Η ΒlackBird – η Uber των αιθέρων – άντλησε $10 εκατ. για να αντικαταστήσει τα οδικά ταξίδια με ιδιωτικές πτήσεις

Η ΒlackBird – η Uber των αιθέρων – άντλησε $10 εκατ. για να αντικαταστήσει τα οδικά ταξίδια με ιδιωτικές πτήσεις

Της Biz Carson

Αν το όραμα του Rudd Davis γίνει πραγματικότητα τα οδικά ταξίδια θα αποτελούν παρελθόν. Το πρώην στέλεχος της USA Today και της Groupon θέλει να κάνει την ιδιωτική πτήση τόσο προσιτή όσο η οδήγηση. Η μεγαλύτερη πρόκληση, όπως ο ίδιος λέει, είναι να κερδίσει την εμπιστοσύνη των ανθρώπων. 

"Αν σκέφτονται τα πολυτελή αεροπορικά ταξίδια τότε δεν πρέπει να σκεφτούν εμάς. Δεν υπάρχουν καναπέδες στα αεροπλάνα μας" δήλωσε ο Davis στο Forbes. 
Αντίθετα, ο Davis έχει περάσει τα τελευταία τρία χρόνια δημιουργώντας τη BlackBird, μία startup που συνδέει τους επιβάτες με τα ιδιωτικά αεροπλάνα και τους πιλότους τους. Οι επιβάτες μπορούν να δουν το υπάρχον σχέδιο πτήσης και να αγοράσουν θέσεις για τη συγκεκριμένη πτήση ή μπορούν να μισθώσουν ένα αεροπλάνο, να ταξιδέψουν για παράδειγμα από την Περιοχή του Σαν Φρανσίσκο στη λίμνη Τάχο και στη συνέχεια να επιλέξουν έναν πιλότο από τον εγκεκριμένη λίστα των εκπαιδευμένων πιλότων που διαθέτει η BlackBird. "Η Blackbird έχει γίνει η εναλλακτική λύση στην οδήγηση" δήλωσε ο Davis. 

Δεν είναι μόνο ο Davis που πιστεύει σε αυτό το όραμα. Την Τρίτη η Blackbird ανακοίνωσε ότι έχει αντλήσει 10 εκατομμύρια δολάρια από την επενδυτική εταιρεία NEA της Silicon Valley. Ο Jonathan Golden, συνεργάτης της NEA και πρώην διευθυντής της Airbnb θα συμμετάσχει στο διοικητικό συμβούλιο. 

Η ανάπτυξη της BlackBird θυμίζει στον Golden τις πρώτες ημέρες της Airbnb και της Lyft όταν οι άνθρωποι έπρεπε να εξοικειωθούν με κάτι εντελώς καινούργιο όπως το να μοιράζονται ένα αυτοκίνητο ή να κοιμούνται στο σπίτι κάποιου άλλου. Ένας προσωπικός οδηγός ήταν κάτι που μόνο η ελίτ μπορούσε να αντέξει. Τώρα το να κάνεις μια βόλτα με τον δικό σου οδηγό όποτε θέλεις είναι κάτι σύνηθες. 

Αν η BlackBird μπορεί να αυξήσει τη ζήτηση για να μειώσει τις τιμές αυτό παραμένει ακόμα ένα ερώτημα. Οι τιμές για τις πτήσεις από το Όουκλαντ προς το Λας Βέγκας κυμαίνονται από 99 δολάρια για μια απλή προγραμματισμένη πτήση έως και πάνω από $1.100 για όσους θέλουν να πετάξουν μόνοι τους. 

Έπειτα πρόκληση αποτελεί επίσης η απόκτηση αεροπλάνων και πιλότων. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν αεροπλάνα σε αντίθεση με τις Lyft, Uber και Airbnb που βασίστηκαν στο γεγονός πως οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν αυτοκίνητα ή σπίτια. 

Τα περισσότερα αεροσκάφη που παρέχει σήμερα η BlackBird προέρχονται είτε από συνεργασίες με flight clubs είτε από υφιστάμενα δίκτυα όπως το JetSuiteX. Η πρόσληψη πιλότων επίσης θα μπορούσε να αποτελέσει πρόβλημα καθώς η BlackBird αναπτύσσεται. Οι ΗΠΑ αντιμετωπίζουν ήδη πρόβλημα λόγω της έλλειψης πιλότων και η εκπαίδευση για να γίνει κάποιος πιλότος δεν είναι φθηνή. 

Οι κανονισμοί είναι ένα άλλο εμπόδιο. Το 2015 η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας "καθήλωσε στο έδαφος" μερικές εταιρείες όπως η AirPooler και η Flytenow, οι οποίες είχαν δοκιμάσει να δημιουργήσουν ένα μοντέλο σύμφωνα με το οποίο συνέδεαν τους πιλότους με τους επιβάτες που ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν για να ταξιδέψουν. Η Flytenow προσπάθησε να πάει την υπόθεση στο Ανώτατο δικαστήριο αλλά το δικαστήριο αρνήθηκε να την ακούσει και η εταιρεία έκλεισε. 

Αυτό δεν είναι ένα καλό προηγούμενο για το συγκεκριμένο είδος επιχείρησης αλλά ο Davis είναι βέβαιος ότι η BlackBird έχει αποφύγει οποιεσδήποτε νομικές δυσκολίες λειτουργώντας βασικά ως υπηρεσία ναύλωσης που συνδέει καθημερινούς επιβάτες με πιλότους και αεροπλάνα. 

"Στην πραγματικότητα αυτό που θέλουμε είναι να διατηρήσουμε τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα ώστε η άνθρωποι να έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν αυτό το προϊόν και να αυξήσουμε την προσφορά ώστε να συμβαδίζουμε με τη διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση” δήλωσε ο Davis. Tα κεφάλαια ύψους 10 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τον ίδιο, θα πάνε προς την κατεύθυνση αυτή.