών σε δύο εγκαταστάσεις µας και έχοντας άλλες τρεις µονάδες υπό αδειοδότηση.

- Αναφέρετέ µας κάποιες λεπτοµέρειες σχετικά µε το τι αλλάζει για την Ηπειρωτική Βιοµηχανία Εµφιαλώσεων, καθώς και την παραγωγική ενίσχυση σε προϊόντα που προσφέρει στην επιχείρηση η νέα επένδυση κατασκευής βιοµηχανοστασίου στο Καλπάκι Ιωαννίνων. 

Ρηγίνος: Πρόκειται για µια πολύ σηµαντική επένδυση 22 εκατοµµυρίων, που έρχεται σε συνέχεια ενός µεγάλου αναπτυξιακού προγράµµατος 25 εκατοµµυρίων ευρώ την τελευταία πενταετία. Υλοποιούµε, δηλαδή, ένα µεγάλο επενδυτικό πρόγραµµα που είναι µέρος της µεθοδικής στρατηγικής εξέλιξης και ανάπτυξης που ακολουθεί µε συνέπεια η εταιρεία. 

Το νέο, υπερσύγχρονο βιοµηχανοστάσιο στο Καλπάκι του Δήµου Πωγωνίου περιλαµβάνει δύο γραµµές παραγωγής (γυαλί και µεταλλικό κουτί) της κορυφαίας γερµανικής εταιρείας KRONES και έχει δυνατότητα να παράγει 42.000 αλουµινένιες συσκευασίες ανά ώρα και 20.000 γυάλινες φιάλες ανά ώρα. 

Κωνσταντίνος: Η νέα παραγωγή έρχεται να προστεθεί στην ήδη υπάρχουσα (359.000 φιάλες ανά ώρα), φτάνοντας τη συνολική δυναµικότητα της εταιρείας στις 421.000 φιάλες ανά ώρα, που την καθιστά κορυφαία στη χώρα. Η νέα εγκατάσταση καταλαµβάνει 8.800 τ.µ. (παρασκευαστήριο, εµφιαλωτήριο, αποθηκευτικοί και βοηθητικοί χώροι) και µε την ολοκλήρωση της νέας µονάδας η συνολική επιφάνεια των κτιριακών εγκαταστάσεων της εταιρείας θα πλησιάζει τα 100.000 τ.µ. Πέραν των αριθµών, το πιο σηµαντικό είναι ότι οι νέες επενδύσεις δηµιουργούν ένα ελληνικό υπερσύγχρονο mega-plant στην περιφέρεια της Ηπείρου που παράγει όλες τις συσκευασίες που χρειάζεται η αγορά, αλλά και καλύπτει τις ανάγκες µε ένα ολοκληρωµένο χαρτοφυλάκιο. 

Παύλος: Πρόκειται για µια εγκατάσταση που ενσωµατώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας µε προϋποθέσεις Βιοµηχανίας 4.0, µε ανταλλαγή δεδοµένων σε πραγµατικό χρόνο, σύνδεση σε cloud κ.λπ. Είναι ακόµα ένα σηµαντικό βήµα ψηφιακής µετάβασης της εταιρείας, που συνολικά εµπεδώνει την ηγετική της θέση στον κλάδο. 

- Υπάρχουν προγραµµατισµένες επενδύσεις για το προσεχές διάστηµα και, εάν ναι, σε ποιους τοµείς;

Παύλος: Έχουµε ένα επενδυτικό πλάνο τριετίας, το οποίο εστιάζει στους τοµείς των logistics, του εκσυγχρονισµού των υποδοµών και της λειτουργίας, της ενέργειας, που θα συνεχίσει να είναι ένας σηµαντικός παράγοντας, αλλά και της ψηφιοποίησης. 

Κωνσταντίνος: Όλο αυτά τα υπό σχεδιασµό έργα, που σας περιέγραψε ο Παύλος, συνθέτουν ένα επενδυτικό σχέδιο που µας επιτρέπει να κοιτάµε αισιόδοξα το µέλλον, έχοντας διασφαλίσει υψηλή ανταγωνιστικότητα και εφαρµόζοντας µια ολιστική προσέγγιση ποιότητας σε συνεργάτες και καταναλωτές.

Ρηγίνος Σεπετάς
Ρηγίνος Σεπετάς 

- Εξετάζετε το ενδεχόµενο νέων εξαγορών σε άλλες περιοχές της Ελλάδας –κατά το παράδειγµα της Natura Εµφιαλωτική στην Κόρινθο– ή και στο εξωτερικό προκειµένου να ενισχύσετε το εκτόπισµά σας;

Ρηγίνος: Εξετάζουµε κάθε ενδεχόµενο εξαγοράς ή συνεργειών, παρ’ όλα αυτά πρώτιστο µέληµα είναι η επένδυση και η ανάπτυξη στον τόπο µας, που είναι η Ήπειρος. Εδώ είναι η βάση µας και εδώ θα παραµείνει η καρδιά της Ηπειρωτικής Βιοµηχανίας Εµφιαλώσεων. 

Κωνσταντίνος: Σε ό,τι αφορά την εξωστρέφεια, κοιτάµε πάντα και στις άµεσες και ευρύτερες διεθνείς αγορές. Η νέα µονάδα στο Καλπάκι µάς δίνει επιπρόσθετες δυνατότητες να προσεγγίσουµε το εξωτερικό µε ανταγωνιστικά προϊόντα υψηλής ποιότητας και ελληνικής προέλευσης. 

- Ποιες κατηγορίες νέων προϊόντων εξετάζετε; Θα σας ενδιέφερε να ανοίξετε το κεφάλαιο των λειτουργικών νερών µε γεύσεις και βιταµίνες;

Παύλος: Στην εταιρεία Βίκος ένα µεγάλο µέρος της προσπάθειάς µας εστιάζεται στην έρευνα και την ανάπτυξη. Πιστεύουµε ότι, έτσι ακριβώς όπως κυλά το νερό, εξελίσσονται και οι απαιτήσεις των καταναλωτών για νέα προϊόντα και καινοτόµες προσεγγίσεις. 

Ακολουθούµε τις τάσεις της εγχώριας και παγκόσµιας αγοράς και είµαστε σε φάση ανάπτυξης λειτουργικών νερών. 

Κωνσταντίνος: Μέσα από αυτή τη διαδικασία, εξάλλου, αναπτύχθηκαν και τα αναψυκτικά µας. Και βέβαια υλοποιούµε µια σειρά από ερευνητικά προγράµµατα, όπως για παράδειγµα το πρόγραµµα ανάπτυξης φυσικού µεταλλικού νερού εµπλουτισµένου µε αντιοξειδωτικά φυτικά συστατικά που προέρχονται από την Ήπειρο. Έτσι σχεδιάσαµε το Epirustonic σε συνεργασία µε το Πανεπιστήµιο Ιωαννίνων. Πρόκειται για ένα καινοτόµο προϊόν που έχει σφραγίδα ΠΟΠ, κάτι που αποτελεί µια παγκόσµια τάση-προτίµηση του καταναλωτικού κοινού. 

- Σε ποια φάση βρίσκεται αυτήν τη στιγµή το σχέδιο ανάπτυξης της κατηγορίας των αναψυκτικών; Υπάρχει χώρος ενίσχυσης της συγκεκριµένης κατηγορίας και απόσπασης µεριδίων αγοράς από τον ανταγωνισµό σας;

Ρηγίνος: Το άνοιγµά µας στην κατηγορία των αναψυκτικών ήταν ένα φιλόδοξο σχέδιο που υλοποιείται µεθοδικά. Γνωρίζουµε ότι ο ανταγωνισµός είναι µεγάλος, αλλά αυτό δεν µας αποθαρρύνει, διότι θεωρούµε ότι υπάρχει περιθώριο στην αγορά. Αντίθετα, µας κάνει ακόµα πιο αποφασιστικούς. Εξάλλου, η Βίκος είναι η πρώτη εταιρεία που λάνσαρε αναψυκτικά µε βάση το φυσικό µεταλλικό νερό, που σηµαίνει ότι το νερό έρχεται κατευθείαν από τη φύση χωρίς να υφίσταται καµία επεξεργασία, κάτι που πολλαπλασιάζει την αξία και την εµπειρία όλων των αναψυκτικών. Πρόσφατα βγάλαµε το δικό µας pink grapefruit, που έχει κερδίσει τις εντυπώσεις της αγοράς µε τον χαρακτήρα του. 

Παύλος: Είµαστε σε µια διαδικασία διαρκούς αναζήτησης ακριβώς διότι βλέπουµε ότι η αγορά βρίσκεται σε µια µεταβατική φάση διεθνώς. Δηµιουργείται ένας κατακερµατισµός που δηµιουργεί διαρκώς νέες ευκαιρίες. Το κοινό αποκτά διαφορετικές διατροφικές συνήθειες, όπως για παράδειγµα η υιοθέτηση των ολιγοθερµιδικών ποτών και της στέβια, µια κατηγορία στην οποία έχουµε µια ευρεία γκάµα επιλογών στη Βίκος. Επίσης πιστεύουµε πολύ στη δυναµική που έχει η GEN Z. Και δεν το λέω αυτό επειδή έστω και οριακά ανήκω σε αυτήν, αλλά επειδή βλέπω ότι είµαστε µια γενιά που δεν είναι έτοιµη να καταναλώσει ό,τι και η προηγούµενη. Είναι πιο ευαισθητοποιηµένη σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήµατα και αυτή την ευαισθητοποίηση την κάνει πράξη µέσα από τις καθηµερινές της επιλογές. Νοµίζω ότι τα αναψυκτικά Βίκος ταιριάζουν στην GEN Z. Έχουν διαφορετική άποψη και τη λένε. 

- Έχοντας ανοίξει δραστηριότητα στην κατηγορία των mixers µε το Βίκος Pink Grapefruit, θα πραγµατοποιήσετε άλλα λανσαρίσµατα στον συγκεκριµένο τοµέα;

Κωνσταντίνος: Η κατηγορία των mixers είναι πολύ δυναµική. Η επιτυχία του Pink Grapefruit µάς ανοίγει νέους δρόµους σε αυτή την κατεύθυνση. Εξάλλου, αλλάζει και ο τρόπος κατανάλωσης, µε την παραδοχή ότι το χρώµα δεν δίνει µόνο γεύση, αλλά και ένα αισθητικό στίγµα για τον καθένα µας. Υπό αυτό το πρίσµα, οι δύο νέες γραµµές παραγωγής σε γυαλί και αλουµίνιο µας δίνουν ακριβώς εφόδια και δυνατότητες που δεν είχαµε πριν, ώστε πλέον να µπούµε ακόµα πιο ανταγωνιστικά µε νέα προϊόντα στην κατηγορία των mixers. 

- Η εταιρεία στα 30 χρόνια πορείας έχει έναν χαρακτήρα έντονης κοινωνικής προσφοράς τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο. Με ποια κριτήρια και στόχευση αναπτύσσετε το πρόγραµµα εταιρικής υπευθυνότητας;

Ρηγίνος: Η Βίκος ήταν πάντα µια κοινωνικά ευαίσθητη εταιρεία. Τη διακατέχει διαχρονικά ένα αίσθηµα προσφοράς, ξεκινώντας από την τοπική κοινωνία, αλλά και ευρύτερα. Οι ιδρυτές της, οι γονείς µας, ο Πέτρος Σεπετάς και η Ελένη Θεοχάρη, είχαν πάντα έντονη αυτή την αντίληψη: ότι οι εταιρείες δεν είναι ανεξάρτητες από τις κοινωνίες στις οποίες δραστηριοποιούνται. Γι’ αυτό και ήταν κοινωνικά ενεργοί ήδη από τα φοιτητικά τους χρόνια. 

Στην πορεία της η εταιρεία συνδέθηκε ενεργά και µε την αιµοδοσία, καθώς θεωρούµε ότι αποτελεί µια από τις ύψιστες µορφές προσφοράς. Υλοποιούµε εκστρατείες ενηµέρωσης και ευαισθητοποίησης για το ζήτηµα, συµβάλλοντας στην ενεργοποίηση του κινήµατος της εθελοντικής αιµοδοσίας, υποστηρίζοντας ότι "όσο φυσικό είναι να πίνεις νερό, τόσο φυσικό είναι να δίνεις αίµα". Επίσης, προάγοντας τον εταιρικό εθελοντισµό, έχουµε συλλέξει, από το 2010, 972 φιάλες αίµατος σε συνεργασία µε το Γ.Ν.Ι Γ. Χατζηκώστα. 

Η συνολική έκφραση της εταιρικής µας υπευθυνότητας έχει τον χαρακτηριστικό τίτλο "Ο Β-οίκος της ζωής µας", που δίνει και το στίγµα µας ως εταιρείας. Πρόκειται για ενέργειες που αναπτύσσονται µε βάση τους πυλώνες "εθελοντισµός, πολιτισµός, περιβάλλον, δύναµη προσφοράς" και παρουσιάζονται στην ιστοσελίδα water.gr. 

Κωνσταντίνος Σεπετάς
Κωνσταντίνος Σεπετάς 

- Η Ήπειρος, στην οποία δραστηριοποιείστε, είχε σταθερά µια από τις πιο χαµηλές θέσεις ανάπτυξης στην Ε.Ε. Σήµερα βλέπουµε να πραγµατοποιούνται µεγάλες, και µάλιστα διεθνείς, επενδύσεις. Η εταιρεία Βίκος, όµως, ήταν από τους πρωτοπόρους της ανάπτυξης της Ηπείρου, ξεκινώντας πριν από 30 χρόνια. Πώς βλέπετε σήµερα αυτή την εξέλιξη και τι σηµαίνει για το ανθρώπινο δυναµικό της περιφέρειας;

Κωνσταντίνος: Πρέπει πρώτα-πρώτα να επισηµάνουµε πως, όταν ξεκίνησε η εταιρεία, δεν υπήρχαν καν σύγχρονοι δρόµοι που να συνδέουν τα Γιάννενα µε το Μέτσοβο, πολύ περισσότερο µε τη Θεσσαλονίκη ή την Αθήνα. Τα Γιάννενα ήταν µακριά για οποιαδήποτε επένδυση. Αυτό δεν αποθάρρυνε, αντιθέτως ενθάρρυνε τους γονείς µας, που είδαν, µε διορατικότητα οφείλουµε να πούµε, ότι µια επενδυτική ευκαιρία µπορούσε να προσφέρει συνολικά στην ευρύτερη περιοχή και να δηµιουργήσει µια δυναµική βιοµηχανικής ανάπτυξης που κανείς δεν µπορούσε να φανταστεί τότε. 

Παύλος: Πιστεύουµε βαθιά στη δύναµη της Ηπείρου και των ανθρώπων της και µας χαροποιεί ιδιαίτερα ότι γίνεται πόλος έλξης µεγάλων επενδύσεων. Πιστεύουµε ότι µπορεί να γίνει ένας τεχνολογικός κόµβος, ακριβώς διότι προσφέρει ποιότητα ζωής, ένα µοναδικό φυσικό περιβάλλον και πλέον σηµαντικές προοπτικές. Το Πανεπιστήµιο έχει προσφέρει πολλά σε αυτή την κατεύθυνση και το πάρκο υψηλής τεχνολογίας και έρευνας θα προσελκύσει ταλέντο και καινοτοµία. Είναι επίσης εξέχουσας σηµασίας η µελέτη της σιδηροδροµικής σύνδεσης και του οδικού άξονα που θα ενώνει την Ιόνια Οδό µε την Αδριατική Οδό, που καταλήγει στην Τεργέστη, κάτι που θα τονώσει την εξωστρέφεια της Ηπείρου. Η "Βίκος" θα συνεχίσει να επενδύει στην Ήπειρο, διότι πιστεύει στην εξέλιξή της. Γι’ αυτό, άλλωστε, και είµαστε σε στενή συνεργασία και µε την Περιφέρεια και µε τον Δήµο, συµµετέχοντας και στο πρόγραµµα µετάβασης σε µια κλιµατικά ουδέτερη-έξυπνη πόλη. Όµως, για να υπάρχει προοπτική, πρέπει να υπάρχουν και νέοι άνθρωποι. Σε αυτό το πλαίσιο, αναλάβαµε µια πολύ ουσιαστική πρωτοβουλία για τη µείωση της υπογεννητικότητας στην Ήπειρο σε συνεργασία µε τη HOPEgenesis και ήδη ακούµε τα πρώτα καλά νέα αυτής της προσπάθειας, κάτι που µας συγκινεί ιδιαίτερα. 

Παύλος Σεπετάς
Παύλος Σεπετάς 

- Ανήκετε στη νέα γενιά της Βίκος. Μιλήστε µας για τα εταιρικά χαρακτηριστικά που θεωρείτε ότι είναι διαχρονικά σε αυτήν τη µακρά πορεία και ταυτίζονται µε τη φιλοσοφία της επιχείρησής σας.

Ρηγίνος: Ένα από τα διαχρονικά χαρακτηριστικά είναι η ανθρωποκεντρικότητα της εταιρείας. Υπάρχουν άνθρωποι που είναι µαζί µας από την πρώτη µέρα. Βρέθηκαν από την πρώτη στιγµή δίπλα στους γονείς µας και συνεχίζουν ακόµα και σήµερα έχοντας θέσεις-κλειδιά στην εταιρεία. Ακριβώς επειδή είµαστε µια οικογενειακή επιχείρηση και όχι µια πολυεθνική ή µια εταιρεία που ανήκει σε ένα απρόσωπο fund, µπορούµε να δηµιουργούµε και να διατηρούµε ισχυρούς ανθρώπινους δεσµούς που µας συνοδεύουν σε αυτή την πορεία. Διότι αυτή η προσπάθεια είναι συλλογική. Δεν είναι ατοµική. 

Παύλος: Το όραµα και ο τρόπος υλοποίησής του έχει επίσης διαχρονικά χαρακτηριστικά. Στην εταιρεία Βίκος, από την πρώτη στιγµή της ίδρυσής της, υπήρχε ένα όραµα για το πού και πώς ήθελαν οι γονείς µας να φτάσουν. Είχαν µια λογική "think big", αλλά µε ένα ρεαλιστικό σχέδιο, µε σταδιακή προσέγγιση, µε µετρηµένες κινήσεις. Κοιτούσαν πάντα και συνεχίζουν να κοιτούν τη µεγάλη εικόνα, αλλά ταυτόχρονα και το επόµενο βήµα, µε την ίδια προσοχή. 

Κωνσταντίνος: Επίσης, η αξιοπιστία, η συνέπεια και το µέτρο. Η εταιρεία πάντα έλεγε λιγότερα απ’ όσα έκανε, ακριβώς επειδή ήθελε να µιλούν οι πράξεις της. Έχτισε ειλικρινείς σχέσεις µε προµηθευτές και πελάτες. Αγαπήθηκε για τα ποιοτικά της χαρακτηριστικά, για την ελληνικότητα και την πίστη σε σταθερές αρχές και αξίες. Έτσι, έφτασε η εταιρεία στην ηγετική θέση την οποία κατέχει σήµερα στον κλάδο. 

- Ποιο είναι το δικό σας όραµα για την επόµενη µέρα;

Ρηγίνος: Νοµίζω ότι έχουµε µια συµπληρωµατική προσέγγιση οι τρεις µας. Θέλουµε η Βίκος να είναι ο καταλύτης ώστε τα Ιωάννινα να γίνουν το καλύτερο µέρος για να ζεις και να εργάζεσαι, δηµιουργώντας νέες ευκαιρίες απασχόλησης και καινοτοµίας. 

Παύλος: Διότι τελικά, περνάµε σε µια περίοδο όπου όλες οι εταιρείες θα είναι πρωτίστως εταιρείες τεχνολογίας, ανεξάρτητα από το αρχικό τους αντικείµενο. Και προβάδισµα θα έχουν εκείνοι που επενδύουν συνδυαστικά στους ανθρώπους και την τεχνολογία. Αυτός θα είναι και ένας τρόπος να κάνουµε τη βιοµηχανία πιο ελκυστική, ώστε οι νέοι να µην αποθαρρύνονται να εργαστούν σε ένα εργοστάσιο, αλλά να βλέπουν το µέλλον τους σε αυτό.

Κωνσταντίνος: Μέλλον δεν µπορεί να υπάρξει χωρίς βιώσιµη ανάπτυξη. Μια ανάπτυξη που φέρνει τη φύση κοντά στον άνθρωπο, όπως κάνει η Βίκος µε ευθύνη, τριάντα χρόνια τώρα. Η επόµενη µέρα, όπως την αναφέρατε, ορίζεται από τις λέξεις "συνέχεια" και "εξέλιξη". Συνεχίζουµε µε προσήλωση στις σταθερές µας αξίες και αρχές, µε αδιαπραγµάτευτη ποιότητα, και εξελισσόµαστε προσφέροντας στους καταναλωτές νέες επιλογές, ανοίγοντας νέους δρόµους. Διότι δύναµή µας παραµένει η ροή µας!

* Αναδημοσίευση από την ελληνική έκδοση του περιοδικού Forbes